Huh, tuttu on vähän liiankin katkera siitä kun on saanut pelkkiä poikia

  • Viestiketjun aloittaja ei jummarra
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jospa oli kuule viimeinen niitti tuo kommentti. Jos sinulla on yleensäkin tapana olla tahditon ja möläytellä ajattelemattomuuksia, niin ehkäpä tuttavasi vain kyllästyi.
 
iiis
Mä olen monesti kuullut tyttöjen vanhemmilta että on niin ihana pukea tuota tyttöä kivoihin vaatteisiin. En tiedä, kun itsellä ei tyttöä ole, mutta kyllä pojillekin löytyy kivoja vaatteita. Tosin en itsekään ole lapsena ollut kovin tyttömäinen tyttö, joten ehkä en sitten siksikään ymmärrä sitä pukemisen ihanuutta.
 
erratic
Voi elämä. Tulee vaan mieleen miksi niitä lapsia hankitaan, jos ei ole tyytyväinen jos on "vain" tiettyä sukupuolta olevia lapsia. Ja mitä kummallista tuossa "saa kuunnella tyttö- ja poikajuttuja"-asiassa on? Tietyssä ikävaiheessa tytöt ja pojat voi olla hyvinkin etäällä toisistaan ja ihan eri jutut kiinnostaa. Toki on myös tyttöjä, joita ei prinsessaleikit vois vähempää kiinnostaa, tai poikia jotka ei halua leikkiä autoilla, mutta hieman yleistäen..
 
Mulla on vähän sellainen fiilis että jos valita pitäis niin ottaisin vielä toisen ja kolmannenkin pojan, en mä tiiä tyttöjen jutuista mitään kun oon lapsena ollut itse poikatyttö eli ennemmin rymyämässä metsässä ja autoilla leikkimässä kuin nukkeja nukuttamassa. MUTTA olisin silti ääri onnellinen jos ylipäätään saataisiin toinen yhteinen LAPSI, sukupuolesta viis :).
 
tiimarinvihko harmaana
[QUOTE="vieras";22645492]Jospa oli kuule viimeinen niitti tuo kommentti. Jos sinulla on yleensäkin tapana olla tahditon ja möläytellä ajattelemattomuuksia, niin ehkäpä tuttavasi vain kyllästyi.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä millä tavoin tuollanen on möläyttelyä. Mun kaveri on varmaan joskus sanonut, että on ihanaa kun on kumpaakin sukupuolta enkä mä oo ollut siitä millänikään. Ehkä siksi että olen sinut tilanteeni kanssa ja oikeastaan ihan iloinen siitä, että mulla on vaan tyttöjä. Mä en ole hirveesti koskaan osannut edes toivoa sitä poikaa.
 
peesi
[QUOTE="poikien äiti";22645408]Mulla on kaksi ihanaa ja perustervettä poikaa ja ei yhtään "harmita" ettei ole tyttöä.
Monet kaverit kommentoi että jos te vielä tytön teette tai että kyllä äidillä pitää yksi prinsessa olla. Ei voisi vähempää tyttöjen kotkotukset kiinnostaa, ihan totta.
ASIAT VOISIVAT OLLA TOISIN JOS OLISI SE TYTTÖ MUTTA NYT OLEN TÄYSIN TYYTYVÄINEN SIIHEN ETTÄ MEILLÄ ON KAKSI POIKAA.[/QUOTE]

Täysi peesi tälle. Totta kai olisin kasvanut erilaiseksi äidiksi jos mulla olisi toinen tai molemmat tyttöjä. Mutta kun on kaksi poikaa, niin olen luita ja ytimiä myöten poikien äiti, ja jos tulen kolmannen kerran raskaaksi, "toivon" poikaa, eli jos saisin päättää, kolmas ois poika, mutta totta kai jos se on tyttö, niin sitte mä käännän kelkkani ja olen onnellinen tytöstä. Tavallaan silti lapsen takia toivon oikeesti enemmän poikaa, sillä mä en tahtois kuulla ainuttakaan "olipa hyvä että saitte tytön"-kommenttia. Ihan kuin sillä sukupuolella olisi väliä! Ei kai niitä lapsia nyt siksi enempää "tehdä", että edelliset on jotenki väärää sukupuolta??
 
peesi tällekki
Mä olen monesti kuullut tyttöjen vanhemmilta että on niin ihana pukea tuota tyttöä kivoihin vaatteisiin. En tiedä, kun itsellä ei tyttöä ole, mutta kyllä pojillekin löytyy kivoja vaatteita. Tosin en itsekään ole lapsena ollut kovin tyttömäinen tyttö, joten ehkä en sitten siksikään ymmärrä sitä pukemisen ihanuutta.
Pojille on kaikkea ihanaa, nallepuvusta junaratoihin, ja ainaki toisella omalla pojallani on myös nukke. Siksi, että sillä oli jo kymmeniä autoja, niin kysyin kerran, että tahtoisiko se vaihteeksi jonkun muun lelun, niin sanoi toivovansa nukkea. Nyt se on pyytäny vaunuja sille nukelle, ja mulla ei ole syytä olla ostamatta. Poika saa vaununsa sitte kun seuraavaksi lahjoja ostetaan
 
"vieras"
Itsekin olen tyytyväinen, että mulla on molempia sukupuolia lapset. Niin toivoinkin, ja ymmärrän tuota kertomaasi poikien äitiä siinä, että itsekin saattaisin olla hieman katellinen, jos lapseni olisivat vain jompakumpaa sukupuolta. Ei sillä, että niitä olemassa olevia poikiaan tai tyttöjään vaihtaisi mihinkään, vaan varmaan haaveena voisi olla, että kumpa heidän lisäksi olisi vielä se yksi erisukupuoltakin. Eivät kaikki niin ajattele, mutta minä varmasti ajattelisin.

Itsestäni on molempien sukupuolten äitinä mielenkiintoista tutustua kyllä kumpaankin sukupuoleen, oppia pojan kautta poikien maailmaa. Tyttöjen maailma tuttuna tietysti viehättää siinä mielessä, että jollaintavalla sitä tyttären leikeistä muistuu niitä omia lapsuusmuistoja , omia leikkejä. Niitä on kiva seurata, vaatteiden osto puolestaan on molemmille yhtä mieluisaa, mutta on kiva siinäkin saada vaihtelua tyttöjen ja poikien osaston välillä. Sen verran ymmärrän myös mitä tarkoitit tuolla lauseella, että molemmat vanhemmat voivat nauttia täysillä. Meillä ainakin mies nauttii täysillä pojan jääkiekkoharrastuksesta ja on siellä innolla mukana täysillä ja sen näkee, että hänelle se on tärkeää hänelle, se on heidän juttunsa.

Mutta tämä sukupuoliasiahan kuitenkin on vain yksi pieni asia tässä elämässä, että pidän sitä omalla kohdallani vain hienona lisänä, että meillä on molempia. Parasta kuitenkin on se , että meille lapsia on siunaantunut ylipäätään ja harvoin sitä tässä arjessa ehtii ihmettelemään niitä sukupuolierojakaan sen kummemmin kaiken kiukuttelun ja sekamelskan keskellä.
 
"Miuskis"
Meillä on viisi tytärtä.
Odotan nyt kuudetta lastamme ja täytyy todeta, että toivon tästäkin tyttöä.
En sillä, että poika olisi jotenkin huonompi. Olisi ihanaa saada poikakin.
Mutta tämä lapsi jää viimeiseksi ja jos tämä olisi poika, niin saisimme kuulla aivan varmasti vähintään joka toiselta, että saittehan te sen pojankin.
Monet ajattelisivat, että teimme lapsia niin pitkään ja siksi näin paljon, että saimme sen pojankin.
 
--a----
Ap oletko vainoharhainen? Ei kukaan täysjärkinen loukkaannu siitä että jonkun mielestä on kivaa leikkiä prinsessajuttuja ja autojuttuja tms.. Taitaa teillä molemmilla viirata. Jos tuttavasi oikeasti on tuosta kommentista suuttunut niin hänellä on varmaan muutenkin mt-ongelmia. terv. kolmen pojan ja yhden tytön äiti.
 
qqwqw
[QUOTE="Miuskis";22645723]Meillä on viisi tytärtä.
Odotan nyt kuudetta lastamme ja täytyy todeta, että toivon tästäkin tyttöä.
En sillä, että poika olisi jotenkin huonompi. Olisi ihanaa saada poikakin.
Mutta tämä lapsi jää viimeiseksi ja jos tämä olisi poika, niin saisimme kuulla aivan varmasti vähintään joka toiselta, että saittehan te sen pojankin.
Monet ajattelisivat, että teimme lapsia niin pitkään ja siksi näin paljon, että saimme sen pojankin.[/QUOTE]

Tiedättekö lapsen sukupuolen? Kumpaa mies toivoo? ;)
 

Yhteistyössä