lastensuojeluilmoitus

  • Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="minä";22646402]joo ollaan suomi-ulkkis perhe ja varmaan ensimmäsiä tuossa päiväkodissa tai oltiin![/QUOTE]

Minkämaalainen miehesi on? Läpsiikö hän lapsia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja selvät rajat;22646270:
Kyllä minä ainakin tukistan lapsiani jos on aihetta siihen mutta en nipistä enkä lyö, siinäkin on vissi ero kun nipistäminen käy sairaan kipeää ja lyöminen tottakai mutta tukistaminen ei.
Vaikea kyllä ymmärtää mitkä perusteet on tukistamiselle. Toimiiko se sitten? Eikö lapsi koskaan enää ole tottelematon? Siksi toisekseen, mikä sinä olet sanomaan ettei se satu? Mistä sinä sen tiedät? Kipu on hyvin henkilökohtainen kokemus, ja lapsien päänahka on paljon herkempi kuin aikuisilla. Omilla lapsillani pelkkä tukan harjaaminen sattuu jos siellä on takkuja. Olisiko sinusta ok että sinua tukistettaisiin kun toimit jollekin aikuiselle ei-mieluisalla tavalla?
 
"Suomalainen"
[QUOTE="minä";22646402]joo ollaan suomi-ulkkis perhe ja varmaan ensimmäsiä tuossa päiväkodissa tai oltiin![/QUOTE]

Ei voi olla totta, te olette neekeri ja valkoinen perhe varmaankin? Suomi ei kyllä ole hyvä maa oleskella neekereille vaikka harakka thoors niin sanoo, kyllä kansa tietää ja pitää vaan yrittää soputua siihen mitä saa, huomasithan mikä oli ainoa ISO tilanne linnamjuhlissakin kun se vessankäyttäjät.ry suurin kannattaja toi sen neekeri miehensä kutsuille niin piti kutsua sen takia poliisit paikalle ja ambulanssi, raivosi kuin mikäkin hullu ja uhkasi tappaa kaikki Suomalaiset, neekereitten arvo taas nousee Suomalaisten silmissä varmaan.
 
"minä"
[QUOTE="vieras";22646419]Onko siis päiväkodissa otettu puheeksi, että ovat huolissaan? Siellä on monta hoitajaa ja opettajaa, eivät he liittoudu yhdessä yhtä perhettä vastaan. Ovat ammattilaisia. Valitettavasti ainakaan minä en usko, että aivan syyttä ilmoitusta olisi tehty. Toki olen onnellinen jos niin on. Pääasiahan tässäkin on lapset. Jos kaikki on kunnossa, ei sinulla ole mitään syytä huoleen. Muutoin kannattaa miettiä uudelleen omia toimintatapoja vakavasti.[/QUOTE]

joo on käytiin keskustelut päiväkodissa enne kun laittoivat ilmoituksen eteenpäin, halusivat kertoa siitä meille.
Toinen 6v eskari hoitaja ihmetteli ilmoitusta kun kuuli siitä meiltä että tämmöinen on tehty ja pahoitteli. hän tuntee hyvin meidän 6 vuotiaan ja sanoi että ton suusta voi tulla ihan mitä vaan!
Joo ei mulla ole mitään syytä huoleen ja todistan mielellnäni heille että lapsilla kaikki hyvvin mutta toi aiheuttaa perheelle turhaa stressiä! Olen kuullut vaikkam immosia tarinoita perusteettomista huostaanotoista sun muista! Ja inhottaa saada merkintä lastensuojeluun ja ilman että olisi itse tehnyt mitään.
Mutta mietin vaan että mitkähän on vanhempien oikeudet? Voinko kieltäytyä jos haluat tarjota jotain "apua"? mielestäni emme tarvitse mitään apuja mutta olen kuullut että he alkavat käydä jatkossakin ja "piinaavat" perheitä ;)
Selittelyt siksi että asiat tulee selviksi ja joku joka mahdollisesti kokenut samaa niin voisi jakaa kokemuksiaan......
 
"minä"
[QUOTE="vieras";22646473]Minkämaalainen miehesi on? Läpsiikö hän lapsia?[/QUOTE]
maata en kommentoi ja ei läpsi! vastustaa ruumiillista kurittamista, kiltti luonteinen ;)
 
eräs van
Vaikea kyllä ymmärtää mitkä perusteet on tukistamiselle. Toimiiko se sitten? Eikö lapsi koskaan enää ole tottelematon? Siksi toisekseen, mikä sinä olet sanomaan ettei se satu? Mistä sinä sen tiedät? Kipu on hyvin henkilökohtainen kokemus, ja lapsien päänahka on paljon herkempi kuin aikuisilla. Omilla lapsillani pelkkä tukan harjaaminen sattuu jos siellä on takkuja. Olisiko sinusta ok että sinua tukistettaisiin kun toimit jollekin aikuiselle ei-mieluisalla tavalla?
Kokeile itse, ota peukun ja etusormen väliin omaa ihoa tai käske kaverin ottaa ja nipistä ja kokeile tarrata hiuksista iso tuppo kiinni ja vedä, kyllä se nipistäminen enemmän sattuu ajattelit miten päin tahansa, eihän sitä nyt ihan huvikseen tukistele tai muutoinkan kuin siinä tilanteessa js on sattunut tosi pahaa tilanteita ei nyt sentäänb ola tarvinnutkaan kuin 2 kertaa tukistaa mutta silti sanon että se tehosi heti eikä ole uusinut tilanteita, nekin olisi voinut välttää kun ei olisi lyönyt sisartaan niin paljoa ja ei sukonut käskyä lopettaa, se on totta että kurittaminen lopettaa sen kieroilun sanoi kuka mitä tahansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eräs van;22646538:
Kokeile itse, ota peukun ja etusormen väliin omaa ihoa tai käske kaverin ottaa ja nipistä ja kokeile tarrata hiuksista iso tuppo kiinni ja vedä, kyllä se nipistäminen enemmän sattuu ajattelit miten päin tahansa, eihän sitä nyt ihan huvikseen tukistele tai muutoinkan kuin siinä tilanteessa js on sattunut tosi pahaa tilanteita ei nyt sentäänb ola tarvinnutkaan kuin 2 kertaa tukistaa mutta silti sanon että se tehosi heti eikä ole uusinut tilanteita, nekin olisi voinut välttää kun ei olisi lyönyt sisartaan niin paljoa ja ei sukonut käskyä lopettaa, se on totta että kurittaminen lopettaa sen kieroilun sanoi kuka mitä tahansa.
No, en tiedä, koska mä osaan pitää omat lapseni hallinnassa ilman väkivaltaakin. :) Olen kokenut ihan omakohtaisesti aikuisiälläkin sitä nipistämistä ja tukistamista, ja tukistaminen sattuu mielestäni enemmän. Onneksi mun lapsieni ei tarvitse kokea kumpaakaan kuritusmuotoa.
 
"vieras"
[QUOTE="minä";22646507]joo on käytiin keskustelut päiväkodissa enne kun laittoivat ilmoituksen eteenpäin, halusivat kertoa siitä meille.
Toinen 6v eskari hoitaja ihmetteli ilmoitusta kun kuuli siitä meiltä että tämmöinen on tehty ja pahoitteli. hän tuntee hyvin meidän 6 vuotiaan ja sanoi että ton suusta voi tulla ihan mitä vaan!
Joo ei mulla ole mitään syytä huoleen ja todistan mielellnäni heille että lapsilla kaikki hyvvin mutta toi aiheuttaa perheelle turhaa stressiä! Olen kuullut vaikkam immosia tarinoita perusteettomista huostaanotoista sun muista! Ja inhottaa saada merkintä lastensuojeluun ja ilman että olisi itse tehnyt mitään.
Mutta mietin vaan että mitkähän on vanhempien oikeudet? Voinko kieltäytyä jos haluat tarjota jotain "apua"? mielestäni emme tarvitse mitään apuja mutta olen kuullut että he alkavat käydä jatkossakin ja "piinaavat" perheitä ;)
Selittelyt siksi että asiat tulee selviksi ja joku joka mahdollisesti kokenut samaa niin voisi jakaa kokemuksiaan......[/QUOTE]

Ammattitaidottomuutta tältä toiselta eskarin hoitajalta. Vaikka olisikin toista mieltä, noin ei toimita.
Lastensuojelun työntekijöillä on kyllä muutakin tekemistä kuin "piinata perheitä", joten huoli pois jos kaikki kerran on hyvin.
Päiväkoti on toiminut aivan oikein; ottivat huolen puheeksi teidän kanssanne ja siirsivät vastuun toiselle taholle.
 
olen puhunut
No, en tiedä, koska mä osaan pitää omat lapseni hallinnassa ilman väkivaltaakin. :) Olen kokenut ihan omakohtaisesti aikuisiälläkin sitä nipistämistä ja tukistamista, ja tukistaminen sattuu mielestäni enemmän. Onneksi mun lapsieni ei tarvitse kokea kumpaakaan kuritusmuotoa.
heh, no ei tarvi minunkaan lapsien sitä kokea, sanoinkin että jos tilannne niin vaatii niin sen voi tehdä ja onneksi lapseni on kuitenkin niin tervejärkisiä että ei tule mitään valituksia mistään ja olen siltikin sitä mieltä että nipistäminen sattuu enemmän kun nappaa sormien väliin ihoa ja puristaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höpötystäkö?;22646322:
Harvoin lastensuojeluilmoitusta päiväkodista tehdään keskustelematta ensin perheen kanssa. Eli kyllä teillä jokin käsitys pitäisi olla siitä, että päiväkodissa ollaan huolissaan.
Ihan tuulesta temmattuja jutut eivät voi olla, jos noinkin pitkälle on menty. Ammatti-ihmiset kyllä erottavat lapsen höpinän vakavasta ongelmasta perheessä.
Eipä. Mua vituttaa ettei ilmoituksia edes tarkisteta. :mad:
 
nainenglsjt
Anna tulla kotiin älä syyttele heitä äläkä tarhaa. sanot vaan, että perätön on ja anna heidän katsella ja jutella ja ole itse normaali. Se siitä sitten. Olet vain yksi ihminen ja koti heidän työpaljoudessa ja jos kaikki ok, se kirjataan ja tarha ei sitten enää tee varmaan helpolla uudestaan ilmoitusta. Varmaan tarha ajattelee kokonaisuutta tilanteessa.
 

Yhteistyössä