Antakaas vinkkejä tämän lastenhuoneen sisutukseen!

2 vuotiaalle pitäs tästä sisustaa leikkihuone johon sit aikanaan tulee myös nukkumaan. Nyt toistaseks nukkuu vielä meidän kanssa samassa huoneessa. Huoneessa nyt olevat piano, sohva, matto ja verhot lähtee. Vaan vaatekaapit ja lelut jää. Sänky tulee aikanaan seinälle jossa nyt on piano. Vinkkejä otetaan vastaan!





 
VÄRIKÄSTÄ
Maalaisin seinät jollain pirteällä värillä. Jotkut värikkäät lasten verhot ja iso, värikäs matto mikä houkuttaa leikkimään. Sitten tietty joku kirjahyllyn tapanen mihin lelut saa laitettua siististi. Ei muuta kuin suunta Ikeaan, sieltä löytyy kyllä inspistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VÄRIKÄSTÄ;22860393:
Maalaisin seinät jollain pirteällä värillä. Jotkut värikkäät lasten verhot ja iso, värikäs matto mikä houkuttaa leikkimään. Sitten tietty joku kirjahyllyn tapanen mihin lelut saa laitettua siististi. Ei muuta kuin suunta Ikeaan, sieltä löytyy kyllä inspistä.
Ikeaan kyllä haluaisin mutta se on liian kaukana ja verkkokaupan kautta ei lasten tuotteita saa. Olisko ehdotusta seinän väriin?
 
vÄRIKÄSTÄ
Ikeaan kyllä haluaisin mutta se on liian kaukana ja verkkokaupan kautta ei lasten tuotteita saa. Olisko ehdotusta seinän väriin?
Harmi :/ mutta löytyyhän noita kivoja lastenjuttuja ihan esim. anttilasta tms. :) onko teillä tyttö vai poika? suosittuja varmaan on ihan ne perus v.pun, kirkas keltainen, kirkas vihreä ja vaaleansininen. Voittehan te lapsen kanssa itsekin katsella värejä ja päättää millä värillä laitetaan :)

Niin, seinille sitten voi laittaa vaikka lasten makuun sopivia tauluja tai julisteita, niin voi sen seinän värin pitää suht "neutraalina". Kun lapsi kasvaa niin mieltymykset muuttuu, siksi en kyllä suosittele mitään nalleboordeja tai seinämaalauksia tai hyvin räikeitä värejä ellei ole kova hinku remppaamaan usein.. Mutta pääasia mun mielestä lastenhuoneessa on värikkyys, että on mitä katella ja ihmetellä ja mikä houkuttelee leikkimään.
 
No ehkä lähtisin liikkeelle, mistä tyylistä itse tykkäät (romanttista, rustiikkista, modernia minimalismiä, värikästä lapsenomaista), jne?

Mä suosittelen valitsemaan sellaisia huonekaluja, jotka ovat monikäyttöisiä ja pitkäikäisiä. Eli pienellä muokkauksella voidaan mennä leikki-iästä pikkukoululaiseksi. Ja laajennettavuus - tavaran määrä tulee kasvamaan ja sellainen sillisalaatti pieniä hyllyköitä ja kaappeja ei oo usein kivan näköistä.
 
"hmm"
Jos lattia jää tollaseksi niin aika vaaleena pitäsin seinät, mutta jos lattia vaihtuu niin yhteen seinään joku kiva pirtsakka tehosteväri, esim. limenvihreä, muut seinät vaaleat, verhoihin ja mattoon sitten samaa sävyä seinän kanssa, ja valkoiset kalusteet.
 
No ehkä lähtisin liikkeelle, mistä tyylistä itse tykkäät (romanttista, rustiikkista, modernia minimalismiä, värikästä lapsenomaista), jne?

Mä suosittelen valitsemaan sellaisia huonekaluja, jotka ovat monikäyttöisiä ja pitkäikäisiä. Eli pienellä muokkauksella voidaan mennä leikki-iästä pikkukoululaiseksi. Ja laajennettavuus - tavaran määrä tulee kasvamaan ja sellainen sillisalaatti pieniä hyllyköitä ja kaappeja ei oo usein kivan näköistä.
Pienen lapsen huoneessa tykkäisin sellasetsa värikkäästä lapsenomaisesta tyylistä.
 
[QUOTE="hmm";22860644]Jos lattia jää tollaseksi niin aika vaaleena pitäsin seinät, mutta jos lattia vaihtuu niin yhteen seinään joku kiva pirtsakka tehosteväri, esim. limenvihreä, muut seinät vaaleat, verhoihin ja mattoon sitten samaa sävyä seinän kanssa, ja valkoiset kalusteet.[/QUOTE]

Lattia jää tollaseksi. Toi yksi seinä on tällä hetkellä vaaleenvihree, mut se on aika hailakka väri.
 
Viimeksi muokattu:
Itse lähtisin miettimään säilytysratkaisuista, helppo pitää siistinä ja ainakin meillä kolmen muksun kanssa toimi se että tavaroille on oma laatikkonsa joihin voi laittaa vaikka tavaran kuvan. Itse olen suosinut kaupan hedelmä laatikoita, joita olen maalannut helppoja, ilmaisia ja rikkoudutta saa tilalle uuden. Ja sitten se yksi roina laatikko, josta karsitaan välillä turhat pois.

Avohyllykin voi toimia kiinnitettynä seinään, jos siihen hankkii vaikka kannellisia yhteen sopivia laatikoita ja samalla saa myös kirjat mukavasti paikalleen esim. jyskistä saa kivoja laatikoita tai niitä voi tehdä vaikka itse päällystämällä esim. tapetilla pahvilaatikoita. Siinä jää myöskin mahdollisuus päättää mitä tavaroita pitää lapsen ulottuvilla, ja jos lapsi vaikka repii kirjoja ne saa hetkellisesti ylemmäs. Noita seinän värejä en itse ainakaan lähtisi hirveästi muuttamaan jos ovat siistit. Ehkäpä yksi seinä jotain tapettia, tai maalattu värikkääksi, tuon ruskean( en tiedä vääristääkö kuva laatan oikeaa väriä?) kaveriksi valitsisin turkoosia, vihreää tai pinkkiä ja laittaisin tuon kellertävän seinän jollakin näistä väreistä riippuu tietysti paljon omasta mieltymyksestä. Itse ainakin koen että lastenhuoneessa on sitä väriä ja elävyyttä jo ilman kirkkaita seiniäkin. Kivoja tauluja saa tulevaisuudessa, kun lapsi alkaa enemmän piirrellä vaikka värikkäälle kartongille liimatuista piirutuskuksista. Meidän edellisen kodin lastenhuoneen seinät olivat liian värikkäät, ja hallitsivat siksi mielestäni jos seinälle jotain laittoi se näytti kirjavalta. Eli nyt ainakin itse suosin sitä yhtä väriseinää ja loput vaaleampaa.

2-vuotias ei vielä kovinkaan paljon piirtele tai värittele, mutta itse jättäisin tilan pöydälle.
 
Viimeksi muokattu:
"miilia"
huonekaluina:

sänky ja sängynalus laatikko - meillä kirjat siellä.
läpinäkyviä kannellisia säilytys laatikoita jotka on helppo pinota päällekkäin - meillä lelut siellä.
pieni pöytä + kaksi pientä tuolia
box hylly jossa on kuvia lapsesta.
box hylly jossa on cd-soitin
ja vuodesohva.

meillä toimii hyvin tämä ratkaisu. huone on helppo pitää siistinä.
asunto on vuokra, joten tapetit on valkoiset ja lattiassa ruma muovimatto.

Seinillä on jokunen nallepuh ja muumi juliste.
 
Itse lähtisin miettimään säilytysratkaisuista, helppo pitää siistinä ja ainakin meillä kolmen muksun kanssa toimi se että tavaroille on oma laatikkonsa joihin voi laittaa vaikka tavaran kuvan. Itse olen suosinut kaupan hedelmä laatikoita, joita olen maalannut helppoja, ilmaisia ja rikkoudutta saa tilalle uuden. Ja sitten se yksi roina laatikko, josta karsitaan välillä turhat pois.

Avohyllykin voi toimia kiinnitettynä seinään, jos siihen hankkii vaikka kannellisia yhteen sopivia laatikoita ja samalla saa myös kirjat mukavasti paikalleen esim. jyskistä saa kivoja laatikoita tai niitä voi tehdä vaikka itse päällystämällä esim. tapetilla pahvilaatikoita. Siinä jää myöskin mahdollisuus päättää mitä tavaroita pitää lapsen ulottuvilla, ja jos lapsi vaikka repii kirjoja ne saa hetkellisesti ylemmäs. Noita seinän värejä en itse ainakaan lähtisi hirveästi muuttamaan jos ovat siistit. Ehkäpä yksi seinä jotain tapettia, tai maalattu värikkääksi, tuon ruskean( en tiedä vääristääkö kuva laatan oikeaa väriä?) kaveriksi valitsisin turkoosia, vihreää tai pinkkiä ja laittaisin tuon kellertävän seinän jollakin näistä väreistä riippuu tietysti paljon omasta mieltymyksestä. Itse ainakin koen että lastenhuoneessa on sitä väriä ja elävyyttä jo ilman kirkkaita seiniäkin. Kivoja tauluja saa tulevaisuudessa, kun lapsi alkaa enemmän piirrellä vaikka värikkäälle kartongille liimatuista piirutuskuksista. Meidän edellisen kodin lastenhuoneen seinät olivat liian värikkäät, ja hallitsivat siksi mielestäni jos seinälle jotain laittoi se näytti kirjavalta. Eli nyt ainakin itse suosin sitä yhtä väriseinää ja loput vaaleampaa.

2-vuotias ei vielä kovinkaan paljon piirtele tai värittele, mutta itse jättäisin tilan pöydälle.
Kuva ei vääristä lattian väriä. Seinän väriä kylläkin. Seinä on oikeasti sellanen vaalenavihreä. Pöydän kyllä haluan tuonne huoneeseen.
 

Yhteistyössä