Kävin tänään ortopedin vastaanotolla, mutta eipä tullut vieläkään selvyyttä mitä tuon lonkan kanssa tehdään

Magneetti- ja röntgenkuvat ovat kuulemma normaalit, ei mikään viittaa, että olisi viallisen tekonivelen aiheuttamia vaurioota. Metallipitoisuuksia varten otetut verikokeet ei ole vielä tulleet kun niissä voi kestää parikin kuukautta.

Olis kiva tietää mikä on ongelmana, että mistä kivut johtuu vaikka on tekonivel ja ongelma hoidettu. :| Ei paljon naurata kun ei pääse yhtään pidempään kävelemään ilman kipua ja pitää vetää panacodia kipuun.

Ortopedi sanoi, että siellä voi olla joku jänne josta kivut johtuu tai sitten reisiluun päätä on mennyt lisää kuolioon. Sitä mahdollista kuoliota ei vain näe ainakaan vielä kuvauksissa koska siinä luun päässä on se pinnoote.

Nyt sitten pitää odottaa verikokeitten tulokset ja ens kuulla on soittoaika tuolle ortopedille. Hän ei halua tehdä mitään päätöksiä ennen verikokeitten tuloksia koska uusi leikkaus olisi kuitenkin iso juttu eikä se pakosta poistaasi ongelmaa.

Senkin ortopedi sanoi, että kaikki leikkaukset ei onnistu ja ongelmia on edelleen leikkauksesta huolimatta. Mulla kuitenkin kuvissa näkyy, että se tekonivel on siellä oikiassa asennossa eikä tosiaan näy mitään kudosvaurioita yms. joita voisi olla jos ongelma johtuu viallisesta tekonivelestä.

Mutta jotakin on ongelmana ja olis kiva saada apu ettei tarvitte lopun elämää kärsiä tuosta kivusta. :'(
 
[QUOTE="vieras";22895583]Oletko varma, ettei painonpudotus vaikuttaisi ollenkaan? Olisi pienempi taakka lonkan päällä kannettavana. Mulla ainakin polvikivut hellitti laihduttamalla.[/QUOTE]

Ja taas palsta tietää. On se kumma kun tuo ortopedi ei sanallakaan maininnut mun painoa. Ei ole missään vaiheessa puhuttu mun painosta, ei ennen eikä jälkeen leikkauksen. Koittakaa jo sisäistää tämä.
 
viiras
Harava, ei nyt millään pahalla vaan huumorilla. Mun miehen vaari ruukaa sanoa näin jos joku valittaa kovasti kipujaan ja on "alati sairas" että -jos olisi lehmä niin pitäisi tosissaan miettiä pidetäänkö enää talven yli. :D jotenkin niin osuvaa ja mustaa huumoria!
 
Harava, ei nyt millään pahalla vaan huumorilla. Mun miehen vaari ruukaa sanoa näin jos joku valittaa kovasti kipujaan ja on "alati sairas" että -jos olisi lehmä niin pitäisi tosissaan miettiä pidetäänkö enää talven yli. :D jotenkin niin osuvaa ja mustaa huumoria!
Aha. Mua ei jaksa tuollaanen naurattaa mun sairaushistorialla. Se ei kuitenkaan tee musta huumorintajutonta, sitähän pian joku tulee väittämään.
 
"vieras"
Ja taas palsta tietää. On se kumma kun tuo ortopedi ei sanallakaan maininnut mun painoa. Ei ole missään vaiheessa puhuttu mun painosta, ei ennen eikä jälkeen leikkauksen. Koittakaa jo sisäistää tämä.
Niin missä mä sanoin tietäväni että se auttaisi sua? Järkikin vaan sanoo, että alaraajojen nivelet joutuu kannattelemaan ihmisen painoa ja mitä isompi paino, sitä isompi rasitus. Ja jos sä olisit valmis kokeileen mitä tahansa, että kipu hellittäisi, niin miksei painonpudotustakin? Samalla se vähentäisi monia muitakin terveysriskejä, että hukkaan se laihtuminen ei koskaan menisi.
 
viiras
Aha. Mua ei jaksa tuollaanen naurattaa mun sairaushistorialla. Se ei kuitenkaan tee musta huumorintajutonta, sitähän pian joku tulee väittämään.
Ei tee huumorintajutonta ei. Enkä anteeksi vaan tiedä sun sairaushistoriaasi!! Mutta sen olen huomannu että sulla on kyllä niin veemäinen tyyli vastata ihan asiallisiinkin viesteihin etten ymmärrä miksi täällä palstalla edes olet ja teet aloituksia sairauksistasi ja muusta jos ei saa edes kommentoida.
 
[QUOTE="vieras";22895624]On kyllä surkeaa kun nuorelle ihmiselle pitää laittaa tekonivel. Tulee olemaan vielä monta kertaa harmia tuon kanssa :([/QUOTE]

Mä olin niin helpottunut leikkauksen jälkeen kun ei ollut enää sitä kipua mikä vaivas 2 vuotta, oli vain se leikkauksen jälkeenen kipu ja osasin kyllä sen eroottaa eri kivuksi. Mutta kipuilu alkoi uudestaan syksyllä -09 ja mut on kuitenkin leikattu heinäkuussa -09, että...

Huono kun ei vielä näe sitä, että onko sinne tullut sitä kuoliota lisää. Eihän sitä voi kovin heppoosin perustein ruveta taas avaamaan tuota lonkkaa.
 
Leukistinen aksolotli
Mulla oli joskus lonkka kauheen kipee ja sitä kuvattiin, muttei siinä ollut mitään. Mä olin sillä kipeellä lonkalla monta vuotta ennenkuin tajusin, että mun pitää venyttää takareittä ja pakaraa.

Voisiko se olla tuollaista, tekoniveleen liittymätöntä?

oli mitä oli, toivottavasti saat sen kuntoon.
 
"vieras"
Coxan lonkan tekonivelleikkauksen potilasohje: "Ylipaino myös pitkittää leikkauksesta toipumisaikaa, lisää laskimotukoksen, haavatulehduksen ja tekonivelen irtoamisen riskiä. Jokainen ylimääräinen
painokilo lisää lonkkaan kohdistuvaa kuormitusta kolminkertaisesti."

ja linkki, ettet luule mun puhuvan omiani: http://www.niveltieto.net/aineistot/lonkkacoxa.pdf

Eikö sulle annettu tuollaisia ohjeita ollenkaan?
 
Mulla oli joskus lonkka kauheen kipee ja sitä kuvattiin, muttei siinä ollut mitään. Mä olin sillä kipeellä lonkalla monta vuotta ennenkuin tajusin, että mun pitää venyttää takareittä ja pakaraa.

Voisiko se olla tuollaista, tekoniveleen liittymätöntä?

oli mitä oli, toivottavasti saat sen kuntoon.
Jaa'a, paha sanoa. Mulla tuntuu kipukohtia pakarassa ja reiden sivussa kun niitä painelee. Se kipu mikä tulee kävellessä on nivusissa ja siitä sitten pahimmillaan säteilee polveen asti reiden etupuolta pitkin. Joskus levossa tuntuu kans vähän kipua kuten nyt kun on pitänyt muutaman tunnin istua autossa tänään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22895690]Coxan lonkan tekonivelleikkauksen potilasohje: "Ylipaino myös pitkittää leikkauksesta toipumisaikaa, lisää laskimotukoksen, haavatulehduksen ja tekonivelen irtoamisen riskiä. Jokainen ylimääräinen
painokilo lisää lonkkaan kohdistuvaa kuormitusta kolminkertaisesti."

ja linkki, ettet luule mun puhuvan omiani: http://www.niveltieto.net/aineistot/lonkkacoxa.pdf

Eikö sulle annettu tuollaisia ohjeita ollenkaan?[/QUOTE]

Eiköhän ihan maalaisjärkikin jo nuo asiat kerro, turhaan siinä lähteilläsi pädet. Lopeta se tarkoituksellinen riidan haastaminen ja lähde vaikka pihalle; saattaisit jopa löytää elämän.
 
[QUOTE="vieras";22895636]Niin missä mä sanoin tietäväni että se auttaisi sua? Järkikin vaan sanoo, että alaraajojen nivelet joutuu kannattelemaan ihmisen painoa ja mitä isompi paino, sitä isompi rasitus. Ja jos sä olisit valmis kokeileen mitä tahansa, että kipu hellittäisi, niin miksei painonpudotustakin? Samalla se vähentäisi monia muitakin terveysriskejä, että hukkaan se laihtuminen ei koskaan menisi.[/QUOTE]

Kyllä mä pudotan painoa sitten kun saan siihen tarpeeksi motivaatiota, palstalla irviminen ei sitä tuo. Enkä nyt tarkoottanut, että sä irviit mulle.

Mutta jos reisiluun päässä on kuoliota, niin ei sitä mikään ylipaino ole aiheuttanut. Kyllä se johtuu mun saamista syöpähoidoosta kuten sekin, että mun hampaat rapistuu suuhun. Siinä toinen helvetin mukava juttu. :|
 
Ei tee huumorintajutonta ei. Enkä anteeksi vaan tiedä sun sairaushistoriaasi!! Mutta sen olen huomannu että sulla on kyllä niin veemäinen tyyli vastata ihan asiallisiinkin viesteihin etten ymmärrä miksi täällä palstalla edes olet ja teet aloituksia sairauksistasi ja muusta jos ei saa edes kommentoida.
No mulla on yhtäläinen oikeus olla täällä kuin kaikilla muillakin. Täällä on kuitenkin ihmisiä joita oikiasti kiinnostaa mun kuulumiset ja odottavat tietoa mikä on tilanne lonkan kanssa. Sitä kysellään muissa ketjuissa ohimennen.
 
"vieras"
No mutta miksi vastaat törkeästi muiden asiallisiin viesteihin? Eivät kaikki sinun asioitasi tiedä ja aina on uusia palstalaisia jotka vasta tutustavat täällä ihmisiin. Ja heillä oikeus kommentoida juttuja aivan samalla tavalla kuin sinulla oikeus tehdä aloituksia. Ethän varmaan halua itsestäsi huonoa kuvaa muille antaa :)
 
"vieras"
Mutta jos reisiluun päässä on kuoliota, niin ei sitä mikään ylipaino ole aiheuttanut. Kyllä se johtuu mun saamista syöpähoidoosta
Siis joo, en väittänytkään että kuolio johtuisi ylipainosta, ei toki. Tiedän entuudestaan että syy on nuo syöpähoitosi. Mutta nyt tarkoitinkin sitä, kuinka tuon kuolion aiheuttamaa lonkan krakaamisen aiheuttamaa kipua saattaisi kokeilla helpottaa, eikö niin?
 
"huoh"
Anteeks nyt vaan mutta oli taas hiukan ärhäkkä vastaus ap:ltä. Ihan hyvällä sitä painonpudotusta ehdotettiin, ei todellakaan millään pahalla.
Ja mitään haittaahan siitä olisi eikä lääkärit ole mitään jumalia.
 
sattunainen_palstelija
[QUOTE="vieras";22895807]No mutta miksi vastaat törkeästi muiden asiallisiin viesteihin? Eivät kaikki sinun asioitasi tiedä ja aina on uusia palstalaisia jotka vasta tutustavat täällä ihmisiin. Ja heillä oikeus kommentoida juttuja aivan samalla tavalla kuin sinulla oikeus tehdä aloituksia. Ethän varmaan halua itsestäsi huonoa kuvaa muille antaa :)[/QUOTE]
peesaan tätä. Rupesin lukemaan ketjua koska olin hieman huolissani, mutten ole enää kun Harava vaan ilkeilee ihmisille.
Jos palstalaisten mielipiteet eivät kiinosta, miksi pitää kirjoittaa? Kaikki tietää että neuvominen alkaa heti vaikka kukaan ei tietäis asiasta mitään, sellaista se on :)
 
[QUOTE="huoh";22895859]Anteeks nyt vaan mutta oli taas hiukan ärhäkkä vastaus ap:ltä. Ihan hyvällä sitä painonpudotusta ehdotettiin, ei todellakaan millään pahalla.
Ja mitään haittaahan siitä olisi eikä lääkärit ole mitään jumalia.[/QUOTE]

Kyllä mä mielummin kuuntelen lääkäreitä kuin palstalaasia, sori nyt vain.
 
peesaan tätä. Rupesin lukemaan ketjua koska olin hieman huolissani, mutten ole enää kun Harava vaan ilkeilee ihmisille.
Jos palstalaisten mielipiteet eivät kiinosta, miksi pitää kirjoittaa? Kaikki tietää että neuvominen alkaa heti vaikka kukaan ei tietäis asiasta mitään, sellaista se on :)
Mä en kyllä tietääkseni kysynyt kenenkään mielipidettä vaan kerroon mitä lääkäri sanoi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22895714]Eiköhän ihan maalaisjärkikin jo nuo asiat kerro, turhaan siinä lähteilläsi pädet. Lopeta se tarkoituksellinen riidan haastaminen ja lähde vaikka pihalle; saattaisit jopa löytää elämän.[/QUOTE]

Niin, ap kyllä taisi epäillä ettei ylipainolla ole merkitystä asiaan, tai no, ainakaan lääkäri ei ollut sellaisesta puhunut. Jos olisin kirjoittanut asian ilman lähdettä, minua olisi varmaan syytetty siitä, että tahallaan haluan vaan vetää tuon ylipainon tähän keskusteluun. Mutta näin, kun on ihan oikeaa faktaa asiasta, niin minua ei ainakan yksin voi syyttää liioittelusta vaan sitten pitää jo epäillä coxin henkilökunnan pätevyyttä myös ;)

Ei pahalla, mutta ne lääkärit jotka ei ole puhuneet siitä ylipainon vaikutuksesta mitään, väittivät sinulle myös, että tekonivelen pitäisi pian olla kivuton...
 

Yhteistyössä