kotihoidontuki ja verotus...

  • Viestiketjun aloittaja "Pirde"
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen nyt jo kolmannen lapsen kanssa kotona kh-tuella ja tiedän aivan 100-varmaksi, että KELASSA EI MENE aina sitä 20%.

Kannattaa soittaa VEROVIRASTOON ja pyytää verokortti SOSIAALIETUUTTA varten. Mä olen maksanut veroja sen jälkeen 11-17,50%, eli en MILLOINKAAN sitä 20%.

Ja tällä hetkellä mun PALKKAVEROKORTTI, joka siis on erikseen, on veroprosentillaan 0%.
 
HUopatossu harmaana
Miten ihmiset on näin tietämättömiä asioista.Hae aina uusi verokortti sos.etuutta varten.Ekalla kerralla maksoin kh:sta veroa 12% ja nyt 18% kun olen töissä
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;23016085:
tota siis kelahan verottaa kodinhoidon tuesta AINA sen 20%; vaikka verokortissa % ois pienempi..
Ei tasan verota. Kela ottaa vero juuri niin kuin verokortissa sanotaan.

Hae ap muutosverokortti, niin saat oikean veroprosentin itsellesi. Minulla oli alle 10 %, kun olin hoitovapaalla. Asuntolainan korkovähennykset ja kotitalousvähennykset oli huomioitu uudessa verokortissa. Tein muutoskorttihakemuksen vero.fi-sivuilta netin kautta. Sieltä toimittivat Kelaan automaattisesti oman version. Itselleni sain uuden verokortin kahdessa päivässä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;23016085:
tota siis kelahan verottaa kodinhoidon tuesta AINA sen 20%; vaikka verokortissa % ois pienempi..
Eihän verota!

Tuossa suora lainaus kelan sivuilta!
Kotihoidon tuen ennakonpidätys tehdään kuitenkin vähintään 20 prosentin suuruisena, jollet hae veroviranomaiselta muutosverokorttia kotihoidon tukea varten.

Eli sosiaalietuutta varten voi ja kannattaa laskettaa uusi kortti etenkin jos on ainut tulo. Silloin menee yleensä aika paljon pienemmällä prosentilla.
 

Yhteistyössä