Enkelinäky/ Mitä ihmettä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Edi"
Päätin vielä vierailla tällä "mammapalstalla" koska tuli täällä mielipiteitä vaihdettua. Suomi 24 keskustelupalstalla joku oli tehnyt hyvää poliisityötä rva Marita Mäntyvaaran kohdalla ja löysi hänen suojaamattomalta facebook sivulta sisäänkirjautumisen 22.1.2011 klo 23.19. Rva Mäntyvaaran suullisen todistuksen mukaan, hän oli klo 23 aikoihin Virtojen ja Alavuden välisellä tieosuudella katselemassa enkeli-ilmestystä. Otan siis sanani takaisin, koska tämä havainto asettaa koko jutun uuteen valoon.

On tietenkin olemassa monia mahdollisia selityksiä ja rva Mäntyvaara ei ollut itsekään kovin varma kellonajasta milloin tapaus tapahtui ja facebook kirjatuminen oli pelkkä kiiltokuva sekä sama teksti kuin joitakin päiviä myöhemmin. On siis mahdollista, että joku muukin on sisäänkirjautumisen tehnyt. Mutta minun kysymys on, että miksi hän ei facebookissa kertonut kokemustaan, jos näin suurenmoisen kokemuksen sai? Niinpä tämä suullinen todistus on asetettava kyseenalaiseksi, ellei muiden tarinan autojen henkilöt tule julkisuuteen ja kerro samasta näystä.

Jos rva Mäntyvaara teki törkeän pilan, häpeä hänelle. Poika joka huusi susi liian monta kertaa piloillaan, ei ollut lopulta uskottava vaikka oikeasti sellaisen kohtasi. Näin käy tässäkin. Aidotkin kokemukset menettävät arvonsa kun jotkut kertovat keksittyjä tarinoita.

Mitä tulee nimittelyihin, jotka siskokultaa tässä keskustelussa ovat vaivanneet Sananlaskuja lainaten totean vielä:

3. Hevoselle ruoska, aasille suitset, tyhmille vitsa selkään!
4. Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.
5. Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.
 
"vieras"
"4. Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.
5. Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi. "

Eli miten pitää siis toimia?
 
Huijaus..
Samaan aikaan kun Marita Mäntyniemi on ollut maantiellä puhumassa hurmoksessa kieliellä, hän on myös ollut titokoneellaan kotona... vähintäänkin kummallista. Suututtaa tälläinen valehtelu, mitä järkee.. muuta kuin päääsi valheellaan aina radioon saakka!

Faktaa = kopio Marita mÄntynimemen fb seinältä joka on julkinen. Hän näki enkelin 22.1 klo noin 23.. ja katsopaapa fb päivityksen päivänmäärää....
"Marita Mäntyniemi
Seinäkuvat
VAELLUS KANSSANI

Älä rasita sieluasi arvoituksilla, joita et kykene ratkaisemaan.... Ratkaisua ei ehkä näytetä sinulle, ennen kuin olet jättänyt maallisen majasi.

Muista Herran sana: "Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa." Voit käydä eteenpäin ja ylöspäin vain askel kerrallaan, aste asteelta.

Varmistu siitä, että teet kanssani matkaa. Mutta ilo ei tule kärsimyksen seurauksena, vaan se on tulosta läheisestä yhteydestä Herraan - ja siihen kärsimys auttoi sinua.Näytä lisää
Käyttäjältä: Jumala puhuu
22. tammikuuta kello 23:19 · TykkääEn tykkääkään · · Näytä palaute (1)Piilota palaute (1) · Jaa
 
"Edi"
Tässä on kopioitu Maritan vastaus viesti kun kysyin häneltä facebookissa ristiriidasta

Miten on: What is the verdict, guilty or not?

Joka kutsuu valehtelijaksi, tehköön niin. Itse en sano enää mitään.

"Marita Mäntyniemi 12. helmikuuta kello 3:20 Ilmianna
no fb käyttää muukin perheeni 14 ja 16 v tytöt +mies. todistuksessani puhun aivan kuten asian näin ja koin. jokainen ajatelkoon asian kuten haluaa. Jumala tietää kaiken ja tietää enkelin tarkoituksen. siunausta sinulle :)"
 
asiaa miettinyt
"fb käyttää muukin perheeni 14 ja 16 v tytöt +mies."

Tuollahan se selittyisi. Monissa romaniperheissä sekä mies että vaimo käyttää samaa nikkiä, ainakin keskustelufoorumeilla. Facebookissa se kyllä ei ole mielestäni yhtään järkevää.
 
Merkkien Seuraaja
Nyt olisi hyvä tietää kuka Mäntyniemen perheestä on laitanut tuon tiedon Facebookkiin. Todennäköisesti kukaan ei suostu valehtelijaksi tässä tapauksessa koska tiedetään että hän joutuisi pitkäksi aikaa epäillyksi jollei muita ilmestyksen näkijöitä tule. Voisiko Edi tai joku muu kysyä tätä Maritalta
 
"Edi"
Nyt olisi hyvä tietää kuka Mäntyniemen perheestä on laitanut tuon tiedon Facebookkiin. Todennäköisesti kukaan ei suostu valehtelijaksi tässä tapauksessa koska tiedetään että hän joutuisi pitkäksi aikaa epäillyksi jollei muita ilmestyksen näkijöitä tule. Voisiko Edi tai joku muu kysyä tätä Maritalta
Tässä alla Maritan vastaus:

"kiitos etttä muistatte rukouksin! tarvitsemme sitä koko perhe. vaikkka tapahtuma oli kantava ja voimaa antava, niin vihollisella on kaikki tuhannet juonet ja se kyllä yrittäää masentaa ja tuhota kaikki. en välitä itsestäni vaan enemmänkin perheeni ja lasteni tunteista. tyttäreni sen on tehnyt, mutta en halua asiaa sen koommin julkaista ihan lastani säästäen. mutta onneksi meidän Herramme on kaiken voittaja! Mestari ja Vapahtaja.
Kiitos rukoustuesta
T: marita ja koko perhe"

Minusta tuo perhe on jo aika jättää rauhaan. Jos muut ilmestyksen näkijät uskaltavat tulla julkisuuteen, niin tulkoon. Muutoin annetaan asian jo olla. Näky oli uskoville rohkaisuksi ja uskoville ainoastaan. Jumala ei ole kiinnostunut epäuskoisten viihdyttämisestä yliluonnollisilla asioilla... heille annetaan vain Joonaan merkki (Matt.16:1-4).
 
"Edi"
[QUOTE="White Angel";23178571]Autuaita ovat ne, jotka uskovat vaikkeivät näe.[/QUOTE]

Juuri näin. Mikä sitten lieneekään autuuden palkinto olevan, Jumala näyttää haluavan sen monelle antaa.
 
Kuulija
Olin saattohoidossa, kuoleman edessä. Sanoin Jumalalle: "Sinulla on varmasti tähän sairauteen
yksinkertainen neuvo, saisinko minä sen." Kuulin heti neuvon, noudatin sitä ja parannuin. Näin yksinkertaista se on
 
metsästäjä
Noin 65-vuotta sitten meillä kävi unissaan saarnaaja. Hän ei osannut lukea eikä kirjoittaa. Kun hän tuli meille, hän rupesi sängyn päälle pitkälleen ja nukahti siihen. Hetken kuluttua hän ilmoitti virren ja aloitti sen. Virren jälkeen hän ilmoitti Raamatun kohdan ja luki unissaan sen ja puhui sen jälkeen. Muistan hänen puheestaan vain tuon kohdan: "Kun teitä tervataan, kun soita uunissa poltetaan ja kuvat liikkuvat pöydällä, silloin maailman loppu on lähellä."
 
Merkkien Seuraaja
Löytyy Pihon sivuilta ja alla

Laitilalaisen Kirsberg-nimisen miehen kautta 1800-luvulla tullut profetia:
”Loppu tulee, loppu tulee! Se tulee silloin, kun Moromäki punoittaa, kun Valkojärvi kasvaa kauraa,
kun suota myydään kilokaupalla, kun lankoja myöten puhutaan, kun puupappi saarnaa pöydällä, kun teitä tervataan ja päättömät hevoset kulkevat teillä.”
 
nk
Minä uskon tämän jutun vasta sitten kun muita todistajia ilmaantuu. Kyllä Jumala on varmasti olemassa, mutta se ei tarkoita sitä ettäkö tää juttu olisi totta. Marta taisi haluta muiden ihailua itselleen kun valehteli, luuletteko siis että ikinä tunnustaisi valheitaan?
 
aiemmin vastannut
Kuten aiemmin kerroin, koin todistuksen enkelin ilmestymisestä (jos ei olisi edes totta?, minkä kuitenkin uskon olevan..) ihmeellisenä - koska olen kuullut kyseisellä väylällä itse enkeli'kuoron' laulamista.. joitakin vuosia sitten. Täten, tämä kummallinen tieosuus on ikäänkuin todistuksena minulle, Jumalan (niin uskon) ilmoituksesta, että Hän näkee ja on läsnä.

Jos juttu olisi keksitty, kysyisin sittenkin, miksi juuri tämä tieosuus ja miksi löysin tämän viestin. Yhteensattumia.. onko niitä? Epäuskoinen sanoo, paljon yhteensattumia, Jumalaan uskova ei usko sattumiin.

Jumala on lähellä meitä, joka hetki. Hän haluaa, että olemme yhteydessä Häneen, joka meitä rakastaa täydellisellä rakkaudella. Ja osoitamme toisilemme sitä samaa rakkautta, joka meille lahjoitettu, Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.

Päivän Sana: 1 Kor 10:24 24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.

Jumala rakastaa Sinua!
 
Johannes Finlandialainen
Me haluamme enkeli-ilmoituksen, näyn, profetian, Jeesuskin nimettiin Gabriel-enkelin vierailulla perusteella, itseäni olen Rafael-enkelin hyväilevän sanoillaan 1982 ja olin n.30 ikäinen, enkeli ilmoitus araunan puimatantereella Daavidin aikoihin sisältää ostaa maa-aluetta ja rukousta, niin kansan tuhoamisesta suuremmin selvittiin, mikä voisi olla käytäntö harrastaa kaikenlaista turhaa, olisiko (JERUSALEMISSA) kalliomoskeija ufo (JERUSALEMISSA) ja me kaikki niin esim. valotaiteilua enkelitaiteilua harhataiteilua .......... Sukutaustainen Jumala. Herra. Pyhä, Henki. Jeesus Kristus Nasaretilainen Nimessä: TaimilleSepolleVeikolle. Amen. Tule.
 
Finlandioso
Ajelin Herätysjuhlien aikaan Espoossa vietettyä juhlat tienoolla juhlat ja paluumatkalla ennen Varkauden kaupunkia kuulin kyllä musiikkia, laulua ja siinä kiisi linja-autollinen Herätysjuhlilta palaajia paluumatkalla linja-autoilla, oli hetki niin ettei kukaan auta minua ihmettelin sitä kaikkea, olen ajatellut säätieteellisen ja geologisperäisen maan rakenten kantavan laulua, musiikkia, se olisi voinut olla myös lintujen laulua ja laulua sinänsä, mutta miellyttävä se oli kokemuksena, ilmiönä siinä illan viilentyessä ja niin yllättäen, ne juhlat olivat taloudellinen menetys silloin espoon seurakunnalle, vuosi n. 2006-2008. Kysymme Herralta? "mites siltä kysytään" Alavushan on tunnettua sodan 1908-1909 Suomen menestyksen kannalta! Eräiden arvoiden perusteella Alavuksella Suomen menestykseimmät taistelut. Herra. Mitä me tässä, kysymme myös Jerusalemin Kalliomoskeijan Ufo-tukimus asiakirjoja, tunnettua huijausta, huiputusta, tekaistua, meillähän on sijaa kulttuurille ja toiselle jos toisillekkin, millaisille? Kiitämme Meidän huolenpitävän Jumalan ilmestymistä kodissamme. äitini kodissa. Tämä ilmiö oli ensin ja sitten tuli myöhemmin nämä linja-autot, selvisin hengissä hyvin ennakoitua ottaa kantaa murheelliseen elämäntilanteeseeni, maantiellä. Pieksämäki - Joensuu
 
uyufi
siis aaaaargh!! Meni hermot jo sivulla 7, en todellakaan kyennyt lukemaan pidemmälle. Siinä kohtaa ensinnäkin oli jo kauan sitten siirrytty otsikon aiheesta pois ja kaikenmaailman väittelynpätkiin. 3-6 "opettajaa" oli vastaamassa, toiset ihan vilpittömästi ja toiset en tiedä.. kuka tietää...?

jumalattomiksi julistautuneet "hyökkääjät" taas naureskelivat ja heittivät mitä kummallisempia heittoja, joihin toiset jumalattomat iilmeisesti "puolustajat" tarttuivat kauhistellen vaikkei uskovaiset saati Sana mitään semmosta oo koskaan väittänytkään. Lisäksi oli pari, eli huomattavasti vähemmän, uskovaisiksi julistautuneiden epäraamatullisia sanavalintoja, joihin jumalattomat myös tarttuivat. Te pelaatte ihan eri kentillä, Se shakinpelaaja pilkkaa pulua, joka miettii miksei toi kaveri jo nouse siivilleen..

Alkuperäinen aihe haudattiin lähes kättelyssä ja se olikin ainut vaihtoehto, koska uskovaisetkin sanoivat järjestäen ettei: Voi Tietää oliko se Jumalasta vai saatanasta se näky, vai ihmisten mielikuvituksesta ja että enkeleitä on olemassa. Jumalattomat taas tiesivät että se oli ihmisistä, koska mitään yliluonnollista ei ole, olkoon se kuinka luonnollista tahansa, koska se pitää pystyä siirtämään ihmiseltä toiselle tai jotain ja muuttuu yliluonnollisesta luonnolliseksi vasta kun hiffataan miten se tapahtuu.. Hei oikeesti, eikö tää "keskustelu" ollut aika tyhjä..

Jos edes jonkun aiheen alla pysyttäis ja oltais sitä mitä oltais eikä olevinaan ja ainaki yritettäis erottaa ihmiset mielipiteineen toisista ja siitä mitä se heidän "jumalansa" sanoo.

Kyllä mä oon huomannut ettei totuutta vastaan kukaan voi mitään, en mä voi mitään. Siksi, kunpa oisin puolesta. Kunpa oisin puolesta. Yleensä tää on tarkoittanut mulle sitä, että kunpa oisin hiljaa, kunpa oisin hiljaa, tekis mieli huutaa ja tapella maailmaa vastaan, joka ei totuudesta mitään halua tietää, puhuu tasapuolisuudesta ja avarakatseisuudesta, joista edellä mainittu olis ihan sairasta ja tekopyhää (vilaustakaan valosta en tässä pimeydessä nähnyt 23 vuoteen, se siitä tasapuolisuudesta) ja jälkimmäinen pelkkää tekopyhyyttä.

ai niin ja valinnanmahdollisuudesta, vaikka mitään muuta ei ihmislapsella ole, ei ihmistä voi aivopestä valitsemaan Jeesusta, mutta tehän sen tiedätte kun omia kokemuksiakin on niin paljon ja etenkin niitä tieteellisiä todisteita, joo...

Tosi paljon pitempää teillä uskovaisilla hermot piti kuin minulla ja jaksoitte "siunata" (mä en ymmärrä tota ääneen-siunaamista tai rukouksesta kertomista..?!) näitä kanssakeskustelijoita, Mutta silti mä ihmettelen onko tässä mitään mieltä tässä ketjussa tai tällaisissa ketjuissa (ja ihan raittiilta vaikutti jotkut jutut) , tää menee niin lyhytjänteiseksi ja monimutkaiseksi, kun uskova a sano näin hahaha ja uskova b näin hohohoo ja uskova cee sanoo jotai mikä ei liity asiaan ja uskova dee sanoo jotain iha typerää ja luulee-olevansa-uskova-ee jotain ihan kummallista hihihii.

Ja se loputon lista niitä kysymyksiä, "selvitä tämä niin uskon, tosin enpäs uskokaan, koska listallani on vielä 2 miljoonaa kysymystä ja jos ne ehditään käydä loppuun niin aloitetaan alusta, tai sitten hei jos vielä muistan mitä niihin vastasit, niin etten enää kehtaa niitä uusia, niin kyllä toi olkapäällä istuva kaveri keksii pari miljoonaa lisää.." "Hei Luci, autas mua vähän.."

Ei Jumalalta kukaan kysy mitään.. Ei Jumalan tarvii todistella. Ei Hän edes mahdu valokuvaan. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Ja tätä te varmaan moni yritättekin noudattaa, mutta onnistuuko se tällaisella foorumilla. Uskollinen todistaja todistaa, mutta näättekö te sitten täällä ovia auki ja mikä mulla on, niin yleensä mä jos rupean kovin selittelemään ja opettamaan niin saankin huomata tukkineeni sen oviaukon..

Eikä oo tarkoitus mitenkään lannistaa ketään. Koittakaa jaksaa. ootte te kärsivällistä sakkia, mulla menee hermot, onneks on noita lapsia ja mies kasvattamassa, ne on niin ihania ja rasittavia, lahjoja monella tapaa. Hiekkapaperia, pienet ja iso pala.
 
Sana-lehdessä myös
[QUOTE="vieras";23028749]Sain tekstiviestin:
Virrat Alavustiellä on ollut enkelinäky. Useita autoja on pysähtynyt ihmettelemään, kun keskelle pimeää oli tullut kirkas paikka. Enkeli oli ollut siivet levällään ja alla oli lukenut että maan elo on kypsynyt korjattavaksi.
Ei tarvitse kommentoida lähettäjän järkevyyttä tms.
Mutta miten tähän nyt pitäis oikein suhtautua? Kyllä saan joskus muitakin kiertoviestejä esim joulun tai ystävänpäivänä. Mutta eikö tämä nyt ole vähän liian omituista?[/QUOTE]

Katso viedo ja juttua täältä:
Seinjoen Helluntaiseurakunta - Uutinen - Todistus enkelin ilmestymisest

Sana-lehti 17.2.2011 kertoo myös tästä.
 
Me haluamme enkeli-ilmoituksen, näyn, profetian, Jeesuskin nimettiin Gabriel-enkelin vierailulla perusteella, itseäni olen Rafael-enkelin hyväilevän sanoillaan 1982 ja olin n.30 ikäinen, enkeli ilmoitus araunan puimatantereella Daavidin aikoihin sisältää ostaa maa-aluetta ja rukousta, niin kansan tuhoamisesta suuremmin selvittiin, mikä voisi olla käytäntö harrastaa kaikenlaista turhaa, olisiko (JERUSALEMISSA) kalliomoskeija ufo (JERUSALEMISSA) ja me kaikki niin esim. valotaiteilua enkelitaiteilua harhataiteilua .......... Sukutaustainen Jumala. Herra. Pyhä, Henki. Jeesus Kristus Nasaretilainen Nimessä: TaimilleSepolleVeikolle. Amen. Tule.
No niin. Ja sitten vielä ihmetellään, kun pidän uskovaisuutta mielisairautena :D Eihän sitä määritelmällisesti edes voi pitää minään muuna, paitsi jos itse sattuu sairastamaan sitä, jolloin tietenkin todellisuudentaju on hämärtynyt.
 
Miccå
Aika ilkeää puhetta dechsiltä. Mikähän taju häneltä on kadonnut. Kun ihminen puhuu Jumalasta, silloin hän paljastaa eniten itseään. Eli kertoo siitä miten paljon hänessä on tartuntapintaa hyvyydelle ja rakkaudelle.
 
Poem
Näkyjä näkevät
muutkin kuin pätevät.
Valhekin lipsahtaa,
silloin huomiota nipsahtaa.

Vaikka näkymätön meidät ympäröi,
on väärin että valheella päsmäröi.
Katsokaa tarkasti sisällenne,
ylpeily on huono enne.
 
ylläoleva.
Näkyjä näkevät
muutkin kuin pätevät.
Valhekin lipsahtaa,
silloin huomiota nipsahtaa.

Vaikka näkymätön meidät ympäröi,
on väärin että valheella päsmäröi.
Katsokaa tarkasti sisällenne,
ylpeily on huono enne.
Nimenomaan! Aivan turha ylpeillä sillä, että enkelinäkyjä ei voisi nähdä ja yrittää päteä sillä, että pitää itseään fiksumpana sen vuoksi, että kun itse ei vaan ole nähnyt!
 

Yhteistyössä