Kummitusjuttuja... Onko sinulle itsellesi tai lähipiirissäsi tapahtunut jotain yliluonnollista?

  • Viestiketjun aloittaja Coccoo
  • Ensimmäinen viesti
Coccoo
Pistetään kummitusjutut pinoon perjantain kunniaksi :D Hrr.. jännäää...!

Itselle tapahtui joskus seuraavaa: Asuin opiskeluaikana asunnossa, jossa oli jotenkin tosi kummallinen ja epämukava tunnelma. Ei mitään mitä olisi voinut "osoittaa sormella", mutta siis joku kumma juttu kuitenkin, niin etten koskaan tuntenut oloani kotoisaksi. Yhtenä iltana sitten.. olimme silloisen poikaystävän kanssa käymässä nukkumaan. Käännyimme selin toisiimme ja lämpimänä kesäyönä viskasin peiton syrjään. Hetkeä ennen kun vaivuin uneen tunsin polvitaipeessani selvän kosketuksen, ensin sormenpäät, sitten kynnet niissä ikään kuin pitkä hyväily ja oletin poikaystäväni koskettaneen minua. Tuli kuitenkin kumma olo, ja käännähdin - hän nukkui selin minuun, kädet tyynyn alla. Tönäisin hänet hereille ja kysyin, koskitko äsken polvitaipeeseen, hän mutisi unisena että ei tietenkään, hänhän nukkuu... Tuli "hieman" kolkko fiilis eikä paljon nukuttanut sinä yönä...

Muita?! :)
 
"hmmm"
En tiedä onko tämä varsinaisesti kummitusjuttu, mutta pääsin lapsena (n. 9v.) kotiovesta sisään (omakotitalon abloylukko) pikkurillin pitkällä kynnellä. Avain oli jäänyt kotiin ja hetken mielijohteesta työnsin pikkurillin pitkän kynnen lukkopesään ja väänsin. Kynsi taipui ja taipui, mutta lukko napsahti auki. Tätä ei vanhemmat uskoneet, mutta näin kävi.. Kuka lie päästi sisälle... vanhan talon entinen asukki sääli pientä ulosjäänyttä tyttöä...?
 
"kääk"
Nykyisessä talossamme on pitkä vinttikomero, pimeä ja kylmä... menin asunnon oston jälkeen käymään ihan vinttikomeron perällä, viemässä jotain sinne tms. Tuli tosi huono olo, pyörrytti ja seinät tuntui kaatuvan päälle, lähdin vähän äkkiä pois! Hyytävä tunne tuli, talon edellinen isäntä oli kuollut talossa, myöskin heidän poikansa on kuollut... enpä juuri ole tuolla käynyt, vieläkn pelottaa että jokin on siellä...
 
"outoa"
Muutettiin 50-luvulla rakennettuun taloon reilu vuosi sitten. Lasten huoneet on yläkerrassa, ja jo jonkin aikaa ovat sanoneet etteivät uskalla nukkua siellä. Kysyin syytä, niin jotain valoja näkyy öisin seinillä ja kuuluu outoja ääniä. Asutaan metsän keskellä, joten auton valot tai mikään muukaan ei noita valoilmiöitä öisin selitä. Jotenkin kuitenkin en kauheasti kiinnittänyt huomiota tuohon, vaikka lapset siitä usein sanoivatkin.
Nukun itse siis alakerrassa.

Yhtenä aamuna heräsin, ja huomasin että pikkuisen jälkeen puolen yön mun kännykkään oli tullut kuvaviesti tyttäreni kännykästä. Kuvaviesti oli omituinen, en saanut tarkkaa kuvaa mistä se oli otettu, mutta oletin siinä näkyvän tyttöjen huoneen kakluunin. Keskellä kuvaa oli iso valopallo.
Ihmettelin viestiä, ja kysyin siitä tytöltä kun tuli alakertaan. Sanoi, että ei ole lähettänyt mitään viestiä yöllä, vaan on nukkunut. Mutta joitakin öitä taakse päin hänen kännykkänsä oli itsekseen ottanut kuvan yöllä, isosiskonsa oli herännyt siihen. Ja nyt tuo sama kuva tuli mun kännykkään. Tyttöä puistatti, ja hän poisti kuvan kännykästään.

Omituista. Ensinnäkin se, että miten kännykkä voi itsekseen ottaa kuvia. Varsinkin kun kuvassa näkyy valoilmiö josta lapset on puhuneet jo aiemminkin. Ihmetyttää sekin, miten kuva on lähtenyt itsekseen ja just mulle. Haluaako joku kertoa jotain? Pitäiskö mun huomata jotain? En tiedä.

Mulla on itselläni taipumusta selvänäköisyyteen, usein tiedän asioita ennalta ja olen nähnyt myös toisille.. että sinänsä en ole täysin skeptinen yliluonnollisille asioille, toisaalta yritän aina myös löytää järkevän selityksen asioille. Aina niitä vain ei löydy.
 
hullukai
Mulla entisessä kodissa pari kertaa vedettiin yöllä peittoa pois päältä.. Heräsin siihen kun jokin veti jalkopäästä peittoa oikeen voimalla ja minä vedin takaisin ja sanoin että LOPETA. Se lopetti..

Ovet meni kiinni ja auki itsestään... Esim iso raskas liukuovi meni usein itse kiinni..

Onneksi muutettiin pois..
 
tämä
Tuttuni ajatteli erästä opiskelukaveriansa, joka oli tehnyt itsemurhan, mietti yhteisiä aikoja ja muuta.. tuttu sitten hetken mielijohteesta sanoi: "jos kuulet minut niin koputa tuohon ikkunaan" .....Ja PAM, kova pamaus ikkunasta... nousi kuulema karvat pystyyn eikä kuolleille sen koommin ole jutellut
 
kottari
[QUOTE="outoa";23063756]Muutettiin 50-luvulla rakennettuun taloon reilu vuosi sitten. Lasten huoneet on yläkerrassa, ja jo jonkin aikaa ovat sanoneet etteivät uskalla nukkua siellä. Kysyin syytä, niin jotain valoja näkyy öisin seinillä ja kuuluu outoja ääniä. Asutaan metsän keskellä, joten auton valot tai mikään muukaan ei noita valoilmiöitä öisin selitä. Jotenkin kuitenkin en kauheasti kiinnittänyt huomiota tuohon, vaikka lapset siitä usein sanoivatkin.
Nukun itse siis alakerrassa.

Yhtenä aamuna heräsin, ja huomasin että pikkuisen jälkeen puolen yön mun kännykkään oli tullut kuvaviesti tyttäreni kännykästä. Kuvaviesti oli omituinen, en saanut tarkkaa kuvaa mistä se oli otettu, mutta oletin siinä näkyvän tyttöjen huoneen kakluunin. Keskellä kuvaa oli iso valopallo.
Ihmettelin viestiä, ja kysyin siitä tytöltä kun tuli alakertaan. Sanoi, että ei ole lähettänyt mitään viestiä yöllä, vaan on nukkunut. Mutta joitakin öitä taakse päin hänen kännykkänsä oli itsekseen ottanut kuvan yöllä, isosiskonsa oli herännyt siihen. Ja nyt tuo sama kuva tuli mun kännykkään. Tyttöä puistatti, ja hän poisti kuvan kännykästään.

Omituista. Ensinnäkin se, että miten kännykkä voi itsekseen ottaa kuvia. Varsinkin kun kuvassa näkyy valoilmiö josta lapset on puhuneet jo aiemminkin. Ihmetyttää sekin, miten kuva on lähtenyt itsekseen ja just mulle. Haluaako joku kertoa jotain? Pitäiskö mun huomata jotain? En tiedä.

Mulla on itselläni taipumusta selvänäköisyyteen, usein tiedän asioita ennalta ja olen nähnyt myös toisille.. että sinänsä en ole täysin skeptinen yliluonnollisille asioille, toisaalta yritän aina myös löytää järkevän selityksen asioille. Aina niitä vain ei löydy.[/QUOTE]

Mä en olisi siellä enää sekunttiakaa :x
 
.....
Joskus lukioikäisenä olin meidän koiraa ulkoiluttamassa ja tuumailin, että voisin kävellä tuolta yhden levikkeen ja kioskin pihan kautta. Siinä sitten muutaman minuutin kävelymatkan päässä yhtäkkiä pelottamaan ja tuli tunne, että nyt pitää lähteä kotiin..jotain että tuonne ei kannata mennä, vaikken edes nähnyt koko kioskille asti tai kuullut mitään erikoista. Seuraavana päivänä sitten koulusta tullessa kioski oli ympäröity poliisinauhoilla jne. ja kotona sain kuulla, että omistaja oli tapettu edellisenä iltana. Ja myöhemmin kun sitten tuli tarkempaa tietoa kellonajoista sun muista, niin se oli tapahtunut samoihin aikoihin, kun olin sinne kävelemässä. Voi toki olla sattumaakin, mutta hieman hirvitti.

Tämä toinen tapahtui jo noin 20 vuotta sitten. Istuimme yksi päivä olohuoneessa (äiti, minä ja kaksi veljeäni) ja yhtäkkiä jostain kuului ääni "*****" (pikkuveljeni nimi). Tänäkään päivänä emme tiedä mistä se tuli, ulkona ei näkynyt ketään, ketään ei tullut kylään, veljeni oli joku vuoden ikäinen silloin, joten ei hänellä ollut vielä kavereitakaan, jotka olisivat tulleet hakemaan leikkiin ja äänikin oli aikuisen (naisen?). Voi toki olla luonnollinen selityskin, mutta arvoitukseksi tuo kuitenkin jäi.


En nyt tiedä oliko niin pelottavia, mutta tuossa nyt kuitenkin pari outoutta, jotka itselle ovat jääneet mieleen. :)
 
uskon
Alkuperäinen kirjoittaja tämä;23063779:
Tuttuni ajatteli erästä opiskelukaveriansa, joka oli tehnyt itsemurhan, mietti yhteisiä aikoja ja muuta.. tuttu sitten hetken mielijohteesta sanoi: "jos kuulet minut niin koputa tuohon ikkunaan" .....Ja PAM, kova pamaus ikkunasta... nousi kuulema karvat pystyyn eikä kuolleille sen koommin ole jutellut
Mun rakas ystäväni teki itsemurhan vuosia sitten. Kaipuuni oli aivan hirvittävä, ja todellakin halusin yhteyden häneen vielä kuolemankin jälkeen. Muutaman kerran hän tulikin uniini, ne unet olivat erilaisia kuin normaalit unet. Ne olivat selkeitä ja selviä, muistan ne tarkasti yhä edelleenkin. Ja niissä unissa puhuimme ne asiat, jotka jäivät puhumatta hänen ollessa elossa. Muutaman kerran kun oloni oli kurja ja kaipasin häntä niin että sydäntä raastoi, pyysin hiljaa mielessäni milloin mitäkin merkkiä, jos hän olisi lähelläni. Hyvin usein ne merkit toteutuivat välittömästi. Eniten mieleeni on jäänyt eräs ilta, jolloin taas juttelin hänelle mielessäni. Istuin ulkona rappusilla, oli aivan täysin tyyntä. Pyysin, että jos hän olisi lähelläni ja kuulisi minut, hän heilauttaisi edessäni olevan pensaan oksaa. Ja samantien pensaan oksat liikkuivat, aivan kuin joku olisi kädellä vetänyt ne sivuun. Silläkään hetkellä ei tuullut yhtään. Tuo jäi viimeiseksi kerraksi, kun sain häneen "yhteyden". Ymmärrän, että jossain kohtaa on aika päästää irti, niin minun kuin hänenkin. Ja tuo aika tuli tuolloin.
 
"äiti"
Mulla on paljonkin tuota yliluonnollista tapahtunut, pitkän elämäni aikana.
Yks juttu on se että kävelin maalla, sukulaisten luona kun oltiin yötä ja olin kuullut autiotalosta.
Oli talvi-ilta, olin hiljaisella tiellä ja aikeissa mennä kohti taloa kun yhtäkkiä vastassani oli kuin seinä.
En kyennyt liikkumaan sinne talon pihalle päin vaan oli pakko perääntyä.
Olin kuullut että talon mies oli hirttäytynyt siellä.
Kävelin tien reunaa ja kurkussani tuntui kuristumisen tunne...
 
....
Huiii,mitä juttuja :D

Meidän nykyisessä asunnossa kuuluu kummallisia ääniä, välillä tuntuu että joku on läsnä, vaikka olisi yksin kotona, ja molemmat,sekä mies että minä olemme nähneet tumman hahmon talossamme.Näistä olemme sukulaisillekin kertoneet, kukaan muu ei ole huomannut mitään.
 
"entä"
[QUOTE="outoa";23063756]Muutettiin 50-luvulla rakennettuun taloon reilu vuosi sitten. Lasten huoneet on yläkerrassa, ja jo jonkin aikaa ovat sanoneet etteivät uskalla nukkua siellä. Kysyin syytä, niin jotain valoja näkyy öisin seinillä ja kuuluu outoja ääniä. Asutaan metsän keskellä, joten auton valot tai mikään muukaan ei noita valoilmiöitä öisin selitä. Jotenkin kuitenkin en kauheasti kiinnittänyt huomiota tuohon, vaikka lapset siitä usein sanoivatkin.
Nukun itse siis alakerrassa.

Yhtenä aamuna heräsin, ja huomasin että pikkuisen jälkeen puolen yön mun kännykkään oli tullut kuvaviesti tyttäreni kännykästä. Kuvaviesti oli omituinen, en saanut tarkkaa kuvaa mistä se oli otettu, mutta oletin siinä näkyvän tyttöjen huoneen kakluunin. Keskellä kuvaa oli iso valopallo.
Ihmettelin viestiä, ja kysyin siitä tytöltä kun tuli alakertaan. Sanoi, että ei ole lähettänyt mitään viestiä yöllä, vaan on nukkunut. Mutta joitakin öitä taakse päin hänen kännykkänsä oli itsekseen ottanut kuvan yöllä, isosiskonsa oli herännyt siihen. Ja nyt tuo sama kuva tuli mun kännykkään. Tyttöä puistatti, ja hän poisti kuvan kännykästään.

Omituista. Ensinnäkin se, että miten kännykkä voi itsekseen ottaa kuvia. Varsinkin kun kuvassa näkyy valoilmiö josta lapset on puhuneet jo aiemminkin. Ihmetyttää sekin, miten kuva on lähtenyt itsekseen ja just mulle. Haluaako joku kertoa jotain? Pitäiskö mun huomata jotain? En tiedä.

Mulla on itselläni taipumusta selvänäköisyyteen, usein tiedän asioita ennalta ja olen nähnyt myös toisille.. että sinänsä en ole täysin skeptinen yliluonnollisille asioille, toisaalta yritän aina myös löytää järkevän selityksen asioille. Aina niitä vain ei löydy.[/QUOTE]

Mitä jos kokeilisit nukkua tyttöjen huoneessa heidän kanssaan vaikka yhden tai pari yötä?
 
"huh"
Mulla entisessä kodissa pari kertaa vedettiin yöllä peittoa pois päältä.. Heräsin siihen kun jokin veti jalkopäästä peittoa oikeen voimalla ja minä vedin takaisin ja sanoin että LOPETA. Se lopetti..

Ovet meni kiinni ja auki itsestään... Esim iso raskas liukuovi meni usein itse kiinni..

Onneksi muutettiin pois..
Miten USKALSIT sanoa, että LOPETA..? Itse olisin varmaan rynnännyt ulos ovesta...
 
"outoa"
[QUOTE="entä";23064212]Mitä jos kokeilisit nukkua tyttöjen huoneessa heidän kanssaan vaikka yhden tai pari yötä?[/QUOTE]

Itseasiassa tuon kuvaepisodin jälkeen ajattelin, että mun täytyy varmaan niin tehdä. Itse en ole tuollaisia valopalloja täällä nähnyt, mutta alakerrassakin kuuluu ääniä, joille en keksi selitystä. Lisäksi ihan parin viime kuukauden sisään olen nähnyt pari kolme kertaa ihan selkeästi naisen/tytön hahmon, joka seisoo minuun päin kädet puuskassa ja tuijottaa.
Ensimmäisellä kerralla säikähdin itsekin, vaikka olenkin melko viilipytty näissä asioissa. En vain ikinä aiemmin ollut nähnyt niin selkeää, "elävän ihmisen" kaltaista jotakin, joka kuitenkin katosi samantien kun katsoin toisen kerran.
 
adfafaeedadfs
Oletteko miettineet selityksiä näille? Periaatteessa uskon yliluonnollisiin juttuihin, mutta ikinä en ole saanut ainuttakaan todistetta niistä.

Kävipä kerran niin lapsuudessani, että joku koputti huoneeni ikkunaan. Kerroin isälle asiasta ja isä lupasi, ettei enää mikään koputtele ikkunaan. Jälkeen päin selvisi, että puunoksa siellä oli ikkunaan hakannut ja puu kaadettiin pois. Oksa ylettyi ikkunaan vain tarpeeksi kovalla tuulella.

Olen nähnyt myös tummia hahmoja, mutta olen aina selittänyt ne itselleni joiksikin varjoiksi, vaatemytyiksi jne.
 
"sama"
Ihana <3 Miten he esittäytyivät? :) Eräs ystäväni kertoi tällaisen saman tyylisen tarinan, mutta kyseessä olivat sukulaislapset. Hänellä ei itsellään ole lapsia.


Tulivat unessa silloisen asuntomme ovelle koputtamaan, kysyivät että joko he saisivat tulla :)
Vastasin että minun puolestani saisitte tänne jäädä, mutta mieheni ei ihan vielä ole valmis..
Siitä kului vuosi, ja minä olin valmis, mieheni oli valmis, tulin raskaaksi ja synnytin tytön, joka unessa minulle puhui ensimmäisenä :)
He olivat unessa niin eksyneen näköisiä ja perhettä vailla.. tuli tunne että nämä minä kyllä haluan :)
 
"Entä"
[QUOTE="outoa";23064355]Itseasiassa tuon kuvaepisodin jälkeen ajattelin, että mun täytyy varmaan niin tehdä. Itse en ole tuollaisia valopalloja täällä nähnyt, mutta alakerrassakin kuuluu ääniä, joille en keksi selitystä. Lisäksi ihan parin viime kuukauden sisään olen nähnyt pari kolme kertaa ihan selkeästi naisen/tytön hahmon, joka seisoo minuun päin kädet puuskassa ja tuijottaa.
Ensimmäisellä kerralla säikähdin itsekin, vaikka olenkin melko viilipytty näissä asioissa. En vain ikinä aiemmin ollut nähnyt niin selkeää, "elävän ihmisen" kaltaista jotakin, joka kuitenkin katosi samantien kun katsoin toisen kerran.[/QUOTE]

Tee siitä vaikkapa lapsille joku kiva "piknik" tyyppinen juttu, leiriydytte eväiden kanssa lattialle patjoille ja vietätte mukavan illan vaikka pelaillen tai jotain hauskaa leffaa katsellen ja jututstellen. Sitten kaikessa rauhassa nukkumaan kylkikyljessä ja jos jotain tapahtuu niin olet siellä tyttöjen turvana. Tulethan kertomaan miten se meni? :)

Millaisia ääniä olet itse kuullut? Oletko ajatellut kysyä talon historiasta tai ehkä kysyä jos vielä näet tuon hahmon, että mitä hän haluaa..?
 
Pistetään kummitusjutut pinoon perjantain kunniaksi :D Hrr.. jännäää...!

Itselle tapahtui joskus seuraavaa: Asuin opiskeluaikana asunnossa, jossa oli jotenkin tosi kummallinen ja epämukava tunnelma. Ei mitään mitä olisi voinut "osoittaa sormella", mutta siis joku kumma juttu kuitenkin, niin etten koskaan tuntenut oloani kotoisaksi. Yhtenä iltana sitten.. olimme silloisen poikaystävän kanssa käymässä nukkumaan. Käännyimme selin toisiimme ja lämpimänä kesäyönä viskasin peiton syrjään. Hetkeä ennen kun vaivuin uneen tunsin polvitaipeessani selvän kosketuksen, ensin sormenpäät, sitten kynnet niissä ikään kuin pitkä hyväily ja oletin poikaystäväni koskettaneen minua. Tuli kuitenkin kumma olo, ja käännähdin - hän nukkui selin minuun, kädet tyynyn alla. Tönäisin hänet hereille ja kysyin, koskitko äsken polvitaipeeseen, hän mutisi unisena että ei tietenkään, hänhän nukkuu... Tuli "hieman" kolkko fiilis eikä paljon nukuttanut sinä yönä...

Muita?! :)
Olisko poikaystävä voinut unissaan koukistaa jalan, niin että varpaat ja varpaan kynnet olisivat osuneet sun polvitaipeeseen?
 

Yhteistyössä