*

Makkaraperunat?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 3 12 ... ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 58

Ketju: Makkaraperunat?

Makkaraperunat?

Kerro, mitä sisältävät mielestäsi makkaraperunat. En muista olenko kysynyt tätä joskus ennen, mutta tuli vaan mieleen kun kerran naimisissa vielä ollessani tulin sairaalasta, ja anoppi oli luvannut valmistaa makkaraperunoita. Ihanaa, ajattelin minä, mutta voi mikä yllätys minua odottikaan perillä.

lllll
    Vierailija
    Ihan kotikutoisena ranskanpotut ja makkaran paloja, ketsuppia ja suolaa päälle, grillillä ne grillimausteet lisäksi.

Ranskiksia ja makkaraa, lisäksi yleensä vielä jotain lisukkeita esim. sipulia tms.

Mä.
    Vierailija
    Ranskalaisia, makkaraa, ketsuppia, kurkkusalaatti ja suolaa

Makkarakeittoa meilläpäin...

v
    Vierailija
    Ranskiksia ja lenkkiä ja sitten niitä "tökkeitä" mitä kukanenkin haluaa. Ja makkaran nimenomaan lenkkiä; ei nakkeja, ei muurahaisenmuna makkaroita eikä bratwurstia.

ranskalaiset tai lohkoperunat, makkaranpaloja, ja lisukkeet. Tuoresalaatti ja majoneesi on tärkein

sä sait varmaan jonku keittoversion?

"vieras"
    Vierailija
    Kotitekoisina ranskalaisia ja makkaranpaloja höystettynä paistetulla sipulilla,kurkkusalaatilla,sinapilla ja ketsupilla sekä grillimausteella.Kyytipojaksi mieluiten kylmä olut tai suunnattoman suuri lasillinen maitoa.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja nipo Näytä viesti
    Makkarakeittoa meilläpäin...
    Tämä on se vastaus jota odotin. Mistä päin oot kotoisin?

ÄLÄ puhu tollasia... Mulla on "mättöilta", se mättö vaan puuttuu joten toteutuksessa hieman vikaa...Nyt tekee mieli makkaraperunoita enkä pääse grillille...

"vieras"
    Vierailija
    kotona:jämä keitetyistä potuista paistetaan pottuja ja makkaranpaloja ja maustetaan hyvin.Grillillä:ranskikset ja makkaranpaloja hyvin maustettuna +kurkkusalaatti,majoneesi,salaatti.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Maira Näytä viesti
    ÄLÄ puhu tollasia... Mulla on "mättöilta", se mättö vaan puuttuu joten toteutuksessa hieman vikaa...Nyt tekee mieli makkaraperunoita enkä pääse grillille...
    No älä nyt. arvaa alkaako munkin tekemään mieli

Makkarat uunissa joko ranskanperunoiden kanssa tai sitten paistettujen perunoiden kanssa pannulla.

Ranskalaisia ja makkaranpaloja kaikilla mausteilla.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie Näytä viesti
    No älä nyt. arvaa alkaako munkin tekemään mieli
    Hohoo, äiti hoitaa, löysin pakastimesta jonka se oli mua varten täyttäny pussin ranuja ja kaapissa on makkaraa... Pitäiskö...?

Ranskalaisia ja makkaranpaloja, sekä ketsuppia ja suolaa.

No aatelkaa nyt mikä pettymys mulle oli, kun kieli vyön alla ajoin nälkäisenä 20-30km kotiin ja mietin niitä ihania, rapeita ranskalaisia ja tummaksi paahtuneita makkaroita... Ja perillä minua odotti... Keitetyt perunat ja makkarat! Se ei edes ollut mitään makkarasoppaa, koska siinä ei ollut vihanneksia, eikä muutenkaan makua, mutta makkarasopaksi sitä siis kutsuttiin.

No aatelkaa nyt mikä pettymys mulle oli, kun kieli vyön alla ajoin nälkäisenä 20-30km kotiin ja mietin niitä ihania, rapeita ranskalaisia ja tummaksi paahtuneita makkaroita... Ja perillä minua odotti... Keitetyt perunat ja makkarat! Se ei edes ollut mitään makkarasoppaa, koska siinä ei ollut vihanneksia, eikä muutenkaan makua, mutta makkarasopaksi sitä siis kutsuttiin.
    Mä tunnen sun tuskan, mun anopilla on välillä vähän erikoisia kokkauksia ja joskus oon kieli pitkällään oottanu jotain ja pettynyt hieman.. mut ei se mitään, aina on mahansa saanut täyteen..

Hra Majuri
    Vierailija
    Oliks sun pakko mainita makkara? Mun on ny pakko mennä kaivamaan grilli lumihangesta ja mennä grillaamaan makkaraa.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Hra Majuri Näytä viesti
    Oliks sun pakko mainita makkara? Mun on ny pakko mennä kaivamaan grilli lumihangesta ja mennä grillaamaan makkaraa.
    Nooo... joo.. Sähän voit hypätä siihen autoos ja ajaa tänne, haet samalla makkaraperunat linja-autoasemalta. Sä oot nopeemmin täällä kuin löydät sen grillis lumen alta.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Hra Majuri Näytä viesti
    Mulla olis tossa kuistilla ihan esillä, muutakun ottaa suojapeiton pois..

Mä tunnen sun tuskan, mun anopilla on välillä vähän erikoisia kokkauksia ja joskus oon kieli pitkällään oottanu jotain ja pettynyt hieman.. mut ei se mitään, aina on mahansa saanut täyteen..
    Siis uskomatonta, miten joku osaakin tehdä niin mautonta ruokaa... Siis makkarasopastakin mä tykkään kuin hullu puurosta, mutta jos siitä puuttuu kasvikset, makkarat on paistamatta ja liemi mautonta niin...

Nyt on sit makkaraperunat uunissa... Ja toivottavasti saan ne sit kans syötyä..

Nyt on sit makkaraperunat uunissa... Ja toivottavasti saan ne sit kans syötyä..
    Ettö ei saisi syötyä makkaraperunoita... Käsittämätön ajatus.

Ettö ei saisi syötyä makkaraperunoita... Käsittämätön ajatus.
    Siis napa vetää kyllä, mä en vaan oo uskaltanu viisurileikkauksen jälkeen paljon mitään pureskeltavaa ruokaa syödä, joten kokeillaan nyt sit oikein kunnolla..

Sivu(t) 1 / 3 12 ... ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus