Kertokaa, miksi pesukone ei linkoa?

  • Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti
sh-äiti
Onko kokemusta? Pyykkikone jättää linkoamatta vaatteet. olen kaksi kertaa pesun jlk pyörittänyt vielä pelkän linkousohjelman, mutta eipä siitä ole mitään apua.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;23279186:
No just mietin että osaakohan sille itse mitään tehdä(ohjekirjakin hukassa) vai soittaako suoraan korjaajalle.
Korjaajalle tietty, ei sitä voi itse korjata jos elektroniikassa on vika vaan pumppu pitää vaihtaa joka maksaa enemmän kuin uusi kone, kuten yleensä.
Sen sijaan nukkasuodattimen voi itse tyhjätä, nopsaa näkee onko se täynnä
 
jotain apua
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;23279186:
No just mietin että osaakohan sille itse mitään tehdä(ohjekirjakin hukassa) vai soittaako suoraan korjaajalle.
Jos tiedät mikä on poistopumppu ja osaat avata koneen sivusta niin sitten voit kokeillakorjata sitä itse, muuten ei kannata tehdä mitään vaan soittaa korjaaja.
 
..
[QUOTE="vieras";23279204]Korjaajalle tietty, ei sitä voi itse korjata jos elektroniikassa on vika vaan pumppu pitää vaihtaa joka maksaa enemmän kuin uusi kone, kuten yleensä.
Sen sijaan nukkasuodattimen voi itse tyhjätä, nopsaa näkee onko se täynnä[/QUOTE]

Mies kävi ostaa uuden poistopumpun kun vanha menny rikki ja maksoi 38€, eli ei ihan uuden koneen hintaa.
 
"vieras"
Joo, letku tukossa tai väärin paikallaan. Tai se nukkasysteemi liian täynnä.

Meillä myös joskus vanha kone tekee tuota jos on liian täynnä, esim. pyyhkeitä täyttä koneellista ei aina jaksa lähteä linkoamaan. :D

Tosi kummallista kyllä jos tuota ei osaa itse tarkistaa, jopa minä osaan ja kuuluu musta perustaitoihin jos omassa kodissa asuu, vähän niin kuin hehkulampun vaihto ja vastaavat.. Tulispa kalliiksi jos joka juttuun aina pitäisi hankkia korjaaja, hui!?
 
Patu59
Moi,

kannattaa ennen kalliin korjaajan kuhtumista kokeilla seuraavaa:

Laita kuivapesuaineen tilalle 2-4 dl sitruunahppopulveria (tai sopivalta tuntuva määrä -- kahvinkeittimen puhdistusaine...) ja aja konetta kerran tai 2 90 asteessa!

Voi toimia!

/Patu
 

Yhteistyössä