Tyttären päiväkirja

  • Viestiketjun aloittaja Minna_38
  • Ensimmäinen viesti
Minna_38
Kirjoittelin tänne aikaisemminkin aivan mahdottomasta tyttärestäni (14v). Koulu menee huonosti, liikkuu autopoikien kanssa aivan holtittimasta ja on ihan selvää että seksiäkin on harrastettu + alkoholia ja tupakkaa... Edellinen tilanne oli aivan kamala, mutta jotenkin selvittiin... niin putkastahan toi saatiin hakea, todella kivaa.

Taas pelottaa kun vkl lähestyy. Minun tekisi mieleni lukea tytön päiväkirjaa, koska olen pidempiaikaisella kieroilulla selvittänyt sen piilopaikan. Vielä olen kuitenkin ollut lukematta. Mutta mielessä polttelee...

Tyttö tulee tänään vasta illalla, eikä muitakaan ole kotona. Mitä olette mieltä, voisinko lukea tuota päiväkirjaa, ehkä saisin vähän valaistusta tähän KAMALAAN tilanteeseen.
 
dkjgsiog
ET SAA. Menetät viimeisenkin luottamuksen rippeen ja lapsesi kunnioituksen, ja jos ne olisivat alunperin olleet kunnossa niin ei tilanne ehkä tuollaiseksi olisi mennyt!
 
"minä"
No tottakai voit ja se on itseasiassa vanhempana jo sinun velvollisuutesi, kun tyttö on kerran hunnigolla. Kun luottamus on mennyt, niin silloin täytyy ottaa kovat keinot käyttöön.
 
ÄLÄ LUE
Miten joku vanhempi voi edes kuvitella tekevänsä jotain noin kamalaa, jossa menettää viimeisetkin luottamuksen rippeet.

Itselläni oli aivan normaali, hyvä äitisuhde, kunnes hän jostain helvetin syystä luki päiväkirjaani, kun olin yläasteella. Ihan rehellisesti voin sanoa, että luottamus häneen meni ehkäpä jopa ainiaaksi :/ Olemme nykyään jo taas läheisiä, en ole enää katkera ym. ja rakastan äitiäni suunnattomasti (olen jo yli 3kymppinen), mutta niin perustavanlaatuinen luottamuspula tästä teosta syntyi, etten suosittele sitä kenellekään. Teini-iässä on niin herkillä, että tällainen teko omalta äidiltä voi tosiaan satuttaa. ÄLÄ LUE.
 
"vieras"
Mä voisin lukea sitä sen takia, että saisin vähän enemmän selkoa tyttäreni ajatusmaailmasta. Vastauksia kysymyksiin sieltä ei välttämättä löydy. Itse en aikoinaan kirjoittanut juurikaan tekemisiäni päiväkirjaan vaan purin pahaa oloa.
 
Minna_38
ET SAA. Menetät viimeisenkin luottamuksen rippeen ja lapsesi kunnioituksen, ja jos ne olisivat alunperin olleet kunnossa niin ei tilanne ehkä tuollaiseksi olisi mennyt!
En tietenkään kertoisi, että olen lukenut. Ajattelin vaan, että jos sieltä jotain selviäisi. Ja kuinkahan moni äiti kykenisi olemaan lukematta minun tilanteessa. Kenties nyt maltan olla lukematta, mutta entäs kun hän katoaa seuraavaksi?

Ei ne oo ollu kunnossa ne välit juu hetkeen, mutta ei sille nyt voi mitään. Nyt teen parhaani, että tyttö ymmärtäis ennenkuin on liian myöhäistä... Nyt jo sen ja mun maine tässä kylässä mennyt ikuisiksi ajoiksi...
 
vieras2
Lukisin koska mulla ei ole itsehillintää, mutta jos fiksu olisin niin en lukisi. Et pysty mitenkään pitää naamaasi pokerilla saati olla lipsauttamatta niitä tietoja, joita sulle siitä kirjasta selviää ja sitten se on menetetty se luottamus lopullisesti. Se on se päiväkirja kuitenkin ainut asia mikä hänellä on. Tuskin on ystävää jolle voi avautua kaikesta jos tunnollisesti kirjoittaa päiväkirjaakin.

Voisit oikeasti yrittää jutella tyttäresi kanssa siitä että haluaisit hänen luottamuksensa, että kertois missä mättää, ettei sun tarttis edes miettiä tuommoisia.
 
niin no entäs jos lapsella on esim kovempia aineita käytössä? ja se selviäisi päiväkirjasta? en tiedä. periaatteessa on ehdottomasti kielletty mutta jos luottamusta ei ole muutenkaan enää?
 
Minna_38
Pakko sitä on lukea. Ja kyseessä ei ole mikään uteliaisuus vaan halu ymmärtää ja sitäkautta ehkä pelastaa tuo lapsi. Ei tästä enää pahemmaksi voi mennä. Kaikki keinot otettava käyttöön. JA olen harkinnut soittavani poliisille ja tekeväni rikosilmoituksen noista autopojista, joiden nimet yms. olen selvittänyt. Ei varmasti ole tyttäreni edes ainoa alaikäinen, johon tuo roskasakki on kajonnut.

En jää kiinni, enkä kerro tietenkään.Koskaan.
 
Minna_38
Lukisin koska mulla ei ole itsehillintää, mutta jos fiksu olisin niin en lukisi. Et pysty mitenkään pitää naamaasi pokerilla saati olla lipsauttamatta niitä tietoja, joita sulle siitä kirjasta selviää ja sitten se on menetetty se luottamus lopullisesti. Se on se päiväkirja kuitenkin ainut asia mikä hänellä on. Tuskin on ystävää jolle voi avautua kaikesta jos tunnollisesti kirjoittaa päiväkirjaakin.

Voisit oikeasti yrittää jutella tyttäresi kanssa siitä että haluaisit hänen luottamuksensa, että kertois missä mättää, ettei sun tarttis edes miettiä tuommoisia.
Kaikkea on jo yritetty. Ihan kaikkea.
 
"kokemusta löytyy"
Voin kertoa, että mua ei ole koskaan nöyryytetty yhtä pahasti, kun silloin kun äitini luki mun päiväkirjaa. Ikää oli ehkä 13v. ja en ikinä tule antamaan anteeksi. Ehkä voin ymmärtää syyt miksi niin teki, mutta IKUISEN loven se loi meidän välille.

Sä näät nyt lapsesi kurittomana kakarana, mutta se tulee muistamaan tämän tempun koko ikänsä.
 
"Milla Magia"
Anna palaa vaan, mutta mitäs tänne kirjoittelet. Haet jotain oikeutusta ? Se on eri asia lukea normitilanteessa tai ees pienessä hädässä. Mut jos 14v tekee mitä kirjoitustes mukaan tekee, niin pakkohan se on. Kirjottelitko tänne 2 viikkoa sitten samasta aiheesta ? Ei siis päiväkirjasta vaan tyttätestäsi muuten ?

Miksei kukaan muu kirjoita vastaavia ? Kuitenkin aika usein näkee tommosia autojätkiä, jotka kyydittelee pikkutyttöjä, antaa viinaa tai jotain vahvempaa ja käyttää hyväksi. Ummistaako muut silmänsä vai eikö ole tietoa ?
 
"vierailija"
[QUOTE="kokemusta löytyy";23484764]Voin kertoa, että mua ei ole koskaan nöyryytetty yhtä pahasti, kun silloin kun äitini luki mun päiväkirjaa. Ikää oli ehkä 13v. ja en ikinä tule antamaan anteeksi. Ehkä voin ymmärtää syyt miksi niin teki, mutta IKUISEN loven se loi meidän välille.

Sä näät nyt lapsesi kurittomana kakarana, mutta se tulee muistamaan tämän tempun koko ikänsä.[/QUOTE]

Hetkinen? Vietitkö sinä öitä poissa kotoa tuossa iässä ja harrastitko seksiä white thrash-poikien kanssa ? Ja ap:han sanoi ettei kerro asiaa...
 
eeeeee
Jos kyse on tyttären terveydestä ja tulevaisuudesta ... niin totta helvetissa lukisin! Olisin lukenut jo! Jos sieltä selviää jotain sellaista että tytär on vaarassa (huumeet, raskaus tms. ) niin mitä aikaisemmin saisi apua, sen parempi.

jos mitään ihmeellistä ei löydy, täytyy sitten "unohtaa" lukemansa eikä ikinä KOSKAAN käyttää mitään, pahimmassakaan riidassa, päiväkirjan asioita tyttöä vastaam
 
"hmm"
En lukisi. Pistäisin kläpille kurin muilla keinoilla.

Sanot, ettet jää kiinni? Voitko olla varma? Jos vaikka hiprakassa itse joskus tai jonkun sairauden sekoittamana kerrot asian tytölle...aina voi tapahtua mitä vain ja ikinä ei voi olla varma.
Et saisi ikinä anteeksi. Et ikinä.
 
vv
Et tosiaankaan lue. Muistan kun mun päiväkirjan luki 15 vuotta vanhempi siskoni. Siellä oli kuitenkin sellaista tekstiä että vielä tänäkin päivänä häpeän nähdä siskoani kun hän tietää silloiset salaisuuteni.
 
Joopa joo
Oletko sä oikeasti niin kyvytön vanhempi ettet saa lasta kuriin ilman että menet lukemaan sen päiväkirjaa?!?!?! Ja mitä se lukeminen edes auttaisi!??!!
Särähtää korvaan aina tuollainen arvostelu. Kerropa sinä millä sen teinitytön saa kuriin. Minäkin luulin aikoinani, että lepsujen ja taitamattomien vanhempien lapsista tulee vaikeita, mutta nyt erinäisten vuosien kokemuksella voin käsi sydämellä sanoa, että kyseessä on asia jossa ei auta järkipuhe, ei huutaminen ei niin mikään. Nuoren mieli liikkuu jossain sfääreissä jota ei näin kalkkeutuneena enää ymmärrä.. toivoa vain voi, että jossain vaiheessa tilanne selkiytyy.

Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, että vaikea vastata. Minä varmaan vilkaisisin, jos on aihetta epäillä jopa lapsen oleva vaarassa, tuon ikäinen kun ei tosiaankaan tajua asioita. Periaatteessa kyllä vastustan reviirille tunkeutumista. Voimia tosi paljon ap:lle, tiedän tunteen NIIN hyvin :hug:
 

Yhteistyössä