Tyttären päiväkirja

  • Viestiketjun aloittaja Minna_38
  • Ensimmäinen viesti
Camoon mutsi
Nyt yhteys sosiaalitoimistoon ja tyttö sijoitukseen toisaalle Suomeen. Ota järkikäteen. Peli on vihellettävä poikki nyt ihan heti!! Lapsen itsensä suojelemiseksi.
 
OOOOII
Nyt yhteys sosiaalitoimistoon ja tyttö sijoitukseen toisaalle Suomeen. Ota järkikäteen. Peli on vihellettävä poikki nyt ihan heti!! Lapsen itsensä suojelemiseksi.
Näin kävi meillä mutta en silti ajattele, että se olisi paras mahdollinen ratkaisu ainakaan hetimiten. Ensin on kokeiltava jotain muuta. Mutta jos päihteet on vahvasti elämässä mukana niin sit joku "halkipoikkijapinoon" - ratkaisu on usein ainoa mahdollinen.
 
"kokemusta löytyy"
[QUOTE="vierailija";23484808]Hetkinen? Vietitkö sinä öitä poissa kotoa tuossa iässä ja harrastitko seksiä white thrash-poikien kanssa ? Ja ap:han sanoi ettei kerro asiaa...[/QUOTE]

Mun mielestä kyse ei ole siitä mitä mä tein vaan mitä äitini epäili mun tekevän. Ja ei, en todellakaan tehnyt niitä asioita mitä äitini epäili. Sen jälkeen voin sanoa mun uhmani nousseen eksponentiaalisesti ja sen jälkeen äidilläni ei ollut mitään jakoa kuulla multa mun elämästäni. Lukemalla lapsensa päiväkirjaa vanhempi kerjää vaikeuksia.
 
"äiti"
[QUOTE="minä";23484643]No tottakai voit ja se on itseasiassa vanhempana jo sinun velvollisuutesi, kun tyttö on kerran hunnigolla. Kun luottamus on mennyt, niin silloin täytyy ottaa kovat keinot käyttöön.[/QUOTE]

Mene ja lue mutta älä jää kiinni.
 
"Murri"
[QUOTE="kokemusta löytyy";23484912]Mun mielestä kyse ei ole siitä mitä mä tein vaan mitä äitini epäili mun tekevän. Ja ei, en todellakaan tehnyt niitä asioita mitä äitini epäili. Sen jälkeen voin sanoa mun uhmani nousseen eksponentiaalisesti ja sen jälkeen äidilläni ei ollut mitään jakoa kuulla multa mun elämästäni. Lukemalla lapsensa päiväkirjaa vanhempi kerjää vaikeuksia.[/QUOTE]

Aiheuttamalla huolta vanhemmille murrosikäinen kerjää vaikeuksia...
 
Miksi sä päästät sen tytön tekemään kaikkea tota? Eikö nykyajan vanhemmilla ole enää munaa sanoa tytölleen, että mihinkään et kotoa lähe. Kyllä mut ois niskavilloista haettu kylältä kotio, jos en siellä olis osannu käyttäytyä
 
tiimarinvihko harmaana
Mä itse olen taipuvainen ajattelemaan, että sen päiväkirjan lukeminen ei ratkaise asioita. Teinit on teinejä ja teinien maailmaan osittain kuuluu kaikenlainen hölmöily ja erilaiset kokeilut. Mä muistan omat teinivuoteni vielä kuin eilisen ja jopa omat päiväkirjatekstini. Niiden lukeminen tuskin teki mun porukoita viisaammaksi, sitä vastoin ne halveksui mua ehkä vielä hitusen enemmän. Itsekin häpeän niitä ajatuksia ja juttuja, joita silloin kirjotin. Mutta mä olin teinityttö.. onneksi siitä on kasvettu :D
 
"kokemusta löytyy"
[QUOTE="Murri";23484945]Aiheuttamalla huolta vanhemmille murrosikäinen kerjää vaikeuksia...[/QUOTE]

Vanhemmalla on kyky ajatella omien tekojensa mahdollisia seuraksia ihan eri tasolla, kuin nuoren. Vahemman tulisi ymmärtää kuinka päiväkirjan lukeminen haittaa lapsen ja vanhemman suhdetta.
 
OOOOII
Alkuperäinen kirjoittaja Pöllötöllötin;23484992:
Miksi sä päästät sen tytön tekemään kaikkea tota? Eikö nykyajan vanhemmilla ole enää munaa sanoa tytölleen, että mihinkään et kotoa lähe. Kyllä mut ois niskavilloista haettu kylältä kotio, jos en siellä olis osannu käyttäytyä
Minä hain omani niskavilloista kotio jokusen kerran, sitten oppi sen että menee paikkoihin joista en löydä.

Ei sitä mikkää kiinnostanu, vaikka hain missä rönttösissä ja pakotin oleen kotona ja kattomaan mun kanssa Emmerdalea, seuraavana viikonloppuna viimestään alko poltteleen ja se oli menoa .. asiat luisu käsistä kokonaan.

Ei se aina mene niinku elokuvissa. Joskus sitä täytyy myöntää itteleen olevansa vajavainen.
 
terkkari
jos olisi kyse omasta tyttärestäni, lukisin. Tiedän itseni, että osaan pitää suuni kiinni lukemastani, joten se siitä ongelmasta. Äidin pitää olla tyttärelleen äiti ja aikuinen ja jos muuten ei rajojen asettaminen onnistu, niin pitää "ryömiä pään sisään" ja sitä kautta koettaa saada ote takaisin. voithan itse myös tehdä tyttärestäsi lastensuojeluilmoituksen ja pyytää apua sitä kautta, ettei tyttäresi elämä mene ihan hunningolle. Nyt voi olla että hän sinua haukkuu jne, mutta ehkäpä aikuisena kiittää, kun teit kaikkesi hänen vuokseen.

En ymmärrä tätä asennetta, että lastaan ei saa suututtaa tai lapsi ei saa mitenkään pettyä. Etenkin jos kyse on oikeasti tuollaisesta vaarallisesta käyttäytymisestä. Aikuinen on aikuinen ja määrää mitä tehdään, tulipa paha mieli taikka ei. Näin kärjistetysti.
 
Minna_38
Pahempaa kuin olin kuvitellut, mutta ei sentään huumeet pelissä. Mutta seksiä, sekoilua ja paljon viinaa. Ja useempia nuoria tyttöjä on kuviossa mukana, että luulis niidenkin vanhempia kiinnostavan. Itse ei jaksa just nyt yhtään... itkettää vaan. Kaunis, nuori tyttö noiden paskanaamojen seksiorjana. Voi vittu tekis mieli ampua koko sakki ja tiedän että mieheni tappais joka pojan jos tietäis...

En tiedä mihin ottaa yhteyttä. En halua että koko kylä sais kaikkee tietää vaikkei sillä nyt juuri väliä. Ja haluun ton poikaporukan vastuuseen...

Uh. Miten mä varmistan, että ensi vkl tyttö ei mee mihinkään. Miten mä varmistan sen ???
 
Nyt heti!!
Pahempaa kuin olin kuvitellut, mutta ei sentään huumeet pelissä. Mutta seksiä, sekoilua ja paljon viinaa. Ja useempia nuoria tyttöjä on kuviossa mukana, että luulis niidenkin vanhempia kiinnostavan. Itse ei jaksa just nyt yhtään... itkettää vaan. Kaunis, nuori tyttö noiden paskanaamojen seksiorjana. Voi vittu tekis mieli ampua koko sakki ja tiedän että mieheni tappais joka pojan jos tietäis...

En tiedä mihin ottaa yhteyttä. En halua että koko kylä sais kaikkee tietää vaikkei sillä nyt juuri väliä. Ja haluun ton poikaporukan vastuuseen...

Uh. Miten mä varmistan, että ensi vkl tyttö ei mee mihinkään. Miten mä varmistan sen ???
LASTENSUOJELUILMOITUS omasta lapsesta HETI!!
 
Soita
Oman kuntasi sosiaalitoimistoon, kerro tilanne. Joku ohjaa taatusti oikeaan numeroon, jos soitat nyt ihan mihin tahansa aluksi. Vaikka kuntasi keskukseen. MUtta nyt on KIIRE.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöllötöllötin;23484992:
Miksi sä päästät sen tytön tekemään kaikkea tota? Eikö nykyajan vanhemmilla ole enää munaa sanoa tytölleen, että mihinkään et kotoa lähe. Kyllä mut ois niskavilloista haettu kylältä kotio, jos en siellä olis osannu käyttäytyä
peesi myös tähän. kyllä se on itsestäkin kiinni, jos tuon ikäinen tuollaista tekee. meillä lapsi pysyisi visusti kotona, jos käyttäytyisi noin. ja meillä ei ole edes annettu tuohon mahdollisuutta. jos tuon ikäinen on halunnut mennä esim. illalla kylälle, on viety ja haettu sovittuna aikana. ja on tiennyt myös seuraukset, mitä tapahtuu, jos sopimuksen rikkoo
 
"tiina"
Pahempaa kuin olin kuvitellut, mutta ei sentään huumeet pelissä. Mutta seksiä, sekoilua ja paljon viinaa. Ja useempia nuoria tyttöjä on kuviossa mukana, että luulis niidenkin vanhempia kiinnostavan. Itse ei jaksa just nyt yhtään... itkettää vaan. Kaunis, nuori tyttö noiden paskanaamojen seksiorjana. Voi vittu tekis mieli ampua koko sakki ja tiedän että mieheni tappais joka pojan jos tietäis...

En tiedä mihin ottaa yhteyttä. En halua että koko kylä sais kaikkee tietää vaikkei sillä nyt juuri väliä. Ja haluun ton poikaporukan vastuuseen...

Uh. Miten mä varmistan, että ensi vkl tyttö ei mee mihinkään. Miten mä varmistan sen ???

Hei haloo,se on alaikäinen ja aikuiset miehet panee sitä. Nyt ihan hakemaan apua tohon tilanteeseen ja et päästä sitä mihinkään viikonloppuna.
 
"Himpula"
Niitä poikia vastaan voi nostaa syytteet, jos ovat harrastaneet seksiä alaikäisten kanssa. Luulisi, että päiväkirja käy todisteena. Tosin silloin paljastuu, että olet lukenut päiväkirjaa ja saattaa välit tyttäresi kanssa mennä vielä enemmänkin vinoon.

Innostuiskohan tyttäresi, jos lähtisitte viikonlopuksi vaikka toiselle paikkakunnalle, esim. jonkun hyvän bändin keikalle? Ja yö hotellissa. Samalla tulisi ehkä hyvä tilaisuus jutella ja löytää yhteinen sävel.
 
tarkoitus ja keinot
[QUOTE="minä";23484643]No tottakai voit ja se on itseasiassa vanhempana jo sinun velvollisuutesi, kun tyttö on kerran hunnigolla. Kun luottamus on mennyt, niin silloin täytyy ottaa kovat keinot käyttöön.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä. Joku kirjoitti et miten vanhempi voi tehdä jotain noin kamalaa. Silloin jos lapsi on täysin hunningolla, kuten vaikuttaa, kaikki keinot lapsensa pelastamiseksi on käytettävä.

Pahinta mitä tuolle tytölle tulee tapahtumaan ei ole se, että äiti lukee päiväkirjaa saadakseen olinpaikan selville voidakseen auttaa lastansa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pöllötöllötin;23484992:
Miksi sä päästät sen tytön tekemään kaikkea tota? Eikö nykyajan vanhemmilla ole enää munaa sanoa tytölleen, että mihinkään et kotoa lähe. Kyllä mut ois niskavilloista haettu kylältä kotio, jos en siellä olis osannu käyttäytyä
Tätä mietin minäkin, että meillä 70-luvulla syntyneillä oli varmaan suurella osalla eri meininki... tietty olivat ne, joihin ei mikään tehonnut ja olivat pitelemättömiä! Mutta kyllä minulle iskostettiin kaaliin sellainen kunnioitus vanhempia kohtaan, että tiesin olla hölmöilemättä tai mut olisi tosiaan haettu himaan. Pari kertaa mut haettiinkin kun koitin jättää tulematta kotiintuloaikaan... sen verran noloa oli kun iskä keltaisella ladalla ajoi keskelle kaveriporukkaa ja komensi kotiin, että ei tehnyt mieli kokeilla mitä käy isommista hölmöilyistä...

Kotiarestia varmasti olet kokeillut, karkaako tms? Nykyään tietty maailmankin on erilainen ja kuviot ikäänkuin isompia, mun aikana hengailtiin lähikoulun pihalla...
 
alastulo harmailee..
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23485073:
peesi myös tähän. kyllä se on itsestäkin kiinni, jos tuon ikäinen tuollaista tekee. meillä lapsi pysyisi visusti kotona, jos käyttäytyisi noin. ja meillä ei ole edes annettu tuohon mahdollisuutta. jos tuon ikäinen on halunnut mennä esim. illalla kylälle, on viety ja haettu sovittuna aikana. ja on tiennyt myös seuraukset, mitä tapahtuu, jos sopimuksen rikkoo
No mulla oli teininä kotiarestia, arestia, rangaistuksia jne. Mä olin tosi hirvee teini, vaan silti karkailin kotoa, otin kukkaron mukaan, kengät käteen, juoksin läheiseen pusikkoon, siitä kavereille ja sitte kaverin kaverille piiloon. Äiti yritti soittaa, isä soitti, niin vaan mä pysyin piilossa. Tosin tajusin kyllä sit viimein oman parhaani ja menin kotiin, saatiin kuin saatiinkin asiat selvitettyä äidin kanssa. Mutta ei ne rajt ja arestit aina auta.

Ap:lle jaksuja :hug: ja kyllä mäkin suosittelisin soittamaan sinne lastensuojeluun. Mun asuu tuttava pk-seudulla, hänen lapsi alotti 12-vuotiaana aineiden käytön ja varastelun. oli reilu vuoden Muhoksella sijoitettuna ja nyt on päässyt kotiin ja on kuin eri ihminen.
 

Yhteistyössä