Tyttären päiväkirja

  • Viestiketjun aloittaja Minna_38
  • Ensimmäinen viesti
tarkoitus ja keinot
Ja kannattaa nyt puhua miehelle, en ymmärrä ettette jo ole yhdessä auttamassa lasta.
Se päiväkirja luetaan viimeistään silloin kun se teidän kaunis tyttö löydetään raiskattuna ja tapettuna tienvarrelta! Silloin mietitte mitä olisi pitänyt tehdä ja ajoissa. Toimikaa!
 
"Himpula"
Tuli vielä mieleeni tällainenkin asia... Voisiko olla mahdollista, että ap:n tytär itsekin kärsii nykyisestä elämäntilanteestaan ja olisikin oikeastaan helpottunut, kun äiti lukee päiväkirjan ja auttaa häntä pääsemää pois nykyisistä kuvioista?

En tunne ap:n tarinaa yhtään enempää kuin tämän ketjun kolme kirjoitusta, mutta tulipa tällainenkin mieleeni.
 
Minna_38
Pakko kertoa isälle sellaisia asioita, jotka tiesin jo muutenkin. Kyllä hän pystyy tytön pitämään kotonaan. Ja sitten keskustellaan... Mutta kun ei se avaudu. Se vaan tuijottaa ja haluaa mennä. Eikä se tossa päiväkirjassakaan mitään musta kirjoita paitsi että vihaa mua monestakin eri syystä. No en jaksa nyt enempää tähän kirjottaa... Enkä ees jaksa lukea tuota kirjaa enempää koska se on niin järkyttävää. Laitoin sen jo takas piiloonsa ja siellä maatkoon.
 
"Tiina"
Mistä näitä äitejä tulee jotka ei pidä mitn sääntöjä alusta lähtien lapsilleen? ei 14 ole yötä myöten ulkona juomassa ja sekstailemassa.... kyllä sen ikänen on laitettava kuriin...
 
Pahempaa kuin olin kuvitellut, mutta ei sentään huumeet pelissä. Mutta seksiä, sekoilua ja paljon viinaa. Ja useempia nuoria tyttöjä on kuviossa mukana, että luulis niidenkin vanhempia kiinnostavan. Itse ei jaksa just nyt yhtään... itkettää vaan. Kaunis, nuori tyttö noiden paskanaamojen seksiorjana. Voi vittu tekis mieli ampua koko sakki ja tiedän että mieheni tappais joka pojan jos tietäis...

En tiedä mihin ottaa yhteyttä. En halua että koko kylä sais kaikkee tietää vaikkei sillä nyt juuri väliä. Ja haluun ton poikaporukan vastuuseen...

Uh. Miten mä varmistan, että ensi vkl tyttö ei mee mihinkään. Miten mä varmistan sen ???
Isosti voimia nyt, ihan kauhea tilanne.... neljän tytön äitinä saan kyllä pelätä loppuelämäni kaikkea kamalaa (ei siinä etteikö poikien vanhemmilla ole huolia) :( Mutta onneksi sun ei tarvi hävetä, tai lapsesi, vaikka kylä tietäisikin! Kyllä se häpeä lankeaa niiden poikien ja heidän perheisensä päälle! Miten voi vinoutua nuoren miehen mieli niin pahasti, että lasta lähtee hyväksikäyttämään?

Mutta ota yhteys viranomaisiin, ihan rohkeasti vaan! Apua pitää nyt osata ottaa vastaan, sun voimat ja taidot eivät riitä! Voitte selvitä pienillä vahingoilla kun katkaiset kierteen NYT!
 
tarkoitus ja keinot
Pakko kertoa isälle sellaisia asioita, jotka tiesin jo muutenkin. Kyllä hän pystyy tytön pitämään kotonaan. Ja sitten keskustellaan... Mutta kun ei se avaudu. Se vaan tuijottaa ja haluaa mennä. Eikä se tossa päiväkirjassakaan mitään musta kirjoita paitsi että vihaa mua monestakin eri syystä. No en jaksa nyt enempää tähän kirjottaa... Enkä ees jaksa lukea tuota kirjaa enempää koska se on niin järkyttävää. Laitoin sen jo takas piiloonsa ja siellä maatkoon.
Kyllä sun tulee voida kohdata kaikki se järkyttävä mitä sun lapsen elämässä on. Velvollisuus on hoitaa tilanne niin, että lapsi ei pääse enempää vahingoittamaan itseään. Se vaatii aikaa ja vaivaa ja monta kiukkua ja kyyneltä mutta tehtävä se on. Hae apua.
 
[QUOTE="Tiina";23485174]Mistä näitä äitejä tulee jotka ei pidä mitn sääntöjä alusta lähtien lapsilleen? ei 14 ole yötä myöten ulkona juomassa ja sekstailemassa.... kyllä sen ikänen on laitettava kuriin...[/QUOTE]

Voin muuten sanoa että se ei ole niin helppoa miltä te saatte sen kuulostamaan...
 
Pakko kertoa isälle sellaisia asioita, jotka tiesin jo muutenkin. Kyllä hän pystyy tytön pitämään kotonaan. Ja sitten keskustellaan... Mutta kun ei se avaudu. Se vaan tuijottaa ja haluaa mennä. Eikä se tossa päiväkirjassakaan mitään musta kirjoita paitsi että vihaa mua monestakin eri syystä. No en jaksa nyt enempää tähän kirjottaa... Enkä ees jaksa lukea tuota kirjaa enempää koska se on niin järkyttävää. Laitoin sen jo takas piiloonsa ja siellä maatkoon.
Varo nyt, ettei toi päiväkirjan lukeminen käy ilmi, kun isän kanssa ette päästäkään tyttöä ulos. Siinä voi isä suutuspäissään sanoa, mitä tietää ja sitten käy ilmi, mistä se tieto on saatu.

Ihan hyvä, että luit, ei siinä mitään. Jotain radikaalia on nyt tehtävä!
 
tarkoitus ja keinot
Isosti voimia nyt, ihan kauhea tilanne.... neljän tytön äitinä saan kyllä pelätä loppuelämäni kaikkea kamalaa (ei siinä etteikö poikien vanhemmilla ole huolia) :( Mutta onneksi sun ei tarvi hävetä, tai lapsesi, vaikka kylä tietäisikin! Kyllä se häpeä lankeaa niiden poikien ja heidän perheisensä päälle! Miten voi vinoutua nuoren miehen mieli niin pahasti, että lasta lähtee hyväksikäyttämään?

Mutta ota yhteys viranomaisiin, ihan rohkeasti vaan! Apua pitää nyt osata ottaa vastaan, sun voimat ja taidot eivät riitä! Voitte selvitä pienillä vahingoilla kun katkaiset kierteen NYT!
Kyllä. Ja se kylä todennäköisesti jo nyt tietää enemmän kuin vanhemmat. Nyt pitää näyttää kylälle että te katkaisette tuollaisen kierteen ja autatte lastanne. Tapahtumat menee harkintakyvyttömän nuoruuden piikkiin ja lapsi pääsee jaloilleen eikä jatka ja pilaa tulevaisuuttaan ja mainettaan lopullisesti.
 
"Make"
Kyllähän tota touhua on aina ollu. Ittekkin muistan ylä-asteelta useemman tytön, jotka oli monen yliu 20v jätkän autotyttöinä. Housut oli repaleiset ja kireät kuin mitkä ja täynnä rivoja kirjoituksia. Yhdelläkin luki pepun kohdalla "Push In" ja kaikkee muuta mukavaa. Todennäkösesti ne autoheput ei kuitenkaan näitä tekstejä ymmärtäneet kun ne oli englanniksi pääosin.

Mutta kyllähän nää typykät, jotka oli tosiaan 14-15v harrasti seksiä noiden tyyppien kanssa. Osasta kasvoi silti kunnollisia, mutta osa tulee kyllä synnyttämään huonosti kasvatettuja kakaroita tähän maailmaan. On varmaan ja useemman pukannutkin. Sen tiedän, että tosta autotyttöporukasta suurin osa oli sellaisia, että ei tosiaan olleet sitä fiksuinta osastoa. Vanhemmat enempi tai vähempi idiootteja. Yhden tytön vanhemmat oli opettajia (mikä häpeä, vieläpä samassa koulussa!), mutta tämä tyttö olikin ainoa joka ryhdistäytyi... ja kenties hän oli ainoa jolla siihen oli eväät. On nykyään suht. normaali 38v nainen. Muut autotytöt on kyllä sitä white trashiä niiltä osin kuin tiedän.

Netti ja kännyt muuten tytöltä pois. Niillä voi tehdä mitä vaan, pahimmillaan lähettää seksivideoita, joista ei sitten ikinä pääse eroon.
 
Hui, onpa aika hurjaa. Mutta yritä mieluummin lukea lastasi äläkä hänen päiväkirjaansa.
Saisitko hänet viettämään kahden aikaansa sun kanssa, tekemään jotain mukavaa. Ja itse olisit rauhallinen ja kuuntelisit, siis ei mitään tenttausta. Jos tuollainen ei onnistu, niin kaiketi pitäisi jostain pyytää apua. Mutta älä loukkaa sitä tyttöä enempää, häntä on ehkä käytetty hyväksi yms. Kenties häpeää ja aivan varmasti pelkää vanhempien reaktioita.
 
"Tiina"
Voin muuten sanoa että se ei ole niin helppoa miltä te saatte sen kuulostamaan...
no ap:han oli selkeesti ihan pihalla 14 vuotiaansa elämästä ja ainut miten pääsi sisälle oli päiväkirjan lukeminen...Miten tollaseen tilanteeseen on päästy?!! Aikuiset miehet pitää ns seksiorjana (ap kirjoitti) ja ryyppää.... Missä on kotiintuloajat ja keskusteluyhteys...
Ensinnäkin isä alkoi nyt kanssa vasta olla kartalla...puhutaanko tuossa perheessä mitn?
Kyllä olisi itselle vaan niin raju paikka jos liian myöhään tajuisin missä mennään,uskokaa vaan noita tilanteita voi myös välttää olemmalla kiinnostunut lapsensa elämästä ja todella paljon...pitää huomata kaveriporukan vaihtuminen yms.. Äiti tiesi että,tyttö pyörii autojätkien kanssa yms.. tyttö on 14 kyllä siihen keinot löytyy laittaa likka kuriin.
Apua olisi pitänyt jo hakea.
Terveisin entinen ongelmanuori.
 
vieras666
Vittu että tommoset autojätkät pitäis kyllä laittaa munista pölkkyyn kiinni ja iskee jollain saatanan pajavasaralla munat ja pallay liiskaksi. Alinta sakkia koko maailmassa ja kyllä sitä sakkia tuntuu joka kylässä olevan. Hyi vittu!
 
"Äippä"
[QUOTE="Tiina";23485258]no ap:han oli selkeesti ihan pihalla 14 vuotiaansa elämästä ja ainut miten pääsi sisälle oli päiväkirjan lukeminen...Miten tollaseen tilanteeseen on päästy?!! Aikuiset miehet pitää ns seksiorjana (ap kirjoitti) ja ryyppää.... Missä on kotiintuloajat ja keskusteluyhteys...
Ensinnäkin isä alkoi nyt kanssa vasta olla kartalla...puhutaanko tuossa perheessä mitn?
Kyllä olisi itselle vaan niin raju paikka jos liian myöhään tajuisin missä mennään,uskokaa vaan noita tilanteita voi myös välttää olemmalla kiinnostunut lapsensa elämästä ja todella paljon...pitää huomata kaveriporukan vaihtuminen yms.. Äiti tiesi että,tyttö pyörii autojätkien kanssa yms.. tyttö on 14 kyllä siihen keinot löytyy laittaa likka kuriin.
Apua olisi pitänyt jo hakea.
Terveisin entinen ongelmanuori.[/QUOTE]

Haluatko kertoa mikä sulle auttoi. Miten pidetään lapsi kotona, kun on itse kuitenkin lähdettävä töihin ym. Meillä ei noin paha tilanne, kotiintuloajat pitää suht. hyvin mutta ei kyllä tiedetä missä neiti pyörii. Pelkään ihan sairaasti että saa päähänsä jotain tosi älytöntä, karkaa tms. ja tapahtuu jotain kamalaa. Voimia kuluttavaa aikaa eletään meilläkin :(
 
[QUOTE="Tiina";23485258]no ap:han oli selkeesti ihan pihalla 14 vuotiaansa elämästä ja ainut miten pääsi sisälle oli päiväkirjan lukeminen...Miten tollaseen tilanteeseen on päästy?!! Aikuiset miehet pitää ns seksiorjana (ap kirjoitti) ja ryyppää.... Missä on kotiintuloajat ja keskusteluyhteys...
Ensinnäkin isä alkoi nyt kanssa vasta olla kartalla...puhutaanko tuossa perheessä mitn?
Kyllä olisi itselle vaan niin raju paikka jos liian myöhään tajuisin missä mennään,uskokaa vaan noita tilanteita voi myös välttää olemmalla kiinnostunut lapsensa elämästä ja todella paljon...pitää huomata kaveriporukan vaihtuminen yms.. Äiti tiesi että,tyttö pyörii autojätkien kanssa yms.. tyttö on 14 kyllä siihen keinot löytyy laittaa likka kuriin.
Apua olisi pitänyt jo hakea.
Terveisin entinen ongelmanuori.[/QUOTE]

Tuota kaikkea voi tehdä jopa kotiaikojen puitteissa. Ja nuoret tytöt ovat hyviä pimittämään tietoja esittämään ties minkälaisia enkeleitä, valehtelemaan ja keksimään verukkeita.
Mä tiedän, koska ap:n tytön sekoilut ei vedä vertoja sille mitä itse tein samanikäisenä. Ja mä sitten tosiaan olinkin sijoitettuna jonkin aikaa.
 
"kokemusta löytyy"
Kamalaa, että kuitenkin löysit tuonlaisia asioita nyt kun luit päiväkirjaa! Tyttö kunnon keskusteluun ja puserrat siitä ulos minkä saat. Jos ne miehet on täysi-ikäisiä niin rikosilmoitus kehiin. Rankkaa varmasti tulee olemaan rakentaa keskustelu yhteys uudestaan, mutta pakko sun on tohon puuttua.
 
vieras2
Sä tiesit ilman päiväkirjankin lukemista, että homma kusee ja tyttö tarvitsee apua ja tilanne tolkun ratkaisun, joten miksi se tehdä jotain peruuttamatonta, sitä en ymmärrä.

Ja joo ihmettelen niinkun monet muutkin, että miten se on muka niin saakelin vaikeaa pitää se oma pentu kotona ja estää sitä menemästä. Kyllä se todellakin tarpeen vaatiessa pitää vaikka hakea sieltä amisten autojen takapenkiltä muhinoimasta, eikä voivotella ja tuijottaa himassa kelloa. Hommavaan on niin, että niin kauan kun on lapsi ja asuu teidän katon alla niin teidän säännöt on ne joilla eletään.

Helppo sanoa tämä nyt kun tuo homma on päässyt teiltä lapasesta jo näemmä hyvin kauan sitten.
 
"hmm"
Mulle tuli tästä mieleen että tuohon oli ihan normaalia minun nuoruudessani? Eli yläasteikäiset tytöt pyöri niiden autotyyppien kanssa, ne haki juomista ja viikonloput meni autolla ajellessa. Ja täälläkin kun on ollut ketjuja neitsyyden niin todella moni on sen menettänyt hyvin nuorena. Missaanko nyt siis jotakin ap:n tarinasta? Kertoo että miehet pitää seksiorjana mutta silti tyttö kaipaa heidän luokseen eli on mukana vapaaehtoisesti?

En siis väitä että hirveän hyvältä kuulostaa tuo meno, mutta aika tavalliselta kokeilulta teinille? Ja minkä ikäisiä nuo automiehet ovat? 18? 20? enemmän?
 
Mallu70
Tuota kaikkea voi tehdä jopa kotiaikojen puitteissa. Ja nuoret tytöt ovat hyviä pimittämään tietoja esittämään ties minkälaisia enkeleitä, valehtelemaan ja keksimään verukkeita.
Mä tiedän, koska ap:n tytön sekoilut ei vedä vertoja sille mitä itse tein samanikäisenä. Ja mä sitten tosiaan olinkin sijoitettuna jonkin aikaa.
Kerropas mitä teit ? Ja miten pääsit "ylös" ?
 
"tiina"
[QUOTE="Äippä";23485294]Haluatko kertoa mikä sulle auttoi. Miten pidetään lapsi kotona, kun on itse kuitenkin lähdettävä töihin ym. Meillä ei noin paha tilanne, kotiintuloajat pitää suht. hyvin mutta ei kyllä tiedetä missä neiti pyörii. Pelkään ihan sairaasti että saa päähänsä jotain tosi älytöntä, karkaa tms. ja tapahtuu jotain kamalaa. Voimia kuluttavaa aikaa eletään meilläkin :([/QUOTE]

Mun vanhemmat luotti muhun ihan liikaa,mutta oli silti kotiintuloajat yms...
Oli helppoa otta humalat esim alkuillasta ja mennä silti kotiin.
Vanhemmat eivät tukeneet ja kannustaneet missään. Olisin kaivannut rakkautta ja sitä että jutellaan,että he olivat tehneet kanssani jotain ja keskustelleet,olisivat olleet kiinnostuneita minusta. Lopulta tapahtui jotain kauheeta missä henki meinasi mennä ja se herätti vanhempani. No mutta aikaa siitä meni ja välinpitämättömyys palasi :( Sit vasta aikuisiällä alkoivat tarjoomaan apuaan ja tukeaan...eli vähän liian myöhään.
Itse äitinä tiedän omien kokemusten pohjalta miten toimia ja osaan lukea lastani. Se on tärkeä taito ja lapset osaa valehdella ja esittää....sen läpi pitää voida nähdä.
Mutta koskaan ei saa hävittää kunnon syvällistä keskustelu yhteyttä..se ei riitä että kysyy joskus miten päivä on mennyt tms....
 
...
AP, sinuna soittaisin sinne kunnan sosiaalitoimistoon lastensuojeluilmoituksen. Ilmoitus on tarpeen, sillä tyttäresi käytös vahingoittaa häntä itseään. Sanoit olevasi voimaton ja ilmeisesti et tiedä mitä tilanteessa tehdä. Sosiaalitoimistossa tiedetään ja autetaan teitä perheenä. Lastensuojelu turvaa lapsesi etua, auttaa jo olemassa olevien ongelmien kanssa ja toivottavasti ennaltaehkäisee lisäongelmia (suunnittelematon raskaus, huumeet, yms.) Sinä olet selvästi ottanut vastuuta vanhempana miettiessäsi, mikä on tyttärellesi ja teidän perheelle parasta. Tyttö voi tuntea itsensä loukatuksi lastensuojeluilmoituksesta, mutta sitä kautta tilanne saadaan aukeamaan. Todennäköisesti tyttäresi pystyy jatkossa kertomaan mikä häntä on mahdollisesti ajanut tähän käytökseen.

Ja niistä täysi-ikäisistä pojista/miehistä, jotka sekaantuvat alaikäisiin tulee tehdä rikosilmoitus. Sen pystyy varmasti sosiaalitoimistokin tekemään lastensuojeluilmoituksen yhdessä. Miehet on saatava vastuuseen ja tyttärellesi (sekä muille mahdollisille uhreille) on jäätävä selvä kuva siitä, että tällainen toiminta on ollut väärin. Tyttöjä on hyväksikäytetty julmasti. Asia voi olla teini-iässä vielä ok, mutta entäs kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä kun asia alkaa painamaan mielessä liikaa? Varhaisista seksikokemukset voivat tehdä enemmän hallaa kuin hyötyä vielä kehittyvälle psyykkeelle ja keholle. Oletko kenties kertonut tyttärellesi seksitaudeista, yms. inhottavuuksista jotka moisissa puuhissa vaanii?
 
alastulo harmailee..
Mitä helvettiä ap:ta autta se, että te tuutte tänne arvostelemaan toisen kasvatustaitoja. Ei kaikki todellakaan oo niin mustavalkoista. Jossittelu on tässävaiheessa erittäinkin turhaa, ap pyysi apua ei haukkuja. ja joo, nyt mulla kilahti, koska mä oon ollu paha teini ja mä en tänä päivänäkään keksi syytä mitä mun äiti teki väärin, kun ei tehnyt, mut silti se ei saanu mua pysymään kotona ja avautumaan vaik teki kaikkensa sen eteen!
 

Yhteistyössä