Saako häädön muutaman kuukauden rästeistä

  • Viestiketjun aloittaja "kinder"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Mene hyvä ihminen auttamaan, äläkä täällä ruikuta, jos tunnet sen elämän tehtäväksesi.
Annetaan heidän nyt rauhassa nukkua, varmaan ollut raskas muutto viikonloppuna. Jospa menen myöhemmin.
Jos olisi läheinen ystävä niin menisin viivana ja kysyisin suoraan että missä kusessa on mutta kysessä on vain tuttu, olen enemmänkin tekemisissa hänen lastensa kanssa joista välitän.
Jos yt eka ruikutan tässä vähän että saan vahvistusta sille että kyseessä on isompi ongelma kuin mitä kertoo. Mutta aika monet tosiaan ovat sitä mieltä että parikin kuukautta ongelmia voi aiheuttaa häädön eikä kyseessä ehkä mikään painajaismainen tilanne.
 
"vieras"
Kyllä häädön voi saada hyvinkin pian ja vuokran nyt luulisi olevan kaikilla se ensisijainen maksukohde. Itse ainakin maksoin aina ensin asumismenot ja sitten katsoin mihin muuhun rahaa jää. Nyt onneksi jo parempi taloudellinen tilanne, ei tarvitse kaurapuurolla elää.
 
häh
[QUOTE="a.p";23507470]Annetaan heidän nyt rauhassa nukkua, varmaan ollut raskas muutto viikonloppuna. Jospa menen myöhemmin.
Jos olisi läheinen ystävä niin menisin viivana ja kysyisin suoraan että missä kusessa on mutta kysessä on vain tuttu, olen enemmänkin tekemisissa hänen lastensa kanssa joista välitän.
Jos yt eka ruikutan tässä vähän että saan vahvistusta sille että kyseessä on isompi ongelma kuin mitä kertoo. Mutta aika monet tosiaan ovat sitä mieltä että parikin kuukautta ongelmia voi aiheuttaa häädön eikä kyseessä ehkä mikään painajaismainen tilanne.[/QUOTE]

Mikä muutto???
 
Just joo!
[QUOTE="a.p";23507422]Näin minä luulen, tuo selitys on niin absurdi että pelkään hänen vaan häpeissään keksineen tuolaisen syyn. Hän on hyvä äiti mutta tuolalinen tilanne, vieläpä yksin kestettynä voi ajaa epätoivoon.
Hän saattaisi loukkaantua kovastikin jos menen utelemaan raha-asioitaan vaikkakin ihan auttamis mielessä. Voisin käydä hänen kanssaan jossain velkaneuvojalla tms. jos omat voimat ei riitä, tai vaikka hoitaa lapsia jos haluaisi käydä töissä.Kuulostan varmasti vain uteliaalta ja tunkeilevalta mutta aiodtsi on huoli lapsista, pelkään että jotain surullista voi käydä.
Kyllä isot velat on ennenkin aiheuttaneet tragedioita.[/QUOTE]

Kelahan on korvausvelvollinen, jos ei usko asiakastaan ja jättää maksut maksamatta.

Mulla on yks kaveri, joka saa kelasta ja sossusta rahat, silti on vuokria maksamatta.
Ne kaikki tulee sen tilille, eli on helppoa käyttää ne itse. Selittää vielä ettei rahat riitä, vaikka mun laskujen mukaan pitäs jäädä vielä 300 pakollisten menojen jälkeen. Silti on rästejä monelta kuukaudelta.
Itsekun sain asumistukea joskus, kela laitto suoraan vuokranantajan tilille ne rahat :)
 
"jaa"
Ikävää... mutta kyllä hän rahaa olisi saanut, vaikka sitten sossusta jo ekana kuuna milloin vuokra jäi maksamatta, tai kirkosta. Nyt on jotain muuta vialla, jospa vaan ei osaa käyttää rahaa?
Muuten, jos saa häädön niin vuokranantaja voi ilmoittaa siitä lastensuojeluun, koska lapsilla on oltava katto pään päällä.
 
näkökulma
[QUOTE="a.p";23507470]Mutta aika monet tosiaan ovat sitä mieltä että parikin kuukautta ongelmia voi aiheuttaa häädön eikä kyseessä ehkä mikään painajaismainen tilanne.[/QUOTE]

Mun mielestä häätö maksamattomien vuokrien takia ON kyllä jo sinänsä aika painajaismainen tilanne :(
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma;23507655:
Mun mielestä häätö maksamattomien vuokrien takia ON kyllä jo sinänsä aika painajaismainen tilanne :(
Mutta selvitettävissä. Jos tilanne on mitä kerrottu niin kela aikanaan maksaa rahat takautuvasta, tuttava saa rästinsä hoidettua ja tilapäisasuntonnostakin onnistuu muutto isompaan asuntoon.
 
"nii"
Tietysti voidaan häätää, mutta kannattaa huomata, että kunnan sosiaalitoimella on AINA velvollisuus järjestää lapsiperheelle asunto lastensuojelullisista syistä. Mitään vaikutusta ei ole esim. sillä maksavatko he vuokria ikinä. Lapsia ei myöskään voida huostaanottaa asunnottomuuden takia, vaan sosiaatimoimen on hankittava asunto aina.
 
"a.p"
[QUOTE="nii";23507707]Tietysti voidaan häätää, mutta kannattaa huomata, että kunnan sosiaalitoimella on AINA velvollisuus järjestää lapsiperheelle asunto l.[/QUOTE]

Kyllä he jo asuvatkin tilapäisasunnossa mutta kyseessä on kaksio ei siis mikään pysyvä koti, ja kaukana lasten koulusta/tarhasta.
 

Yhteistyössä