*

Miksi vielä joillakin on juhlissa (synttäri, rippijuhla, ylioppilas jne) tarjolla pullaa?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 21. Osumia 21

Ketju: Miksi vielä joillakin on juhlissa (synttäri, rippijuhla, ylioppilas jne) tarjolla pullaa?

MIKSI??
    Vierailija

Miksi vielä joillakin on juhlissa (synttäri, rippijuhla, ylioppilas jne) tarjolla pullaa?

Siis en nyt tarkoita korvapuusteja niinkään vaan sitä perusmättö Ah niin hienoa oululaisen vehnäpitkoa tai jotain vastaavaa. Miksi? Eikö tuo ole nyt jotain 80-90 lukua. Ja kaikki juhlat joissa olemme olleet, niin pullaan ei kukaan koske.

Aet
    Vierailija
    Josko se ny vaan kuuluu perinteeseen ja toiset tykkää. Meillä suvussa ensinä katoaa aina leetapulla. Itseleivottu tietenki.

Khimaira
    Vierailija
    Ei meillä ainakaan pullaa ole.
    Eihän kukaan edes syö pullaa jos tarjolla on kakkuja, yms. muuta tarjottavaa.

"vieras"
    Vierailija
    Kun jotkut tykkää pullasta. Just eilen pojan kanssa vedeltiin Isoäidin pitkoa. Nam! Se on kyllä musta ainoa hyvä kaupan pitko.

Kyllä minä mieluummin otan pitkonpalan kuin kuivakakkua tai keksejä.

"hassu"
    Vierailija
    Sitähän just menee aina eniten kakun jälkeen!!!

oisko
    Vierailija
    Meillä ei lapset syö juhlissa muuta kuin pullaa. Ja se perushöttö pitkopulla on niiden herkkua.

"vieras"
    Vierailija
    Miksei sais olla pullaa ? Eipä se sulta ole pois jos muut haluaa tarjota perinteistä pullaa,syö sinä sitten vaan jotain muuta.Joku isoäiti tai isotäti on voinut vaivalla leipoo pullaa juhliin eikä sitten kukaan kehdannut sanoa,ettei halua tarjota niitä.Mistä muuten tiedät ettei kukaan ole juhlissa syönyt pullaa,vai vahditko aina mitä kukin syö?

"Vieras"
    Vierailija
    Täällä kans yks, joka tykkää pullasta. Ja meidän lapset kanssa. Minusta on hienoa, että tarjoillaan ihan perinteisiä herkkuja.

Isoäidin pitko, naminami ja kylmää maitoa.

"heh"
    Vierailija
    Tapahan se on tarjota aina pullaa. Meillä ei ole ikinä, joten äiti tuo aina juhliin tulleessaan itsetehtyä pullaa...

Oimoi
    Vierailija
    pulla on hyvaa!

"eee"
    Vierailija
    Monet tykkää kuitenkin pullasta, varsinkin vanhemmat ihmiset ja sitten lapset. Ja tapahan se on myös.

Enemmän ihmettelen kuivakakkujen tarjoamista.

Leivon joskus pullaa ja sitten herkutellaan kolmistaan. Tarjolle juhliin laitan mielellään jotain muuta ja olen kanssa huomannut, ettei se ainakaan täällä päin mene kaupaksi. Sitä on aina eniten jäljellä.

Minä olen miettinyt leipäkakkuintoa, ja sitä hyytelöjuustokakkua... molempia en voi sietää ja melkein naurattaa, kun ainakin toinen noista on se 2010-luvun pulla.

Meillä on ollut pullaa aina tarjolla. Ja kyl sitä meneekin.

paljon juhlia järkännyt
    Vierailija
    pitkopulla ehdottomasti kuuluu juhlapöytään ja sitä menee runsaasti

"vieras"
    Vierailija
    Kyllä pullan tarjoilulla juhlissa on aika lailla pidemmät perinteet kuin 80-90-luku...
    Ja varmaan ihan siksi juhlissa tarjolla, että joidenkin mielestä se on hyvää, kuten jo aiemmat vastaukset todistavat.

"vieras"
    Vierailija
    Meillä on ollut rippi- ja ylioppilasjuhlissa ja kyllä sitä on mennyt ihan kiitettävästi. Meillä on ollut itse tehty pullakranssi ja varsinkin vanhemmat ihmiset sekä diabeetikkotätini syövät mieluummin pullaa kuin kakkuja, pullassa kun on vähemmän sokeria. Vanhuksilel on ihan turha tarjoilla mitään juustotorttuja.

"vieras"
    Vierailija
    Meillä ei ole tainnut olla pullaa tarjolla, mutta ymmärrän täysin miksi sitä laitetaan. Monet vanhemmat ihmiset ovat arkoja uusille jutuille, ottavat mieluummin pullaa, kuin jotain erikoisen näköistä tuorejuustokakkua. Ja en yleistä, mutta olen pistänyt merkille.

Pulla on hyvä vaihtoehto myös diabeetikoille ja laihduttajille, jos nyt haluaa "juhlissakin laihduttaa".

Onhan se upean näköinen pullakranssi ja keskellä jotain ihania itsetehtyjä pikkuleipiä

"vieras"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "vieras" Näytä viesti
    Meillä ei ole tainnut olla pullaa tarjolla, mutta ymmärrän täysin miksi sitä laitetaan. Monet vanhemmat ihmiset ovat arkoja uusille jutuille, ottavat mieluummin pullaa, kuin jotain erikoisen näköistä tuorejuustokakkua. Ja en yleistä, mutta olen pistänyt merkille.

Pulla on hyvä vaihtoehto myös diabeetikoille ja laihduttajille, jos nyt haluaa "juhlissakin laihduttaa".

Onhan se upean näköinen pullakranssi ja keskellä jotain ihania itsetehtyjä pikkuleipiä
    Heh, tulipa toistoa. Edellinen "vieras" oli kirjoittanut just samoja asioita, en lukenut hänen viestiään ennenkuin olin vastannut

Meil menee kyl aina enemmän pullaa kun vaikka kuivakakkua. Itekin tykkään pullasta. Pulla on ap vanha juhlatarjoomus eikä oo mikään vanhentunu.

Pikavastaus Pikavastaus