Miksi vielä joillakin on juhlissa (synttäri, rippijuhla, ylioppilas jne) tarjolla pullaa?

  • Viestiketjun aloittaja MIKSI??
  • Ensimmäinen viesti
MIKSI??
Siis en nyt tarkoita korvapuusteja niinkään vaan sitä perusmättö Ah niin hienoa oululaisen vehnäpitkoa tai jotain vastaavaa. Miksi? Eikö tuo ole nyt jotain 80-90 lukua. Ja kaikki juhlat joissa olemme olleet, niin pullaan ei kukaan koske.
 
"vieras"
Miksei sais olla pullaa ? Eipä se sulta ole pois jos muut haluaa tarjota perinteistä pullaa,syö sinä sitten vaan jotain muuta.Joku isoäiti tai isotäti on voinut vaivalla leipoo pullaa juhliin eikä sitten kukaan kehdannut sanoa,ettei halua tarjota niitä.Mistä muuten tiedät ettei kukaan ole juhlissa syönyt pullaa,vai vahditko aina mitä kukin syö?
 
Leivon joskus pullaa ja sitten herkutellaan kolmistaan. Tarjolle juhliin laitan mielellään jotain muuta ja olen kanssa huomannut, ettei se ainakaan täällä päin mene kaupaksi. Sitä on aina eniten jäljellä.

Minä olen miettinyt leipäkakkuintoa, ja sitä hyytelöjuustokakkua... molempia en voi sietää ja melkein naurattaa, kun ainakin toinen noista on se 2010-luvun pulla.
 
"vieras"
Kyllä pullan tarjoilulla juhlissa on aika lailla pidemmät perinteet kuin 80-90-luku...
Ja varmaan ihan siksi juhlissa tarjolla, että joidenkin mielestä se on hyvää, kuten jo aiemmat vastaukset todistavat.
 
"vieras"
Meillä on ollut rippi- ja ylioppilasjuhlissa ja kyllä sitä on mennyt ihan kiitettävästi. Meillä on ollut itse tehty pullakranssi ja varsinkin vanhemmat ihmiset sekä diabeetikkotätini syövät mieluummin pullaa kuin kakkuja, pullassa kun on vähemmän sokeria. Vanhuksilel on ihan turha tarjoilla mitään juustotorttuja.
 
"vieras"
Meillä ei ole tainnut olla pullaa tarjolla, mutta ymmärrän täysin miksi sitä laitetaan. Monet vanhemmat ihmiset ovat arkoja uusille jutuille, ottavat mieluummin pullaa, kuin jotain erikoisen näköistä tuorejuustokakkua. Ja en yleistä, mutta olen pistänyt merkille.

Pulla on hyvä vaihtoehto myös diabeetikoille ja laihduttajille, jos nyt haluaa "juhlissakin laihduttaa".

Onhan se upean näköinen pullakranssi ja keskellä jotain ihania itsetehtyjä pikkuleipiä :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23531657]Meillä ei ole tainnut olla pullaa tarjolla, mutta ymmärrän täysin miksi sitä laitetaan. Monet vanhemmat ihmiset ovat arkoja uusille jutuille, ottavat mieluummin pullaa, kuin jotain erikoisen näköistä tuorejuustokakkua. Ja en yleistä, mutta olen pistänyt merkille.

Pulla on hyvä vaihtoehto myös diabeetikoille ja laihduttajille, jos nyt haluaa "juhlissakin laihduttaa".

Onhan se upean näköinen pullakranssi ja keskellä jotain ihania itsetehtyjä pikkuleipiä :)[/QUOTE]

Heh, tulipa toistoa. Edellinen "vieras" oli kirjoittanut just samoja asioita, en lukenut hänen viestiään ennenkuin olin vastannut :D
 

Yhteistyössä