Kuinka kauan perunoita pitää keittää?

  • Viestiketjun aloittaja "jeps"
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Mä oon keksiny semmosen, että annan perunoitten kiehua vain muutaman minuutin. Sitten sammutan levyn ja menen katsomaan taas joskus puolen tunnin päästä. Yleensä ovat jo silloin valmiina. Eikä haittaa, vaikka olisivat pitempäänkin vedessä, eivät mene huonoiksi.

Mäkin oon jo 30v enkä oo keittäny kuin ihan muutaman kerran elämässäni perunoita, se on mun mielestä vaan niin vaikeaa *nolona myöntää*. Yleensä oon tehny vaan muusia. Mutta nykyään perunoitten keittäminenkin onnistuu.
 
Olipa hyvä tämä ketju. Ei tarvitse mennä keittokirjasta katsomaan. Mies pyysi eilen, että keitettäisiin perunoita ja mä en tod enää muista, miten kauan niitä piti keitellä. Elämäni aikana olen pari kertaa potut keittänyt. Toinen niistä kerroista oli yläasteen köksäntunti.

Jotenkin ihan turha ruoka nuo keitetyt perunat, mutta annetaan nyt miehen muistella lapsuuttaan keitettyjen pottujen merkeissä.
 
"Peruna"
perunat ovat erittäin halpoja, käyttötarkoituksia on lukuisia ja sopivat monen ruoan kanssa. perunat sisältävät tärkeitä sekä hyödyllisiä vitamiineja ja kivennäisaineta ja pitävät kylläisenä pitkään. miten jonkun mielestä perunat voivat olla turhia?
 
Eheiii
perunat ovat erittäin halpoja, käyttötarkoituksia on lukuisia ja sopivat monen ruoan kanssa. perunat sisältävät tärkeitä sekä hyödyllisiä vitamiineja ja kivennäisaineta ja pitävät kylläisenä pitkään. miten jonkun mielestä perunat voivat olla turhia?
Oikeassa olet, että perunat sisältävät kaikkea hyvää lähes tulkoon mitä ihminen tarvitsee, melkein voisi pelkillä perunoilla elää, mutta se mithin perunoista ei ole niin kylläisyyden tunteeseen pari tuntia pidempää.
 

Yhteistyössä