Proteiinia virtsassa, raskaana...

  • Viestiketjun aloittaja "tsip"
  • Ensimmäinen viesti
"tsip"
Mitä tää nyt on? Eilen oli proteiinit yhdellä plussalla. Paineet ok kuitenkin. Uusi pissa tänään. Terkka käski ottaa aamupissasta näytteen joka on ollut rakossa sen 4 tuntia ja erittäin huolellinen pesu. Aamulla heräsin ja kävin oikeen suihkussa alapään pesemässä. Sitten ensin virtsaa hieman hukkaan ja sitten purkkiin. Silti edelleen proteiinit yhdellä plussalla! Valkovuotoa mulla kyllä on,mutta mistä se voi nyt johtua kun kuitenkin tein huolellisen alapesun. Kuinka pian voi yhtäkkiä nousta vaaralliseksi, raskausmyrkytykseksi?
 
"a p"
[QUOTE="jos";23571442]jos verenpaineet ok eikä muita oireita niin ei tarvi huolestua. Laittoko viljelyyn tulehduksen varalta?[/QUOTE]

Ei, koska nitriitit ja leukkarit oli miinuksella. Silloin ei kuulemma mene viljelyyn.
 
"äippä"
Eka kannattaa varmaan tutkia pissa ettei tulehdusta. Mulla ollu yli kuukauden jo yhdellä plussalla, just kävin lääkärissä ja sanoivat et jos kahdelle plussalle menee niin sit päivystykseen. Itse oon tarkassa seurannassa kun joka raskaudessa ollut myrkytys.
 
"a p"
[QUOTE="äippä";23571497]Voi olla siltikin tulehdus.[/QUOTE]

Terkka taas sanoi, ettei voi olla, koska silloin olis leukkarit ainakin koholla. Niin ja nuo näytteetkin on otettu ihan labrassa, ei mitään testitikkunäytteitä ole. Meillä ei neuvolassa sellaisia tehdä, vaan aina tutkitaan labrassa pissasta kaikki.
 
"miia"
Itselläni oli sama, yhdellä plussala pitkään eikä mikään muu hälyttänyt. Leukkarit nousi vasta kun tulehdus levisi munuaisiin, eli voi olla täysin oireeton ja ilman että pissassa näkyy muuta.
 
"a p"
[QUOTE="miia";23571541]Itselläni oli sama, yhdellä plussala pitkään eikä mikään muu hälyttänyt. Leukkarit nousi vasta kun tulehdus levisi munuaisiin, eli voi olla täysin oireeton ja ilman että pissassa näkyy muuta.[/QUOTE]

Eli siis sulla oli tulehdus koko ajan vaikka se ei näkynytkään kokeissa? Tehtiinkö pissikoe labrassa vai niillä näytetikuilla?
 
"a p"
[QUOTE="miia";23571576]Labrassa tehtiin moneen kertaan, vasta joku kunnon viljely kertoi tulehduksesta. Leukkarit nous vasta kun tulehdus paha ja hoidettiinkin sit tipalla.[/QUOTE]

Oliko sulla itellä mitään oireita?
 
[QUOTE="tsip";23571436]Mitä tää nyt on? Eilen oli proteiinit yhdellä plussalla. Paineet ok kuitenkin. Uusi pissa tänään. Terkka käski ottaa aamupissasta näytteen joka on ollut rakossa sen 4 tuntia ja erittäin huolellinen pesu. Aamulla heräsin ja kävin oikeen suihkussa alapään pesemässä. Sitten ensin virtsaa hieman hukkaan ja sitten purkkiin. Silti edelleen proteiinit yhdellä plussalla! Valkovuotoa mulla kyllä on,mutta mistä se voi nyt johtua kun kuitenkin tein huolellisen alapesun. Kuinka pian voi yhtäkkiä nousta vaaralliseksi, raskausmyrkytykseksi?[/QUOTE]

Raskausmyrkytys voi tulla nopeesti, tai siis verenpaineet nousta. Itellä verenpaineet nousi viikonlopunaikana, ja proteiinia oli virtsassa. Sairaalaan jouduin ja synnytyskäynnistettiin 36+3, koska vauva ei enää juurikaan kasvanut mahassa.
 
"vieras"
Raskauden aikana prot. voi olla yhdellä plussalla johtuen esim. syödystä ruoasta. Aina kyse ei ole tulehduksesta tai myrkytyksestä. Kannattaa nekin tietenkin pitää mielessä.
 
"milli"
Mulla oli myös proteiinit yhdellä plussalla,ja muutaman päivän päästä sitten jo kolmella. Sektioitiin,kun proteiinia 7,4g virtsassa,eli _paljon_. Myrkytys todettiin 28+3,ja sektioitiin 29+6. Vasta sektiopäivänä tuli oireet,tosin,verenpaine oli korkea jo aiemmin.
 

Yhteistyössä