Anssi Kela - Mitä mieltä????

  • Viestiketjun aloittaja Marjukka007
  • Ensimmäinen viesti
Marjukka007
Mitä mieltä ootte Anssi Kelan musiikista? Mua ärsyttää yli kaiken se kun sen joka biisissä on jotain "mutsi plaaplaa" tai "faija plaaplaa" ja tollasia sanoja ei pitäisi käyttää lauluissa ikinä. Laulujen tarinoissa tapahtuvat asiat on tosi epärealistisia eikä niillä ole hirveesti tekemistä todellisen elämän kanssa. Se viimeisin kaivostapahtumista kertova levy oli varsinkin ihan hirveä.... ketä kiinnostaa jonkun kaivoksen tapahtumat? Voiko tylsempää aihetta teemalevylle olla? Eihän nyt mikään kaivos ole kovin mielenkiintoinen eikä kosketa muutenkaan kenenkään elämää mitenkään?

Mitä mieltä te ootte??
 
harrikka
Ei niissä kaivos-aiheisissa kappaleissa mitään mutsia tai faijaa ole... Eikä monessa biisissä muutenkaan. Anssi Kelalla on tosi hyviä biisejä, varsinkin kun niihin syventyy paremmin eikä otaksu jotain mitä niissä ei juurikaan ole.
 
"Ken guru"
En pidä Kelan biiseistä, sitä syystä, että mun mielestä ne on niin älyttömän lapsellisia. Ja jotain: jamäkävelen näin, jamäkävelen näin...tyyliin. Ääks. Sellaisia väkisin sepitetyn tarinan kuuloisia, sama Jani Wickholmilla (vai miten se sukunimi kirjoitetaankaan).
 
"vieras"
Anssi on just sellanen jankuttava ja teini-ikäänsä ikuisesti elävä ukko jota kukaan akka ei jaksa elämässään katsella hetkeä pidempään... Just sellanen kun mun exä :D
 
harrikka
[QUOTE="Ken guru";23923046]Samaa p***kaa se mulle on. Anteeksi karkea kielenkäyttöni, mutten nyt paremmin osannut ilmaista:D[/QUOTE]

No, älä sitten tuhlaa aikaasi haukkumiseen vaan johonkin positiiviseen! Voisit kyllä yllättyä...
 
"tinttu"
Joo. Valitettavsti ei voi digata, vaikka tilulilutukset kulkis kuinka kybällä, mutta kun sielu puuttuu! Ja laulu! Miksiköhän jotkut artistit vain niksahtavat rajan yli ja sitten sitä saa kiusaantuneena peitellä myötähäpeästä silmiään ja korviaan, kun tulee niin da-e-deellista joikunaa, niin dae-deel-lista, että huh, huh! (= on sitä sielua nääs, ja köh!)

Teksnisesti ihan hyvä kirjoittaja on, ja teknisesti hyvä muusikko myös, mutta.......nämäpä eivät olekaan "se jokin", joka joillakin vain on ja pysyy iät ja aikojen muutokset.

P.S. Myötähävettää myös ns. itseironia. Terve ei tongi paskapönttöjä, että mitä niissä itsestä sanotaan!!!! (Hän on täällä tänään?)
 
Anonyymi
Anssi Kela on kiistämättä yksi Suomen parhaista artisteista. Kappaleet kestävät aikaa, ja niitä jaksaa kuunnella iloisin mielin vuodesta toiseen.

Uutta levyä odotellen, Anonyymi. Ostan varmasti!
 
....
En oo juurikaan kuunnellut uusimpia kappaleita, mutta ostin Nummela-levyn silloin kun se oli vasta ilmestynyt. Nyt en ole kuunnellut moneen vuoteen tuota levyä, mutta joskus satun kuulemaan radiosta jonkun kappaleen ja ne on minun mielestä vieläkin hyviä. Oli mukava kuulla Puistossa-biisi pitkästä aikaa.

Ainakin tuon ekan levyn biisit on hyviä tarinoita. Uskottavia tai ei, mutta tarvitseeko niitä aina niin kirjaimellisesti ottaa?
 

Yhteistyössä