Lautalla korkeasaareen, pääseekö siihen huonompijalkainen?

  • Viestiketjun aloittaja äippä vaan
  • Ensimmäinen viesti
äippä vaan
Mummon ja papan kanssa olemme kesällä menossa ja mummo liikkuu rollaattorin kera. Onko hankala tuolla lautalla? Korkeasaaressa tieysti paljon kävelyä, mutta voihan siellä kai välillä istuskella kahvilassa tms.?
 
"vieras"
mun muistaakseni siihen lauttaan on aika vaikea rollaattorilla mennä. Kapeat portaat sinne kannelle ainakin on. Ja korkeasaaressakaan ei ehkä rollaattorin varassa olevan vanhuksen liikkuminen kovin helppoa ole+paljon portaita sielläkin
 
"poikia3"
Korkeasaareen lähtee matalalattiabussi keskustasta. lautta lähtee hakaniemestä tai kauppatorilta jonne on aika pitkä matka kulkea rollaattorilla.
No on kyllä melkoinen matka bussilta kävellä sillan yli Korkeasaareen ja eläinten luo. Huomattavasti lyhyempi matka on lautalta eläimien luo, ja toki kauppatorillekin julkisilla pääsee, ratikka tulee ihan viereen. Mutta itse lautasta en osaa sanoa, rattailla olen siellä ollut joskus vuonna yksi ja kaksi ja hyvin päässyt kyytiin. Löytyisikö Korkeasaaren sivuilta tietoa liikuntaesteisille.
 
"vieras"
[QUOTE="poikia3";23923828]No on kyllä melkoinen matka bussilta kävellä sillan yli Korkeasaareen ja eläinten luo. Huomattavasti lyhyempi matka on lautalta eläimien luo, ja toki kauppatorillekin julkisilla pääsee, ratikka tulee ihan viereen. Mutta itse lautasta en osaa sanoa, rattailla olen siellä ollut joskus vuonna yksi ja kaksi ja hyvin päässyt kyytiin. Löytyisikö Korkeasaaren sivuilta tietoa liikuntaesteisille.[/QUOTE]

Onko uiminen sitten parempi vaihtoehto? ja mitenkäs sinne hakaniemeen kuljetaan keskustasta.....
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;23923869:
Tulemme ilmeisesti raitiovaunulla hotellilta. Yövymme Sokos hotel Pasilassa. Hankala suunnitella reittiä kun ei ole suurkaupungissa tullut liikuttua :/
raitiovaunu seiskalla pääsette hakaniemeen josta pääsee sekä bussilla että lautalla korkeasaareen. raitiovaunu voi olla joko malata tai korkealattiainen. ratikasta ostetulla lipulla voitte vaihtaa bussiin, lautasta en tiedä tarkemmin
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";23923847]en tiedä missä sinä "poikia3" olet siitä bussista pois jäänyt, mutta ei todellakaan ole pitkä matka[/QUOTE]

On siinä silta ylitettävänä, ja vielä matkaa Korkeasaaressakin, ennen kuin on eläinten luona.
Bussilla en ole tullut, autolla sen sijaan kyllä, ja saman sillan yli kuljetaan tuolloin, kun bussilla.
Lautalta tultaessa eläimet ovat heti kohdalla. Riippuu tietenkin miten hyvin rollaattorin kanssa liikkuva ihminen kulkee, mutta ainakin omaa rollaattorin kanssa kulkevaa läheistä, en veisi koko saareen, ja jos veisin, niin varmaan yrittäisin lautalla. Ja todellakin löytyy rappusia, ja paikkoja joista ei pääse kulkemaan, nämä tulevat yllättäen, ja saattaa joutua palaamaan pitkiäkin matkoja.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";23923838]Onko uiminen sitten parempi vaihtoehto? ja mitenkäs sinne hakaniemeen kuljetaan keskustasta.....[/QUOTE]

Ihan samalla lailla Hakaniemeen pääsee julkisilla, itse en ole sieltä lautalla koskaan Korkeasaareen kulkenut, joten sitä reittiä en osaa neuvoa.
 
"vieras"
[QUOTE="poikia3";23923907]On siinä silta ylitettävänä, ja vielä matkaa Korkeasaaressakin, ennen kuin on eläinten luona.
Bussilla en ole tullut, autolla sen sijaan kyllä, ja saman sillan yli kuljetaan tuolloin, kun bussilla.
[/QUOTE]

ymmärräthän että bussin päätepysäkki on sillan vieressä?
 
"vieras"
[QUOTE="poikia3";23923918]Ihan samalla lailla Hakaniemeen pääsee julkisilla, itse en ole sieltä lautalla koskaan Korkeasaareen kulkenut, joten sitä reittiä en osaa neuvoa.[/QUOTE]

sä itkit että bussin päättäriltä pitää kävellä korkeasaareen. mutta jos kävelee keskustasta hakaniemeen niin täytyy kävellän SILLAN yli! samoin espaa pitkin kauppatorille. jos jää ratikasta pois niin pysäkiltä täytyy mennä lautan laiturille yms. pakko aina vähän itse liikkua!
 
"vieras"
Me ollaan menty korkeasaareen ja takaisin lautalla tuplarattaiden kanssa. Ja kertaakaan ei tarvinnut itse nostaa rattaita ollenkaan, vaan oli rampit ja kaikkea.
Joten sanoisin että hyvin pääsette rollaattorin kanssa lautalla sinne. :)
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";23923923]ymmärräthän että bussin päätepysäkki on sillan vieressä?[/QUOTE]

No tottakai ymmärrän, SILTI siitä on satoja metrejä matkaa eläinten luo, ja huonojalkaiselle se on pitkä matka!
 
"puppe"
Hakaniemestä ollaan aina lautalla menty, ja sinne ainakin pääsee vaunujen kanssa ihan helposti. Ei tarvi nostella tai kantaa rattaita, joten onnistuu varmaan rollaattorillakin.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";23923929]sä itkit että bussin päättäriltä pitää kävellä korkeasaareen. mutta jos kävelee keskustasta hakaniemeen niin täytyy kävellän SILLAN yli! samoin espaa pitkin kauppatorille. jos jää ratikasta pois niin pysäkiltä täytyy mennä lautan laiturille yms. pakko aina vähän itse liikkua![/QUOTE]

Miksi ihmeessä kävelee Hakaniemeen, kun sinne pääsee metrolla, bussilla ja ratikalla? Sä olet nyt tosi naivi. Kauppatorilla ratikalta on lyhempi matka lautalle.

Näillä asioilla on iso merkitys jos mukana on ihminen joka käyttää kulkemisessaan rollaattoria apuna. Pahimmassa tapauksessa mennään kymmenen askelta ja levätään useita minuutteja.

Tottakai on pakko aina itse liikkua, mutta todellakin voi miettiä, MITEN se rollaattorin kanssa kulkeva pääsee helpommin perille. Kauppatorin kohdalla mietin nupukiviä, ne ovat rollaattorin kanssa hankalia, mutta rannalla menee myös asfaltoitu pätkä, jolla pääsee kulkemaan hyvin.
 
"vieras"
[QUOTE="poikia3";23924347]Miksi ihmeessä kävelee Hakaniemeen, kun sinne pääsee metrolla, bussilla ja ratikalla? Sä olet nyt tosi naivi. Kauppatorilla ratikalta on lyhempi matka lautalle.

Näillä asioilla on iso merkitys jos mukana on ihminen joka käyttää kulkemisessaan rollaattoria apuna. Pahimmassa tapauksessa mennään kymmenen askelta ja levätään useita minuutteja.

Tottakai on pakko aina itse liikkua, mutta todellakin voi miettiä, MITEN se rollaattorin kanssa kulkeva pääsee helpommin perille. Kauppatorin kohdalla mietin nupukiviä, ne ovat rollaattorin kanssa hankalia, mutta rannalla menee myös asfaltoitu pätkä, jolla pääsee kulkemaan hyvin.[/QUOTE]
Mistä alkaen rollaattori-ihmiset ovat tuosta vain hypänneet ratikan tai bussin kyytiin? mun tietääkseni helsingissä on korkeita ratikoita liikenteessä joihin rollaattorilla kulkeva ei ihan parissa sekunnissa hyppää kyytiin tai pois! Toisaalta, miksi ihmeessä mennä Hakaniemeen kun Bussilla pääsee suoraan Korkeasaareen...
 
"puppe"
[QUOTE="vieras";23924367]Mistä alkaen rollaattori-ihmiset ovat tuosta vain hypänneet ratikan tai bussin kyytiin? mun tietääkseni helsingissä on korkeita ratikoita liikenteessä joihin rollaattorilla kulkeva ei ihan parissa sekunnissa hyppää kyytiin tai pois! Toisaalta, miksi ihmeessä mennä Hakaniemeen kun Bussilla pääsee suoraan Korkeasaareen...[/QUOTE]

Lautalla pääsee suoraan saareen ja lähemmäs eläimiä kuin bussilla. Ei tarvi kävellä sitä pitkää siltaa + matkaa ensimmäisten eläinten luokse.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";23924367]Mistä alkaen rollaattori-ihmiset ovat tuosta vain hypänneet ratikan tai bussin kyytiin? mun tietääkseni helsingissä on korkeita ratikoita liikenteessä joihin rollaattorilla kulkeva ei ihan parissa sekunnissa hyppää kyytiin tai pois! Toisaalta, miksi ihmeessä mennä Hakaniemeen kun Bussilla pääsee suoraan Korkeasaareen...[/QUOTE]

Nykyään kyllä löytyy jo matalalattia ratikoita ihan niin kuin bussejakin. Aikataulusta jopa löytyy tieto siitä, millainen bussi tai ratikka tulee. Ja bussi ei mene Korkeasaareen vaan sillan toiseen päähän. Jos me lähdettäisiin famon ja hänen rollaattorinsa kanssa sitä kautta saareen, saataisiin palata jo ennen eläimiä takaisin. Riippuu todellakin miten se rollaattorin kanssa liikkuva ihminen kulkee.

Itse suosittelisin Korkeasaaren sijaan esim. Sealifea ja ottaisin taksin ovelle. Ja miettisin Helsingin muitakin nähtävyyksiä.
 
"vieras"
[QUOTE="poikia3";23924468]Nykyään kyllä löytyy jo matalalattia ratikoita ihan niin kuin bussejakin. Aikataulusta jopa löytyy tieto siitä, millainen bussi tai ratikka tulee. Ja bussi ei mene Korkeasaareen vaan sillan toiseen päähän. Jos me lähdettäisiin famon ja hänen rollaattorinsa kanssa sitä kautta saareen, saataisiin palata jo ennen eläimiä takaisin. Riippuu todellakin miten se rollaattorin kanssa liikkuva ihminen kulkee.

Itse suosittelisin Korkeasaaren sijaan esim. Sealifea ja ottaisin taksin ovelle. Ja miettisin Helsingin muitakin nähtävyyksiä.[/QUOTE]

Tää on kyllä ratkiriemukasta :D siellä korkeasaaressa joutuu kyllä kävelemään sillan yli mutta edelleenkin joutuu kävelemään Hakaniemessä tai Kauppatorilla mukulakiviä pitkin lautan laiturille joten jossain kohtaa pitää joka tapauksessa kävellä.
 

Yhteistyössä