Nyt apuja, kyse lomarahoista!

"kaija"
Meillä maksetaan lomaraha aina kesäkuussa ja loma-ajanpalkka aina sillon kuin loma on. Eli mulle tuli nyt lomaraha tänään ja loma-ajanpalkka 15.10 ja loma alkaa 4.10
Meillä siis kerran kuukausessa tili aina 15 pvä.
Ei tarvitse maksaa loma-ajan palkkaa eikä lomarahaa silloin kun loma alkaa vaan seuraavassa tilissä esim. Pidemmäle ei voi mennä
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä olen;23988927:
Mutta mitä eroo on lomarahalla ja loma-ajanpalkalla... Ja selittäkää sillein että tyhmäkin tajuaa :D

Ku emmä oo ikinä saanu loma-ajanpalkkaa, luultavasti :D
Loma-ajan palkka on sun normaali palkka

Lomaraha on humputtelurahaa jonka summa riippuu tessistä

Kirjanpidollisesti pitää olla loma-ajan palkka, sille ei tavalliselle työntekijälle ole mitään merkitystä. Vuorotyössä on erikseen laskentakaava miten määräytyy ja kk-palkkalaisilla normaali palkka.
 
"ltm"
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä olen;23988999:
Juu, no ei myö mitään loma-ajanpalkkaa saada :)

Loman jälkeen aina kax viikko vajaa tili :( Ku pietään lomat kahen viikon pätkissä
Loma-ajan palkka on pakollinen lakisääteinen. Voi olla että teillä maksetaan loma-ajan palkka etukäteen mutta se kyllä pitää maksaa.

Tarkistutapa tämä asia liitossa, ihan varmuuden vuoksi.
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä olen;23988999:
Juu, no ei myö mitään loma-ajanpalkkaa saada :)

Loman jälkeen aina kax viikko vajaa tili :( Ku pietään lomat kahen viikon pätkissä
Laitonta. Olethan ansainnut ne lomat, sopimus ei ole ollut katkolla tms? Kerrotko mikä ala ja mikä tes?
 
Meillä maksaa kaupunki koko vuoden lomarahat heinäkuun palkan yhteydessä. Tilipäivä on määräaikaisilla työntekijöillä kuukauden viimeinen arkipäivä, ja vakinaisilla kuukauden 15.pv. Viime kesänä kun olin vielä määräaikainen, ja heinäkuussa lomalla, niin mulle tuli lomarahat viimeisenä lomapäivänä. Nyt kun olen vakinainen, niin saan jopa loman puolessavälissä lomarahat :)
 
pppppppppp
Vaikuttaisi siltä että täällä eikäsitetä loma-ajanpalkan ja lomarahan eroa.
Lima-ajanpalkka on raha minkä saat ansaituista lomapäivistä. Lomapäiviä kertyy yleensä 2 per kk ja kauemmin olleilla 2,5 per kk jos tulee musitaakseni 14 työpäivää kk täyteen.
Lomaraha on ylimääräinen raha mikä on noin puolet loma-ajan palkasta. Lomaraha on enstinen lomaltapaluuraha ja se maksetaan siinä samalla kuin loma-ajan palkakin ( jossain voi olla erilailla esim kunnilla)
 
"ltm"
Vaikuttaisi siltä että täällä eikäsitetä loma-ajanpalkan ja lomarahan eroa.
Lima-ajanpalkka on raha minkä saat ansaituista lomapäivistä. Lomapäiviä kertyy yleensä 2 per kk ja kauemmin olleilla 2,5 per kk jos tulee musitaakseni 14 työpäivää kk täyteen.
Lomaraha on ylimääräinen raha mikä on noin puolet loma-ajan palkasta. Lomaraha on enstinen lomaltapaluuraha ja se maksetaan siinä samalla kuin loma-ajan palkakin ( jossain voi olla erilailla esim kunnilla)
ja lomakorvaus on joko työsuhteen päättyessä tai jatkuvasti maksettava korvaus lomasta, eli ns ottaa loman rahana ekä vapaana.
 
Tyhmä olen
Tämmönen erittely mun viimme kuun tilinauhasta löyty:

tuntityö (ATP)
sairasajanpalkka
työajanlyhennysraha 7,7 %
kilometrikorvaus/0,45
säteiskorvaus
ennakonpidätys
työntekijän tyel
työttömyysvakuutus
rakennusliitto
 
Tyhmä olen
[QUOTE="ltm";23989309]Soita liittoon tai palkanlaskijalle ja kysy. Tuo työajanlyhennysraha (ja säteiskorvaus) on mulle ihan outo termi, mutta voi olla teidän alalla joku ihan vakiojuttu.[/QUOTE]

työajanlyhennysraha on pekkasista johtuva raha (tuohon loppuu miun ymmärrys :D ) ja säteiskorvaus taas koti-työ-koti väliltä, mistä voi sitten toisen puolen hakea verottajalta
 

Yhteistyössä