McDonalds'n uutuushampurilainen 1955, onko kukaan jo maistanut?

"vieras"
En tykkää niiden mausta. :x

Karppaamisessa minua kiinnostaisi se, kun moni on kertonut sillä laihtuneensa.
:headwall:

Niin no ei sillä laihdu että sanoo karppaavansa, kyllä ne laihtuneet on ihan jotain tehneetkin sen laihtumisensa eteen...

Ja ei maistu se eikä tämä eikä tuo, mutta ai kun se hamppari on hyvää? Joo, mä veikkaan että vuoden päästä sä et ole yhtään kevyempi kuin tänä päivänä.
 
justjoo
En tykkää niiden mausta. :x Varsinkin tonnikalan maku inhottaa. Juustoa voin syödä niin jos sitä on ihan pieniä määriä jonkun päällä, esim. täytetyn paprikan päällä, mutta muuten en voi syödä. Katkaravuista en tykkää ja kananmunia en voi paljaaltaan syödä. Tein jokin aika sitten munakkaan ja se meni roskiin, kun en saanut sitä syötyä. : /

Karppaamisessa minua kiinnostaisi se, kun moni on kertonut sillä laihtuneensa. Itsekin karppasin tässä keväällä ja paino putosi useamman kilon ihan jo viikossa. Sitten se vain jäi, kun vaan keksinyt niitä syömisiä... :ashamed:
Ei pahalla, mutta kaikki nää kuulostaa tekosyiltä. Sulla ei ole motivaatiota ja tahtoa noudattaa ruokavaliota. Älä, jooko, enää hehkuta laihdutuskuureja ja ruokavalioita, ennenkuin sitoudut noudattamaan. Itsesi sä vaan tolla petät!
 
[QUOTE="vieras";24088703]:headwall:

Niin no ei sillä laihdu että sanoo karppaavansa, kyllä ne laihtuneet on ihan jotain tehneetkin sen laihtumisensa eteen...

Ja ei maistu se eikä tämä eikä tuo, mutta ai kun se hamppari on hyvää? Joo, mä veikkaan että vuoden päästä sä et ole yhtään kevyempi kuin tänä päivänä.[/QUOTE]

No minulla on pari hampurilaista, joita yleensä syön. Mcdonaldsissa Big Mac ja El Maco, tosin en ole kumpaakaan aikoihin syönyt. Hesburgerissa jos käyn niin useimmiten otan sen tavallisen pienen hampurilaisen. Mutta en käy mitenkään usein hampurilaisilla.

Olen kyllä kuntoillutkin tässä viimeisen puolen vuoden aikana ihan runsaasti, että olen sentään jotain yrittänyt tehdä ja kuntokin on parantunut. =)
 
"vieras"
Kananmunia voin myös syödä jos on vain ruoanvalmistukseen käytetty, paljaaltaan ei onnistu.
Mitä tää tarkoittaa? Jos muna on keitetty ja silputtu salaattiin, niin eikö sitä ole silloin käytetty ruuanvalmistukseen? Munakas? Entä jos se muna on paistettuna hampurilaisen välissä?

Vai tarkoittaako tuo sulla sitä, että munamaitona makaronilaatikossa sitomasa lettu- ja pullataikinaa ja nesteenä paneroinnissa?
 
"vieras"
No minulla on pari hampurilaista, joita yleensä syön. Mcdonaldsissa Big Mac ja El Maco, tosin en ole kumpaakaan aikoihin syönyt. Hesburgerissa jos käyn niin useimmiten otan sen tavallisen pienen hampurilaisen. Mutta en käy mitenkään usein hampurilaisilla.

Olen kyllä kuntoillutkin tässä viimeisen puolen vuoden aikana ihan runsaasti, että olen sentään jotain yrittänyt tehdä ja kuntokin on parantunut. =)
Semmoista karppaamista :headwall:
 
[QUOTE="vieras";24088717]Mitä tää tarkoittaa? Jos muna on keitetty ja silputtu salaattiin, niin eikö sitä ole silloin käytetty ruuanvalmistukseen? Munakas? Entä jos se muna on paistettuna hampurilaisen välissä?

Vai tarkoittaako tuo sulla sitä, että munamaitona makaronilaatikossa sitomasa lettu- ja pullataikinaa ja nesteenä paneroinnissa?[/QUOTE]

En siis voi syödä kananmunaa jos se on esim. hampurilaisen tai voileivän välissä. Munamaitona voin sen syödä, silloin ei maistu se kananmuna. Eli en voi syödä jos se kananmuna on "kiinteää".
 
[QUOTE="vieras";24088718]Semmoista karppaamista :headwall:[/QUOTE]

Niin, siis minähän en ole nyt edes karpannut viime aikoina vaan joskus keväällä. Mutta tarkoitus on kyllä ollut aloittaa karppaus uudestaan lähiaikoina.
 
"Jenis"
Huh. Eli oikea osoite lienee tässä tapauksessa psyko-, ei ravitsemusterapeutti. Toivottavasti sulla ei ole lapsia, joille siirtää noita perusteettomia nirsoiluja. Uskomatonta oikeasti, että esim. kananmunaa mieluummin menee mäkkärin lisäaineateria alas :-O
 
justjoo
No minulla on pari hampurilaista, joita yleensä syön. Mcdonaldsissa Big Mac ja El Maco, tosin en ole kumpaakaan aikoihin syönyt. Hesburgerissa jos käyn niin useimmiten otan sen tavallisen pienen hampurilaisen. Mutta en käy mitenkään usein hampurilaisilla.

Olen kyllä kuntoillutkin tässä viimeisen puolen vuoden aikana ihan runsaasti, että olen sentään jotain yrittänyt tehdä ja kuntokin on parantunut. =)
Kuka sen plusaterian söi, minkä sä ostit "vain sen lasin takia"? Vai heititkö sen roskiin?
 
Kuka sen plusaterian söi, minkä sä ostit "vain sen lasin takia"? Vai heititkö sen roskiin?
En heittänyt vaan ihan söin itse koko aterian. =) En kyllä ymmärrä miksi on niin vihamielinen suhtautuminen minun syömisiin. En ole missään kohdassa väittänytkään syöväni vain terveellisesti. Tosin en hampurilaisellakaan käy niin kovin usein. Veikkaan, että moni käy paljon useammin.
 
[QUOTE="Jenis";24088725]Huh. Eli oikea osoite lienee tässä tapauksessa psyko-, ei ravitsemusterapeutti. Toivottavasti sulla ei ole lapsia, joille siirtää noita perusteettomia nirsoiluja. Uskomatonta oikeasti, että esim. kananmunaa mieluummin menee mäkkärin lisäaineateria alas :-O[/QUOTE]

Ei ole lapsia, mutta esim. minä olen lapsena juonut maitoa kuusivuotiaaksi asti. Sen jälkeen se vain alkoi oksettaa. Olen vauvana ja pikkulapsena syönyt tosi paljon puuroa, monia eri puuroja. Nykyään en voi syödä yhtään. Puuroa söin ehkä 2-vuotiaaksi asti. Sen jälkeen sain mm. vapautuksen tarhan aamupaloista, koska siellä oli joka aamu puuroa. Se puuro ei vaan mennyt alas niin sitten sovittiin, etten osallistu ollenkaan tarhan aamupalalle.

Söisin kyllä jos PYSTYISIN. Mutta kun en saa oksentamatta niitä syötyä.

Ensimmäisen Mäkkärin aterian olen muuten syönyt 10-vuotiaana ja ennen 10 ikävuotta en koskaan käynyt hampurilaispaikoissa. Nämä kaikki ruokarajoitteet on kuitenkin ilmenneet jo ennen 10 ikävuotta, joten ihan turhaan yrität mitään vihjailla enkä edelleenkään käy siellä Mäkkärissä kuin tosi harvoin.
 
Viimeksi muokattu:
"ulkopuolinen"
Älä turhaan pahoita mieltäs, en ymmärrä miksi nämä ihmiset täällä sua niin kovasti haukkuu. Ei kenekään oo pakko karpata, eikä syödä sellaita mistä ei pidä yhtään, laihtua voi kyllä muullakin tavalla. Ja eikös sitä sanota että kun laihtuu hitaasti niin kilot ei tule takaisin.

En kyllä tunne sua yhtään mutta tätä ketjua kun lukee niin tulee sellainen tunne kuin nuo muut tuntis sut ja painaisit jonkun 200kg ja sun ois pakko laihduttaa mahdollisimman nopeasti
 
  • Tykkää
Reactions: Wicked Mary
justjoo
En heittänyt vaan ihan söin itse koko aterian. =) En kyllä ymmärrä miksi on niin vihamielinen suhtautuminen minun syömisiin. En ole missään kohdassa väittänytkään syöväni vain terveellisesti. Tosin en hampurilaisellakaan käy niin kovin usein. Veikkaan, että moni käy paljon useammin.
Ei kukaan suhtaudu vihamielisesti, ihmetellään vaan sun ristiriitaista ruokavaliota. Ei tästä kauaa ole kun kerroit syöneesi sen plusaterian ja äsken sanoit ettet ole aikoihin syönyt hampurilaisia. Tätäkään en sano pahalla, päinvastoin: sulla on oikeasti syömisen suhteen ongelma. Kannattaa varata aika vaikka työterveyslääkärille, saat lähetteen ravitsemusterapeutille. Todennäköisesti se pohjimmainen ongelma ei ole syöminen, vaan se syöminen on oire jostain syvemmästä ongelmasta.

Mä olen itse sairastanut anoreksiaa ja bulimiaa ja jouduin opettelemaan syömisen. Onneksi löysin aika äkkiä sopivan ruokavalion ja perfektionistina noudatin sitä säännöllisesti (nyt raskaanaollessa en saa noudattaa).

Mut ihan ensin sun kannattaa kysyä itseltäsi haluatko sä apua ongelmaasi.
 
Ei kukaan suhtaudu vihamielisesti, ihmetellään vaan sun ristiriitaista ruokavaliota. Ei tästä kauaa ole kun kerroit syöneesi sen plusaterian ja äsken sanoit ettet ole aikoihin syönyt hampurilaisia. Tätäkään en sano pahalla, päinvastoin: sulla on oikeasti syömisen suhteen ongelma. Kannattaa varata aika vaikka työterveyslääkärille, saat lähetteen ravitsemusterapeutille. Todennäköisesti se pohjimmainen ongelma ei ole syöminen, vaan se syöminen on oire jostain syvemmästä ongelmasta.

Mä olen itse sairastanut anoreksiaa ja bulimiaa ja jouduin opettelemaan syömisen. Onneksi löysin aika äkkiä sopivan ruokavalion ja perfektionistina noudatin sitä säännöllisesti (nyt raskaanaollessa en saa noudattaa).

Mut ihan ensin sun kannattaa kysyä itseltäsi haluatko sä apua ongelmaasi.
En nyt ymmärrä miksi siitä Plusateriasta niin jankataan. =) Siitä on jo lähemmäs pari viikkoa ja jos käyn silloin tällöin hampurilaisella niin sillä ei itseään kyllä huonoon kuntoon saa. Painan siis noin 65 kg ja olen 168 cm, en ole lääketieteellisesti läski, en tosin laihakaan. Tavoitepainoni on 60 kg. Syömisen kanssa minulla on lähinnä se ongelma, että jos ostan jotain herkkuja niin en voi olla syömättä niitä eli syön kaiken kerralla. Tähän olen puuttunut sillä tavoin, etten sitten ostele niitä herkkuja kuin satunnaisesti ja pienen määrän.

Nämä minun kiloni ovat tulleet aivan muusta kuin hampurilaisista, lähinnä karkeista, joita olen syönyt elämäni aikana aivan liikaa. Nyt aion olla koko heinä- ja elokuun karkeitta. =)
 
just joo
En nyt ymmärrä miksi siitä Plusateriasta niin jankataan. =) Siitä on jo lähemmäs pari viikkoa ja jos käyn silloin tällöin hampurilaisella niin sillä ei itseään kyllä huonoon kuntoon saa. Painan siis noin 65 kg ja olen 168 cm, en ole lääketieteellisesti läski, en tosin laihakaan. Tavoitepainoni on 60 kg. Syömisen kanssa minulla on lähinnä se ongelma, että jos ostan jotain herkkuja niin en voi olla syömättä niitä eli syön kaiken kerralla. Tähän olen puuttunut sillä tavoin, etten sitten ostele niitä herkkuja kuin satunnaisesti ja pienen määrän.

Nämä minun kiloni ovat tulleet aivan muusta kuin hampurilaisista, lähinnä karkeista, joita olen syönyt elämäni aikana aivan liikaa. Nyt aion olla koko heinä- ja elokuun karkeitta. =)
Eihän sulla edes ole ylipanoa. Kuulostaa kyllä siltä että sulla on jonkin sortin syömishäiriö.

Ruokavalion muutokseen tottuu kyllä aika äkkiä. Jos joku ruoka on pahaa, niin ei se sitä kauaa ole. Mä vaihdoin karkit hedelmiin ja sen jälkeen karkki maistui pahalta. Jätin kahvista sokerin pois ja nyt sokeri maistuu pahalta. Ja ruoka kannattaa opetella maustamaan. Ei suolalla, vaan esim. yrteillä.
 
Ap, haluatko kertoa miten nämä lukuisat avauksesi pikaruokaketjujen ja makeistuotteiden uutuuksista ja kyselysi onko joku jo maistanut, vaikuttavat ostopäätöksiisi? Se että joku sanoo, että hyvää oli, tai pahaa oli, ei varmaan oikeasti vaikuta siihen pitäisitkö sinä kyseisestä tuotteesta.
 
"Sheddon"
Kyllä te karppaajat olette varsinaisia hyeenoita! Lopettakaa ap:n perusteeton haukkuminen ja keskittykää ennemmin ehdottelemaan oikeasti hyviä reseptejä jotta hänkin voisi löytää tuon jumalaisen ruokavalion.

Tämä keskustelu sai mut entistä vakuuttuneemmaks siitä, että hiilihydraatit vaikuttavat ihmisen älykkyyteen vain positiivisesti.

Niin ja olen maistanut vähän tuota hampurilaista, en tykännyt...
 
Ap, haluatko kertoa miten nämä lukuisat avauksesi pikaruokaketjujen ja makeistuotteiden uutuuksista ja kyselysi onko joku jo maistanut, vaikuttavat ostopäätöksiisi? Se että joku sanoo, että hyvää oli, tai pahaa oli, ei varmaan oikeasti vaikuta siihen pitäisitkö sinä kyseisestä tuotteesta.
Nyt en ehdi vastata, mutta yritän vastata alkuillasta. =)
 
ei karpinkaan suu tuohesta ole
Akaatti hei, Hesburgerilla on semmoinen uutuus kuin "Burger salaatti". Se on karpillekin sopivaa syötävää; salaattipohjalla 2 pihviä, vapaavalintainen majoneesi/kastike siihen jne. :)
 
"vieras"
[QUOTE="Sheddon";24089054]Kyllä te karppaajat olette varsinaisia hyeenoita! Lopettakaa ap:n perusteeton haukkuminen ja keskittykää ennemmin ehdottelemaan oikeasti hyviä reseptejä jotta hänkin voisi löytää tuon jumalaisen ruokavalion.

Tämä keskustelu sai mut entistä vakuuttuneemmaks siitä, että hiilihydraatit vaikuttavat ihmisen älykkyyteen vain positiivisesti.

Niin ja olen maistanut vähän tuota hampurilaista, en tykännyt...[/QUOTE]

No kun tällaiset tekokarppaajat sitten usein kertoilee ettei karppaamisesta mitään apua ollut, ihan paska koko ruokavalio, ei toimi. Muut kuuntelee ja uskoo.

Ja jos vaan tarkemmin kysyttäis, niin selviäis ettei tää ihminen itsekään tiedä karppaamisesta mitään eikä ole oikeastaan karpannut kunnolla viikkoakaan.

Mulle ainakin ihan sama, vetääkö ap mitä safkaa napaansa, en suutu vaikkei karppaisikaan. Mua ärsyttää vaan se että hän hehkutti jossain vaiheessa karppaamista -sitten olen pari kertaa lyhyen ajan sisään nähnyt nääitä hänen hampurilaisensyönti-juttujaan. Ja sitten kun niitä neuvoja antaa, niin hän ei voikaan syödä juuri mitään mitä ehdotetan. Kun kysyy miksi, niin syynä on jotain joka kuulostaa joko nirsoilulta tai psyykkiseltä ongelmalta.
 
[QUOTE="vieras";24089309]No kun tällaiset tekokarppaajat sitten usein kertoilee ettei karppaamisesta mitään apua ollut, ihan paska koko ruokavalio, ei toimi. Muut kuuntelee ja uskoo.

Ja jos vaan tarkemmin kysyttäis, niin selviäis ettei tää ihminen itsekään tiedä karppaamisesta mitään eikä ole oikeastaan karpannut kunnolla viikkoakaan.

Mulle ainakin ihan sama, vetääkö ap mitä safkaa napaansa, en suutu vaikkei karppaisikaan. Mua ärsyttää vaan se että hän hehkutti jossain vaiheessa karppaamista -sitten olen pari kertaa lyhyen ajan sisään nähnyt nääitä hänen hampurilaisensyönti-juttujaan. Ja sitten kun niitä neuvoja antaa, niin hän ei voikaan syödä juuri mitään mitä ehdotetan. Kun kysyy miksi, niin syynä on jotain joka kuulostaa joko nirsoilulta tai psyykkiseltä ongelmalta.[/QUOTE]

No tiedä sitten olenko ikinä hehkuttanut mitään karppaamista, mutta karppauksella olen ollut keväällä. Ja muutenkin olen vähentänyt hiilihydraattien syömistä. Karppauksesta voi jokainen tietenkin olla mitä mieltä tahansa, mutta minä en ole koskaan niitä ihmisiä, joiden elämä on kiinni yhdestä suupalasta. Voin toki syödä hampurilaisen silloin tällöin enkä usko, että se pilaa minun laihdutustani. Hampurilaisia syön kuitenkin harvemmiten, lähinnä silloin jos tulee joku uutuustuote.
 
Ap, haluatko kertoa miten nämä lukuisat avauksesi pikaruokaketjujen ja makeistuotteiden uutuuksista ja kyselysi onko joku jo maistanut, vaikuttavat ostopäätöksiisi? Se että joku sanoo, että hyvää oli, tai pahaa oli, ei varmaan oikeasti vaikuta siihen pitäisitkö sinä kyseisestä tuotteesta.
Ei se juuri vaikutakaan, mutta itse tykkään lukea kokemuksia uutuustuotteista, varsinkin jos en ole itse vielä päässyt maistamaan. Siinä saa jonkinlaisen kuvan tuotteesta ja voi sitten itse vertailla miten oma mielipide suhteutui muiden mielipiteisiin verrattuna. Kai on myös jonkinlaista uteliaisuutta, monihan kysyy matkakokemuksia ym. netissä, miksei sitten myös ruokakokemuksia voisi jakaa. =)
 
nauppu
No onko kukaan maistanut? eihän tässä koko säikeessä ole yhtään kunnon vastausta. Olen viimeksi syönyt mäkkärin hampurilaisen 1900-luvun puolella, jokohan sitä taas maistelisi? Nälkä on, sairaana ei jaksa tehdä mitään (kuin tilata kaveri käymään ruokaa:) ja Jenkeissä nuo mäkin hampparit oli niin laatuisia, että tavallaan kiinnostaisi kokeilla täälläkin.... ja pliis, ei mitään karppihölynpölyvastauksia miulle! :)
 

Yhteistyössä