Jos leivotte kotona niin mikä on teidän oma "bravuuri" jam itä tekisi juuri nyt mieli?

  • Viestiketjun aloittaja "Herkkusuu"
  • Ensimmäinen viesti
"Herkkusuu"
Oma bravuurini suklaakakku ja juuri nyt tekisi mieli pannukakkua.....vaan ei ole hilloa =(

Kyselen tai siis utelen sentakia,koska haluaisin tehdä jotain uutta, uudenmakuista joten vinkkejä kalastelen =D
 
Parhaita on mutakakut, mutta niitä helpommin ja nopeammin saa ihania piirakoita: 1. murotaikina 2. mitä tahansa tuoreita/säilöttyjä/pakastettuja hedelmiä tai marjoja 3. päällekkäin vuokaan, paisto, valmis! Toimii aina.
 
Nam!
Juustokakku tai ihan hyytelökakku! Oi, olispa! Ei tarvii uunia ja on helppo tehdä. Lisäksi saa tehtyä myös suhteellisen kevyenä versiona kun laittaa jogurttia ja kevyttä vaahtoutuvaa vaniljakastiketta ja pohjaan vaan vähän rasvaa. Paras tietysti tulee ihan oikeesta kermasta ja kunnon tuorejuustosta ym. Nam! Pitäisköhän alkuviikosta tehdä...
 
Tuoreiden mansikoiden aikaan mun lemppari on yksinkertainen: sokerikakkupohja, mansikoita ja kermaa. Kootaan korkeaan lasiin nätisti kerroksittain :p

Muita lemppareita on korvapuustit, mustikka- ja omenapiirakat, ja letut. Aika perinteinen linja mulla :D
 
"taa"
Mun bravuuri on marianne-cheesecake. :) Nam!
Ja sit jotkut marja- ym. piirakat. :) ainiin ja LETUT on ehkä ehdoton lemppari!
Miehen bravuuri on sellanen suolanen piirakka, vaihtelevilla täytteillä. :)

Nyt tekis mieli voileipäkakkua! Mutta liian isotöinen tähän hätään. :p
 
"vieras"
Sämpylöitä, kanelipullia, mokkapaloja ja mustikkapiirakkaa tavallisimmin omalle väelle. Täytekakkuja, juustokakkuja, suolaisia piirakoita ja kahvikakkuja juhliin ja myyjäisiin.
 

Yhteistyössä