Parketti vs. laminaatti

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ollaan muuttamassa uuteen asuntoon ja lattia pitäisi valita. Meillä on tässä asunnossa ollut parketti joka huoneessa (4v vanha talo) ja oikeesti siinä on tosi monia pieniä lommoja. Sama oli edellisessä asunnossa, yhdessä huoneessa oli laminaatti ja muissa parketti. Sen kokemuksen perusteella kyllä itse valitsisin laminaatin. Musta se on kestävämpi, mutta halvempi. Sitä en ymmärrä...

Rakennuttaja suosittelisi parkettia, eikä laminaattia. Onko sillä jotain merkitystä että on lattialämmitys, eikö se muka sovi laminaatille.

Näiden parkettien jälkeen liputan laminaatin puolesta :) Kokemusta siis koivu- ja tammiparketista. ja yhdestä laminaatista.
 
"vieras"
Laminaatti on vaikeampi pitää puhtaana ja sitä ei voi korjailla,koska esim.parketin voi hioa ja lakata uudestaan.Itse tykkään laminaatista sen ulkonäön takia mutta jos nyt saisin valita olisin ottanut laminaatin sijaan parketin ja jopa muovimaton mielummin.Toi on kamala pitää puhtaan näköisenä.
Kuultovalkoiseksi maalattu parketti olis mulle se mieluisin.
 
"toinen vieras"
Ei mulla ollut koskaan mitään ongelmia pitää laminaattia puhtaana..? Nyt meillä on uudessa talossa parketti, enkä tykkää. Tosi paljon tullut naarmuja ja jälkiä jo vajaassa vuodessa, laminaattiin taas ei tullut mitään jälkiä lapsista tai kissasta. Itse asiassa ainoa jälki tuli, kun remonttimies pudotti vahingossa vasaran lattialle. Laminaatti oli kuitenkin monta vuotta.

Joten itse valitsisin laminaatin mieluummin, en ole kuullutkaan että siinä olisi lattialämmityksen kanssa jotain ongelmaa.
 
bud
Meillä oli edellisessä kodissa parketti ja nyt tässä uudessa on laminaatti. Mulle oli täys yllätys, miten hankala laminaatti on lattiamopilla saada puhtaaksi. Rasvatahrat yms näkyy tosi sitkeesti.. pahimmat kohdat joudun ottaan 3kin kertaa. Erityisesti nyt kesällä näkyy, kun kävellään ilman sukkia sisällä. Mietin jopa, että teen jotain todella väärin ja suunnittelin laminaattinmopin hankintaa jopa.. mutta kun toi yks vastaaja sanoi heillä olevan samaa ongelmaa,niin ehkei vika olekaan mussa.
 
"täti"
parketti lämpimämpi ja sävyiltään(valon ) miellyttää enemmän silmää mut todella hankala jos esim. lusikka lattialle putoaa niin jää jälki. tosin voihan sen hioa monet kerrat uudelleen. laminaatti kkylmä mutta kestävä.
 
"täti"
Meillä oli edellisessä kodissa parketti ja nyt tässä uudessa on laminaatti. Mulle oli täys yllätys, miten hankala laminaatti on lattiamopilla saada puhtaaksi. Rasvatahrat yms näkyy tosi sitkeesti.. pahimmat kohdat joudun ottaan 3kin kertaa. Erityisesti nyt kesällä näkyy, kun kävellään ilman sukkia sisällä. Mietin jopa, että teen jotain todella väärin ja suunnittelin laminaattinmopin hankintaa jopa.. mutta kun toi yks vastaaja sanoi heillä olevan samaa ongelmaa,niin ehkei vika olekaan mussa.
laminaatin tehopesu. kiilto valmistaa. tällä kerran kuukaudessa lattiat ja muuten normaalilla laminaattipesulla
 

Yhteistyössä