Orgametril

  • Viestiketjun aloittaja Häiriöinen
  • Ensimmäinen viesti
Häiriöinen
Sain vuotohäiriöihin orgametril 5mg lääkkeeksi.
Onko tästä ollut jotain haittavaikutuksia jollekin? Tai onko mitään kokemuksia tästä lääkkeestä? Onko toiminut hyvin?

Kuinka pian kuurin jälkeen olet tullut/voi tulla raskaaksi? Häiritseekö raskaaksitulemista jotenkin? En tajunnut kysyä.
 
kuukausia käyttäny
Jos sulla on niitä yhtäjaksosesti niin et voi niiden aikana tulla raskaaksi, kun ei ole mitään kiertojakaan. Lopetuksen jälkeen ainakin mulla kierrot on alkanu pyöriä normaalisti. Kuukautisia ei tullu loeptuksen jälkeen, vaan tulivat melko tasan 4 viikkoa viimesestä pilleristä.
Mulla sivuoireita on ollu näppylät naamassa ja harteilla, limakalvojen kuivuutta, kiihottumisvaikeutta ja halujen vähenemistä. Karvat tuntuu kasvavan nopeemmin ja pidemmiks. Vuotoja ei juurikaan oo ollu, jotakin aivan niukkaa joskus.
 
Ap.
Minulle määrättiin tuo kun kuukautiset ovat kestäneet melkein 5 viikkoa. Nyt kuitenkin vuoto tänään ollut niukkaa ( aamulla hain lääkkeet ) mutta otin niitä kuitenkin 2 tänään ( 2tbl/päivä ohjeella ).
Nyt mietin että kannattaako minun jatkaa tuota ollenkaan? En tiedä, jotenkin epävarma olo :/
Nyt ois tarkotus siis 10 päivää niitä syödä ja sitten sen jälkeen 3 kierron ajan joka kierron 14-25 päivä 1tbl päivässä.
 
Sain nuo endometrioosiin ja muilla on tullu aivan järkyttävästi finnejä. Normaalisti ei oo kun harvakseltaan tai ei ollenkaan, ei edes teini-iässä! Lääkityksen aikana on myös ollu joitakin pitkäkestoisempia pahoinvointijaksoja, et on ollu oksettavaa oloa ja vatsa sekasin, mut muuten ei mitää hälyttävää. Sain lääkkeet joulukuun lopussa ja pitäis käyttää 3kk putkeen jonka jälkeen kontrollikäynti, mut sain kontrolliajan vasta huhtikuun alkuun ja pitää aloittaa neljännen kuukauden paketti.. Onkohan ihan turvallista? En saanu muuta ohjetta kun että kolme kuukautta putkeen ja sit kontrolli, mut nii.. Hankalaan sitä on katella muuten onko auttanu, jos pitää lopettaa nuo tuon 3 kk jälkeen. Siinä on kuitenki päälle viikko yli.. :D
 
minulle lääkäri painotti erittäin reippaasti että orgametril ei ole e-pilleri eikä toimi ehkäisynä.
Hyvä tietää! Miulla ei nimittäin lääkäri maininnut mitään! Sano vaan että kun lopetat vanhan ehkäisyn nii sit heti samasta päivästä aloittaa syömää näitä! :eek: Mut luin äske et hyvin epätodennäköistä kuitenki raskautua jos näitä syö pitkänä kuurina. Sain just semmosen pienilaatusen sydänkohtauksen..
 
"Minävaan"
Mä olen syönyt orgametril pillereitä putkeen nyt vähän yli vuoden. Ja mulla puhtaasti epäsäännöllisiin menkkoihin + ehkäisyyn määrätty. (Aiemmin olen syönyt yasmin ja yasminelle ehkäisypillereitä. ) kokeilin ennen orgametril pillereitä myös minipillereitä, ei sopinut menkat kesti 6 viikkoa putkeen. Tyytyväinen olen pillereihin ollut koska menkkoja ei ole näkynyt yli vuoteen. Mulla haitta vaikutuksens kyllä tullut sitten älyttömästi finnejä naamaan ja olkapäihin sekä seksuaalista haluttomuutta. Edellä mainitun takia olen miettinyt että pitäisikö nää kuitenkin lopettaa, koska meillä on täällä kohta parisuhdekriisi muutoin. :D onko muilla ollut millaisia sivuvaikutuksia näistä pillereistä?
 
vierailija
Mun ois lähettävä reissuu ja siirrettävä kuukautisia, mut kamalasti alko epäilyttämää nuo sivuoireet:/ Ei houkuttas rantalomalle mennä jos koko keho täynnä finnejä...mutta eihä se olis ku reilu parin viikon kuuri. Kokeiluun vai ei?
 

Yhteistyössä