kaveripariskunta tulee illalla syömään, nainen karppaa, muut ei... mitä ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja "kokki"
  • Ensimmäinen viesti
"marjaana"
Kukkakaaligratiini on ainaki tosi hyvää, kukkakaaleja höyrystetään vähän ja laitetaan uuniin 225 kunnes muna-kerma on imeytynyt ja päälle juustoraastetta, mausteina suolaa ja pippuria.

Lisukkeeksi pekoni juureksia. Pekoniin kääritään esim. tankoparsaa ja uuniin 200-225 asteeseen kunnes pekoni on ruskistunut.
 
"vieras"
Joo,mä olisin kans ehdottanu et pihvin ja salaatin lisäks perunoita (jotka karppi vaan skippaa) ja/tai jotain kasvis/juureshöystöä,gratiini oikein loisto vaihtoehto vaikken itse siitä pidäkään..mut mä olenkin "lapsensuinen".

Salaattiin riittää kastikkeeks öljy johon sekotettu mausteita,eikös se käy karpille?
 
"miikkis"
[QUOTE="vieras";24696488]

Salaattiin riittää kastikkeeks öljy johon sekotettu mausteita,eikös se käy karpille?[/QUOTE]

Pullo oliiviöljyä pöytään, se riittää. Majoneesi sellaisenaan myös hyvä salaatinkastike.

Jotkut karppaajat välttelevät muuten rypsiöljyä, eli jos vain sitä löytyy, tee öljykastike valmiiksi.
 
"vieras"
Jos ei karppaa eläyttömän tiukalla ruokavaliolla, vehnäjauhoilla suurustettua kastiketta voi syödä. Jos ajattelit tehdä kastikkeen niin tee sellainen kuin haluat, ja karppaaja voi jättää ottamatta :) Ehkä vaihtoehdoksi voisi tarjota maustevoita? Aiemmin ehdotetut kasvislisukkeet ovat hyviä, itse ehkä paistaisin juureksia ja herkkusieniä.
 

Yhteistyössä