*

Ostin kookospähkinän. Nyt iski ongelma: miten saan sen halki?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 24. Osumia 24
Tykkääjät3Tykkää
  • 2 Lähettäjä Draumsyn
  • 1 Lähettäjä "vieras"

Ketju: Ostin kookospähkinän. Nyt iski ongelma: miten saan sen halki?

Ostin kookospähkinän. Nyt iski ongelma: miten saan sen halki?

Kaupassa näin ensi kertaa kookospähkinöitä, joten oli pakko ostaa yksi. Nyt katselen sitä ja mietin että miten sitä pääsisi myös maistelemaan? Tartteeko siihen oikeesti jotain tyylillä porakonetta, vai jätänkö suosiolla koristeeksi?

Arew
    Vierailija
    Kirveelle töitä?

Saa sen veitsellä koputtelemalla halki. Naputtelet vaan veitsi toisessa, pähkinä toisessa kädessä niin ennen pitkää se halkeaa. Päässä on myös heikot kohdat, joista saa helposti veitsen läpi ja kookosmaidon valutettua pois.

"vieras"
    Vierailija
    laitat pimppiin ja puristat kovasti.

Kirves on ehkä liian raju, mutta löysin jonkun kuvallisen blogiohjeen kookoksen avaamisesta. Täytyy kai koittaa sitä koputtelua

Tee niinku ikean mainoksessa

"sondersson"
    Vierailija
    nakuttelemalla se aukee kyllä ennen pitkää. Ja siitä pehmeimmästä reiästä saa litkut pihalle.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Fossiili Näytä viesti
    Tee niinku ikean mainoksessa
    Hitsi, ei ole Ikean keittiötä

Ja otin siitä pehmeimmästä reiästä nesteet pihalle. Täytyy sanoa ettei ollut mikään makunystyröitä hierova kokemus, pikemminkin päin vastoin. Nyt alkaa naputtelu.

"sondersson"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla Näytä viesti
    Hitsi, ei ole Ikean keittiötä

Ja otin siitä pehmeimmästä reiästä nesteet pihalle. Täytyy sanoa ettei ollut mikään makunystyröitä hierova kokemus, pikemminkin päin vastoin. Nyt alkaa naputtelu.
    joitko lämpimänä? Mä tein sen virheen ja hyi h... että oli pahaa

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "sondersson" Näytä viesti
    joitko lämpimänä? Mä tein sen virheen ja hyi h... että oli pahaa
    Joo, huoneenlämpöisenä (tai ehkä käden kun tuli pidettyä kädessä aika kauan kookosta ennen tositoimia )

Alkaa kyllä mennä usko naputtelusta, mitään muuta kun roskaa ei tule. Jatkan tätä kuitenkin.

Hei ei tällaisia ketjuja saa tehdä... Nyt minä laulelen varmaan taas viikon Kuinka saisin rikki kookospähkinän -laulua.
    Miili ja HouseOfSleep tykkäsi tästä.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn Näytä viesti
    Hei ei tällaisia ketjuja saa tehdä... Nyt minä laulelen varmaan taas viikon Kuinka saisin rikki kookospähkinän -laulua.
    Samat sanat...

Kokeilitko jo tässä mainittuja?

M.A Numminen - Kookospähkinä - YouTube

Me tehtiin niiku siinä Ikea -mainoksessa. Oli kyl hauskaa, mut aika paljon sitä roskaa tuli.

Ja joo, hyi hitto se neste oli pahaa, mut se liha maistu ihan kookokselta.

Mä ihan oikeesti olin aidon yllättyny et miten tää maistuu ihan kookokselta

"vieras"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Cecilia Algotsdotter Näytä viesti
    kookosmaidon valutettua pois.
    Paitsi, että se ei ole kookosmaitoa vaan kookosmehua. Maito tehdään valkoisesta osasta.
    JONSERED Karhunkantaja tykkäsi tästä.

Pahoittelut laulusta

Ja otin vasaran kauniiseen käteen, mutta jatkoin naputtelua. Lopuksi iskin kerran kovempaa, ja sitten se halkesi kuin taikaiskusta. Maistoin "lihaa" eikä sekään iskenyt. Otan hedelmälihan nyt rikseen ja sitten pistän kylmään, jos se olisi parempaa.

Täytyy tunnustaa että olen vähän pettynyt. :/

ihanaa. Sain kunnon haavan veitsestä kun yritin irroittaa hedelmälihaa.

Taidan olla niin teollisen ajan lapsi, sillä tämä oikea kookos ei ole niin hyvää kuin kaupan.

"sondersson"
    Vierailija
    mä olin kans pettyny, enkä keksiny mihin sitä ois voinu käyttää. Aattelin et pirtelö ois hyvää mut sitä ei saanu sileeks niin oli ällön tuntusta suussa. Kookosmaito kyllä on hyvää ruuanlaitossa ja leivonnassa

IhanaValo
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn Näytä viesti
    No ihan samaa tulin kirjottaa..se on vielä niin ärsyttävä laulu.

"hmm"
    Vierailija
    Monta kertaa oon saanu huonon makuisen tai mauttoman kookoksen, joskus jopa homeisia tms. Mutta joskus se on ollut myös juuri sopivan pehmeää ja makuista. Niistä kun ei tiedä kauanko ne on kaupan tiskissä odotelleet tai ovatko ne sopivan kypsiä kun ne on melkein aina ihan samannäköisiä. Vähän niinkuin hedelmätkin, pitää olla juuri oikeaan aikaan syömässä, raaka tai ylikypsä ei oo hyvää, vain juuri sopivan kypsänmehukas on hyvää. Kookoksesta se on vain todella vaikea päätellä.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "sondersson" Näytä viesti
    mä olin kans pettyny, enkä keksiny mihin sitä ois voinu käyttää. Aattelin et pirtelö ois hyvää mut sitä ei saanu sileeks niin oli ällön tuntusta suussa. Kookosmaito kyllä on hyvää ruuanlaitossa ja leivonnassa
    Ajattelin keittää noita kookospalasia huomenna, ja tehdä jotain kananuudeli keittoa.

"hmm"
    Vierailija
    Hyviä saa esim kun leikkaa sen ohuiksi lastuiksi ja paahtaa hetken uunissa tai pannulla. Tai suosiolla raastaa ja käyttää leivontaan, voittaa kyllä kookoshiutaeet maussa. Tai ruuanlaittoon itämaistyyppisiin ruokiin.

Kiitos vinkeistä ruanlaitoon. Täytynee ehkä joskus kokeilla toistakin kookosta, niin jos se olisi paremman makuinen.

Btw, haittaako jos siihen kookoslihaan jää ruskeaa kuorta reunaan? Vai pitäisikö se leikata pois?

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot