White trash pihtaa ulkovaloja, kun pelkää erottuvansa massasta.

  • Viestiketjun aloittaja valoa pimeyteen
  • Ensimmäinen viesti
valoa pimeyteen
Ensin yritetään olla niin yksilöllisiä ja uniikkeja. Halutaan erottua massasta ottamalla tatuointi (mikä jo on suurimmalla osalla). Sitten pelätään, mitä naapuri sanoo, jos laittaa ensimmäisenä tunnelmavalot tähän syksyn pimeyteen.

Onneksi muutama fiksu ihana ihminen on jo laittanut parvekkeille ja pihoille kauniita tunnelmavaloja ohikulkijoita ilahduttamaan.

Nyt on meneillään vuoden synkin ja pimein aika. On se kumma, että muiden tuomitsevien kommenttien pelossa (jouluun liittyvien?) ei uskalleta valoja vielä laittaa. Vai onko köyhälistöllä syynä tähän valojen pihtaamiseen sähkön säästäminen?
 
Ja taas meni vaikeaksi palstamääritellä itsensä:

Olenko minä nyt whit trashia, kun meillä ei ole normaaleja piha- ja verantavaloja lukuunottamatta vielä mitään varsinaisia sähköisiä jouluvaloja pihalla - mutta sen sijaan kyllä poltetaan pihalyhdyissä kynttilöitä?
Säästösyistä voisi tietenkin vaihtaa halvempiin sähkövaloihin...

:D
 
En minä kyllä lukenut ap:n aloituksesta että valojen puuttuminen olisi hänestä ainoa kriteeri WT:lle...
EI ollut ei, mutta yksi kriteeri kumminkin ja sellaisena aika hupsu.

Oikeastaan mietin koko skenaariotaan - kuvitelmaa, että se, jos joku vaikka on ekologinen eikä tuhlaa sähköä, on WT
tai sitä, että jos joku kunniottaa traditioita ja tahtoo varata ulkovalot joulusesongin tunnelmiin, on WT tai sitä,
jotta jos on säästäväinen on WT...

Tuohon vikaan, niin eikö lopulta sosiaaliavun turvin elävä WT nimenomaan kuulu niihin, joille ihan sama, miten paljon sähköön kuluu rahaa, koska "soskuhan sen maksaa kumminkin" ?
Keskiluoka sen sijaan voi miettiä tuotakin aspektia.
 
valoa
Mulla ollut kirkkaat valot valaisemassa jo siitä lähtien, kun laitoin partsin talviasuun ja yöt pimenivät. Näyttää kurjalta pimeä parveke.
Nyt jo ikkunan vierssä asetelmassa toisetkin valot. Saavat olla niin kauan, kun pimeää riittää, näin aina eli reilut puoli vuotta ainakin.
 
Miulla on nuo "jääpuikkovalot" roikkunu kuistin katon reunassa useamman vuoden. En jaksa kesäksi ottaa pois, kun on niin korkealla, et hankala saaha takaisin. Viikonloppuna pistin piuhan seinään kun etupihalla muutenkaan ei ole valoa kuin yhdestä pihalampusta. Nuo ei ole miusta niin jouluiset jos vertaa esim. kynttelikköihin tai tähtiin ikkunassa. Nuo saavat valaista kuistia ja etupihaa taas koko talven pimeän ajan.

ja tatuoinnitkin oon ottenu ihan omaksi ilokseni, en erottuakseni massasta.

Jei :D mie en siis oo white trahsiä :D
 
"vieras"
Hieno uusi määritelmä sille että on White Trash jos ei omista ulkovaloja.

Meillä ne eivät näy kotiin sisälle mistään, enkä viitsi niitä ihan naapureiden iloksi sinne viritellä. Koen että tulemme toimeen ilmankin.
 
Huom harmaana
Oikeastaan mietin koko skenaariotaan - kuvitelmaa, että se, jos joku vaikka on ekologinen eikä tuhlaa sähköä, on WT
Tuohon vikaan, niin eikö lopulta sosiaaliavun turvin elävä WT nimenomaan kuulu niihin, joille ihan sama, miten paljon sähköön kuluu rahaa, koska "soskuhan sen maksaa kumminkin" ?
Keskiluoka sen sijaan voi miettiä tuotakin aspektia.
Itse asiassa tuon sähkökulutus on aika onneton syy olla polttamatta niitä valoja. Meillä on pihalla ledivaloja pelkästään. Tässä Motivan sivuilta kopsattua:
Valosarja 1, LED-valosarja
kellokytkimellä ohjattuna 8 tuntia päivässä, päälle 6.12. ja pois 15.3.

Sähkönkulutus: 7,6 W x 100 x 8 h = 6,08 kWh
Sähkön hinnalla 13,69 c/kWh valojen käyttö maksaa 0,83 euroa

Meillä valot ovat päällä ehkä välillä 16-22 eli 6 tuntia päivässä joten sähköä kuluu niistä huimat 6 kWh vaikka laitankin ne jo nyt. Ei kun sorry siis 12 kWh kun niitä on kaksi sarjaa.
 
Mä oon siis niin WT, kun meillä on tällä hetkellä vain kynttilälyhtyjä valaisemassa pimeyttä.

Mutta onneksi kohtapuoliin helpottaa tämä whitetreshiys, kun laitetaan ulkovalotkin paikoilleen. Ne vaan ovat teillä tietymättömillä muuton jäljiltä. Mutta kunhan keksitään, missä ovat, niin sitten...
 
Mäkin oon sit kaamee WT, ongelma on siinä että mä oon ihan kädetön ton pihan kanssa enkä keksi millä mä saisin sinne nätisti jotkut valot. Rumasti en halua niitä sinne laittaa niin oon sit mieluummin ilman (tai siis muutaman kynttilälyhdyn varassa).
Kamalasti herättää nää joulu(koriste)valot tunteita, en käsitä miks, mulle on suloisen yhdentekevää millaisia valoja naapurusto pihaansa laittaa tai on laittamatta.
 
"aapee"
Taisi kolahtaa aika moneen, kun niin pillastuttiin. Älkää nyt ottako niin tosissanne sitä WT-sanaa. Kunhan vain halusin herätellä ihmisiä.

Olisi paljon mukavampaa ajella pyörällä pitkää työmatkaa pimeään aamuaikaan, jos kaikki olisivat jo laittaneet paraativalaistukset päälle. Nyt vain muutama harva silmänilo on matkan varrella.
 
hävettää suomalaiset
suomalaiset "valonsäästäjät" on hupaisinta maailmassa. valo sammutetaan ja siinä säästää ehkä 0,001 senttiä vuodessa. Vittu mitä tampioita tässä maassa asuu. Suomalaiset on kaikki WT-porukkaa.

Hävettää niin olla suomalainen, vietin viime vuonna joulun Wisconsinissa ja se on amerikkalaisittain perin "nöyrää" seutua, ei siis mitään Teksasin isottelua siellä havaittavissa. Noh, kuitenkin jouluvalot on suomalaisella mittapuulla vedetty aivan törkeän överiksi joka paikassa ja ne vaatimattomammatkin olisi jo nähtävyyksiä Suomessa. Siellä sitä ihmiset tuntuivat elävän ilosta ja vaikka niin kamala paikka Amerikka onkin suomalaisten mielestä niin NAURAA HE OSAAVAT!! :)

Kyllä huvitti ajatella, että jossain muka vauraassa samaan aikaan säästetään jostain katuvaloista jotka ovat turvallisuuden kannalta aivan äärettömän tärkeät, Suomessa säästetään jopa kulkuvaloista mikä on aivan naurettavaa puhumattakaan kaikesta muusta. Sitten ajattelen sitä wisconsilaista meininkiä.. ei jeesus, ajatelkaa nyt suomalaiset jotain. Ei se yksi jouluvitunvalo ole yhtään mitään...
 

Yhteistyössä