Naudan sisäpaistin valmistus

Tulipa ostettua tänään kilon verran tarjouksessa olevaa naudan sisäpaistia. Joku varmaan jo pyörittelee silmiään, että eikö mulla ole muuta tekemistä kuin kysellä kaskplussasta ruokaohjeita. No näköjään ei ole!

Mutta siis mullahan ei ole paistimittaria! Onko tuo ihan ehdoton kapistus?

Liha on onneksi valmiiksi marinoitua, niin ei siitä tarvitse sentään huolehtia. Mutta mitenkä tuo paistaminen nyt tulisi suorittaa? Käärinkö kauttaaltaan folioon vai pistänkö paistopussiin?

Ja uunissa asteita paljonko? Kauanko pidetään uunissa?

Karma kiittää!
 
..
naudan kai voi syödä raakanakin, joten sinänsä ei oo väliä sillä mittarilla, kyllä se syöntikelpoista on jokatapauksessa. yleensähän siinä paketissa on joku ohjeellinen paistoaika ja lämpötila? laittaisin varmaan ihan siltään uuniin, etten kääris mihinkään.
paistomittarit ei muuten oo kalliita, kohta alkaa kinkunpaistoaikakin, joten kannattaapi miettiä semmosen hankkimista.
 
Mä tsekkasin ton lähikaupan mittarivalikoiman. Toinen maksoi vajaat 4 e, mutta näytti just siltä, että pikkusen kun osuu uunin luukkuun niin se oli sitten siinä se 4 e. Toinen puolestaan maksoi paljon enemmän. Ehkä 30 euroa, eli tässä tapauskessa mittari olisi maksanut enemmän kuin mun pieni paisti (8 e).

Mutta mä haluaisin siis tuosta paistista mahdollisimman mureaa. En kuivaa, mutta en kyllä raakaakaan!

Lisää vinkkejä? :)
 
Eivätkö kaksplussan mammat osaa paistia paistaa? :<

Ja tuo liha olisi vissin ensin hyvä käyttää pannulla nopeasti?

Tuo lämpötila nyt arveluttaa myös. Tulee varmaan parempaa, jos hitaammin kypsentää uunissa? Vai tuleeko?
 

Yhteistyössä