Millaisten ihmisten juttuja et jaksa kuunnella?

  • Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
Tyrkyttämistä ei jaksa. Siis tyyliin on ihan kiva, jos joku vinkkaa vaikkapa, että kannattaa lukea tämä kirja, se oli minusta hyvä. Mutta sitten jos viidellä tapaamisella tentataan, että ootko jo lukenut, ja kyllä sun pitäis, ja aikaa löytyy jos sitä järjestää, niin menee hermo. Noin niin kuin esimerkkinä.

Toisista pahan puhuminen on myös sellainen juttu, mitä ei jaksa, varsinkin kun se yleensä on tasoa "se on sellainen nännännää" (eli mikä?) tai "vitsi missä vaatteissa se kulkee" (eli mitä vikaa? omasi ovat sitten niin paljon tyylikkäämmät?) Sellainen ihminen on minusta jäänyt jonnekin yläasteikäisten tasolle, tai näin sanoisin, jos se ei olisi ikävästi sanottu yläasteikäisistä.
 
En jaksa kuunnella ihmisiä jotka ylistelee omaa elämää, ihmissuhdetta ja lapsia. Kuuntelen kyllä jos noista asioista tulee keskustelua hyvässä hengessä, mutta yli hilseen menee siinä vaiheessa että, sitte
 
"haha"
[QUOTE="Linda";24958226]Oliko toi olevinaan loukkaus? Oot vissiin se jolta vongutaan paljon baarissa??? :D[/QUOTE]

juu ei multa baarissa vonguta, kyllä ne miehet niitä kaunottaria katselee ja vonkuu. itse olen tavallinen tallaaja, ja naimisissa, joten eipä niin väliksikään vaikkei vonguta.
 
maalta
Meuhkaajat - siis sellaiset joilla ei tunnu olevan mitään maailman käsitystä että hän ei ole perheineen maaliman keskeinen napa. Huudetaan kamalaan ääneen kun taaaaaaas joutui jonottamaan tunnin tk:ssa, kun heidän talon eteen ei taaskaan ollut tuotu tarpeeks hiekkaa, kun juuri heidän talon kohdalla oleva katuvalo on palanut eikä kukaan tee asialle mitään kahteen päivään.

Tää ihminen soittaa joka päivä jonnekin viralliselle taholle, virastoihin, kaupungin konttorille, kouluun ja jos muuta ei ole niin meuhkaamisen aihe saadaa vaikka sitten kauppa reissulla kun kassa ei osannutkaan yhdistää sellaista maksutapaa jossa osa maksetaan kolikoilla ja loppu pankkikortilla.

Mä ymmärrän että aiheesta sanotaan tai valitetaan. Mutta jos joka päivä on joku uusi aihe mistä nostaa kohu, niin onko vika sittenkään yhteiskunnassa? Vai kenties kuitenkin valittajassa?
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
"vieras"
Tuun kyllä yleensä kaikkien kans toimeen, mutta sellasia en välttämättä jaksa kuunnella, jotka henkeä vetämättä puhuu vaan itestään jatkuvasti. Siinä ei saa sanaa väliin, kun on jo suhteen kriisit ja perheongelmat ja työongelmat ja kaikki vuodatettu ja vielä juttua riittää aiheena MINÄ MINÄ MINÄ.
 
Hmm..
Yleensä yritän nähdä jokaisessa positiivisiä puolia.. mutta ihmisten kanssa jotka eivät puhu/ KERRO MITÄÄN OMA-ALOITTEISESTI vaan kaikki pitää kysellä / tai itse kertoa ovat aika "raskaita" juttelu kumppaneita..
 
"Linda"
[QUOTE="vieras";24958845]Tuun kyllä yleensä kaikkien kans toimeen, mutta sellasia en välttämättä jaksa kuunnella, jotka henkeä vetämättä puhuu vaan itestään jatkuvasti. Siinä ei saa sanaa väliin, kun on jo suhteen kriisit ja perheongelmat ja työongelmat ja kaikki vuodatettu ja vielä juttua riittää aiheena MINÄ MINÄ MINÄ.[/QUOTE]

Tämmöiset ihmiset puhuvat niin paljon jatkuvalla syötöllä että jopa unohtavat keille ovat mitäkin puhuneet ja höpöttävät niitä samoja juttuja kerta toisensa perään. Ei vaan jaksa kuunnella...
 
Ken guru
Mun mielestä myös sellaisten kanssa on raskas jutella, joista saa nyhtää joka sanan.
Mutta sellaisia en jaksa yhtään, jotka juoruaa muista ja muiden tekemisistä ja kauhistelee kaikkea, niinkuin olisi itse virheetön. Kaikista vähiten jaksan kuunnella juoruamista joistain julkkisten 7 pv tasoisista jutuista. EVVK! Enhän edes tunne niitä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
..........
Sellaisten, jotka puhuu jostain Pekasta ja sen tyttöystävästä Oliviasta ja jostain Irmelistä ja Ullasta ja Sakusta....ja mulla ei ole hajuakaan keitä he ovat, ja miksi heidän tekemistensä pitäisi mua kiinnostaa.

Just pari päivää sitten kuuntelin entisen naapurin selostusta Niinasta ja Missestä, enkä yhtään tiedä kenestä oli kyse, enkä edes sitä oliko se Misse kissa vai ihminen vai jokin muu.
Voin niin samaistua tähän. :D
Mulla on yksi muuten ihana kaveri, joka harrastaa tuollaista.

Samainen kaveri selittää jotain vähäpätöisiä yksityiskohtia joistakin entisistä työ-/koulukavereista, joita minä en todellakaan tunne eikä niiden asiat mua kiinnosta.
 
"vieras"
No joskus on raskasta kuunnella sellaisia puheita, kun ihmisellä on joku ongelma esim. liika alkon käyttö ja sit hän muka tosissaan sättii ihteensä ja aikoo siitä hetkestä lähtien vähentää ja lopettaa jne. ja sit parin päivän päästä nuo lupaukset on jo unohdettu. Ja tää toistuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
 
kysäisenpäs
Mites kuis arvon palstadaamit itsensä arvioivat... mitkä ovat ne kunkin omat jutut joita ei aina jaksais toiset ihmiset kuunnella???

(Mää varmaan olen kamala kun alan puhumaan työstäni... koska tykkään siitä kovasti.)
 
"Linda"
Alkuperäinen kirjoittaja kysäisenpäs;24964796:
Mites kuis arvon palstadaamit itsensä arvioivat... mitkä ovat ne kunkin omat jutut joita ei aina jaksais toiset ihmiset kuunnella???

(Mää varmaan olen kamala kun alan puhumaan työstäni... koska tykkään siitä kovasti.)
En tiiä mistä ei joku tykkäis, yritän olla tilannetajuinen ja puhua erilaisten ihmisten seurassa eri asioita. Esim lapsettoman seurassa en puhu lapsista. Ja yritän kuunnella toisen asioita paljon, en halua paasata suu vaahdossa vain omista asioistani.
Tämä eräs mamma josta kirjoitinkin, on semmoinen jonka seurassa ei edes jaksa puhua mistään koska hän puhuu päälle ja kääntää joka ikisen asian itseensä. Ei vaan jaksa, tullut niin yliannostus.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja kysäisenpäs;24964796:
Mites kuis arvon palstadaamit itsensä arvioivat... mitkä ovat ne kunkin omat jutut joita ei aina jaksais toiset ihmiset kuunnella???

(Mää varmaan olen kamala kun alan puhumaan työstäni... koska tykkään siitä kovasti.)
Ihmiset ovat erilaisia, eli joku ei jaksa kuunnella jotain aihetta, ja joku toinen toista aihetta. Mutta minä kyllä puhun aika paljon, ehkä joku ei jaksa minua siksi kuunnella. Kuuntelen kyllä muitakin, ja keskustelen, enkä vain jauha omia juttujani.

Itse en jaksa kuunnella sellaisia, jotka ovat koko ajan tavalla tai toisella kohottamassa puheissaan itseään muiden yläpuolelle. Minulle tulee siitä surullinen olo, koska se kertoo että toisella on huono itsetunto eikä tämä ole itse sitä tajunnut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"omena"
Besserwisserit on rasittavia. Myös sellaisten ihmisten kanssa on ärsyttävä jutella jotka liioittelee kaikkea eli, joille kaikki se mistä ite puhuu, on tapahtunut tuhat kertaa hienommin tai esim. kaikki sairaudet on paljon vakavampia. Tyylin kerron äidin katkaisseen jalkansa niin tän toisen äidiltä on katkennu molemmat jalat ja kädetkin.
 
En voi sietää sellaista joka kuvittelee nähneensä maailmaa ja tietävänsä kaikesta kaiken ja kokee tarpeelliseksi ilmoittaa siitä kaikille lähiympäristössään oleileville ikäänkuin nostaakseen omaa olematonta sosiaalista statustaan ventovieraidenkin joukossa.

Viimeksi tänään junassa joku mokkakenkäinen geelitukka vaahtosi vieressä kaverilleen kuinka "berliinissä sitä ja lontoossa tätä" ja "alaiseni teki sitä" ja "toinen alaiseni teki tätä". Kaikki nämä ulkomaan referenssit jotka koostuivat vierailuista jopa niinkin käsittämättömän monessa kuin kahdessa eurooppalaisessa kaupungissa ja alaisjutut sanottiin ääntä huomattavasti korottaen. Teki mieli sanoa että et ole ainoa joka on käynyt Suomen rajojen ulkopuolella ja jolla on alaisia, turpa kiinni tai puhu edes normaaliäänellä koska ketään ei kiinnosta.
 
Mun yhtä kaveria en nykysin jaksa kuunnella, muuttu jotenkin ihan oudoks kun sai lapsen. Itelläni on myös tytär ja myönnän että, oon itekkin muuttunu. Mutta tää kaveri, aina kun sen kanssa juttelee puhelimessa ja kyselee kuulumisia, niin lätisee vaan kuinka helppo heijän tyttärensä on. Joo, tää meijän pikku liisa on niin, helppo tapaus hymyilee vaan, ei oikeestaan itke yhtään vähän inahtaa jos tutti tippuu suusta jne. Sitten heti perään alkaa että, jokos se teijän pieni neiti on rauhottunu, on se niin, villi se teijän tyttö. Vieläkös se on takertuvainen suhun, viimeks kun nähtiin niin, sehän roikku sussa koko aika kiinni :mad:. Meillä on tytär taas ollu vauvasta saakka hirmu vaativa ja ilmasee itseensä suureen ääneen. Nyt 1v7kk ikäsenä on vilkas, iloinen, hirveen utelias, singahtelee paikasta toiseen, on toisinaan yhä vaativa ja edelleen ilmasee kaiken todella suureen ääneen. Mutta, en silti halua kuulla aina tota lässytystä siitä että, miten teijän lapsi voi olla tollanen ja meijän lapsi tämmönen. Oon tietosesti vähentäny puhumista kyseisen ihmisen kanssa. Jotenkin tulee pahamieli oman tyttäreni puolesta joka kerran kun olen kaverini kanssa puhunu :(
 
peesi
[QUOTE="vieras";24958488]Semmosen perus-Sannan, joka istuu luontevasti uimahallilla, sählyhallilla, Mäkkärissä ja tanssikerhossa. Puhuu, puhuu ja puhuu. Kengät on lintassa, tukka on pesemättä (Sannalla on illalla sauna) päällä on itselyhennetyt farkut ja Espritin harteistaroikkuva puuvillajakku. Alla Marimekon vaakaraitapaita, joku pirteä. Kaulassa on oranssi huivi ja musta-valkoinen Unikkokassi roikkuu olalla. Sieltä tursuaa sidettä, lähdevesipulloa ja Vitalista, jota Sanna levittää huulilleen puheen katkeamatta hetkeksikään.

"Ai hitsi kun täälä on kuiva ilma, hitto, täytyy rasvata. Jaakko-Anterollakin tahtoo iho kuivua ja Marja-Aurooralla samoin, kerrankin kun olimme Kemissä lomalla, Marja-Auroora raapi ihonsa ja me Raimon kanssa sitten päläpäläpälä... samalla reissulla Rekku katosi ja soitin anopille ja Teuvolle ja eläinsuojeluun ja poliisille päläpäläpälä... kattokaa muuten miten hienosti Jaakko-Antero ui selkkää! Muistattako, kun se ei alkusyksystä osannut tuota ollenkaan, vaikka on tuommonen urheilullinen ja taitava poika. Kerrankin ku päläpäläpälpälpää..."

Kaikki kuuntelee Sannaa, Sanna ei kuuntele ketään. Kukaan ei ole vielä kertaakaan sanonut, että pää kiinni ämmä, sut on niiiiiin kuultu.

Semmosten.[/QUOTE]

voi ihanaa, nää mammat on myös niitä jotka aikaansaa paljon. kilpailevat kuka tekee eniten koulun rahankeruun hyväksi ja kuka on vanhempainyhdistyksessä eniten juoruamassa.
 
"madame"
[QUOTE="Piika-äiti";24958104]Jos ihminen on koko ajan kovin negatiivinen ja ikivalittaja ilman yritystäkään muuttaa asennettaan, tilannettaan tai olosuhteita, niin en jaksa loputtomiin kuulla latistamista, toisten ihmisten morkkaamista ja yleistä vonkua.[/QUOTE]

tiesitkö muuten että valittaminenkin on asialle jotain tekemistä, nimittäin asian purkamista ulos=helpottaa oloa,kannattaa kokeilla ensikerralla kun ottaa päähän :)
 

Yhteistyössä