*

kysytääs: mikset tee itse terveelistä levitettä voista ja esim oliiviöljystä?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 3 12 ... ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 74

Ketju: kysytääs: mikset tee itse terveelistä levitettä voista ja esim oliiviöljystä?

"Jonna"
    Vierailija

kysytääs: mikset tee itse terveelistä levitettä voista ja esim oliiviöljystä?

kaikkihan tietää ettei noi margariinit ole hyviä. Liian käsiteltyjä eikä peittoa voin tai öljyn makua.

"vieras"
    Vierailija
    Siksi, kun kaupasta ei saa voita. Oli pakko siirtyä oivariiniin.

pops
    Vierailija
    koska aion käyttää vielä tuon viimeisen rasian loppuun ja tehdä sitten eräästä lehdestä nappaamani levite-ohjeen. ap,jos teet itse,osaatko sanoa säilyvyydestä,kuinka usein teet uuden levitteen kaappiin?

"vieras"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja pops Näytä viesti
    koska aion käyttää vielä tuon viimeisen rasian loppuun ja tehdä sitten eräästä lehdestä nappaamani levite-ohjeen. ap,jos teet itse,osaatko sanoa säilyvyydestä,kuinka usein teet uuden levitteen kaappiin?
    Millainen ohje se on?

Itse oon tehnyt yleensä kerrallaan margaariinirasiallisen. Viimeksi tein suoraan kaksi. Tuskin se ehtii miksikään mennä, kun meillä ainakin menee rasiallinen reilussa viikossa. Mut nyt tosin, kun kohtuuhintaista voita ei ole tarjolla, niin on pakko pistää oivariinia leivälle.

HDL
    Vierailija
    Anopin tekemä sekoitus on yksinkertaisesti pahaa. Ei huvita itse alkaa sekoittelemaan.

"Jonna"
    Vierailija
    kyllä se jääkaapissa säilyy parikin viikkoa. Ylikin.

En jaksa.

"Jonna"
    Vierailija
    niin ja meillä menee noin viikossa rasia

Rahkaa, philadelphia tuorejuustoa ja vaikka piparjuurta raastettuna. Se on hyvää!

Teenkin, olen tehnyt toissakeväästä asti. Teen kerrallaan kahden viikon satsin.

"Jonna"
    Vierailija
    tai pihvien ja lihan maustamiseen voita ja öljyä+ valkosipulia Nams!

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "Jonna" Näytä viesti
    tai pihvien ja lihan maustamiseen voita ja öljyä+ valkosipulia Nams!
    Käytän (ja esim. chiliä myös). Tai mies on meillä se lihamestari lähinnä. Marinoimaton liha on parasta. Tai siis, marinoidaan me itse joskus mutta niitä valmiiksi marinoituja ei juuri tule ostettua.

"vieras"
    Vierailija
    En halua, koska pelkkä öljy tai avokado on parempaa.

"vieras"
    Vierailija
    Ostan suoraan Oivariinia, koska olen laiska ja syön vain vähän leipää ja syön muutoinkin terveellisesti ja Oivariini ei sisällä mitään sellaista, että se olisi erityisen vaarallista.

"aloittelija"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta Näytä viesti
    Teenkin, olen tehnyt toissakeväästä asti. Teen kerrallaan kahden viikon satsin.
    Mistä teet ja miten?

En ole kokenut tarpeelliseksi. Kahden hengen taloudessa, jossa toinen ei käytä levitettä lainkaan ja toinen syö hyvin harvoin leipää, ei ole ollut vielä tarvetta tehdä itse.

Siksi, koska minusta tulisi oitis leski ja lapsista puoliorpoja jos moista meillä leivälä tai ruanlaitossa käytettäisiin.

"vieras"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Mummeliisa Näytä viesti
    Siksi, koska minusta tulisi oitis leski ja lapsista puoliorpoja jos moista meillä leivälä tai ruanlaitossa käytettäisiin.
    Miksi?

no ehkä
    Vierailija
    siksi, koska kaupasta saa sitä (dellariini) valmiina

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "vieras" Näytä viesti
    Miksi?
    Allerginen maitoproteiinille.

"Jonna"
    Vierailija
    peruslevitettä voi tehdä sen verran kuin käyttää. Ja se säilyy pitkäänkin, eihän siinä ole muuta kuin öljyä ja voita ja jos haluaa niin suolaa
    Ne voi sekoittaa hieman voin pehmennettyä vaikkapa tehosekoittimella.

Suhde, puolet voita, puolet oliiviöljyä + ripaus suolaa jos tykkää.

tai netistä poimittu ohje:

itsetehdyn margariinin resepti
    100g keitettyä ja jäähdytettyä vettä
    100g voita
    100g kylmäpuristettua rypsiöljyä

Kaikki aineet kulhoon ja sitten reilusti sauvasekoittimella sekaisin. Tulos on pehmeä ja helposti levittyvä terveellinen "margariini". Bonuksena sen voi maustaa miten itse haluaa, esim. hieman valkosipulia toimii aivan loistavasti.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "aloittelija" Näytä viesti
    Mistä teet ja miten?
    Suolatonta voita ja hyvää mahdollisimman vähän vihreäsävyistä oliiviöljyä, kesällä vähemmän öljyä, talvella enemmän, sillä mitä enemmän öljyä, sitä nopeammin seos pehmenee huoneenlämmössä. Mikserillä sekaisin ja rasioihin jääkaappiin jähmettymään.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "Jonna" Näytä viesti
    peruslevitettä voi tehdä sen verran kuin käyttää. Ja se säilyy pitkäänkin, eihän siinä ole muuta kuin öljyä ja voita ja jos haluaa niin suolaa
    Ne voi sekoittaa hieman voin pehmennettyä vaikkapa tehosekoittimella.

Suhde, puolet voita, puolet oliiviöljyä + ripaus suolaa jos tykkää.

tai netistä poimittu ohje:

itsetehdyn margariinin resepti
    100g keitettyä ja jäähdytettyä vettä
    100g voita
    100g kylmäpuristettua rypsiöljyä

Kaikki aineet kulhoon ja sitten reilusti sauvasekoittimella sekaisin. Tulos on pehmeä ja helposti levittyvä terveellinen "margariini". Bonuksena sen voi maustaa miten itse haluaa, esim. hieman valkosipulia toimii aivan loistavasti.
    Minä en laita vettä mukaan, jolloin seos sopii hyvin paistamiseenkin, ei räisky pannulla.

en tee sen takia että olen laiska ja kun olen sitä tehnyt niin se on jäänyt aivan liian kovaksi eikä maistu yhtä hyvälle kuin flora

"vieras"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja emmy83 Näytä viesti
    en tee sen takia että olen laiska ja kun olen sitä tehnyt niin se on jäänyt aivan liian kovaksi eikä maistu yhtä hyvälle kuin flora
    Siinä tapauksessa et oo pistänyt tarpeeksi öljyä! Itse en millään voi pistää puolet öljyä ja puolet voita, kun seoksesta tulisi liian juoksevaa, joten voita menee aina enemmän.

Ja Flora

Sivu(t) 1 / 3 12 ... ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat