Onko kodin siistinä pitäminen sinulle ongelma?

Kannattaa pitää ystäväpiirissä vähintään yksi astmaatikkoperhe, jonka kutsuu säännöllisesti esim. 3 viikon välein kylään, niin tulee siivottua välillä edes ne villakoiratkin nurkista :D Meillä paras suursiivouksen aikaansaaja on juurikin esikoisen allerginen ystävä.
 
ei oo, siivoan joka pv pienesti niin ei pääse koskaan olee mitään sikolättiä :D ainoo mikä tuottaa hankaluuksia on kaappien pitäminen siistinä, siinä en oo viellä onnistunu (mut onneks niiden sisältöä ei nää jos ei halua;) :D
 
No hyvä miauh, ettet sä kärsi samasta ongelmasta. :D Mä tarkotin tän lähinnä vinkiksi niille samanlaisille sottapytyille kuin meidän perhe, tiedän kokemuksesta että me ei olla ainoa epäjärjestyksestä kärsivä lapsiperhe.
 
Niin tai ylipäätään kutsua vieraita joka toinen päivä. Oon niin vieraskorea että pakko puunata ennen kuin joku tulee "kyttäämään nurkat".
Mutta siis joo, meillä on 5 porsastelevaa lasta, koira ja kissa ja kun yhden päivän löysäilee siivoamisen/tiskihommien/pyykkihommien kanssa niin karu totuus näkyy heti. Mä olen viimeisen viikon ollut ihan sairaan väsynyt (syön taas vaihteeksi antibiootteja jotka väsyttää) ja kämppä on kaaoksessa.
 
Tai sit kannattaa ottaa sellainen mies, joka ei kestä epäjärjestystä ;) Jos meillä leviää kamat pitkin kämppää, mies sitten kiukulla laittaa kaiken paikoilleen alta aikayksikön... No ei, mä kyllä koitan järjestellä päivän mittaan noita romppeita ja siivous sitten tarpeen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;25053618:
puhtaanapito ei mutta järjestys kyllä tuottaa vaikeuksia!
Mies on ahkerampi järjestelemään, mutta ei hänkään ihmeisiin pysty.
Ja alkuperäiseen vinkkiin: Olen alkanut kannattamaan arkielämän siedätyshoitoa allergioihinkin:D
No siksi tuo kaveri meillä haluaakin, tai siis vanhempansa, kun haluavat siedättää allergista. Vaikka siivottais kuinka niin siedätystä tulee, kun on useita karvakorvia kotona.
 
vv
On ongelma. Tavarat pysyvät paikoillaan ja kaapit suht siistinä, mutta imurointi, luutuaminen ja pölyjenpyyhintä ei meinaa luonnistua. Imuroin kyllä joka viikko, mutta edellisestä luutuamisesta on yli kuukausi ja pölyjen pyyhinnästä kohta 3kk. En vaan saa aikaiseksi.
 
.......
Ei ole ongelmaa pitää paikat siistinä! Illalla kun lapset menneet nukkumaan niin korjataan miehen kanssa kaikki sekaisin olevat töryt oikeisin paikkoihin, pyyhitään pöydät ym. Kerran viikossa koko talon imurointi ja joka toinen päivä murusten kalastelua imurilla lisäksi. Ihanaa herätä kun aamulla siisti koti ja valmis uuteen päivään!
 
"vieras"
Joo ei pysy kuin hetken se järjestys. Meillä on sekaista ja likaista. Päivässä sais käyttää sen 2 tuntia joka päivä että tää pysyis edes siedettävä ei vaan jaksa. Välillä sit siivotaan kunnolla mut tähän sotkuun nähden liian harvoin. Meillä 6 lasta, mies paljon pois ja haluan tehdä muutakin kuin siivota, tiskata ja pyykätä.
 
Ei ole ongelmaa pitää paikat siistinä! Illalla kun lapset menneet nukkumaan niin korjataan miehen kanssa kaikki sekaisin olevat töryt oikeisin paikkoihin, pyyhitään pöydät ym. Kerran viikossa koko talon imurointi ja joka toinen päivä murusten kalastelua imurilla lisäksi. Ihanaa herätä kun aamulla siisti koti ja valmis uuteen päivään!
Meillä saa imuroidakin joka päivä ettei olis karvakasoja nurkissa :D Ei jaksa muuta kun sit kun ne juoksee perässä, tai kun tulee joku kylään...
 
"vieras"
Ei ole ongelmaa pitää paikat siistinä! Illalla kun lapset menneet nukkumaan niin korjataan miehen kanssa kaikki sekaisin olevat töryt oikeisin paikkoihin, pyyhitään pöydät ym. Kerran viikossa koko talon imurointi ja joka toinen päivä murusten kalastelua imurilla lisäksi. Ihanaa herätä kun aamulla siisti koti ja valmis uuteen päivään!
Sulla on se mies joka osallistuu. ite huollan yksin kuudelle lapselle iltapalat, pesut, sänkyyn menot jne. Sit pitäs vielä repiä itestä irti et jaksas tunnin kahden urakan että sais tavarat paikoilleen. Ei vaan jaksa.
 
"mama"
:D meillä on tehty remppaa löysällä aikataululla ja siihen on aina hyvä vedota kun joku tulee yllättäin kylään :D anteeks kun meillä on tällasta mut ku on toi remontti menossa...tosin se on kohta valmis joten kai se on pakko alkaa siivoilla :D
 
Mullakin oli ennen suuria ongelmia saada kämppä pysymään siistinä. Mun vinkki on se, että kun me muutettiin tuplasti isomaan kotiin, niin siivousongelmat haihtui kuin tuhka tuuleen. Täällä on selvästikin enemmän tilaa sotkea, ja toisaalta kun kaikelle krääsälle on tarpeeksi säilytystilaa niin ne helpommin myös pysyy siellä omilla paikoillaan. :D

Kyllä mulla silti on täällä koko ajan aina tällainen hillitty kaaos, viihdyn paremmin näin. Liian siistissä kodissa tulee sellainen olo että mitä tahansa tekeekin, syntyy sotkua. Mä yleensä siivoan kämpän tiptop just ennen kuin mies tulee kotiin tai joku tulee meille kylään, ja meidän koirakin on jo oppinut että silloin kun emäntä siivoaa, se tarkoittaa että joku on tulossa. :D
 
mirdee
[QUOTE="vieras";25053680]Sulla on se mies joka osallistuu. ite huollan yksin kuudelle lapselle iltapalat, pesut, sänkyyn menot jne. Sit pitäs vielä repiä itestä irti et jaksas tunnin kahden urakan että sais tavarat paikoilleen. Ei vaan jaksa.[/QUOTE]

Tuskin sullakaan kaikki 6 lasta ole alle kouluikäisiä? Eikö isommat voi osallistua siivoukseen?
 
Älkää nyt alkako riidellä, tää oli tarkoitettu ihan iloiseksi ketjuksi! Ei se haittaa vaikka koti on sotkunen, sellasta se on lasten kanssa, eikä kannata ottaa siitä paineita. Sit kun ollaan eläkkeellä niin voi vaikka kiillotella lattialistoja kun ei oo sotkijoita eikä kiireitä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: p*skamutsi

Yhteistyössä