Auttakaas nyt, minulla on ollut jo kuukausia oikean käden pikkurillin eka nivel turvonnut ja sitä ei voi siis

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
käyttää, koska siihen sattuu. Kuukausi sitten päkiätkin oli niin kipeet, että hyvä kun pääsin kävelemään. Sain särkylääkkeitä ja reumakokeet otettiin, ja ne oli negatiiviset. Voisinko vaatia tutkimaan tarkemmin sitä, miksi se nivel on turvonnut vai kärsinkö vain. En muista loukanneeni sormea mitenkään, mutta mitä se muka voisi olla kun ei ole reumaakaan. Särkylääkkeet loppuu pian ja aina vaan särkee käsiä ja jalkoja. Uusikohan lääkäri tuosta vaan ne särkylääkkeet, voinhan niitä sit nappailla?
 
Mä olin syksyllä tarkemmissa reumatutkimuksissa ja reumaa ei diagnosoitu.Tumavasta-aineet oli enemmän kuin normaalisti, mutta se ei kuulemma tarkoita reumaa, vaikka ei osattu sano miksi ne on koholla.Särkyjä on, nivelet on toisinaan kipeet, isovarpaan nivel ei taivu, ei pitäis olla kihtiäkään.Päkiät on ollut kipeenä usein.On aamujäykkyyttä ja ties mitä.Särkylääkettä käskettiin syömään.
 
"vieras"
ap:llä on jalkapohjassa ekseemaa, joka nyt on taas ollut hieman hankalampi ja kutisee ihan hirveesti. Vaivaa vaan tuo turvonnut ja kipeä nivel plus nää säryt käsissä ja jaloissa. En tiedä viitsinkö mennä taas tk:hon kun ei siihen turvonneeseen niveleen mitään huomiota kiinnitetty aiemminkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25148994]ap:llä on jalkapohjassa ekseemaa, joka nyt on taas ollut hieman hankalampi ja kutisee ihan hirveesti. Vaivaa vaan tuo turvonnut ja kipeä nivel plus nää säryt käsissä ja jaloissa. En tiedä viitsinkö mennä taas tk:hon kun ei siihen turvonneeseen niveleen mitään huomiota kiinnitetty aiemminkaan.[/QUOTE]

Nivelpsori?
 
Mulla on isovarpaan niveltä tutkittu keväästä alkaen ja aina palataan lähtöruutuun.Päätin jo että niin kauan kuin pystyn jollain tavalla kävelemään, niin en mene enää valittamaan, kun olen kyllästynyt ravaamaan lääkärissä.Kävelyä tuo haittaa ja kipeytyy heti enemmän jos kengässä vähänkään korkoa.
Onko sulla käsissä muuta vaivaa esim puutumista?
Tuo on tosi kurjaa, kun ei kunnolla tutkita tai oteta ns kuuleviin korviin.
 
"vieras"
maine, olen ihan tietoisesti kiinnittänyt huomiota noihin puutumisiin ja kerran muistan kun makoilin niin sekä jalat etttä kädet puutuivat niin, että niitä aivan pisteli. Muuta ei ole, ja tuo särkyksin siis on jalkaterissä ja käsissä tai kämmenissä, sellaista syvää vihlovaa särkyä, mutta tuntuu kuin vain haluaisivat eroon eikä haluta tutkia.
 
[QUOTE="vieras";25149085]maine, olen ihan tietoisesti kiinnittänyt huomiota noihin puutumisiin ja kerran muistan kun makoilin niin sekä jalat etttä kädet puutuivat niin, että niitä aivan pisteli. Muuta ei ole, ja tuo särkyksin siis on jalkaterissä ja käsissä tai kämmenissä, sellaista syvää vihlovaa särkyä, mutta tuntuu kuin vain haluaisivat eroon eikä haluta tutkia.[/QUOTE]

Mulla puutui kädet yöaikaan...rasituksessa tuli voimakasta särkyä...syynä rannekanavan oireyhtymä.Nyt molemmat kädet operoitu.Saikku loppuu sunnuntaina ja tuntuu luksukselle, kun ei ole puutumista, vaikka pieniä kipuja vielä onkin.
Toivon todella että saat apua vaivoihisi.Mä olen paljon joutunut syömään särkylääkettä ja sekään ei tee vatsalle hyvää.
 

Yhteistyössä