Jahas, mammat sitten syöttivät pilttinsä jo kaupassa ennen kassaa...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tänään S-marketissa nähtyä: ainakin kolmella penskalla käsissään maksamatonta ruokaa! Yksi veti banaania, toinen croisantia ja kolmas jätskiä. Ettekö voi syöttää niitä pentujanne jo kotona? Kiva sitten kassalle lyödä jätskipaperit ja tyhjä konditoriapussi?
 
"niin"
ja itse en ole KOSKAAN antanut lapseni syödä mitään ennenkuin kuin on maksettu. Nämä samaiset lapsukaiset kai sitten nuorina syövät jo kaupassa ja kävelevät kassojen ohi :/
 
Haha, oltiinkohan samassa S-marketissa. :D Tosin nää mun näkemät kaksi naista ja yksi lasta söivät palvelutiskiltä ostettuja ruokia ja joivat Smurffilimua. Söivät vieläpä kassalla, ja antoivat myyjän odottaa. :O Niin ja kaiken lisäksi jättivät täyteen lastatun kärryllisen ruokaa siihen kassan eteen. Uskomatonta!
 
Viimeksi muokattu:
ähis
Ai härregude! Oisko niitten penskojen pitänyt huuta ja kailottaa, niin että koko kaupan asiakaskunta olisi häiriintynyt?

Jos ei tavakseen moista kamaluutta ota, niin ei se lapsi huonoille tavoille kerrasta opi.
 
"Halikatti"
No entä sitten? Olen mä joskus kuorinut tertusta jonka otan lapselle banaanin, jos tiedä, että ruokaa on pakko saada tai kaikki saa kuulla.. Kyllä olen aina tietysti maksanut ne. Samoin kerran ostin itse veden ja join siitä osan jo kaupassa, kun oli niin hirveä jano.
Kun olin lapsi, isäni antoi mulle kans pari kertaa jonkun hedelmän, joka oli tietty jo punnittu ja maksettiin. Muistan hyvin, että se oli kaupantädin mielestä ihan ookoo.
 
Mä monesti varsinkin kesällä itse juon limpparia kaupassa ennenkuin maksan sen mutta opin sen tavan ulkomailla, suomessahan tuota katsotaan kieroon. En kuitenkaan antaisi lasten syödä eikä juoda mitään kaupassa koska on aika junttia antaa kassahenkilölle jotkut pelkät kuoret tai käärepaperit ja lapset myös usein sotkevat.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25166651:
Ai härregude! Oisko niitten penskojen pitänyt huuta ja kailottaa, niin että koko kaupan asiakaskunta olisi häiriintynyt?

Jos ei tavakseen moista kamaluutta ota, niin ei se lapsi huonoille tavoille kerrasta opi.
Ehkä johtuu kasvatuksesta, jos lapset huutavat kaupassa? Ei meidän lapset ainakaan ja ei heille tulis mieleenkään kinuta syömistä jo kaupassa. Jos on kauhea nälkä niin syövät sitten autossa vaikka banaanit.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt ja Omena85
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25166651:
Ai härregude! Oisko niitten penskojen pitänyt huuta ja kailottaa, niin että koko kaupan asiakaskunta olisi häiriintynyt?

Jos ei tavakseen moista kamaluutta ota, niin ei se lapsi huonoille tavoille kerrasta opi.
Onhan siinä tietty se puoli (kuten kerran vastaavan tilanteen todistin R-kiskalla ), että kun ne tuotteet eivät vielä ole omia, niin mitäs sitten jos kassalla pankkikortti ei toimi ja tili huutaa tyhjyyttään...kai se sitten on tyhmän kassan vika?
 
  • Tykkää
Reactions: Micosa ja Titi-Uu
"heh"
Mä monesti varsinkin kesällä itse juon limpparia kaupassa ennenkuin maksan sen mutta opin sen tavan ulkomailla, suomessahan tuota katsotaan kieroon. En kuitenkaan antaisi lasten syödä eikä juoda mitään kaupassa koska on aika junttia antaa kassahenkilölle jotkut pelkät kuoret tai käärepaperit ja lapset myös usein sotkevat.
Missähän "ulkomailla" tällainen junttitouhu on oikein tapana?
 
"heh"
Alkuperäinen kirjoittaja ähis;25166683:
Alle 4 vuotiaalle se on ihan ok. Sitä isommat osaavat jo varmaankin (toivottavasti ) odottaa?
No ei todellakaan ole ok edes alle 4-vuotiailla. Vastasyntyneen tapauksessa ymmärtäisin, muuten mielestäni todella huonoa käytöstä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"Mörköäiti"
Onko se nyt niin kamala asia? Ja minkä ikäisiä lapset olivat? Tietenkin jonkun 10-vuotiaan voi olettaa jaksavan odottaa, mutta on sekin aika kurjaa, että 1-2 -vuotiaan pitäisi huutaa nälkäänsä koko ostosten teon ajan. Ja hankalaa sellainenkin, että menee ensin hakemaan sen banaanin, jonottaa kassalla ties kuinka kauan, sitten avaa sen, syö kaupan eteisessä, ja sitten vasta menee ostoksille.

Itse en ole koskaan syönyt mitään kaupassa (eikä lapsikaan), eikä sille ole ollut tarvetta. Asioimme nopeasti lähikaupassa, ja lapsi on aika kärsivällinen luonne. Mutta JOS taapero olisi joskus ollut ihan kauhean nälissään, olisin saattanut hätätilassa antaa syödä jo kaupassa. Tosin tottakai olisin maksanut ostokseni kassalla. Tai jos olisin vaikka raskausaikana ollut tosi huonovointinen ja pelännyt pyörtyväni, olisin voinut avata vesipullon jo kassajonossa.

Mikä tuossa lähinnä on niin kamalaa? Jos se tehdään vain poikkeustilanteessa, silloin kun ei oikeasti pysty odottamaan?
 
  • Tykkää
Reactions: mamacita_
no näin kassan näkökulmasta se kaupassa syönti/juonti maksamatta on väärin,oli kyseessä sitten lapsi tai aikuinen mies..jos ei pysty tekemään ostoksiaan juomatta/syömättä,kannattaa kauppaan tullessa maksaa ne eväät,jotka aikoo vedellä kaupassa ihan pokalla..

ihmemies,miksi sä aikuisena olet oikeutettu juomaan limpparia kaupassa,mutta et salli sitä tapaa lapsillesi?sanotko heille,että saatte juoda kaupassa sitten,kun olette aikuisia?
 
en ymmärrä
Mä olen lapselle antanut kyllä juotavaa mutta en toistaisksi veilä syötävää kaupassa. Minusta on kyllä parempi jos lapselle( jos siis kyse pienestä lapsesta)antaa sitä ruokaa siellä ja maksaa kassalla kuin antaa huutaa.
Mä olen kyllä avannut Nessu-paketin kun lapsella oli nuha ja paperit jäi kotia. Olikohan kassasta ihan kamalaa otaa siitä hinta?

Ap: Olitko varma,että ne oli maksamattomia? jäätelö varmaan mut muut? Olisiko voinut olla eväänä?
 
"Halikatti"
Ehkä johtuu kasvatuksesta, jos lapset huutavat kaupassa? Ei meidän lapset ainakaan ja ei heille tulis mieleenkään kinuta syömistä jo kaupassa. Jos on kauhea nälkä niin syövät sitten autossa vaikka banaanit.
Riippuu vähän siitä, minkä ikäisiä. Mä olen tehnyt noin noin alle 3-vuotiaiden kohdalla.
En tajua, miksi täytyy tehdä tuosta nyt numeroa. Parempi minusta toimia tilanteessa tilanteen vaatimalla tavalla, kuin huudattaa lasta autoon asti. Ei esim. banaanin antaminen ketään voi haitata, jos se on punnittu. Eri asia on tietysti se, jos sotkuinen jäätelöpaperi annetaan kassalle, se ei ole oikein fiksua.
 
"heh"
[QUOTE="Mörköäiti";25166709]
Mikä tuossa lähinnä on niin kamalaa? Jos se tehdään vain poikkeustilanteessa, silloin kun ei oikeasti pysty odottamaan?[/QUOTE]

Kauppa ja ravintola ovat eri asioita. Kaupassa ei syödä ja piste. Kuuluu ihan käytöstapoihin. Tuote MAKSETAAN ennen sen avaamista.

PS. Lapsia ei myöskään kuljeteta ostoskärryn pohjalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä