Mikä ihmekäsitys ihmisillä on, et bakteerit kuolisi pesukoneessa?

  • Viestiketjun aloittaja "yrittäjä"
  • Ensimmäinen viesti
"yrittäjä"
Eihän esim wc-rättien ulistebakteerit kuole. Ja kestovaipatkin vaan pestään muiden vaatteiden kanssa. Ei se vesi vaihdu niin pljon, samassa vedessä ne lilluu. Mihin ne vakteerit nuka kuolisi?
 
"kukkuu"
Alushousut aina kuuteenkymppiin, samoin petivaatteet ja lakanat. Jos on oikein äklökakka tai oksennus niin pyöräytys ysikympissä. Mikä siinä on vaikeeta? Miks kaikki pitää nykyisin pestä neljässäkympissä tuoksuvilla pesuaineilla... Ei meil ees pahimmat hienhajut lähde miehen puseroista neljässäkympissä. Itse pesen melkein kaiken kuudessakympissä. Joo tiiän, kuluttaa enemmän luonnonvaroja yms. mutta nykyiset koneet on kyllä pihimpiä kuin ennen veden kulutuksen suhteen, samoin varmaan sähkönkin.
 
Jos joku saa jotenkin tapettua kaikki kotinsa bakteerit niin nostan hattua. Kuten joku jo sanoi, suurin osa bakteereista on vaarattomia ihmiselle, jopa hyödyllisiä. Lisäksi liiallinen bakteerien tuhoaminen (tai siis sen yrittäminen) esim. kloritella saa vain aikaan sen, että bakteerit kehittävät sille vastustuskyvyn. Ihme hysteriaa totta tosiaan :)
 
"A.p"
Mä en ole bakteerikammoinen. Ihmetteln vaan, kun ihmiset luulee että pesu tappaisi bakteerit. Tekstiilihygienia in huonontunut, kun monet vaan huljutta kaikki 40 asteessa, eikä mitään enää keitetä.
 
"annika"
no eipä mulla oo juur ollu tapana yrittääkkään tapaa bakteereja. keittiörättiä keittelen ahkeraan, muttei mulle vessan bakteerittomuus oo mitenkään ylivoimasen tärkeää. tervetulloo meille vaan.
 
Saraldo
[QUOTE="A.p";25568281]Pesukoneessa kasvaa esim Stafylokokkia, mikäli siellä on pessyt sukkia joissa jalksieni. Mikrobikansa alka elää märässä, lämpimässä.[/QUOTE]

Bakteeri on eri asia kuin sieni, ja stafylokokki on nimenomaan bakteeri, ei sieni. Eikä sieni muutu bakteeriksi. Tällainen pieni tarkennus...

Ja kuten edellä sanottiin, suurin osa ihmisen mikrobikannasta on täysin vaaratonta normaaliflooraa, jota on ympäri kotia, kaikilla pinnoilla, joka paikassa.
 
Lex
Minä elän muutenkin bakteerien ympäröimänä, niitä samoja bakteereita on vaatteissani, ihollani, takapuolessani, sisälläni, joka puolella.

Ei normaali, terve ihminen kakkabakteerista kuole.
Laitetaanhan sille lapselle se pesty kestovaippakin uudelleen päälle, mitä eroa sillä on onko bakteeri vaipassa vai paidassa?
 
asiak
mä oisin huolissani jos meidän vaatteet sisältäs vaarallisia bakteereita.. mahatauti jne bakteerit ymmärrän et onki syytä saada tapettua, mut terveellä ihmisellä ei ole virtsassa eikä ulosteessa bakteereja jotka pitää saada eliminoitus.
 
60 astetta ja pesuaine vähentää bakteerit kyllä semmoselle tasolle ettei niistä enää ole haittaa. Eihän niitä vaatteita ole steriileiksi tarkoitus saadakaan. Ja tosiaan sairaalankin vaatteet ja petivaatteet pestään yheksässä kympissä.
 
Bakteeri on eri asia kuin sieni, ja stafylokokki on nimenomaan bakteeri, ei sieni. Eikä sieni muutu bakteeriksi. Tällainen pieni tarkennus...

Ja kuten edellä sanottiin, suurin osa ihmisen mikrobikannasta on täysin vaaratonta normaaliflooraa, jota on ympäri kotia, kaikilla pinnoilla, joka paikassa.
Niin ja se stafylo kokkikin on semmoinen mitä aika monelta löytyy normaalifloorasta.
 

Yhteistyössä