*** Helmikuussa hoikentuvat ***

"Dee"
Chefillä menee kyllä huippuhienosti! Mahtavan työn oot tehnyt, ei oo enää paljoa jäljellä. :)

Mulla on vika paastopäivä menossa, jei! :D Tän päivän jälkeen saan heittää porkkanamehut ja muut ällötykset hevon kukkuun ja alkaa syödä oikeaa ruokaa. Käyn tänään kaupassa huomista varten ja ah mikä elämys siitä tulee. :p Pitää lastata vaan terveellistä ruokaa koriin ja jättää kaikki himottavat pizzat, sipsit ja suklaat vielä kauppaan, mutta onneksi ne kaikki terveelliset ruuatkin tuntuu nyt NIIN houkuttelevilta. Ajattelin ostaa marjoja ja hedelmiä ja maustamatonta jugua ja ruisleipää ja ja ja ja... :p Ihanaa! Poikakaveri söi eilen TAAS pizzaa ja veti vielä karkkeja päälle kun katsottiin leffaa ja minä vaan kuuntelin kurisevaa mahaani...

On kyllä mukavan kevyt ja sutjakka olo, turvotukset hävinneet ainakin osittain. Kyllä tää motivoi jatkamaan terveellisellä linjalla, kurjaa jos kaikki tulis korkojen kera takaisin.

MaMa, mulle on myös niin tuttua tuo että ennen menkkoja/niiden aikana tekee niin kovasti mieli mähkiä herkkuja ja ruokaa. Sitten vielä kun paino nousee aina noin kilon niihin aikoihin niin se pistää ketuttamaan sen verran että tekee mieli tarttua suklaalevyyn.
 
[QUOTE="MaMa";25636079]Kuinka nopeasti sä sit oot laihtunut? Eli mikä on sun keskimääräinen viikkopudotus? Eikös sulla ollut tää ollut vähän kausittaista, että ensin rykäisy, sit tasaista ja sit taas rykäisy alaspäin? Kuinka muuten pystyt soveltaan ton ruokailus perheen kanssa? Eikö lapset ihmettele kun äiti ei syö?

Mä sain eilenkin pysyttyä kurissa vaikka illalla tekikin mieli vähän napostella jotain. Olin sit niin laiska etten jaksanut nousta sohvalta jääkaapille ja sit kello olikin niin paljon, et menin nukkumaan, niin jäi napostelut väliin. :) Joskus siis hyötyäkin siitä laiskuudesta. :D

Mulla on menkat alkamassa, niin siitä siis tämä kauhee himo kaikkeen, onneksi tiedän et ens viikolla alkaa taas se helpompi kaksi viikkoinen. :) Josko sinä aikana saisi vaikka pari kiloa tulostakin aikaan?[/QUOTE]

Aloitin heinäkuun lopussa 2011. Laihdutin reilun 2kk ajan, jolloin painoa putosi 0,8-2 kg viikossa ja yhteensä pudotusta taisi tulla noin 12 kg.
Seuraavat 2kk paino pysyi melkolailla samoissa, ehkä kilon sain painoa pois. Eli tuolloin pidin tasaista kautta. Tarkoitus oli kyllä koko ajan laihduttaa, mutta motivaatio ei oikein riittänyt. Mutta ylläpito on tuhannesti parempi, kuin painon lisääminen, joten olin sikäli tyytyväinen.

Joulukuussa sain syödä ja juoda sen mukaan, mitä teki mieli. Siellä oli niin monet kekkerit ja motivaatiota laihduttamiseen oli vaikea löytää. Joten unohdin dietin koko joulukuuksi. Sovin kuitenkin itseni kanssa, että tammikuun 1. päivä jatkan diettiä.

1.1.2012 painoin 2,9 kg enemmän, kuin joulukuun alussa. Mutten saanut ihan vielä itseäni niskasta kiinni. Mutta onneksi sitten muutaman päivän kuluttua sain ja sen jälkeen on karissut 7,4 kiloa. Eli pudotusta on tullut viikkoa kohden keskimäärin 1,3-1,4 kiloa. Ja koen, että se on liikaa, sillä olen tosiaan jo ihan kohta siinä normipainossa kiinni. Tässä kohtaa soisin pudotuksen olevan maksimissaan kilon viikossa, ehkä parempi jos ei olisi enempää kuin 0,8 kg viikossa.

Mä syön kahdesti päivässä, lounaalla ja päivällisellä. Aamulla en ole koskaan syönyt, joten lasten silmissä se ei ole mitenkään outoa. Harvemmin olen syönyt lasten kanssa välipalaa tai iltapalaakaan, joten sekään ei juuri poikkea. Iltapala kun on aina ollut se hetki, kun saan syödä rauhassa, eli olen syönyt sen yleensä vasta silloin, kun lapset nukkuu.

Lounaan ja päivällisen syön lasten kanssa samoihin aikoihin, joten kyllä se äiti lasten mielestä syö :)

Ennen diettiä saatoin olla syömättä lounasta ja päivällistä...tai söinhän mä, mutta eri aikaa lasten kanssa, koska mun lounas ja päivälliseni ei tuolloin kestänyt päivänvaloa. En viitsinyt lasten edessä mässäillä pullaa ja karkkia päivälliseksi :D

Hyvä, että pysyit eilen kurissa :D Mullakin on tuota laiskuutta aina välillä näkyvissä ja se on tosiaan välillä pelkästään positiivista :)
 
[QUOTE="Dee";25636254]Chefillä menee kyllä huippuhienosti! Mahtavan työn oot tehnyt, ei oo enää paljoa jäljellä. :)

Mulla on vika paastopäivä menossa, jei! :D Tän päivän jälkeen saan heittää porkkanamehut ja muut ällötykset hevon kukkuun ja alkaa syödä oikeaa ruokaa. Käyn tänään kaupassa huomista varten ja ah mikä elämys siitä tulee. :p Pitää lastata vaan terveellistä ruokaa koriin ja jättää kaikki himottavat pizzat, sipsit ja suklaat vielä kauppaan, mutta onneksi ne kaikki terveelliset ruuatkin tuntuu nyt NIIN houkuttelevilta. Ajattelin ostaa marjoja ja hedelmiä ja maustamatonta jugua ja ruisleipää ja ja ja ja... :p Ihanaa! Poikakaveri söi eilen TAAS pizzaa ja veti vielä karkkeja päälle kun katsottiin leffaa ja minä vaan kuuntelin kurisevaa mahaani...

On kyllä mukavan kevyt ja sutjakka olo, turvotukset hävinneet ainakin osittain. Kyllä tää motivoi jatkamaan terveellisellä linjalla, kurjaa jos kaikki tulis korkojen kera takaisin.

MaMa, mulle on myös niin tuttua tuo että ennen menkkoja/niiden aikana tekee niin kovasti mieli mähkiä herkkuja ja ruokaa. Sitten vielä kun paino nousee aina noin kilon niihin aikoihin niin se pistää ketuttamaan sen verran että tekee mieli tarttua suklaalevyyn.[/QUOTE]

Kieltämättä fiilis on nyt melko hyvä, kun alkaa loppu lähenemään :)

Ja paaston loppu kuulostaa hyvältä...ihan pian saat RUOKAA :D
 
"MaMa"
DEE: Mulla tosiaan ihan sama, pahinta on n. viikko-pari ennen menkkoja. Pari päivää ennen alkua jo helpottaa ja mässyhimo on poissa. Nyt kun vaan saisi hyödyksi kunnolla nämä viikot ennen seuraavia menkkoja niin ehkä olisi helpompi sitten seuraavassa kuussa välttää sitä mässytystä.

CHEF: Sulla on tosiaan mennyt tosi hyvin. :) Ja hyvä ettei kauheasti poikkea siitä mitä lapset on tottuneet äidiltänsä näkemään. Mulla suuri ongelma on myös ollut se, että saa oman tuskansa tän projektin kanssa pidettyä oman pään sisällä, eikä se koskettaisi lapsia. Eli siis heille normaalista ruuat ja herkut pyrin pitämään tasapainossa. Ja omat mässykohtauksetkin ajoitan siten, että lasten edessä en mässytä viikolla, meillä on karkkipäivä siis käytössä. :)
Kuinkahan saisi sen omankin painon putoamaan tuota tahtia? Sulla tosiaan ois jo varmaan hyvä vähän himmailla ja uskon, että siihen auttaa se iltapalan lisääminen. :) Mut itellä pitäis saada käyntiin tää homma kunnolla..
 
[QUOTE="MaMa";25636759]DEE: Mulla tosiaan ihan sama, pahinta on n. viikko-pari ennen menkkoja. Pari päivää ennen alkua jo helpottaa ja mässyhimo on poissa. Nyt kun vaan saisi hyödyksi kunnolla nämä viikot ennen seuraavia menkkoja niin ehkä olisi helpompi sitten seuraavassa kuussa välttää sitä mässytystä.

CHEF: Sulla on tosiaan mennyt tosi hyvin. :) Ja hyvä ettei kauheasti poikkea siitä mitä lapset on tottuneet äidiltänsä näkemään. Mulla suuri ongelma on myös ollut se, että saa oman tuskansa tän projektin kanssa pidettyä oman pään sisällä, eikä se koskettaisi lapsia. Eli siis heille normaalista ruuat ja herkut pyrin pitämään tasapainossa. Ja omat mässykohtauksetkin ajoitan siten, että lasten edessä en mässytä viikolla, meillä on karkkipäivä siis käytössä. :)
Kuinkahan saisi sen omankin painon putoamaan tuota tahtia? Sulla tosiaan ois jo varmaan hyvä vähän himmailla ja uskon, että siihen auttaa se iltapalan lisääminen. :) Mut itellä pitäis saada käyntiin tää homma kunnolla..[/QUOTE]

Mä en valitettavasti osaa antaa neuvoja siihen käynnistämiseen...mulla se lopullinen käynnistys kun tapahtui vasta lukuisten epäonnistumisten ja 4 vuoden jälkeen. Enkä osaa sanoa mikä on nyt toisin.
 
vieläkö mahtuis mukaan

mulla ikää kohta 40v
painoa 103.8kg
pituutta 160cm


tavoite on jaksaa laihduttaa (ja myös laihtua!!) joulukuulle saakka. ensimmäinen tavoite on tietysti alittaa tuo 100kg.. ja sitten siitä koko ajan alemmmas ja alemmas. syömällä vähän ja liikkumalla paljon.
 
vieläkö mahtuis mukaan

mulla ikää kohta 40v
painoa 103.8kg
pituutta 160cm


tavoite on jaksaa laihduttaa (ja myös laihtua!!) joulukuulle saakka. ensimmäinen tavoite on tietysti alittaa tuo 100kg.. ja sitten siitä koko ajan alemmmas ja alemmas. syömällä vähän ja liikkumalla paljon.
Toki mukaan mahtuu ihan aina, joten tervetuloa :D

Lisäsin sutkin etusivun listalle :)
 
Täällä elämä nyt potkii ihan urakalla päähän :(. Viime yönä alko järetön oksentelu, mitä kesti n. 9 tuntia, kymmenennen kerran jälkeen lopetin laskemisen. Nyt on hiukan huono olo hellittäny. Verensokeri varmaan huitelee hirmu alhaalla, mutta oon yrittäny juoda limsaa, jos se vähän nousis. Äsken ihan huvin vuoksi kokeilin että mitähän sitä nyt painetaan, nii tulos oli VAATTEET PÄÄLLÄ 57,1 :O, joten ihan ilkosillaan se taitaakin olla alta 57. Okei, mä halusin kyllä laihtua, mutta tämä on jo pikkusen liian rankkaa :(. Viime viikon oksentelu tais olla vaan alkua. Pari hyvää päivää oli ja salillakin kävin... Terkkari työterveydessä sano että jos vielä jatkuu pitempään nii sitten kokeisiin :(.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä elämä nyt potkii ihan urakalla päähän :(. Viime yönä alko järetön oksentelu, mitä kesti n. 9 tuntia, kymmenennen kerran jälkeen lopetin laskemisen. Nyt on hiukan huono olo hellittäny. Verensokeri varmaan huitelee hirmu alhaalla, mutta oon yrittäny juoda limsaa, jos se vähän nousis. Äsken ihan huvin vuoksi kokeilin että mitähän sitä nyt painetaan, nii tulos oli VAATTEET PÄÄLLÄ 57,1 :O, joten ihan ilkosillaan se taitaakin olla alta 56. Okei, mä halusin kyllä laihtua, mutta tämä on jo pikkusen liian rankkaa :(. Viime viikon oksentelu tais olla vaan alkua. Pari hyvää päivää oli ja salillakin kävin... Terkkari työterveydessä sano että jos vielä jatkuu pitempään nii sitten kokeisiin :(.
Voi ei, toivottavasti oksentamiset olisi nyt sitten oksenneltu. Koita tosiaan juoda sen, mikä sisällä pystyy. Toipumisia!
 
"hippo"
Lohtusöin juuri puolentoista sentin palan toffee-kinuskijäätelöä ja lakupötköstä pätkän. :| No, muuta en olekaan syönyt sitten eilisen, eli kaipa se menettelee... Olosuhteisiin nähden kai ihan kohtuullista, on tämä tilanne sen verran perseestä taas. Murrrr.

Ennen päivällistä ei sitten napostella ja päivällinen ihan peruskaavan mukaan.
 
Rähinä-Reetta
Muutama päivä vhh:ta takana ja tuntuu taas hyvältä. Mahasta läksi heti turvotus ja pari kiloa varmaan nyt alkuun.
Nyt tarvitsisi vaan sitä pitkäjänteisyyttä... Viikonloppu vielä tulossa, mutta ehkäpä se tästä. :)
 
[QUOTE="hippo";25637626]Lohtusöin juuri puolentoista sentin palan toffee-kinuskijäätelöä ja lakupötköstä pätkän. :| No, muuta en olekaan syönyt sitten eilisen, eli kaipa se menettelee... Olosuhteisiin nähden kai ihan kohtuullista, on tämä tilanne sen verran perseestä taas. Murrrr.

Ennen päivällistä ei sitten napostella ja päivällinen ihan peruskaavan mukaan.[/QUOTE]

Toffeejäde ja lakupötkö kuulostaa hyvälle. Toivottavasti ne oli sitä, eikä vain kuulostanut siltä :) Ja koska ne on nyt sitten syöty, ei niitä tarvitse enää pohtia. Pohdit tosiaan vaan nyt sitten sitä, mitä seuraavaksi syöt :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25637892:
Muutama päivä vhh:ta takana ja tuntuu taas hyvältä. Mahasta läksi heti turvotus ja pari kiloa varmaan nyt alkuun.
Nyt tarvitsisi vaan sitä pitkäjänteisyyttä... Viikonloppu vielä tulossa, mutta ehkäpä se tästä. :)
Jos ja KUN sä pääset viikonlopun yli, on olo jo ihan huisi. Sitä fiilistä kannattaa mutustella suussa sen safkan sijaan...josko sitä kautta vhh-linja pitäisi viikonlopun yli vähän paremmin :)
 
Rähinä-Reetta
Jos ja KUN sä pääset viikonlopun yli, on olo jo ihan huisi. Sitä fiilistä kannattaa mutustella suussa sen safkan sijaan...josko sitä kautta vhh-linja pitäisi viikonlopun yli vähän paremmin :)
Niinhän se voisi olla. Tätä turvokkia oloa on kyllä eletty jo ihan riittämiin. :D
Ehkä mä selviydyn, vaikka mies mutustaisikin sipsejä vieressä... ...
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Toss Foo
Tosi hienoa, aktiivista keskustelua! Mukava on seurata tällaista pinoa :)

KIITOS Vatsaus niistä ohjeista, tallensin muistiin mutta perehtymään en ole ehtinyt vielä tarkemmin. Kiirettä pitää!

Mulla on mennyt nyt ihan kohtalaisen ok, paino sahailee puolisen kiloa suuntaan tai toiseen mutta suurta muutosta ei ole ollut. Eikä tule, siitä aion pitää huolen!

Jahans, muu perhe vielä nukkuu.. menisinköhän itsekin vielä pötkölleen. Taidan mennä :D
Moi!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
IhanaValo
Heips!

Ihan ekaks hienoja pudotuksia!

Sit, paranemisia Fossiilille! Toivotaan että menee ohi toi..

Ja sitten omaa napaa sen verran että ; Plaaah, menkat! Mut paino tänä aamuna tasan 83kg, ei siis sen suurempaa plussaa ku 200-300g, ainakaan vielä. Ja kun ajattelee etten oo nyt hirmu tiukkana ollu muutenkaan niin ihan ok tulos siihen nähden.
Mut oli tuo paino silti paremman näköinen kun se alkoi 82:lla....: / (vaikka sekin on melkoinen määrä)

Tsempityksiä kaikille!

Sitähän miun piti vielä kirjottaa, että kiva kun uusia tulee mukaan ja keskustelu pysyy vilkkaana, tervetuloa vaan miunkin puolesta! :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"MaMa"
Heips!

Ihan ekaks hienoja pudotuksia!

Sit, paranemisia Fossiilille! Toivotaan että menee ohi toi..

Ja sitten omaa napaa sen verran että ; Plaaah, menkat! Mut paino tänä aamuna tasan 83kg, ei siis sen suurempaa plussaa ku 200-300g, ainakaan vielä. Ja kun ajattelee etten oo nyt hirmu tiukkana ollu muutenkaan niin ihan ok tulos siihen nähden.
Mut oli tuo paino silti paremman näköinen kun se alkoi 82:lla....: / (vaikka sekin on melkoinen määrä)

Tsempityksiä kaikille!

Sitähän miun piti vielä kirjottaa, että kiva kun uusia tulee mukaan ja keskustelu pysyy vilkkaana, tervetuloa vaan miunkin puolesta! :)
Mullakin on menkat ja heräsin siksi yli tuntia aiemmin kun yleensä. Painokin oli sit sen mukainen, eli plussalla. Mut onneksi ei oo enää sitä herkkuhimoo! :)

Multakin paranemiset Fossiilille! Vatsatauti on ihan kauhein tapa pudottaa painoa, joten toivottavasti pääset siitä pian eroon!

Mulla alkaa tänään eka niistä haasteviikonlopuista, eli oon yhdessä koulutuksessa koko vlopun enkä voi sit mitenkään vaikuttaa syömisiini koko vloppuna. :/ Täytyy toivoa, että siellä on ees järkevät sapuskat eikä niin kuin viimeksi, esim. ainoa tarjolla oleva välipala: sokerimunkki tai vastaava. :( No jos jotain positiivista hakee, niin siellä varmasti tulee syötyä säännöllisesti, kun muut määrää aikataulun. :)

Tsemppiä minunkin puolesta kaikille ihan hirrrveen hirrrveen paljon tähän viikonloppuun! Toivottavasti ei mene kenelläkään herkutteluksi! :D
 
[QUOTE="MaMa";25642636]Mullakin on menkat ja heräsin siksi yli tuntia aiemmin kun yleensä. Painokin oli sit sen mukainen, eli plussalla. Mut onneksi ei oo enää sitä herkkuhimoo! :)

Multakin paranemiset Fossiilille! Vatsatauti on ihan kauhein tapa pudottaa painoa, joten toivottavasti pääset siitä pian eroon!

Mulla alkaa tänään eka niistä haasteviikonlopuista, eli oon yhdessä koulutuksessa koko vlopun enkä voi sit mitenkään vaikuttaa syömisiini koko vloppuna. :/ Täytyy toivoa, että siellä on ees järkevät sapuskat eikä niin kuin viimeksi, esim. ainoa tarjolla oleva välipala: sokerimunkki tai vastaava. :( No jos jotain positiivista hakee, niin siellä varmasti tulee syötyä säännöllisesti, kun muut määrää aikataulun. :)

Tsemppiä minunkin puolesta kaikille ihan hirrrveen hirrrveen paljon tähän viikonloppuun! Toivottavasti ei mene kenelläkään herkutteluksi! :D[/QUOTE]

Osta pari omppua tai banskua matkalle mukaan, ettei tarvi possutella munkkeja :)
 




Miinusta eilisestä 300g. Huomisen punnituspäivän tavoite on 67,x kilon paino ja se on siis saavutettu. Painon ei pitäisi vielä huomenna nousta ja vaikka nousisikin, niin paino jää alle 68 kilon.

Helmikuun tavoitteeksi asetin normaalipainon, mutta aion saavuttaa sen jo ensi sunnuntaihin mennessä. Helmikuuta jää vielä vajaa parisen viikkoa jäljelle, joten uutta tavoitetta pitäisi sitten alkaa suunnittelemaan. 65 kiloa kuun loppuun mennessä voisi olla aika hyvä. Se tarkoittaisi reilun 800g pudotusta viikossa, kun tästä päivästä eteenpäin laskee.

Jos etenen tuolla kaavalla, olen tavoitepainossani maaliskuun lopussa. Joskin nyt on jo aivan päivänselvää, ettei tavoitepainoni ole mielestäni hyvä. Sinne on matkaa 5,2 kiloa, eikä niiden kilojen karistaminen saa aikaan tässä kropassa vielä sen tason muutoksia, joita kroppaani haluan. Ihan ehdottomasti se 62 kg painon saavuttaminen on ilon ja juhlan päivä, mutta tuhlat ei saa jäädä päälle, sillä siitä on suunnattava vielä alaspäin. Ei niin pienintäkään hajua, että mihin kiloihin lopulta sitten meinaan tähdätä, sillä sen sitten peili aikanaan näyttää. Jonnekin 52 ja 58 kilon välissä se kuitenkin pienee...ehkä 56-57 voisi olla hyvä? Mutta sen aika sitten näyttää.

Nyt katse tiukasti sinne 62 kiloon ja sen jälkeen sitten muutaman kilon pudotus vielä rennosti. Näillä näkymin pysyttelen siis seurassanne sinne kesään saakka, vaikka ensisijainen tavoitteeni täyttyykin jo ensi kuussa :)
 
Mä täällä yksinäni turisen, mutta ei varmaan haittaa :D :D

Käytin tänään pitkästä aikaa ateriakorviketta. Olin lähdössä liikenteeseen puolenpäivän pintaan ja mun piti syödä, mutta unohdin. Muistin sen vasta, kun ulkovaatteet oli päällä. Aika oli kortilla ja pohdin, että mitäs hittoa mä nyt teen! Mutta sitten muistin ne ateriakorvikkeet, mitkä on olleet kaapissa jo iät ja ajat.

Nutriletin mansikanmaksinen "pirtelö" vai mikälie olikaan. Ohjeen mukaan tehdään 2 dl vettä, mutta tein sen 1 dl vettä ja 1 dl maitoa jotta saisin sen menemään paremmin alas. Ja se oli itseasiassa jopa hyvää. Kyllä tuota joisi vaikka joka päivä :p
 
Tänään saldo +100g. Oli odotettavissa kyllä. :D

Nyt voi olla, että tulee useampikin +luku tällä ja ensi viikolla, kun on muutto ja nimiäiset. Turha tuota on stressata. Toivottavasti pysyy kuitenkin alle 120 tän kaksi viikkoa, niin kaikki on hyvin. :D
 

Yhteistyössä