välilihan repeämä - kuinka nopeasti parantunut?

  • Viestiketjun aloittaja kyskyskyselijä
  • Ensimmäinen viesti
kyskyskyselijä
heips!

Minulla 3kk synnytyksestä, mutta välilihan repeämä ei ole vielä täysin parantunut. Lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa että ei huoleen, ei se auki ole eikä oikein sanonut mitään siitä että kauan vielä kestäisi (tosin aika yksilöllistä se varmaan on).. Välillä pissa kirvelee sitä ja yhdyntä ei onnistu..

kauankohan sitä pitäisi vielä kestää ennen kuin menen levittelemään haaroja toisele lääkärille ja kysymään että miksi ei parane? :D

on kuulemma vain pieni repeämä, eli ei siis mikään peräaukkoon asti menevä, ja vain yksi.

oletteko laittaneet bebantteenia tai jotain repeämään?

Eli, kauan kesti repeämän paraneminen?
 
"hepokatti"
Mulla ekassa synnytyksessä tehtiin pieni viilto välilihaan ja se parantui ennen kuin edes jälkivuoto loppui. En siis huomannut että olisi mitään koskaan leikeltykään, yhdyntä onnistui heti. Toisessa sitten taas tuli pieni repeämä ja vihoittelee ja kiristää edelleenkin, varsinkin yhdynnässä. Ja synnytyksestä aikaa 8kk.
 
ffd
Harmillista, että ei ole vielä parantunut. Levitä vaikka bepanthenia sinne, sehän nopeuttaa haavojen parantumista :)
Mulla on kaksi kertaa leikattu väliliha ja kyllä viimeksikin n.3vko synnytyksen jälkeen pystyttiin rakastelemaan.
 
aloittaja#
kiitos ASIALLISILLE vastaajille! erityisesti nro.3 oli "kiva kuulla" etten ole ainut.. eiköhän meillä molemmilla kiristäminen aikanaan lopu!

Tuntuu että leikkaushaava paranee nopeasti, vaikka mulle kaikki sanoi, että hyvä ettei täytynyt leikata - että se paranee hitaampaa kuin repeämä!

Jokainen on yksilöllinen...tässäkin asiassa!
 
vierailija
Vaikka ketju onkin vanha, kirjoitan silti. Minulla sama ongelma. Repesin synnytyksessä (2. asteen repeämä) ja vaikka haava meni suht nopeasti umpeen, kohta vaivaa edelleen. Nyt synnytyksestä on aikaa jo vuosi. Yhdynnässä tuntuu epämiellyttävää kiristystä, painetta ja kipua. Pieni nirhauma tms. tulee suunnilleen siihen kohtaan, mistä repeämä alkoi. Liukastetta on käytetty REILUSTI. Onko tällainen ongelma oikeasti parantunut ajan kanssa?

Entä onko teillä, jotka olette tämän kokeneet, revennyt toisessa synnytyksessä samalla tavalla? Hirvittää, kun haluaisin lisää lapsia, mutta miten käy synnytyksessä, kun jo yhdynnässä sama kohta lähtee repeämään... Täytyy varmaan ottaa asia puheeksi neuvolassa ja tarvittaessa mennä vaikka gynekologille?
 

Yhteistyössä