kaasuliesi, ei liesituuletinta?? onko kellään näin??

Mietin vaan et minkälainen käry on kämpässä ku ruokaa tekee eikä ole mitään hormia hellan päällä? Oisko jollain kokemusta? Entä tuo kaasuliesi ja alakoululaiset jotka joutuu joskus tekee itse pientä syötävää?

Ajatuksena tuntuu tosi mahdottomalta...
 
"..."
Mulla oli yhdessä asunnossa sähköhella, muttei liesituuletinta. Ei ikinä enää! Se ruoan käry jää elämään kotona oleviin tekstiileihin todella pitkäksi aikaa. Tee esim. jotain missä currya, haisee asunnossa kaksi viikkoa intialaiselle ravintolalle. Uh.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;25683616:
Niin no.. en ajatellut että itse liesi käryäisi vaan se ruoka... Enkä nyt siis ihan käryämistä sanan varsinaisessa merkityksessä tarkoittanut.. tai no ruoankäry? :p
miks se nyt käryäis se ruoka sen enempää kuin sähköhellalla tehty ruoka?

mutta osta niille alakoululaisille mikro ja opeta käyttämään sitä. meillä oli asuntoautossa aikanaan kaasu eikä sitä saanu yksin käyttää ennenku lähellä yläasteikää, kotona kyllä kokkailtiin.
 
"..."
[QUOTE="...";25683629]Mulla oli yhdessä asunnossa sähköhella, muttei liesituuletinta. Ei ikinä enää! Se ruoan käry jää elämään kotona oleviin tekstiileihin todella pitkäksi aikaa. Tee esim. jotain missä currya, haisee asunnossa kaksi viikkoa intialaiselle ravintolalle. Uh.[/QUOTE]

Ja siis puhun tässä nyt ihan normaalista ruoasta, en mistään super-mausteisesta.
 
miks se nyt käryäis se ruoka sen enempää kuin sähköhellalla tehty ruoka?

mutta osta niille alakoululaisille mikro ja opeta käyttämään sitä. meillä oli asuntoautossa aikanaan kaasu eikä sitä saanu yksin käyttää ennenku lähellä yläasteikää, kotona kyllä kokkailtiin.
No siis, en tarkoittanutkaan että se käryis sitä enemmän, en edes ajatellut että joku voisi niin ajatella.. huoh.. rautalankaa...

ja mikro meillä kyllä on mutta tuon nelosluokkalaisen bravuuri on tehdä munakasta koulun jälkeen ja se ei ihan samanlaista kyl mikrossa tule... tai noin muutenkin tuo kaasuliesi tuntuu jotenkin turvallisuus riskiltä..


Kiitos hälle joka vastas tuosta hajusta, sitä mä vähän epäilinkin että se jää leijumaan, varsinkin kun ilmanvaihtoventtiili oli kaukana hellasta, huoneen laidassa...
 
"vieras"
[QUOTE="...";25683629]Mulla oli yhdessä asunnossa sähköhella, muttei liesituuletinta. Ei ikinä enää! Se ruoan käry jää elämään kotona oleviin tekstiileihin todella pitkäksi aikaa. Tee esim. jotain missä currya, haisee asunnossa kaksi viikkoa intialaiselle ravintolalle. Uh.[/QUOTE]

Mulla on sama kokemus ja edes se ei auta mitään, että lieden vieressä on ikkuna jonka voi avata. Ja ei tosiaan tarvi olla mitenkään mausteista ruokaa, ihan perus kokkailuista tulee jo käry, samoin kuin esim. uunissa ruoan paistamisesta. Aivan sama onko liesi kaasu vai sähkö, ihan ehdottomasti liesituuletin.
 

Yhteistyössä