marsu lemmikkinä

  • Viestiketjun aloittaja lemmikin haluava
  • Ensimmäinen viesti
lemmikin haluava
Onko jollakin kokemuksia marsusta lemmikkinä? Mitkä ovat mielestänne hyvät tai huonot puolet, kun on kotona marsuja? Kovasti mun tekisi mieli ostaa pari sellaista. Allergiatestit täytyisi ensin kuitenkin tehdä miehelle, kun joitakin allergioita hänellä on todettu.
 
"vieras"
Lapsuuden muistoja, en todellakaan pidä marsuista.
Ne vinkuu ja vitisee,joskus kovaankin ääneen, kusta ruikkivat vähän minne sattuu ja muistaakseni haisevat virtsalle melko usein. Ja ne puree.
 
"sipsi"
Kokemusta löytyy niin omasta nuoruudesta kuin nyt tyttären marsuista viimeisen 8v ajalta :) Just siivosin häkin (marsuja kaksi), eivät niin helppohoitoisia ja vaivattomia ole, kuin äkkiseltään kuvittelisi.

Ja kannattaa mies testata; marsu on pahimpia allergisoijia...
 
"asd"
Kuten kaikissa lemmikeissä myös marsuissa on jonkin verran työtä, häkkiä olisi ihan hyvä joka päivä siivota (pissapaikat enimmäkseen). Tuoreruokaan voi mennä vähän enemmän rahaa, c-vitamiinit täytyy muistaa. Toki myös kaikki kynsien leikkaukset ja tietenkin turkista riippuen täytyy sitäkin harjata ja hoitaa.

Joka päivä juoksuttamista ja seuran pitämistä, marsu kun voi kuolla yksinäisyyteen. Muuten marsu on kyllä kiva ja seurallinen eläin, elääkin myös sen neljästä vuodesta eteenpäin. :)
 
"vieras"
Marsun huonot puolet: Marsu on tyhmä, todella tyhmä. Se ei osaa kuin huutaa kui- kui- kui ja tosi kovalla äänellä. Marsu papanoi joka paikan, sillä on vilkas aineenvaihdunta. Marsu säikähtelee kaikesta, hypähtelee, säpsähtelee. Se on syntynyt saaliseläimeksi, kasvissyöjäksi. Kesykin marsu menee hyvin äkkiä siihen tilaan, että mua jahdataan mä kualen!

Marsun ruokinnassa pitää huolehtia, että se saa tarpeeksi c- vitamiinia. Marsu ei osaa tuottaa sitä itse, elimistössään. Kaikki muut nisäkkäät osaavat paitsi ihminen, isot ihmisapinat ja marsu.

Marsun hyvät puolet: Marsu on päiväaktiivinen, se nukkuu yöt. Marsu on suloinen, siis tosi suloinen lemmikkinä, jos sitä hoitaa hyvin ja oikein. Marsut ei pure.
Marsulla on todella söpöt korvat. Millään muulla eläimellä ei ole niin söpöjä korvia.
 
Ihania, helppohoitoisia, puheliaita, hassuja, kesyyntyvät (ainakin mun marsu ja veljen marsu ja kavereiden marsut oli tosi seurallisia)....haluaisin 2 sellaista mutta kun on jo kani niin en mä nyt viitsi ottaa :)

Ja korvat. Ne on ihanat :heart:. Takajalat taas on koomiset. Tai oikeastaan koko marsu on koominen olento :D
 
"sipsi"
Lylleröitähän nuo on :) Pullet massut, sukkulamainen olemus ja pikkuiset rääpälejalat - ja minikokoiset norsunkorvat :heart:

Mutta kyllä noissa töitä riittää... Ja yökiljunta on melkoinen, jos jääkaapille erehtyy. Ääni muistuttaa palopilliä, ei uskoisi, että nuin pikkuisista elikoista lähtee niin hirveä ääni :)
 
chibbe
Ei nyt niinkään kilju jos niitä ruokkii, marsulla pitäisi aina olla ruokaa. Eivät haise, ja purevat vain sillon jos niitä ei totuta ihmisiin (kuten muutkin eläimet tekevät) Eivät todellakaan ole tyhmiä, marsuille voi opettaa paljon käskyjä ja temppuja samoin tekemään tarpeet hiekkalaatikon kaltaiseen koppaan.Jos marsu pelkää niin yleensä sen takia koska sitä ei ole totutettu "häkin ulkopuoleiseen " maailmaan. Jotenki tuntuu että tänne on ajautunut jälleen kasa ääliöitä jotka eivät tiedä mitään marsuista :'D
 

Yhteistyössä