Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

  • Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
"123"
Se vain on niin, että kieltämällä ja uhkailemalla ei toista voi muuttaa mieleisekseen. Olet kertonut tuntemuksistasi ja peloistasi toiselle, mutta eipä kai tuossa oikein muuta voi tehdä. Herää kysymys, miksi olet niin väsynyt ja pelkäät, miksi tästä asiasta keskustellaan täällä, miksi mies sanoo sinua kohtuuttomaksi, miksi olette niin vailla tukea ja lähiverkostoa... ja miksi odotat toista lasta miehelle joka ei mielellään (sanojesi mukaan) oikein hoida sitä ensimmäistäkään.

Entäs jos mies vammautuu tai sairastuu vakavasti tai peräti heittää henkensä... mites sitten?

Ainahan sitä toivoisi, että lapsella on kaksi huolehtivaa vanhempaa. Mutta lapsi ei toisaalta saisi olla vääntömomentti, jolla kumppania väkisin pidetään itsessä kiinni. Aikuisella pitäisi olla vapaus tehdä toisaalta omia päätöksiä, toisaalta ymmärrys siitä mitä vanhemmaksi tuleminen tarkoittaa. Ja keskusteluyhteys lapsensa toiseen vanhempaan, mikä teiltä näyttää nyt olevan hakusessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Debra ja moekoe
[QUOTE="Irmeli";25906295]
JA edelleen, mies saa kyllä käydä baareissa ym, mutta tässä on pointtina se ettei pääse kotiin jos jotain sattuu.[/QUOTE]

No jos mies oliskin siinä lähikuppilassa, niin luuletko että humalaisesta olisi hirveesti apua jos jotain sattuiski?
Jos sairaalaan tulis lähtö, mies ei voisi autoa ajaa. Synnärille ei taideta päästää humalaisia. Ja jättäisikö esikoisen humalaisen hoitoon kun itse lähdet synnyttämään?

Niin mikä se pointti oli?
 
[QUOTE="joku";25906309]No, jos mies on muuten pönttö, ei osallistu kotitöihin, ei lapsenhoidon järjestämiseen, ei lapsen hoitamiseen, tulee hirveässä krapulassa kotiin jne. Niin ei mun mielestä ole kyse yhdestä risteilystä vaan ihan jo muuten teillä on suhteessa jotain ongelmia. Kannattaa varmaan keskittyä niihin ja pohtia niitä ongelmia, miehes ei vaikuta kovin hyvältä isältä. Voisit myös kertoa, että näiden asioiden takia olet väsynyt ja mitä mieltä tuostakin, että tulisi kamalassa krapulassa kotiin. Sitä vaan ihmettelen, että onko taas tässäkin tapauksessa se mies yhtäkkiä muuttunut tuollaiseksi vai onko se mies aina ollutkin tuollainen ja silti on tehty se lapsi ja vielä lisääkin tuollaisen miehen kanssa.[/QUOTE]

Niinpä. Ja se, että KIELTÄÄ menemästä risteilylle tuskin muuttaa tästä miehestä sen parempaa. Siihen tarvitaan jotain muuta, kun kieltoja, kiukuttelua ja rajoituksia.
 
"vieras"
Mä en päästäisi miestä laivalle muutenkaan :D Tästä on keskusteltu jo suhteemme alussa, että se olis mulle kova paikka. Vaikka noin pääsääntöisesti mieheen luotan, niin laivalla toi tapahtua mitä vaan :p
 
"vieras"
kysyt, onko kohtuutonta, ettei mies saisi olla YHTÄ YÖTÄ pois kotoolta? Ihan oikeesti?
Luitko kaiken kokonaan? Mies on poissa koko lauantain, saapuu kotiin sunnuntaina iltapäivällä ja aiemman kokemuksen mukaan nukkuu koko illan. Siiinä on minusta eroa yhteen yöhön. Minusta yhden yön poissaolo on sellainen, että lähtee illalla kutankuinkin lapsen nukkumaanmenoaikaan ja palaa heti aamulla.
 
[QUOTE="vieras";25906354]Mä en päästäisi miestä laivalle muutenkaan :D Tästä on keskusteltu jo suhteemme alussa, että se olis mulle kova paikka. Vaikka noin pääsääntöisesti mieheen luotan, niin laivalla toi tapahtua mitä vaan :p[/QUOTE]

Miten se nyt ihmistä muuttaisi, että se seilaa merellä? Ne jotka on pettääkseen, pettää kyllä yhtä sujuvasti yökerhossa tai työmatkalla.
 
[QUOTE="Irmeli";25906199]

Varmasti fyysisesti pärjättäisiin viikonloppu, ollaanhan me pärjätty kaikki miehen työmatkatkin, jolloin on useita öitä pois. [/QUOTE]

Tässähän tämä tuli. Tosiasiallinen este ei ole raskaus tai muu vastaava vaan miehen risteilylle lähtö. Jos työreissutkin on pärjätty niin ihme jos ei yhtä risteilyä pärjää. Toki mukava heittäytyä marttyyriksi, jep...
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Miten se nyt ihmistä muuttaisi, että se seilaa merellä? Ne jotka on pettääkseen, pettää kyllä yhtä sujuvasti yökerhossa tai työmatkalla.
Mun mielestä laivalla vaan on sellanen meininki, että kaikki hakee petiseuraa. Yökerhossa ei niinkään. Eli houkuttimia laivalla enempi. Tiedän lukuisia tapauksia kun neitsyys on menetetty laivalla, saatu sukupuolitauti, petetty jne. Yökerhosta mies tulee kotiin yöksi.
 
"asv"
Perimmäinen syy lienee se, että jostain syystä et luota mieheesi. Jos kerran työmatkat on sulle olleet ok ja ootte ne pärjänneet. Sä ilmeisesti kuvittelet, että se tekee "Nordinit" siellä risteilyllä.
 
"Irmeli"
Tuntuu että joillakkin on täällä sekä vikaa luetun ymmärtämisessä, että kamala pätemisen tarve.

Ei mieheni ei ole mikään juoppo ja auttaa kyllä viikonloppuisin kotitöissä. Silti lupauksista huolimatta kaikki reissut menee dokaamiseksi, niin ettei osaa hallita juomistaan vaan tulee kotiin oksentelevana.

Mitään pettämistä en pelkää tai murehdi, eli siitä ei ole kyse. En myöskään pidä risteilya mitenkää poikkeavana normaalista baari illasta, muuten paitsi siltä osalta ettei sieltä pääse pois jos tulee tarve. On myös varmaa että viinaa kuluu liikaa.

Osaisin kyllä itsekkin palkata mll lastenhoitaja päiväksi, meillä ei ole siihen rahaa tällä hetkellä. Kyse oli kuitenkin siitä, että mistä saadaan lyhyellä varoitusajalla tuttu hoitaja lapselle vaikka keskellä yötä, jos jotain sattuu.

Onko kaikilla vastaajilla lapsia? Kun joku sanoi ettei näe miestään melkein koskaan viikonloppuisin, kuulostaa surulliselta jos lapsia on, muutenkin hassulta suhteelta.

Miksi joidenkin täytyy päästä luokittelemaan minut tietyntyyppiseksi kamalaksi naiseksi, joka ei päästä miestään ikinä mihinkään, jos en NYT jaksaisi viikoloppua yksin? Ettekö te ikinä väsy rooleihinne?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25906384]Mun mielestä laivalla vaan on sellanen meininki, että kaikki hakee petiseuraa. Yökerhossa ei niinkään. Eli houkuttimia laivalla enempi. Tiedän lukuisia tapauksia kun neitsyys on menetetty laivalla, saatu sukupuolitauti, petetty jne. Yökerhosta mies tulee kotiin yöksi.[/QUOTE]

Lisään vielä, että mies käy kyllä yökerhoissakin tavattoman harvoin. Ei kuulemma viihdy. Sinkkuna viihtyi, koska haki seuraa, nyt ei ole tarvetta.
 
"123"
Tässähän tämä tuli. Tosiasiallinen este ei ole raskaus tai muu vastaava vaan miehen risteilylle lähtö. Jos työreissutkin on pärjätty niin ihme jos ei yhtä risteilyä pärjää. Toki mukava heittäytyä marttyyriksi, jep...
No jossainhan ne rajat jaksamiselle tietysti tulee vastaan. Tuolla logiikalla mennään niin, että jos jaksaa työreissut, niin jaksaahan sitä risteilyviikonlopunajankin yksin lasten kanssa, ja sitten voidaan jossain kohtaa alkaa miettiä, että mihin sitä miestä yleensäkään tarvitaan.

Pointtini on, että kohtuullisia pitäisi olla puolin ja toisin. Jos ei olla niin kantapääthän siinä menee vastakkain. Joskus nainen epäonnistuu lisääntymiskumppanin valinnassaan niin surkeasti, että miehestä ei tule isää toiveilla eikä keskusteluilla - jos ei ole tullakseen ei tule. Minun eka liittoni päättyi juuri tuohon. Vaatimisiin tai pakottamisiin en sittenkään usko. - Ja seuraava mieskin on jo ihan eri sorttia, joten vaihtamalla joskus paranee.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
kökköliini
[QUOTE="vieras";25906407]Laivalla naiset ovat 10 kertaa auliimpia kuin yökerhossa. Ja hytit ovat lähellä...[/QUOTE] ja baarista pääsee hotelliin, jos ei oikeasti voi luottaa puolisoonsa yhden laivareissun ajan niin.... hohhoijaa...
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja Anatolia
"joku"
[QUOTE="vieras";25906384]Mun mielestä laivalla vaan on sellanen meininki, että kaikki hakee petiseuraa. Yökerhossa ei niinkään. Eli houkuttimia laivalla enempi. Tiedän lukuisia tapauksia kun neitsyys on menetetty laivalla, saatu sukupuolitauti, petetty jne. Yökerhosta mies tulee kotiin yöksi.[/QUOTE]

Mä en voi millään tajuta, miks joku on sellaisen miehen kanssa, jonka edes uskoo laivalla ollessaan hyppäävän toisen kanssa sänkyyn? Ja sitten se muka ratkaisee kaiken, kun ei päästetä miestä laivalle. Ihan kuin tällainen tapaus ei pettäis ihan missä tahansa. Miks oot sellasen miehen kans, jonka uskot heti lankeevan kun on hieman enemmän houkutuksia?
 
[QUOTE="Irmeli";25906392]Tuntuu että joillakkin on täällä sekä vikaa luetun ymmärtämisessä, että kamala pätemisen tarve.

Ei mieheni ei ole mikään juoppo ja auttaa kyllä viikonloppuisin kotitöissä. Silti lupauksista huolimatta kaikki reissut menee dokaamiseksi, niin ettei osaa hallita juomistaan vaan tulee kotiin oksentelevana.

Mitään pettämistä en pelkää tai murehdi, eli siitä ei ole kyse. En myöskään pidä risteilya mitenkää poikkeavana normaalista baari illasta, muuten paitsi siltä osalta ettei sieltä pääse pois jos tulee tarve. On myös varmaa että viinaa kuluu liikaa.

Osaisin kyllä itsekkin palkata mll lastenhoitaja päiväksi, meillä ei ole siihen rahaa tällä hetkellä. Kyse oli kuitenkin siitä, että mistä saadaan lyhyellä varoitusajalla tuttu hoitaja lapselle vaikka keskellä yötä, jos jotain sattuu.

Onko kaikilla vastaajilla lapsia? Kun joku sanoi ettei näe miestään melkein koskaan viikonloppuisin, kuulostaa surulliselta jos lapsia on, muutenkin hassulta suhteelta.

Miksi joidenkin täytyy päästä luokittelemaan minut tietyntyyppiseksi kamalaksi naiseksi, joka ei päästä miestään ikinä mihinkään, jos en NYT jaksaisi viikoloppua yksin? Ettekö te ikinä väsy rooleihinne?[/QUOTE]

No mitä ihmettä!?
Jos se mies pääsee kuitenkin baareissa käymään, ja reissut menee tollasiks, niin mitä väliä sillä on onko mies paikassa josta pääsee hädän tullen kotiin? Siitä on tasan sama hyöty oksentelevana kotona kuin että ei olisi kotona ollenkaan.
Se risteily ei nyt siis poikkea ollenkaan tavallisesta baari reissusta, ja baariin mies kyllä pääsee mutta ei laivalle?

Älä kiellä aikuista miestä, herranjestas.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
"vieras"
[QUOTE="joku";25906423]Mä en voi millään tajuta, miks joku on sellaisen miehen kanssa, jonka edes uskoo laivalla ollessaan hyppäävän toisen kanssa sänkyyn? Ja sitten se muka ratkaisee kaiken, kun ei päästetä miestä laivalle. Ihan kuin tällainen tapaus ei pettäis ihan missä tahansa. Miks oot sellasen miehen kans, jonka uskot heti lankeevan kun on hieman enemmän houkutuksia?[/QUOTE]

Jos näin ajatellaan, niin en voisi olla kenenkään kanssa. Kas kun en luota yhteenkään mieheen. Ehkä sitten jos mies olis niin tavattoman ruma, että epäilisin ettei se edes saa ketään..
 
ijj
No miten usein sun mies ap käy jossain viihteellä? Onko noi reissut työporukan kanssa harvinaisia vai onko niitä usein? Mun mielestä se on tässä aika olennaista. Jos mies käy viihteellä harvoin ja reissut työporukan kanssa harvinaisia, niin silloin mun mielestäni on kohtuutonta "kieltää" miestä menemästä. Työpaikan reissut ovat vähän sellaista yhteishengen kohotustakin ja helposti jää vähän ulkopuoliseksi, jos reissuilta jää pois.
 

Yhteistyössä