Kamalia uutisia. :'(

  • Viestiketjun aloittaja suuri suru
  • Ensimmäinen viesti
Minäkin
Ihan kauheaa..jokaisen vanhemman painajainen :(
Toivon todella paljon teille voimia ja jaksamisia ja oikeanlaisia päätöksiä asian suhteen, mitä ne sitten ovatkin <3 *halaus*

Äläkä välitä tän palstan ilkeilijöistä, niitä riittää joka ketjuun..
 
suuri suru Sinä toimit vain ja ainoastaan juuri niin kuin sinusta oikealta tuntuu. Kyse on teidän elämästä. Aivan sama mitä kukakin täällä palstalla kirjoittaa. Se on heidän mielipide asiasta. Ainoa oikea tapa toimia on se, minkä te oikeaksi sydämessänne tunnette. Millään muulla ei ole merkitystä.

Ketjua nyt tarkasti seuranneena. Tiedän, että osa kommenteista on jopa loukkaavia. Ja vaikka itse en ole noiden kommentejen takana. Olen todella pahoillani niistä. Sinulla on jo muutenkin tarpeeksi mietittävää. Joten nuo loukkaavat viestit eivät ainakaan tilannetta helpota yhtään. Ikävä kyllä keskustelupalstalla jokainen voi kirjoittaa mitä tahtoo.

Toivon edelleen, tästä kaikesta riippumatta. Tämä voisi olla edelleen sinulle paikka purkaa pahaa oloasi. Monesti se on helpompaa, kuin jollekkin läheiselle puhuminen.
 
suuri suru
suuri suru Sinä toimit vain ja ainoastaan juuri niin kuin sinusta oikealta tuntuu. Kyse on teidän elämästä. Aivan sama mitä kukakin täällä palstalla kirjoittaa. Se on heidän mielipide asiasta. Ainoa oikea tapa toimia on se, minkä te oikeaksi sydämessänne tunnette. Millään muulla ei ole merkitystä.

Ketjua nyt tarkasti seuranneena. Tiedän, että osa kommenteista on jopa loukkaavia. Ja vaikka itse en ole noiden kommentejen takana. Olen todella pahoillani niistä. Sinulla on jo muutenkin tarpeeksi mietittävää. Joten nuo loukkaavat viestit eivät ainakaan tilannetta helpota yhtään. Ikävä kyllä keskustelupalstalla jokainen voi kirjoittaa mitä tahtoo.

Toivon edelleen, tästä kaikesta riippumatta. Tämä voisi olla edelleen sinulle paikka purkaa pahaa oloasi. Monesti se on helpompaa, kuin jollekkin läheiselle puhuminen.
On totta,että täällä on helpompaa purkaa tuntojaan,kuin läheisille joista suurinosa ei edes raskaudesta tiedä ja nyt kun miettii..hyvä niin.
Olen palstaillut vuosia täällä nimimerkillä,mutta nyt harmaana kirjoitan koska tämä aihe on myös miehelleni kipeä,emmekä tahdo huudella asiasta,kun emme edes tiedä mitä sanoa,kun emme tiedä mistään itsekkään mitään.
Lisäksi miten tahansa tämä päättyy,se seuraisi minua jos jatkaisin palstailua.Aina löytyisi joku ilkeämielinen,joka vetäisi asian mukaan tilanteessa jossa haluaa loukata.

Mää olen vuosien saatossa "kovettanut" itseäni palstailun suhteen niin,etten ota henkilökohtaisesti tai loukkaannu huuteluista,varsinkaan jos kyseisen huutelijan olen huomannut tekevän sitä tistuvasti välittämättä siitä saattaako satuttaa toista sen sijaan,että pitäisi suunsa kiinni.

Tällä hetkellä kitan jo olla ajattelematta asiaa enempää,kuin on pakko.
Yritän keskittyä normaaleihin rutiineihin ja myös mieheni tukemiseen,koska tämä on meille molemmille suuri tuska.
Ajatukset ajautuvat vauvaan kuitenkin hyvin usein..joka kerta,kun vauva potkaisee tai vaihtaa asentoa.
 
Paaaaiiii
Onneksi saitte ajan jatkotutkimuksiin noinkin pian.
En osaa sanoa mitän järkevää.
Voimia ja jaksamista raskaassa tilanteessa. Itku meinaa tulla kun ajattelen miten pahalta tuntuu... :(
Tulethan kertoilemaan kuulumisia ? Haluaisin niin lukea että kyseessä oli väärä hälytys...
 
suuri suru
Enköhän mä pura täällä tuntojani Tampereen reissun jälkeen ja sinä aikana,kun tuloksia odotellaan.
Huomenna on neuvola,en tiedä kuinka kestän neuvolan tädin säälivät katseet jne..huoh.
 
suuri suru
[QUOTE="vieras";26154547]Ehkä osaavat neuvolassakin jotain sanoa.
Tai sitten eivät lähde "veikkailemaan" mitään.[/QUOTE]

Tuskin neuvolassa osataan kertoa,muuta,kuin lyökö vauvan sydän..
Jos lääkärit eivät osanneet sanoa mitään,kuinka neuvolan täti osaisi?

Mietin juuri,etten ole edes hakenut äitiyspäivärahaakaan enkä äitiysavustusta,ehkei mun kannatakkaan hakea?
 
"äippä"
TOTTAKAI haet. Sö olet oikeutettu niihin vaikka lapsi kuolee!!! Nyt pien hakemukset sisään. Perhe tarvii aikaa tämän jälkeen ja olet luultavammin sairaslomalla koton. TUrhaa siihen enään stressiä lisätä. Laita hakemus ja ota rahat vastaan. et tiedä viel lopputolosta. Voitte oll asairaalassa pitkään tai kaikki ok tai pahhin tapahtuu. Olet silti oikeutettu äitiysrahaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Huh, rankkoja uutisia olet saanut ja varmasti ei palaoa lohduta tässä tilnteesa,mutta minullakin uli viime raskaudessa tuomio,että sikiö on kuollut. Seuraavana päivänä tarkistuksessa virkeä liikkuvainen sikiö. Toivottavsti teilläkin niin,että mitään ei kuitenkaaan löydy :hug:
 
Sateenkaaren väärässä päässä
Ihan ensimmäiseksi voimia! :hug:

Jos raskaus on kestänyt yli 154 päivää ennen lapsen kuolemaa, on oikeutettu äitiyspäivärahaan. Kannattaa hakea, niin saat surra rauhassa.

Käpy ry:n sivuilta löytyy ohjeita: Käpy ry - Avuksi järjestelyihin

Olen niin pahoillani puolestanne. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.
 
suuri suru
Tämä päivä on mennyt lasten kanssa touhuillessa ja arkisia asioita tehdessä ja hoidellessa.
Tänään kävin myös neuvolassa ja sain puhua asiasta terveydenhoitajan kanssa.
Pyysin,ettei vauvan sydänääniä kuunneltaisi tällä kertaa.
Tunnen liikkeet kuitenkin ja ne muistuttaa jo tarpeeksi asiasta.

Nyt,kun lapset menivät nukkumaan,koti on siivottu ja hiljaisuus laskeutuu alkaa ajatukset pyöriä.
Mietin jo olisiko kamalaa lähteä paikalliseen limulle ja laulamaan karaokea,ehkä saisi muuta ajateltavaa..

Viime yö oli aivan kamala,heräilin ensin vähänväliä ja lopulta en saanut enää unen päästä kiinne.
Unien saldo 1-3 h katsellen painajaisia. :(
 
"vieras"
Mietin juuri,etten ole edes hakenut äitiyspäivärahaakaan enkä äitiysavustusta,ehkei mun kannatakkaan hakea?
Hae vaan, olet oikeutettu siihen, jos raskaus on kestänyt vähintään sen rajana olevan ajan. Jos huonosti menee, niin saat pelkän äitiyspäivärahakauden ja äitiysavustus on parempi varmaan ottaa rahana, makselet sillä vaikka sairaalamaksuja. Pakkohan sitä ei ole hakea, mutta sinulla on siihen oikeus.
 
suuri suru
Nähdäkseni nyt jos koskaan kannattaa tehdä juuri niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu.
Sovittiin,että mies menee kavereiden kanssa ajelemaan pariksi tunniksi ja tuulettamaan omaa päätään ja minä sitten vuorostani hänen jälkeensä.

Ehkä saa puhua muusta,kuin raskaudesta tai tästä,koska ei musta huomaa edes,että raskaana olisin.
Ja ehkä sitten väsyttää niin,ettei koko yötä tarvitse pyöriä.
 
"vieras"
Minä toivon sinulle äärimmäisen epätietoisuuden keskellä niin paljon voimia. Voimia jaksaa tämä hetki, voimia huomiseen, voisia ensi viikkoon ja siitä eteenpäin.
Tutkimattomia on nämä tiet, miksi joitain koitellaan näin. Miksi ensin saa alkunsa vauva ja sitten kumminkin sen ei anneta rakastavassa kodissa elää.
Nämä on kysymyksiä joihin ei koskaan saa vastausta. En voi kuvitella surusi määrää.

Halaisin jos olisit tässä :hug: :).
 
Minä uskon että jokaisella asialla on tarkoituksensa vaikka sitä surun keskellä on mahdotonta ymmärtää. Olen itse menettänyt läheisiäni ja joka kerran kapinoinut että miksi minulta otetaan kaikki rakkaat pois. Myöhemmin suru helpottaa ja elämä jatkuu.
Oman perheeni olen onneksi saanut pitää.
Toivotan paljon voimia Sinulle ja perheellesi. Elämä jatkuu kaikesta huolimatta. Jos vauvallasi ei ole aivoja, voit yrittää lohduttautua sillä että pienokaisesi ei kärsi.
Myötäeläen Anne
 
suuri suru
[QUOTE="vieras";26159864]Hae vaan, olet oikeutettu siihen, jos raskaus on kestänyt vähintään sen rajana olevan ajan. Jos huonosti menee, niin saat pelkän äitiyspäivärahakauden ja äitiysavustus on parempi varmaan ottaa rahana, makselet sillä vaikka sairaalamaksuja. Pakkohan sitä ei ole hakea, mutta sinulla on siihen oikeus.[/QUOTE]

Jos paljastuu,että kyseessä väärä hälyytys tms,haen sitten..muutoin jätän nuo hakematta.
Tutuisi "väärältä" nostella äitiyspvärahaa jos ei ole sitä vauvaakaan. :'(
 

Yhteistyössä