Passin hakeminen nykyään Espoossa?

  • Viestiketjun aloittaja "Miini"
  • Ensimmäinen viesti
"Miini"
Onko kukaan sattumoisin eilen tai tänään hakenut passia Espoossa? Tänään piti lähteä hakemaan, mutta nettisivuilla sanottiinkin, että 2.5. alkaen palvelevat vain ajanvarauksella. Ja seuraavat vapaat ajat ovat vasta kolmen viikon päästä! Olen koko aamun yrittänyt soittaa sinne, mutta ei pääse läpi. Toivotonta... Käännyttävätköhän ovelta, jos menen tänään ja aikaa ei ole varattu? Ei päästä reissuun, jos en nyt pian saa passihakemusta sisään.
 
---
en tiedä Espoosta, mutta itse vein passihakemuksen menemällä poliilaitokselle suoraan ja passi tuli alle viikossa (mutta kyseessä s i i s pieni paikkakunta) Kysyin samalla virkailijalta näistä ruuhkista ja hän tiesi kertoa että juuri tisikille pääsyssä on jonoja, mutta itse passi valmistuu aina viikossa.Joten Espoossa varmaan on sitten ruuhkaa...
 
"Miini"
Espoossakin on ennen ollut niin, että jonotussysteemillä mennään passia hakemaan (vuoronumero) ja yleensä jonot on olleet pitkät. Mutta nettisivujen mukaan eivät palvele 2.5. alkaen enää kuin etukäteen varatulla ajalla. Mutta eihän se niin voi toimia, että seuraavat vapaat ajat vasta kolmen viikon päästä.
 
minä,
[QUOTE="Miini";26190090]Onko kukaan sattumoisin eilen tai tänään hakenut passia Espoossa? Tänään piti lähteä hakemaan, mutta nettisivuilla sanottiinkin, että 2.5. alkaen palvelevat vain ajanvarauksella. Ja seuraavat vapaat ajat ovat vasta kolmen viikon päästä! Olen koko aamun yrittänyt soittaa sinne, mutta ei pääse läpi. Toivotonta... Käännyttävätköhän ovelta, jos menen tänään ja aikaa ei ole varattu? Ei päästä reissuun, jos en nyt pian saa passihakemusta sisään.[/QUOTE]
Vie toiseen paikkaan:)
Passin hakeminen
Passin hakeminen
Muista hakea uutta passia hyvissä ajoin ennen suunniteltua matkaa. Passihakemuksen (myös express) voi jättää paikallispoliisin lupapalvelupisteeseen millä tahansa paikkakunnalla. Löydät poliisilaitosten lupapalvelupisteiden yhteys- ja aukioloaikatiedot paikkakunnittain tämän sivun oikean ylälaidan hakupalvelusta, josta voit hakea myös kunnan nimellä.
 
"vieras"
En osaa sanoa. Vuosi sitten kun hain passini Espoossa, se tuli alle viikossa ja sitten sen menin itse hakemaan: otin vuoronumeron paikan päältä, jonotin ehkä 15-30 minuuttia ja sain passini.
 
"vieras"
Selvästi lukee, että tarvitset ajan. Mutta voit jättää hakemuksen muuallekin. Muutama tuttu on jättänyt Kirkkonummelle, siellä on ainakin ollut lyhyet jonot ilmanajanvarausta.
 
"Miini"
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vie toiseen paikkaan:)
Passin hakeminen
Passin hakeminen
Muista hakea uutta passia hyvissä ajoin ennen suunniteltua matkaa. Passihakemuksen (myös express) voi jättää paikallispoliisin lupapalvelupisteeseen millä tahansa paikkakunnalla. Löydät poliisilaitosten lupapalvelupisteiden yhteys- ja aukioloaikatiedot paikkakunnittain tämän sivun oikean ylälaidan hakupalvelusta, josta voit hakea myös kunnan nimellä.
Tätä mietin itsekin, mutta ei käytännössä toimi. Asutaan Espoossa ja olen töissä Helsingissä. Kyse on nyt lapsen passista, joka pitäisi uusia. En voi ottaa töistä vapaata passin hakemisen takia. Ei ehditä millään Pasilaan tai Itäkeskukseen aukioloaikana. Joudun ensin lähemään töistä Helsingistä, hakemaan lapsen tarhasta Espoosta ja sitten takaisin Helsinkiin. Ajallisesti ei vaan onnistu.
 
"Miini"
[QUOTE="vieras";26190174]Selvästi lukee, että tarvitset ajan. Mutta voit jättää hakemuksen muuallekin. Muutama tuttu on jättänyt Kirkkonummelle, siellä on ainakin ollut lyhyet jonot ilmanajanvarausta.[/QUOTE]

Kiitos tästä Kirkkonummi-vinkistä! Huonompi vaihtoehto, kuin Espoo, mutta parempi kuitenkin kuin Helsinki.
 
"Miini"
Tiedoksi muillekin Espoolaisille: Pääsin lopulta läpi palvelunumeroon ja siellä sanottiin hyvin tiukkasanaisesti, että eivät palvele nykyään kuin etukäteen varatulla ajalla. Ja ensimmäiset vapaat ajat vasta viikolla 21.
 
"vieras"
Kilo on aina kovin ruuhkainen, kokeile Kirkkonummea, siellä ei ole pahoja jonoja! Voiko passianomuksen vielä täyttää Omenan yhteispalvelupisteessä? Ainakin yhden kerran olen passin uusinut sitä kautta ja passi postitettiin kotiin. Tämä on ainakin ennen uusia passeja toiminut.
 
"Miini"
Pikapassin saa ilman ajanvarausta. Kokeile sitä (68 €) jos/kun teillä on kiirus saada passi. Jos ei onnaa niin kysy luukulla onko mahdollista jättää normaali passihakemus saman tien.

Hinnat ja toimitusajat
Totta, tuota en huomannutkaan, kun olin niin tuoduksissa tuosta ajanvarausjutusta :) Haetaan siis pikapassi lapselle. Itselläni passi menossa umpeen vasta elokuussa, mutta taidan siis itsellenikin ottaa pikapassin, koska on tuo passin hakeminen niin hankalaa. Vaikea sovittaa työaikoihin, kun on töissä ma-pe 8-16 ja lupatoimisto auki samaan aikaan.
 

Yhteistyössä