Apuva miten lenkittää koiraa vesisateessa, kun se ei halua lenkkeillä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lyhyet pissalenkit vaan saa tehtyä sen kanssa, joten kuten. Sittenkin luimuilee kärsivän näköisenä, ravistelee itseään kokoajan, kulkee kyyryssä ja yrittää kokoajan että käännyttäisiin kotiinpäin.
Sitten on kuitenkin ihan täynnä energiaa ja kahjoilee sisällä: Yrittää syödä kaiken, yrittää jahdata kissaa, hyppii seinille, räksyttää pienemmästäkin äänestä.
En mäkään tykkää erityisesti kävellä kaatosateessa, mutta itselleen saa sentään laitettua sadetakin.
 
"Sirkkeli"
No sadehaalari vois olla aika hyvä. Jos suostuu kulkemaan se päällä. Mun koiraa ainakin hävetti ihan hemmetisti se, eikä oikein kehannut ulkoilla se päällä :) Mutta entäs sitten virikkeiden järjestäminen sisällä. Mie ole tässä älypeliä sun muuta laitellut, kun en jaksa sateessa seisoskella tuon tuulen takia. Koira kyllä tahtoo olla ulkona säässä kuin säässä.
 
"piupiu"
Täälläkin on yksi nelijalkainen sadesäällä nirsoileva tapaus. Pissityksetkin menee melki tossa omalla pihalla siinä kohden kun koira on jalat ristissä. Sisällä voi onneksi keksiä kaikkea tekemistä - meillä useasti piilotellaan nakinpalasia pitkin kämppää tai sitten piilotetaan lelua (koira odottaa paikassa x, kävelen pitkin asuntoa ja pudotan lelun jonnekin). Tosin tuo on nykyään sen verran iäkäs herra, että rapsutus ja lihapulla suoraan suuhun vaikuttaa olevan sitä parasta huvia. :)

Sadetakki päälle koirallekin, kyllä ne useimmat siihen tottuu vaikka ensin luimistelevat. Ja jossei ole ihan arka kastumisen kanssa, niin sateeseen vaan ja tassua toisen eteen. Tuokin inhosi talvimanttelia alkuun ja luuli olevansa liikuntakyvytön, mutta pallon perässä kuitenkin kykeni juoksemaan ja unohti inhottavan vaatteensa. :)
 
muutaman koiran omistaja
Koirahan EI osaa hävetä jotain sadepukua vaan se luimistelee koska puku tuntuu ikävältä ennenkuin siihen tottuu.
Se on muuten sitten aina ihminen joka päättää lenkin pituuden, suunnan ja vauhdin, myös sateisella säällä.

Joten ei muuta kuin koira taluttimeen ja menoksi.
 
"vieras"
koirat muuten osaa ns. hävetä, siksi esim. ei saisi koskaan nauraa koiralle jos sen pukee vaatteisiin tai se trimmataan tms :) uusi olemus kun voi tuntua koirasta oudolle. Jos taas kehuu maasta taivaisiin niin koira ajattelee että TÄÄ ON HYVÄ JUTTU.
 
  • Tykkää
Reactions: ekavekara3
[QUOTE="vieras";26488981]koirat muuten osaa ns. hävetä, siksi esim. ei saisi koskaan nauraa koiralle jos sen pukee vaatteisiin tai se trimmataan tms :) uusi olemus kun voi tuntua koirasta oudolle. Jos taas kehuu maasta taivaisiin niin koira ajattelee että TÄÄ ON HYVÄ JUTTU.[/QUOTE]
mulla 3v ex-häkkikoira ja ihan parissa viikossa tottui käyttämään manttelia ja haalaria vaikka ensin leikki "kaatumatautista" ei pysy kintut alla ja järjesti uskomattoman shown mikä nyt oli kohtuu koomisen näköistä suurella koiralla :D inhoaa vettä ei nenäänsä ulos laittaisi jos vähänkin ripsii. vaan sade mantteli niskaan ja eikun menoksi nyt oikein jo nenäänsä työntää liki jotta takki päälle joko mennään ja hirmunen hännän huiskina päällä :)
 
"alkup."
[QUOTE="alma";26488945]Ei niitten koirien kanssa tarvi mitään palavereja pitää. Ihminen kertoo, millon mennään ulos, ja kuinka kauan siellä lenkkeillään. Kyllä se koira tottuu.[/QUOTE]

Niinhän se on, mutta kun ei ole kivaa lenkittää koiraa kun on sellainen tunne kuin kiduttaisi sitä. Sillä onkin sellainen selän peittävä mantteli, sateen- ja kosteuden pitävä. Mutta kun se ei tykkää että vettä menee naamaankaan, eikä että sitä on maassakaan . Kauhea tassujen nostelu ja pomppiminen, kun on pieniäkin vesilätäköitä edessä ja märkä ruoho vasta onkin yööööks. Noh, täytyy toivoa ettei koko kesää sataisi! .Tää on kääpiöpinseri ja muuten tosi reipas, mutta ei tykkää yhtään mistään vetisistä jutuista :)
 
Ulos vaan ap. Meidänkään entinen hienohelma ei ois menny ollenkaan mut siltä ei kysytty sopisko neidille mennä ulos vaikka sataa...Mentävä oli. Kyl koirat osaa olla melkosen teatraalisia jos joku homma ei miellytä. Ei se silti ole kiduttamista.
Anopin spanieli on tosi surkean näkönen kun sille puetaan talvipalttoo. Sellanen "et oo tosissas, kaikki nauraa ja tuijottaa"-ilme kera syvän huokauksen :D Antaa silti pukea, kiltti kun on. Täsä talossa asuu yks nirppanokka hauva joka inhoaa vettä. Sateella se työntää varovasti kuonon oven raosta ja samantien yrittää palata sisään. Topakka emäntä "raukan" silti patistaa pihalle ja liikkumaan.
 
"vierailia"
moikka. pentuni on nyt 4 kk vanha ja ei tykkää lenkkeillä. Ainakun ollaan lähdössä lenkille niin se menee maate maahan ja jää siihen, sitten minun pitää nostaa se sinne ulos. lenkillä taas se kulkee aina mun perässä tai sitten just ja just minun vierellä. tuntuu siltä että joko se ei tykkää lenkeillystä tai sitten se vaan pitää minua johtajana ja ajattelee että ei voisi mennä minun edellä tai sitten se on vaan niin arka ettei uskalla mennä edellä. (pentu on vähän arka) ja en usko että se ollisi sairas. miten saisin sen menemään minun edellä? kun tuntuu että kaikki muut koirat menevät omistajan edellä mutta tämä ei
 

Yhteistyössä