Miksi koiranpentu puree pääasiassa vain minua?

  • Viestiketjun aloittaja hampaiden jälkiä täynnä
  • Ensimmäinen viesti
hampaiden jälkiä täynnä
Meille tuli pari viikkoa sitten koiranpentu, jonka mies aikoo kouluttaa. Pureminen kuuluu ilmeisesti pentuaikaan ja hampaisiin, mutta miksi pentu puree pääasiassa minua? En saa olla yhtään rauhassa, vaan pentu pyörii minun ympärilläni, näykkii ilmeisesti leikkien. Jos istun sohvalle, pentu tulee pyörimään ympärilleni, sohvalla näykkii kyljestä, käsivarsista ja lattialla jaloista. Mies saa olla tällöin ihan rauhassa. yritän viettää aikaa koiran kanssa, leikitän ja käytän pihalla. Miksi minusta on tullut koiranpennun hampaiden kohde ja miten sen saa loppumaan?
 
"vieras"
Sä olet hauskin ja viihdyttävin, todennäköisin lähtemään leikkiin mukaan.

Noin pieni puree aina, pahimmat järsimiset pois käskyllä "Ei" ja tyrkkäät suuhun sallitun lelun.
Jos menee mahdottomaksi järsimiseksi niin yksinkertaisesti poistut paikalta.

Kyllä se vielä oppii, on vain niin pieni vielä. Liikaa ei kannata pennulle sitä EI:tä hokea, tulee vain kasvatettua passiivinen koira joka onkin sitten kinkkisempi tapaus.
 
"vieras"
Leikkiähän se on, mutta sun pitää kieltää ja tarjota sallitut tavat leikkiä. Onko koiralla leluja?
Kun se puree, kiellät tiukasti. Se ei auta että pennun työntää käsillään pois, koiranpentu katsoo sellaisen leikkimiseksi. Painat pennun maahan aina kun se puree ja irroitat otteen vasta kun se lopettaa rimpuilun. Siinä pitää olla päättäväinen, nopea mutta hellä ote niskasta ja paras jos siihen yhdistää tietynlaisen murahdusäänen.
Sitten kun päästät pennun ylös, tarjoat sille puruluun tai muun sallitun lelun ja kehut kun se leikkii sallituilla leluilla. Ennenpitkää se oppii, että ihmisten pureminen on kiellettyä ja siitä seuraa sanktiota.
Pentu on täynnä energiaa. Vie se vaikka ulos riehumaan.
 

Yhteistyössä