HOI Jännitysniskasta kärsivät oireita pinoon!

  • Viestiketjun aloittaja "amaryllis"
  • Ensimmäinen viesti
pahoja. jo monta vuotta ollut ihan karmeita oireita ja arvauskeskuksen lääkärin mukaan niskat jumissa, hoidoksi sain Buranaa ja kehotuksen jumpata. eipä paljon auta!!!! |O

-epätodellinen olo
- huimaus kun nousee ylös
- migreeni
- pahoinvointi ilman päänsärkyä
- toispuoleinen puutuminen ( käsi, jalka, naama)
- spookyt näköhäiriöt + kerran multa lähti hetkeksi näkö toisesta silmästä, olin vielä hakattavana (=tatuoitavana) ja oli muuten kivaa lähteä sieltä ambulanssilla..!
- nielemisvaikeuksia
- kivut kainalossa & sydämen päällä
- sydämmen muljahtelut jotka tuntuu kurkussa asti
 
Viimeksi muokattu:
yläkroppajumittaja
Diagnosoimaton, mutta epäilen vahvasti jännitysniskaa, seuraavia oireita ollut jo pitkään:

- Koko yläkropan kireys, ei kuitenkaan kipeä, ainoastaan lapojen väleihin sattuu yläkroppaa kierrettäessä

- Tyhmyys, välillä todella huono muisti ja "aivosumu", tuttujen ihmisten nimiä jotuu miettimään joskus pitkäänkin. Aina ei löydä oikeaa sanaa, puhe epäselvää. Monesti käy niin ettei osaa selittää esim. jotain tapahtunutta ihmisille niin että ne sen tajuaa.

- Lähes aina isommassa tilassa, kaupassa jne liikkuessa tuntuu ettei pysty kävelemään suoraan vaan liikkuminen tuntuu epävarmalta

- Paniikkikohtaukset öisin -> 2h nukahtamisen jälkeen, varsinkin jos on sattunut nauttimaan ennen nukkumaan menoa alkoholia, mm. muutaman oluen. Alkaa aina niin että herää oksetukseen, sydän alkaa hakkaamaan ja tuntuu suoraan siltä että kohta kuolee.

- Alaraajoja kiristää, varsinkin saunan jälkeen, liekkö niskoista johtuvaa mutta epäilen vahvasti

- Tuntuu ettei saa henkeä, joskus autolla ajassa yltyy mahdottomaksi ja täytyy kokoajan haukkoa "syvään"

- Rintapistokset, välillä tuikkasee ja lujaa rinnasta

- Pää alaspäin ei voi olla, kertyy järkyttävä paine päähän

- Käsiä ei voi pitää ylhäällä kovinkaan pitkään, puuttuvat

- Öisin herää siihen että toinen käsi täysin tunnoton

- Yleinen paha olo

- Näkökentässä näkyy "syke"

- Katse lähtee harhailemaan jos koittaa tuijottaa vaikka yhtä kohtaa seinässä pidempään

Olen epäillyt jotain vakavaa, mm. aivokasvain, mutta päättynyt siihen että tuskin mitään niin vakavaa koska oireita ollut jo vuosia ja oireet tulee jaksoissa, eli välillä on tosi hyviäkin aikoja. Teen paljon istumatyötä ja huomaan useasti jännittäväni niskoja, ns. "niskat korvissa"
 
Kenoniska
Päätin antaa oman panokseni keskusteluun, vaivasta on kärsitty runsaat 10 vuotta. Itselläni vaiva on hassusti lähinnä toisella puolella kehoa.

Oireet ovat samoja mitä teillä muillakin:

Hartian jumiutuminen korkeammalle kuin toinen puoli
Nopea syke, "muljahtelut"
Ahdistava tunne rinnassa, syvään hengittäminen vaikeaa
Paniikkihäiriö
Päänsärky, varsinkin kallon alaosassa
Puutuminen käsissä ja naamassa
Purentalihasten ongelmat
Huimaus
Tukkoinen nenä ja korvat lukossa. (tosin en ole varma, liittyykö tuo tukkoisuus tähän)

Tutkittu on kaikenlaista: röntgenkuvat, mangneettikuvat, hermoratatutkimus ja selkärankareuma. Mitään erikoista ei ole löytynyt, rintaranka on jonkin verran suoristunut.

Hoitojakin on kokeiltu monenlaisia: fysioterapia, hieronta, akupunktio, kiropraktikko ja kalevalainen jäsenkorjaaja. Näille on uponnut euro jos toinenkin. Ja tietysti kasa erilaisia särkylääkkeitä ja lihasrentouttajia. Sängynvierusta on täynnä muotoiltuja erikoistyynyjä, joita vaihdellaan tarpeen mukaan. Venyttelystä ei ole apua. Nyt olen pikku hiljaa hyväksynyt sen, että tämä vaiva tulee olemaan osa elämääni ja se vaan täytyy yrittää pitää kurissa niin hyvin kun pystyy.

Itselläni auttaa parhaiten seuraavat toimenpiteet: Kuntosaliharjoittelu, käynti kiropraktikolla ja hierojalla säännöllisin väliajoin. Minulla menevät yläselän nikamat lukkoon tosi helposti. Jos nikamat ovat jumissa ei hieronta auta, tämän vuoksi molempia. Leukalihasten ollessa jumissa yöksi suuhun purentakisko. Tarvittaessa yöksi Stesolid 5mg sekä tulehduskipulääke rentouttamaan lihaksia. Stesolid on minulla ainoa lääke, joka oikeasti rentouttaa lihaksia. Lisäksi on SSRI-lääke paniikkihäiriöön ja Propral alentamaan sykettä. Syön myös erilaisia vitamiineja yms. Erityisesti mangnesiumlisästä on ollut hyötyä, kun sitä ottaa vähän suositeltua suuremman määrän.

Meni useita vuosia, kunnes löysin itselleni parhaat konstit vaivan hoitoon. Ne vievät aikaa ja rahaa, mutta pakko tässä on jotenkin pitää itsensä työkykyisenä. Teen istumatyötä ja olen perusluonteinen jännittäjä.
 
uusi niskoittelija
Täälläpä aikamoinen paniikki päällä tällä hetkellä. Vähän aikaa sitten alkoi taas nipistely, puutuneisuus ja paineen tunne uudessa kohtaa päätä, mikä saa aina pelkäämään jotain vakavampaa. Itselläni diaknosoitiin jännitysniska vuoden alussa ja siitä lähtien ei ole oikein ollut oma itsensä näiden oireiden, kipujen ja pelkojen kanssa. Olen aina ollut kova näyttöpäätteen edessä istuja, mutta vuoden alussa jännitysniskan taisi laukausta armoton työstressi sekä läheisen poismeno. Lopetin niihin aikoihin myös niskojeni välillä varsin aktiivisenkin naksuttelun, joka on saattanut olla osasyy miksi niskani ovat pysyneet tähän asti elämääni edes auttavasti avoinna.

Uutena oireena viimeaikoina ovat tulleet myös tuollainen sydämen muljahtelut ja välilyönnit. Tulevat aina yleensä nukkumaan mennessä sängyssä makoillessa ja aiheuttavat tietenkin paniikkia sekä viivästyttävät unen saantia. Diaknoosi tehtiin minullekin mielestäni aika heppoisesti. Lääkäri kokeili vain kerran niskojani ja totesi niiden sitten olevan ihan jumissa. Sain sitten kipulääkkeitä, lihasrelaksantteja, lähetteen fysiaterapiaan sekä jotakin mielialalääkkeitä, sillä itkin paniikissä käytännössä koko lääkäriajan :/

Fysiolla kävin viisi kertaa mikä auttoi oireisiin edes jonkin verran, huimaus sekä sellainen jalkojen pettämisen tunne katosi oikeastaan sillä hieronnalla kokonaan. Toisella ohimolla tuntuva "paineklöntti" myös helpotti, mutta ei tarvitse kovinmoista rasitusta/jännitystä niin se alkaa taas heti tuntumaan. Kaikenlaista aktiivista lenkkeilyä, venyttelyjä, lämpöpusseja yms. on tullut kokeiltua, mutta mikään ei oikein tunnut auttavan tai sitten oireet vain pahenevat. Olisi ihana piristää masentunutta mieltä käymällä lenkillä auringon vähän nyt pilkottaessa, mutta hintana siitä on sitten täysin päähän potkittu olo koko loppu päivän. Lihasrelaksantit ovat myös olleet yhtä tyhjän kanssa.

Alkaa jo niin kyllästyttämään tämä päivä kerrallaan meno. Olen tällä hetkellä käytännössä "sairauslomalla" sillä minulla on nyt ainakin toistaiseksi mahdollisuus ottaa vähän rauhallisemmin ja työskennellä kotona. Muuten ei varmaan tulisi yhtään mitään tästä tilanteesta. Parin päivän päähän olen varannut ajan ihan tavalliselle hierojalle, jonka toivon vähän helpottavan tilannetta. Minusta tuntuu, että ainakin minulla masentuneisuus sekä jännitysniska kulkevat nyt käsi kädessä ja tukevat aina toinen toisiansa aiheuttaen mahdollisimman hounon olon :(
Toivotan onnea muille tämän kanssa kamppaileville, pakkohan tämän on joskus helpottaa. Kevätkin on tulossa, niin ehkäpä tuo auringon paiste vähän parantaa mieltä ja ainakaan kovat pakkaset eivät ole lihaksia jännittämässä.
 
"Vvvv"
Mun on pakko käydä hierojalla kerran kuukaudessa. Muutoin menee niskan ja hartioiden seutu ihan jumiin. Lihasrelaksanteista tuli vain huono olo. Kuntosaliohjelmaa muokattiin, poistettiin liikkeitä joissa jännitin harteita. Lisättiin liikkeitä, joilla saa liikkuvuutta yläkroppaan.
 
helvetti, mikä olo taas
Apua, voiko tällainen olla mahdollista? Söin n. 2vko lääkärin määräyksestä norflex 100mg:tä yhden tabletin iltasin, mutta siitä ei ollut tuon taivaallista hyötyä jännitysniskan kanssa. Ei siis millään tavalla avannu tai rentouttanut lihaksia tai tuonut mitään väsymyksen tunteita. Sitten aloitin hieronnan ja nyt toisella kertaa hieroja ehdotti minua ottamaan taas lihasrelaksantin illalla, sillä niska/hartiaseutu oli tullut hieronnasta todella kipeäksi. Otin siis vain yhden norflexin ennen nukkumaan menoa ja aamulla meinasinkin sitten kaatuilla päin seiniä. Olo on vieläkin varsin hutera ja väsynyt, ei tarvitse kuin kävellä kotona portaat ylös, niin voimat on ihan poissa. Voiko tällainen yhtäkkinen lääkkeen vaikutuksen muutos olla mahdollista? Lihakset ovat lähteneet rentoutumaan ihan hyvin hieronnan ansiosta (toki joitain jumeja vielä on), joten voiko norflex vaikuttaa nyt jotenkin tyjymmin, kun lihakset eivät olekkaan enää yhtä tiiliskiveä?
 
"Fasu"
Minulla alkoi kuukausi sitten outo paineen tunne kallon sisällä vasemmalla puolella päätä. Tätä kesti yhtäjaksoisesti viisi päivää, ja mikä masentava tunne kun aamuisin havahtui siihen että tunne on yhä läsnä. Kipu ei ollut kauhean kova, vain häiritsevä. Nukkuminen "väärällä" kyljellä oli inhottavaa ja katseen siirtäminen ääriasennosta toiseen jotenkin oudon tuntuista tästä paineesta johtuen. Varsinkin tämän ajanjakson alussa tähän liittyi myös huimaus ja aamuisin kuvottava tunne. Sauna tai alkoholi ei helpottanut.

Sekä lääkäri että neurologi arvelivat että kyseessä on jännitysniska. Vielä näillä oireilla ei heti lähdetä päätä kuvaamaan. Lääkäri tuikkasi niskaani jonkun puudutuspiikin mikä ei kuitenkaan auttanut.

Noiden viiden päivän jälkeen pää parani mutta sama toistui kuukauden päästä. Tällä hetkellä pään sisäinen, toispuoleinen paine tuntuu kolmatta päivää. Sain melkein elämäni ensimmäisen paniikkikohtauksen, kun ahdistus nousee niin suureksi. Olin aiemmin kuvitellut, että lähinnä migreeni on kamala, invalidisoiva sairaus, mutta jos tosiaan tension neck on näin hirveää, nostan peukut kaikille teille kanssakärsijöille jotka olette sietäneet jo vuosia!

Nyt sitten kehiin fysioterapeutit, lihasrentouttajat, jumpat ja muut.
 
Olli Oireilija
Hei,

Luin mielenkiinnolla tätä ketjua. Itselläni on diagnoosi vaiheessa eli mitään syytä ei ole oireisiin löytynyt mutta tässä hieman taustaa:

Oireet alkoivat reilu kaksi viikkoa sitten kun katsoin yöllä sängyssä teeveetä. Tuntui kuin maailma kääntyi hetkeksi ylösalaisin ja piti nousta seisomaan . Mitään muuta ei tapahtunut. Säikähdin hieman ja kävin juomassa ja palasin sänkyyn. Aamulla heräsin ja kun nousin ylös, huomasin ettei kaikki ole ok. Tuntui kuin kävelin vahvassa humalassa ja kävelyyn piti oikein keskittyä että pysyi kontrolli. Työpaikalta lääkärille ja epäilivät asentohuimausta. Otettiin varalta verikokeet ja kaikki hyvin sekä verenpaineet myös normi. Huimaus on jatkunut päivittäin joskus vähemmän ja joskus enemmän. Olen käynyt myös kuntosalilla pari kertaa ko. aikana eikä siitä ole ollut haittaa/hyötyä

Oireita on kuitenkin tullut lisää. Viimeisimpänä alkoi humina korvissa sekä sydämen lyönnit tuntuivat rajusti korvassa ja puutumisen tunne päässä. Nyt on käyty myös sekä silmä- että korvalääkärillä. Kaikki kunnossa eikä viittauksia mihinkään neurologiseen ongelmaan. Epäilty jännitysniskaa. Käyty myös hierojalla ja nyt syön lihasrelaxantteja. Tuntuu myös että välillä on tullut erikoisia näköhäiriöitä jotka tekevät myös huimausta. Ihan kuin pysyvät asiat liikkuvat näkökentässä eivätkä pysy paikallaan. Yöllä olen alkanut heräämään noin tunti nukahtamisen jälkeen voimakkaaseen humahtamiseen ja putoamisen tunteeseen. Sen jälkeen iskee paniikki ja loppuyön kulun voitte arvatakin..

Työterveyslääkäri ei ole vielä antanut diagnoosia, mutta mietin että voisko olla jännitysniskaa. Työni on päätetyötä ja henkisesti jossain määrin kuormittavaa sekä harrastan kuntosalia. Niskat ja epäkkäät on aika jumissa mut niin ne ovat olleen kymmeniä vuosia. Olen perusterve aikuinen mies.
 
Kyllä sulla voi hyvinkin olla tension neck. Kuten edellisellä palstalla jo uumoilin ota ihmeessä hyvään ja asiantuntevaan omt jumppariin yhteys. Mulla tuli sieltä dg tension neck ja tos oy sekö kuulema kattais niskat paljon vielä muutakin kakkaa :) mulla oireita joka lähtöön ja toisaalta nojoo nuo sun huimaukset voi peräti olla lievää epilepsiaakin varsinkin joa suvussa sitä. Monesti niihinkään ei liity kuin huimaus ja esim lihasnykinät jos paikallisalkuinen, suosittelen tosiaan hyvälle omt junpparille kääntymään...
 
"Hedy"
On todella helpottavaa lukea näitä kommentteja ja tajuta ettei ole ainoa joka kärsii tälläisistä oiresta... Itselle tosiaan iski kanssa aikamoinen paniikki näiden oireiden takia ja tässä hiljattain pimeni hetkellisesti ihan silmissä. Ja jatkui huimaus ja näköhäiriöt aika pitkään. Olin vielä töissä, eihän huolestuneet työkaverit päästäneet lähtemään taksilla päivystykseen. Vaan kutsuivat ambulanssin. Diagnoosi oli lopulta jännityspäänsärky, niska-hartiaoreyhtymä. Helpottava diagnoosi, mutta silti jotenkin epäilin sitä. Oireet tuntuivat niin erikoisilta ja pelottavilta. Toisen puolen puutuminen/tunnottumuus (oikea puoli, voi tuntua joko koko oikealla puolella ja varsinkin oikean käden sormissa, pahimmat oikean käden nimetön ja pikkulilli), tunnista-pariin tuntin kestävät näköhäiriöt ja huimaus, hassu tunne päässä, paineen tunne päässä ja korvassa, ahdistava tunne rintakehässä johon liittyy hengenahdistusta, raskas olotila jota en oikeen osaa selittää, ei kipeä olo vaan enemmänkin tuskainen olo. Kireyden tunne kaulalla ja niskassa jne..

Oireista tuli itselle aikamoinen paniikki tosiaan kun ei tiennyt mikä oli, mielessä kävi sydänkohtauksesta aivoinfarktiin, varsinkin kun lähisuvusta löytyy riskitekijöitä.Ensimmäisen pahan "kohtauksen" aikana istuinkin päivystyksen aulassa irvistemässä puuterirasian peiliin, koska toinen puoli kasvoista voimaakkaasti puutunut. Tällöin oireet diagnosoitiin migreenikohtaukseksi, jota olen sairastanut lapsesta asti. Migreenikohtaukseni ovat olleet ajoittain todella pahoja ja niiden esioireisiin kuuluu näköhäiriöt ja toispuoli oireet. Ikinä siihen ei ole kuitenkaan kuulunut voimakasta pyörrytystä, eikä pääni tullut kipeäksi. Lääkäri tutki kyllä hyvin ja tuli siihen tulokseen että migreenikohtaukseni on vaihtanut muotoa. Oireiden jatkuessa ja pahentuessa, kävin uudelleen lääkärissä ja tuli sellainen tunne että lääkäri piti minua luulosairaana listatessani outoja oireitani. Joten lukiessani kommentteja pystyn samaistumaan monen oireisiin.

Nyt olen saanut lihasrelaksantteja, joista ei ainakaan vielä ole ollut apua. Toivonkin löytäväni jonkin keinon joka auttaa oireisiin, sillä takana pari raskasta viikkoa näiden ihanien oireiden päivittäisestä kärsimisestä. Eli kyse minun kohdalla hyvinkin tuoreesta asiasta. Alkuvuodesta asti kyllä ollut pientä hassua tunnetta päässä ja pientä huimausta, mutta ne ovat menneet suhteellisen nopeasti ohi
 
"Hedy"
Lisäys vielä edelliseen kommenttiin, lääkäri puhui jännitysniskasta, mutta paperissa lukee jännityspäänsärky, niska-hartiaoireyhtymä, en ole täysin varma onko kyse samasta asiasta..?!
 
J.H
Heips! Ihanaa että en ole yksin näiden oireiden kanssa, vaan löytyy tosiakin kohtalotoverita. Itsellä tällä viikolla oli niin pahat oireet että, jouduin sairaalaan, siellä tehtiin reilusti testejä ja kokeita. Lopullinen diagnoosi oli migreeni. Itselle ei tule ensi oireita, vaan meni hetkeksi puhe ja nieleminen vaikeaa! Sain dolania ja buranaa 600mg, näihin niskoihin jotka niin jumissa ! :( Tänään oli töissä taas puutumisoireita ja nielemisvaikeutta. Iskee paniikki, että onko jostain vakavasta kyse, vaikka juuri tutkittu. On sellainen höntti olo, niin kuin pää ei olisi oma, huimaa. Ensi viikolla hieroja, toivon saavani sieltä jotain apua. Tsemppiä muille saman ongelman kanssa painiville.
 
vierailija
--------------------------------------------------------------------------------







Uusi täällä myös. Minulla taustalla jo 2006 ihme pistelyjä pitkin kroppaa, mutta syy ei koskaan selvinnyt... Pari vuotta sitten myös valtavaa pääsärkyä, jonka vuoksi olin mm. migreenitipassa. mutta eipä se auttanut
Nyt taas...

Huhtikuussa:
-hurjaa pääsärkyä etenkin takaraivolta ja ohimoilta
-Käsien voimattomuutta
- hetkittäistä näön sameutta ja katseen kohdistamisen vaikeutta, musta
piste usein näkökentässä (lasiaisen samentuma?)
- tuntuu kuin olisi vaikea löytää oikeita sanoja
- muutaman kerran oksettavaa oloa, tuskahikeä yhtäkkiä
- paineen tuntu poskionteloissa
-korvien vihlomista
-hutera olo, kuin ei olisi tilanteen tasalla
- yksittäisiä tai pidempikestoisia elohiiriä pitkin kehoa, kasvoissa ei niin paljon

Touko-kesäkuussa:

2 kertaa päivystykseen pääsäryn ja oudon olon vuoksi.
--> jännitysniska --> Sirdaludia ja Panacodia --> Panacodista sappikohtaus tai joku
muu hirveä vatsakipu

Yksityiselle neurologille
--> jännitysniska --> Dolania sekä Noritrenia kokeiluun. -- > ei suurta apua.

Yksityiselle yleislääkärille.
--> poskiontelontulehdus johon antibiootti (ei koskaan ennen!)
--> lievää anemiaa laajan verenkuvan perusteella

Kesäkuussa:

-Pääkipu on vähentynyt, ei kuitenkaan kokonaan poissa
- lihasnykinät pysyneet, pelottaa mitä oikein ovat!!
- välillä tuntuu etenkin käsissä voimattomuutta, särkyjä vähän joka paikassa
- muita edellä mainittuja oireita vaihtelevasti
-poskiontelot taas kipeät
-paikka vaihtavia kovia särkyjä pitkin kehoa... Ihan joka paikassa.

LISÄKSI AINA:
- väsymys, uni katkonaista, en ole pirteä vaikka nukkuisin kuinka paljon
- stressi
- aina vähän flunssainen olo

VOISIKO OLLA
*fibromyalgia?
*kilpirauhasen vajaatoiminta? Kilppariarvot otettu, mutta vain osa tärkeistä. Ne ovat ok.


Huolettaa, stressaa, pelottaa jo... Tsemppiä kaikille!
 
vierailija
Moi kaikille! Ihan käsittämätöntä, että näin moni ihminen kokee samaa kuin mitä itse. Itse olen kärsinyt jännitysniskasta n. 7 vuotta ja olen vasta 25v. Teen töitä tietokoneen äärellä, mutta oireeni alkoivat jo koulussa istuessa. Itse olen saanut apua relaxanteista ihan hyvin ja hieroja auttaa kovasti. Sellainen lihasharjoittelun pahentaa lihasten "jäykkyyttä".

Itse olen tällä hetkellä Etelä-Euroopassa työreissulla 3kk ajan enkä tajunnut ottaa mitään relaxantteja mukaan koska vaiva on ollut ihmeen kauan pois ja nyt ollaankin sit kusessa pelon ja unettomuuden vuoksi :( stressi on ottanut isosti otteen (olen alkanut kärsimään yhtäkkiä rajusta hiustenlähdöstä + rankka työ) ja oireet tämän myötä pahemmat kuin koskaan. huomenna onneksi hierojalle aika. Itselleni tämä tuli uutena, että nämä öiset ahdistus/paniikkikohtauksetvoi johtua tästä. Väsyttää kyllä ja saatan jopa nukahtaa, mutta sitten kohta olen täysin hereillä; rupean päässä kertaamaan kaikkia oireita ja kipuja joita sillä hetkellä tunnen ja pian ajatus on mennyt niin pitkälle, että meinaa taju lähteä kun olet ihan varma, että nyt on kyse jostain vakavammasta. Toki tilanteeseeni luo lisää pelkoa tämä hiustenlähtö, mutta eihän se itsessään mitään päänsärkyä voi luoda. Pitää toivoa että saisin helpostusta hieronnasta. Tsemppiä kaikille ja tässä nähdään, että näitten oireiden kanssa ei olla yksin! Tätä ei ymmärrä kuin vaivasta kärsivä.
 
vierailija
Omasta puolesta ihana lukea, että muilla samoja oireita. Ikävä tietysti, että meitä näin monta.

Itsellä esiintyy kaikkia noita oireita. Viimeksi hierojalla käydessä ilmoitti, että selän syvät lihakset täysin jumissa, joka aiheuttaa lisääntyviä ongelmia.

Monella tuossa listassa onkin huimaus, mutta itselläni meni niin pahaksi tuossa kesällä, että pyörrytti kunnolla. Huone vain pyöri ympärillä. Oli pidettävä kiinni, kun tuntui että itse kaatuu. Tutkimusten jälkeen toteamus oli että niska niin jumissa.

Nyt vaan yrittää selvitä oireiden kanssa päivästä toiseen ja kun varaa niin käy hierojalla. Taas vaan vähän vaikeampi vaihe.
 
vierailija
Omasta puolesta ihana lukea, että muilla samoja oireita. Ikävä tietysti, että meitä näin monta.

Itsellä esiintyy kaikkia noita oireita. Viimeksi hierojalla käydessä ilmoitti, että selän syvät lihakset täysin jumissa, joka aiheuttaa lisääntyviä ongelmia.

Monella tuossa listassa onkin huimaus, mutta itselläni meni niin pahaksi tuossa kesällä, että pyörrytti kunnolla. Huone vain pyöri ympärillä. Oli pidettävä kiinni, kun tuntui että itse kaatuu. Tutkimusten jälkeen toteamus oli että niska niin jumissa.

Nyt vaan yrittää selvitä oireiden kanssa päivästä toiseen ja kun varaa niin käy hierojalla. Taas vaan vähän vaikeampi vaihe.
 
vierailija
Täällä myös yksi ihme oireilija... N. 13 vuotta olen tehnyt näyttöpäätetyötä. Huono ryhti kuuluu perusominaisuuksiini. N. 8 vuotta sitten sairastin lasten vauva-aikana iskiasta ja kävin luulosairauteni kanssa magneettikuvissa ja enmg tutkimuksissa asti. Ei mitään outoa tuloksissa. Toissa viikolla alkoi korvien lukkiutuminen ja päässä hirveä paineentunne, joka levisi takaraivolta keskelle päätä. Viimeisimmäksi jouduin lähtemään kesken päivän sairaalaan hirveän pääkipukohtauksen jälkeen, tuntui kuin jotain kylmää valuisi päälaen vasemmalla puolella. Hyperventilaatio siihen päälle ja jonkunmoinen paniikkikohtauskin. Kuvasivat pään viipalekuvauksen, ei löydöksiä. Lapaluiden väli, niskalihakset, alaselkä, kaikki todella jumissa, kun hierojalla kävin. Hieronta tuntui ensin vain pahentavan oireita. Sain lihasrelaksantteja ja syön myös duactia onteloiden tukkoisuuteen, kait flunssa tulossa. Tuntuu että on koko ajan ahdistus päällä ja oireet sen mukaiset, jalat (varsinkin vasen) voimattoman oloisey, kuitenkin voi kävellä. Jaloissa pohkeissa lihakset krampissa, lihasnykäyksiä, välillä tuntuu kuin jossain iho menisi kananlihalle. Pikkurilleissä, joskus muissakin sormissa hermosärkyvihlaisuja tai voimattomuuden tunnetta, pinnallinen hengitys, päänahassa menee kylmiä väreitä...vaikka mitä. Alkaa haittaamaan jo normaalia elämää...
 
vierailija
Nostanpa aihetta.
Tosi huono olo.
Huomaan kuntosalin pahentavan.
Tällä hetkellä refluksia, korvien huminaa, puutumista, epätodellista oloa. Rintaan sattuu. En tunne oloani ahdistuneeksi.
On todettu myös aurallinen migreeni, mutta päänsäryn alkuperää on vaikea erottaa tässä rytäkässä.
Lämpötyyny auttaa, uiminen joskus.
Koko lailla pirullinen vaiva.
Saikuttelu ei tuu kysymykseen, mutta olo on tosi huono.
Ärsyttävä, harmillinen, kiusallinen vaiva.
 
vierailija
Heippa! Olen 18 vuotias tyttö, ja kärsinyt viimeiset 3 vuotta kovista päänsäryistä. Lääkärissä olen ravannut monen monta kertaa, minulla todettiin n.2 vuotta sitten jännitysniska tai päänsärky.. lisäksi kärsin paniikkihäiriöstä.
Oireeni vaihtelee mutta näitä kaikkia on ollut
- pahoinvoinnit, sydämmen muljahtelut, tuntopuutokset, epätodellinen/sekava tai sellainen olo, etten ymmärrä mistään mitään. Niska ja hartiat jatkuvasti jumissa, painettakin ollut nyt muutavan päivän päässä.. oireita on niin paljon etten nyt edes muista kaikkea tähän listata. Pelottavaa ja tosi ahdistavaa kaikki kun aina epäilee pahinta.. mm. Aivokasvainta tai jotain sairautta mitä ei ole edes vielä kenelläkään todettu :D on kokeiltu dolania, buranaa, paratabseja, 3 erilaista paniikinesto lääkettä.. huoh. Silti yritän jaksaa päivästä toiseen hymyillen.
 
vierailija
Itselläni tuo dolani plus niskahieronta on auttanut. Huimaus oli viime kesänä niin kova että syke ja verenpaineet nousi kattoon ja jouduin ambulanssilla useasti päivystykseen. Liikuntaa on lisätty voinnin mukaan.
 

Yhteistyössä