Kurkkukipeä, vaikea niellä mitään - mikä auttaa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkaa olla maha kipeä jatkuvasta pastillien ja puuduttavien tablettejen imemisestä. Nekin auttaa vaan sen aikaa kun niitä imee.
Buranasta ei tunnu juuri tehoa olevan. Suolavettä en ala kurlaamaan kun oksennan.

Että olisko vielä jotain konstia? Tee tuolla hautumassa et sitä juon kohta.

Nieluviljelyssä kävin aamulla mut tulokset selviää huomenna tai ylihuomenna. ja entä jos ei edes ole angiinaa?
 
"vieras"
Vaahtokarkit auttaa. Niistä tulee sellaista vaahtomaista limaa pureskellessa joka lievittää kipua. Jostakin semi-tieteellisestä artikkelista sen luin ja siitä saakka olen syönyt vaikka en vaahtokarkeista liiemmin pidäkään.
 
ja namkin
Imeskele suklaataa - kuulostaa hassulta, mutta suklaan rasvat (tai joku muu, en muista) valuu kurkkua pitkin ja helpottaa kurkkukipua. Joku lekuri tms suositteli jossain ohjelmassa.
Ja jos ei auta tekee mielen ainakin paremmaksi :)
 
"a p"
Edelleen kurkku kipeänä. Eilen sai alustavat tulokset nieluviljelystä ja ne oli negatiiviset. Parin tunnin päästä voi soittaa lopulliset vastaukset. Kait yritän sitte lääkäri aikaa saada vaikka voi kyllä olla et toteaa vaan että on jokin virus että ei auta kuin kestää.

Kävin ostamassa tuota Pharysolia. Ei se mikään ihme lääke ollut. Hetkeksi auttaa ja on järkyttävän makuista aluksi että meinaa yökätä kun sitä laittaa. Bafucin auttaa pitemmäksi aikaa mut ei niitäkään voi koko ajan syödä.

Vaahtokarkkeja vois kokeilla vaikka ei kyllä makeaa tee mieli kun syömiset niin onnettomia muutenkin. Suklaata ei voi ees ajatella. kirvelee kurkussa. Ostin muka eskimoita itelleni ja ei niitäkään saa syötyä. et pitää hakea pelkkää vanilja jäätelöä.
Jugurtti on tähän mennessä ollu syömisistä se mikä helpottanu hetkeksi oloa.
 
Mulla oli keväällä nielutulehdus, viruksen aiheuttama joten ei voinut kun kestää. Itku melkeen tuli kivusta kun kipulääkettä joutu nielemään. En syönyt moneen päivään mitään ja juominenkin oli todella hankalaa. Pahin vaihe kesti sellasen viikon ja sitten alkoi helpottua.

Sain lääkkeeksi Panadol 1g, Burana 800mg ja Panacod.
 
"a p"
Mulla oli keväällä nielutulehdus, viruksen aiheuttama joten ei voinut kun kestää. Itku melkeen tuli kivusta kun kipulääkettä joutu nielemään. En syönyt moneen päivään mitään ja juominenkin oli todella hankalaa. Pahin vaihe kesti sellasen viikon ja sitten alkoi helpottua.

Sain lääkkeeksi Panadol 1g, Burana 800mg ja Panacod.
Oliko sulla mitään muuta kuin tuo kurkkukipu? Jos ite saisin tuollaisen lääkemäärän olisin kyllä taju kankaalla. Mulla 6 lasta täällä hoidettavana. Ja illalla vielä töitä 18-24. Et ei auta kun itkun kans yrittää selvitä.
En edes tiedä saanko enää tälle päivää lääkäriaikaa. Luultavasti vaan sanovat et voi voi kun ei meillä enää tälle päivää ole aikoja et soita huomenna kahdeksalta niin sitte ehkä voi ajan saada.
 
[QUOTE="a p";26815197]Oliko sulla mitään muuta kuin tuo kurkkukipu? Jos ite saisin tuollaisen lääkemäärän olisin kyllä taju kankaalla. Mulla 6 lasta täällä hoidettavana. Ja illalla vielä töitä 18-24. Et ei auta kun itkun kans yrittää selvitä.
En edes tiedä saanko enää tälle päivää lääkäriaikaa. Luultavasti vaan sanovat et voi voi kun ei meillä enää tälle päivää ole aikoja et soita huomenna kahdeksalta niin sitte ehkä voi ajan saada.[/QUOTE]

Ei ollut mitään muuta.. eikun hetkinen, pääkipua oli ja väsytti tavallista enemmän, tosin väsy saattoi johtua lääkkeistäkin. Mä otin töistä pari päivää saikkua ja yritin vaan lepäillä ja se auttoi. Ja sekin tietty auttoi ettei mulla ole kuin yksi lapsi. Onneksi lapselle ei tarttunut!!
 
"a p"
Ei ollut mitään muuta.. eikun hetkinen, pääkipua oli ja väsytti tavallista enemmän, tosin väsy saattoi johtua lääkkeistäkin. Mä otin töistä pari päivää saikkua ja yritin vaan lepäillä ja se auttoi. Ja sekin tietty auttoi ettei mulla ole kuin yksi lapsi. Onneksi lapselle ei tarttunut!!
On mullakin veto pois mut varmaan sekin kun ei nuku kunnolla. Työt on vaan pakko tehdä tällä viikolla loppuun kun viime kuun jutut pitää saada valmiiksi. Toisaalta vaan koneella istumista nuo työt että periaatteessa menee kyllä kun ottaa kaikki mahdolliset lääkkeet ja tropit kerralla.
Kotona oon lintsannu kaikesta mahdollisesta. Ruokaa ostettu valmisruokia tai sit nuo teinit kokannu. Hirvittää vaan sitten kun taas kunnossa et mikä urakka saada kaikki kuntoon.
 
täällä yks..
voi kun kuulostaa tutulta..meillä koettu just samaa. Mulla alkoi La järkky kurkkukipu ja samaan aikaan melkees hirveet nivelkivut. Kurkkukipu kesti 2 päivää ja hävis. Samoin nivelkivut melkeen. Keskiviikkona sitten alkoi pistelemään sormia ja kappas..pieniä punaisia pisteitä, nyt ikäänkuin pieniä rakkoja. Muksulla alkoi lauantaina oksentamisella ja räkätaudilla..pirun kiukkunen ja kuolasi, varmaan kurkku kipeä.

Nyt on lapsi täynnä näppyä ja rakkoa..

Meillä siis enterorokko. Alkoi justiinsa sillä karmeella kurkkukivulla, ja ne nivelkivut...huh.

Toinen muksu valitellut vähän suuta ja raajojen kipua, on väsy ja vähän räkäinen. ei muuta kumminkaan..ainakaan vielä.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja täällä yks..;26818179:
voi kun kuulostaa tutulta..meillä koettu just samaa. Mulla alkoi La järkky kurkkukipu ja samaan aikaan melkees hirveet nivelkivut. Kurkkukipu kesti 2 päivää ja hävis. Samoin nivelkivut melkeen. Keskiviikkona sitten alkoi pistelemään sormia ja kappas..pieniä punaisia pisteitä, nyt ikäänkuin pieniä rakkoja. Muksulla alkoi lauantaina oksentamisella ja räkätaudilla..pirun kiukkunen ja kuolasi, varmaan kurkku kipeä.

Nyt on lapsi täynnä näppyä ja rakkoa..

Meillä siis enterorokko. Alkoi justiinsa sillä karmeella kurkkukivulla, ja ne nivelkivut...huh.

Toinen muksu valitellut vähän suuta ja raajojen kipua, on väsy ja vähän räkäinen. ei muuta kumminkaan..ainakaan vielä.
Ei taida olla kun mulla jo viidettä päivää pelkästään kurkku kipeänä. Miehellä tai lapsilla ei mitään.
 
vierailija
En tiedä kuin vanha tää keskustelu on mutta tosiaan... mulla kurkku kipeä ollut kuumetta oli 39.5 angiina näytti vaan negaa ja en ole syönyt muutakun mehujäitä yritin kurlata suuta suu vedellä mutta ei voinut kun kirveli niin €&@# ei vaan pysty nielaiseminen
 

Yhteistyössä