Onko sinun mielestäsi kaksi lasta VAIN kaksi lasta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ei
Meillä on "vain" yksi lapsi, eikä enempää terveydellisistä syistä tule. En todellakaan pidä kahta mitenkään VAIN kahtena, itsekin olisin kaksi halunnut mutta enempää ei vain tule kuin tuo yksi. 2-3 on sellainen aika normi mun mielestä, 4-5 alkaa olemaan jo monta ja sitten 6-8 on iso perhe jo ja siitä kun yli menee niin alkaa olla jo suurperhe. Näin siis minä ajattelen.
 
Minusta yksi lapsi on "vain" yksi lapsi, mutta todella sopiva toki monille :D. Kaksi-kolme lasta on "normaali", toki kolmekin saattaa tuntua aika paljolta jos hulina käy. 4 tai enemmän lasta ja on kyseessä mielestäni jo suurperhe.
 
Riippuu varmaan lasten ikäerostakin. Jos suunnilleen samanikäiset niin hulinaa, riitaa ja tappelua on varmaan enemmän, kuin jos lapsilla on enemmän ikäeroa, ja vanhempi saattaa pitää nuorempaa eräänlaisena sööttinä leluna eikä kiukuttele jos täytyy osallistua hoitoon tavalla tai toisella. Silloin lapset olis "helppoja" ja ne tuntuis ehkä VAIN kahdelta.

Mutta kuka nyt tykkää mistäkin, meitä on ollut viisi ja olen kaikesta eläintarhamaisesta pyörityksestä huolimatta ollut onnellinen jokaisesta sisaruksestani.
 
"Vieras"
Ei ole. Jokainen päättäköön itse monta lasta haluavat, jos voivat. Itse saimme viiden vuoden lapsettomuuden jälkeen vauvan enkä ajattele, että nyt meillä on VAIN yksi lapsi. En ole koskaan haaveillut suurperheestä, joten jos sisaruksia ei tule luonnollisesti, niin oon tyytyväinen tähänkin tilanteeseen.
 
"niin"
mun mielestä yksi lapsi on VAIN yksi..ja kaksi lasta on ihan ok,mut meille tulee kyllä kolme:D ja tokihan tuo riippuu paljon vanhemmista,että miten monta lasta.toiset pärjää hienosti viiden lapsen kanssa,ja toisille riittää kun yhestä huolehtii.
 
"vieras"
Väestön exponentiaalisen kasvun ottaen huomioon, mun mielestä 2 lasta on juuri sopivasti. Lisääntykää ja täyttäkää maa kehoitus on jo toteutettu. Nyt pitäisi pitää huolta siitä miten kaikille riittää ruokaa ja puhdasta vettä.
 
peesi
[QUOTE="vieras";26859423]Väestön exponentiaalisen kasvun ottaen huomioon, mun mielestä 2 lasta on juuri sopivasti. Lisääntykää ja täyttäkää maa kehoitus on jo toteutettu. Nyt pitäisi pitää huolta siitä miten kaikille riittää ruokaa ja puhdasta vettä.[/QUOTE]

näin. ahnetta ja itsekästä tehdä enemmän.
 
"heppuli"
KAksi lasta on mielestäni aina ollut klisee jos ne ovat tyttö ja poika. Meillä nyt näin on, suunnitelmissa kyllä se kolmas.
Mutta oikeasti sitten kun ajattelee noita ihania lapsia, kukin yksilöitä ja niin arvokkaita. Ei niistä voi sanoa "vaan". Molemmat lahjoja joista olen tyytyväinen. tuttava perhe ei ole toista saanut vieläkään pitkän yrityksen jälkeen. Kun ei voi tietää miksi ihmisillä on kyseinen lapsiluku en arvostele. Oudoksuttaa kyllä, myönnettäköön, ne joilla on selvä valinta että yksi riittää. Mielestäni lapsille sisarukset vaan on niin tärkeitä.
 

Yhteistyössä