*

Itsetehdyt hampurilaiset - vinkkejä?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 26

Ketju: Itsetehdyt hampurilaiset - vinkkejä?

perjantai
    Vierailija

Itsetehdyt hampurilaiset - vinkkejä?

Haluaisin tehdä itse sellaisia amerikkalaistyylisiä (kuten esim chicosilta saa). Onko vinkkejä, miten se onnistuu? Paksu jauhelihapihvi varmaan, entä sämpylät, saako hyviä valmiina vai pitäiskö tehdä itse?

Minkälainen juusto siihen sopisi, onks se cheddaria vai mitä?

Kastikkeita ei välttämättä tartte, mutta mitä laittaisitte?

voi kuule
    Vierailija
    Hyvän hampurilaisen salaisuus oon juuri noi kastikkeet
    Katsot vaan kaupan hyllyltä pari hyvää , meillä tykätään laittaa BBQ kastiketta väliin.

"aapee"
    Vierailija
    no ei, mä syön just ravintoloissakin ilman kastiketta tai pyydän sen erikseen ja maistan ihan vähän, mutta mun mielestä on paljon parempaa ilman

miehelle voisin toki jonkun kastikkeen hankkia.

"vieras"
    Vierailija
    Noissa tuontyylisissä hamppareissa se kastike on kyllä se juttu. Jos taas haluaa snägärityyppisiä, niin sinappikurkkusalaattia, sinappia, ketsuppia, sipulihakkelusta, suolakurkkua ja hyvä maustettu majoneesi. Jäävuorisalaattia tietty kans

hkkk
    Vierailija
    Pekonia, sipulia jotain erikoisempaa juustoa, salaattia, tomaattia, suolakurkkuja, kastikkeita... Mitä enemmän kaikkea sitä parempi kannattaa sämpylöistä tehdä vähän littanampia, niin on helpompi syödä

viva ciabatta!: hod dog bun

Tuolla ohjeella oon tehnyt tosi meheviä hampurilais sämpylöitä (en tosin tiedä sopiiko sun tarkotuksiin). Musta valmit hampurilaissänpylät on ihan kamalia.

"minni"
    Vierailija
    Musta Pekka tuorejuustos sopii hyvin hammareihin. Tulee tulista makua!

lucifer
    Vierailija
    kunnon hampurilainen ei vaadi kuin pehmeän sämpylän ( juusto), cheddaria, kanafilepihvin, suolakurkkua, salaatin lehden, tomaattisiivun, paistetun kananmunan, ananasrenkaan, paistettua pekonia, sipulirenkaita ja aurajuustoa...
    Lilith tykkäsi tästä.

"Vieras"
    Vierailija
    Miten lämmitätte sämpylän?

lucifer
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "Vieras" Näytä viesti
    paahtimessa

bosuv
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja perjantai Näytä viesti
    Haluaisin tehdä itse sellaisia amerikkalaistyylisiä (kuten esim chicosilta saa). Onko vinkkejä, miten se onnistuu? Paksu jauhelihapihvi varmaan, entä sämpylät, saako hyviä valmiina vai pitäiskö tehdä itse?

Minkälainen juusto siihen sopisi, onks se cheddaria vai mitä?

Kastikkeita ei välttämättä tartte, mutta mitä laittaisitte?
    Siiskosen leipomolta kokojyvä sämpylöitä ja lidlistä kokoliha pihvejä. Sitten rehut ja itsetehty bicmac tyyppinen kastike

bosuv
    Vierailija
    Aina pannulla, jolla on hieman rasvaa. Kevyesti painaen kunnen pinta on ruskea
    2good2be4gotten tykkäsi tästä.

bosuv
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "minni" Näytä viesti
    Musta Pekka tuorejuustos sopii hyvin hammareihin. Tulee tulista makua!
    Juu, juuri mikään muu juusto ei sovi. Useimmat juustot tekevät hampurilaisesta vain limaisen ja räkäisen.

Itse tehdyt
    Vierailija
    Pihvi pitää olla itse tehty ja oikein maustettu, se on tärkeintä. Tosin ohjetta en tiedä kun mies ne aina tekee Eipä tarvi hamppareita ostella enää pikapaikoista.

Mä tein just pari viikkoa sitten tällä ohjeella pihvit: Lihansyöjille - Life Is Like This, oli tosi hyviä ja tuhteja! Käytin kyllä ihan kaupan sämpylöitä (itselle ruisleipää) mikä kyllä vähän "latisti" makua. Lisukkeina salaattia, sipulia, tomaattia, juustoa, jotain majoneesia...

Aijaa.com - 10363514 Tossa mun versio.

Jauhelihapihvi jonka teen Maustemekka - 1337 Lihapulla-aines, iso koko tuosta, sekaan vain vettä, liraus kermaa ja jauhelihaa. Paistan uunissa.
    Sit väliin paistettu muna, cheddar-siivu, kaupan hampurilaiskastiketta, ketsuppia, kurkkua ja salaattia, joskus pekonia tai esim. tomaattisiivu, punasipulia tms. Noi on vielä suht. terveellinenkin vaihtoehto tolleen Ruispalan tai Reissumiehen väliin tehtynä, mutta joskus oon höttöhimoissa tehny ihan valmiiseen kaupan hampurilaissämpylään.

lucifer
    Vierailija
    pihvin jos tekee itse. suosin paistijauhelihaa siihen vain suola mausteeksi. ja pannulla paisto. ei kananmunaa, ei korppujauhoja. pelkkä jauheliha ja suola.

Mä ostan kanan rintafileitä ja ja hampparisämpylöitä, väliin tomaattia ja mozzarellaa, salaattia tietty, pesto päälle ja sitten joku hyvä kastike, esim ihan perus tai mistä ikinä ite tykkää Mä harvemmin laitan sinne kastiketta, kun se pesto on itessään jo niin hyvää!

Chicoshamppari
    Vierailija
    Pihvi on oikeesti tärkein. Pelkkä jauheliha, siihen mausteiksi chiliä, juustokuminaa, vähän curryä, basilikaa ja mustapippuria. Sillä tulee se "chicospihvin" maku. Sit huolella puristelet ne mausteet lihaan, siitä pihvejä (pitää puristella ja taputella pihvit hyvin, ettei oo liiaan hajoavia) ja paistat pannulla. Kun melkein valmiita, toiselle puolelle cheddarsiivu, joka saa vähän sulaa.

Lisäksi hampparisämpylä, maustekurkkua, sipulia, tomaatti, ketsuppi, majoneesi jos haluaa. Nam!

Paistinpannussa että tulee ihan pikkasen rapeat, ei kuitenkaan liian koviksi.

"minnis"
    Vierailija
    Hyvän hampurilaisen salaisuus:
    - Itse tehty kunnolla maustettu jauhelihapihvi
    - Välissä paistettu anananrengas ja kananmuna
    - Cheddar-juustoa, kurkkusalaattia, sinappia, ketsuppia, majoneesia
    - halutessaan tomaattia

"Minnis"
    Vierailija
    Ai niin ja ehdottomasti sipulisilppua vielä lisäksi.

Itsetehdyt pihvit jotka lätkäisee pakkaseen hetkeksi ennen paistamista.

Kastike on helppo tehdä itse mutta kaupankin on ihan ok. Kananmuna, salaatti, tomaatti, cheddarit väliin, miehelle lisäksi kurkkusalaattia ja jalopeno- siivuja.

"kotikokki"
    Vierailija
    Meidän perheen hampurilainen syntyy näin:

- Kotitekoinen jauhelihapihvi (taikinassa 400g paistijauhelihaa, 1 kananmuna, 2dl kermaviiliä, ruiskorppujauhoja, suolaa ja pippuria)
    - Reilusti ruskistettuja sipulirenkaita
    - Cleddar-juustoa
    - ruskistettua pekonia
    - vähän kaupan valmista hampurilaiskastiketta
    ja koko komeus Reissumies ruisleivän väliin

Lapsille tehdään pelkistetty versio, josta sipulit ja pekoni jätetään pois

kuola valuu....
    Vierailija
    Meillä taas tällaista:

itseleivotut sämpylät
    naudanjauhelihapihvit, suoraan paketista plätkytetyt, paistetut, bbq-soosilla glaseeratut
    cheddaria
    ketsuppia
    bbq-soosia
    jalopenoja
    salaattia
    tomaattia
    coleslawia
    karamellisoituneita sipulirenkaita (siis paistettua punasipulia)

hakkaa niiiiiin mc-hes-burgerit mennen tullen....

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus