Mitä mieltä olet sateenkaariperheistä...???

  • Viestiketjun aloittaja "Susu"
  • Ensimmäinen viesti
"Susu"
Eli mitä funtsit asiasta? Miten luulet sateenkaariperheen lasten kokevan asian? Miten muut lapset suhtautuvat asiaan, kiusataanko tällaisen perheen lapsia pihalla, koulussa? Miten muut aikuiset suhtautuvat, esim koulussa?
 
lucifer
[QUOTE="Susu";26946625]Kaunis ajatus mutta todellisuudessa se ei mene noin. Yhteiskunta ei ole vielä niin suvaitsevainen. Ikävä kyllä.[/QUOTE]eihän se mene, itse kuitenkin olen opettanut ja opetan lapsilleni suvaitsevaisuutta.
ja opetan ( ainakin yritän opettaa) hyväksymään erilaisuuden, erilaisuushan on rikkaus!

ja tarkoitan tällä muutakin kuin sateenkaari perheitä.
 
Perhe siinä missä muutkin, enpä juuri koe tarvetta sen ihmeemmin funtsia muiden ihmisten tavallista arkea. Jos perusturvaallisuuteen ja hoivaan liittyvät asiat ovat kunnossa, lapsilla on varmasti hyvä olla. Muiden lasten tai aikuisten mielipiteillä ei pitäisi olla mitään väliä. Kiusaamisen syyt ovat aina kiusaajissa ja toimimattomassa yhteisössä - kiusaamiselle löytyy syitä ihan mistä vaan. Kouluissa on töissä ammattilaisia, joiden pitäisi osata kohdata lapset ja aikuiset heille annettujen ohjeiden ja oletusten mukaisesti.
 
"Susu"
Perhe siinä missä muutkin, enpä juuri koe tarvetta sen ihmeemmin funtsia muiden ihmisten tavallista arkea. Jos perusturvaallisuuteen ja hoivaan liittyvät asiat ovat kunnossa, lapsilla on varmasti hyvä olla. Muiden lasten tai aikuisten mielipiteillä ei pitäisi olla mitään väliä. Kiusaamisen syyt ovat aina kiusaajissa ja toimimattomassa yhteisössä - kiusaamiselle löytyy syitä ihan mistä vaan. Kouluissa on töissä ammattilaisia, joiden pitäisi osata kohdata lapset ja aikuiset heille annettujen ohjeiden ja oletusten mukaisesti.
Oon samaa mieltä, mutta oikeastaan avasin tätä keskustelua just siksi et ihmiset joskus pysähtyis ajattelemaan että miten toimii. Yhteiskunta ei vielä ota vastaan sateenkaariperheitä samalla lailla kun muut perheet ja kun ohmiset ymmärtäis nää "vastoinkäymiset" ko perheissä niin oma käytös ja mielipide saattaisi muuttua...??? Vaikea selittää mitä tarkoitan :)
 
En funtsi oikeastaan mitään. Mun nähdäkseni ovat ihan tavallinen perhe siinä missä jokin muukin perhe. Lapsille se on aivan yhtä normaalia, kuin mikä muukin perhemuoto tahansa, joten eivät he asiaa mitenkään sen kummemmin koe...sama asia, kuin kysyisi että miten lapsi kokee elämänsä "perinteisessä" ydinperheessä.

Muiden lasten suhtautuminen riippuu kotoota lähtevien oppien mukaan. Meidän lapsemme eivät kiusaisi pihalla, eikä koulussa. Tai muutoin mä kiusaisin niitä omia kakaroitani.

Aikuisten suhtautumista on varmasti moneen lähtöön. Mutta niinhän se on vähän joka asian kohdalla. Tuskin on olemassa asiaa, jonka puolesta ihan kaikki ihmiset liputtavat.
 
Mahdolliset ongelmat tekee vain ja ainoastaan tämä takapajuinen yhteiskunta. Mun mielestä lapset kasvaa sateenkaariperheissä siinä missä isä-äiti -perheessäkin.

Sateenkaariperhelapset jotka tiedän, ovat joutuneet perhetaustansa vuoksi kiusatuiksi. Sekään ei suoraan mun mielestä ole niiden kiusaajien vika vaan idioottivanhempien jotka istuttavat typeriä ennakkoluuloja kiusaajalapsille.
 
"mamma"
[QUOTE="Susu";26946625]Kaunis ajatus mutta todellisuudessa se ei mene noin. Yhteiskunta ei ole vielä niin suvaitsevainen. Ikävä kyllä.[/QUOTE]

Kyllähän se juuri noin menisi (sen ns voisi ottaa pois), lapset ovat suvaitsevaisia. Se mitä ajatuksia vanhemmat lastensa päähän laittavat onkin sitten ihan toinen juttu. Vanhemmat="yhteiskunta" pilaa tämän asian. Lapsi ei tiedä että asian pitäisi jotenkin olla kummallinen tai siitä pitäisi olla jotain eritystä mieltä elleivät vanhemmat sitä niille kerro.
 
50v sitten eroperheitä katsottiin kieroon ja lapsia kiusattiin, nykyään jokainen lapsi tietää eroperheitä. kyllä kaksi vanhempaa on aina parempi kuin yksi, sukupuolesta välittämättä.

lapsia voidaan kiusata mutta se ei ole perheiden elämäntapojen syy vaan ymmärtämättömien ihmisten kivikautista ajattelua.

sateenkaariperheet ei aiheuta minulle mitään ihmetystä. ihan sama onko perheessä yksi vai kaksi vanhempaa ja mitä sukupuolta kunhan ovat turvallisia ihmisiä.
 
YaYa
en mitään erityistä mieltä. vanhempien seksuaalisuudella ei lasten onnen kannalta ole merkitystä. ennemmin olen huolissani alkoholistien ja väkivaltaisten vanhempien lapsista. naapurimme hieman heitteille jäneet ls piirissä kasvaneet lapsetkin olisivat paljon onnellisempia ja mieleltään terveempiä onnelisen homoparin lapsina kun tuon perheen kasvatteina
 
Sateenkaariperhelapset jotka tiedän, ovat joutuneet perhetaustansa vuoksi kiusatuiksi. Sekään ei suoraan mun mielestä ole niiden kiusaajien vika vaan idioottivanhempien jotka istuttavat typeriä ennakkoluuloja kiusaajalapsille.
Näin!
Itse olen selittänyt lapsen kysyessä parisuhteesta ja rakkaudesta mahdollisimman tyhjentävästi, ettei mitään ennakkoluuloja tyttö-tyttö/poika-poika -rakkauksia kohtaan tule.
Minun lähipiirissä ja suvussa on useampiakin naispareja ja yhdelle niistä on tämän vuoden aikana syntynyt vauvakin. :)
 
YaYa
mun mielestä tosi kiero ajatus että älä tee lapsia jos olet homo, älä tee lapsia jos olet lihava, älä anna lapsellesi sitä tai tätä nimeä ettei lasta kiusata. eikai kiusaaminen kiusatun/kiusatun vanhempien vika ole.. mun lapset tulee tosi varmasti ala-aste ikäsinä saamaan silmälasit ja niistähän on kiusattu lapsia aina, kuitenkin lapseni menin tekemään.
opettakaa niille lapsillenne käytöstapoja ja puuttukaa te kiusaajien vanhemmat asiaan. kiusaaminen ei ole kiusatun vika vaan kiusaajan saaman kasvatuksen!! opettakaa edes vähän suvaitsevaisuutta niille lapsille niin kiusaamista ei niin paljon olisi
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
En mä suuremmin funtsi. Paikkansa kaikilla ja oikeus perheeseen. Ollaan me pojankin kanssa jo juteltu näistä asioista ja pyritään välittämään sellasta asennetta että mikään parisuhdemuoto ei ole huonompi toista eikä ole olemassa yhtä ainoaa ja oikeaa parisuhdemallia.
 
Shiridan
Mä tunnen yhden naisparin joilla kaksi lasta. Asuvat pk-seudulla ja täällä päin elämä sujuu kuten millä tahansa perheellä. Ovat kotoisin pienemmiltä paikkakunnilta ja kuulemma siellä osoitellaan ja jupistaan selän takana "lepakkoperheestä".
Tutustuin ensin vain toiseen naiseen ja kului viikkoja ennen kuin kävi ilmi koko lesbous, jutteli perheestään kuten muutkin mutta ei puhunut puolisostaan etunimellä (tai en kiinnittänyt huomiota), Eikä tee asiasta mitään numeroa ikinä. Uskoisin että sekin vaikuttaa suhtautumisiin, koska ihmettelijät kuulevat niitä samoja perhe-elämän asioita kuin heteroperheiden vanhemmatkin kertovat. Lapset Koulussa ja pk-ssa. Ovat kertoneet, että muut lapset eivät kiinnitä asiaan huomiota mutta vanhemmat (etenkin koululaisten) osoittavat kyllä epäluulonsa esim. Vanhempainilloissa. Yksi koulukaveri ei saanut tulla tytön luoksen kylään ym.
 
"vieras"
En pidä ajatuksesta, mutta kiusaamaan ei saa todellakaan lähteä. Kaikkia pitää kohdella tasavertaisina. Minullakin homotuttuja, joista pidän jonkin verran, vaikka itse en koekaan homouden harjoittamista ns. luonnollisena. Ihmisinä voivat olla todella fiksuja ja mukavia. Ei sen puoleen, ei kaikilla tarvitse olla samat mielipiteet. Osa kauhistelee joitakin minun arvomaailmaan koskevia asioita, enkä siitä pahastu, kunhan keskustelu pysyy suht' sivistyneissä mitoissa ilman haukkumista ja syyttelyä. :)
 
En oikeastaan mitään mieltä. En yleensäkään käytä aikaani pohtimalla suuresti toisten perhemuotoja.

Omalla kohdalla toivon, että lapsille ei erikseen tarvitse opettaa ihmisten kunnioitusta ja hyväksymistä, oli nämä millaisesta perheestä tahansa tai oli näillä millainen sairaus tahansa. Toivin, että lähipiiri ja kaikki ne ihmiset, jotka lasten elämään kuuluu antaa lapsille käsityksen, että kaikki ihmiset on oikeasti tasa-arvoisia oli näillä sitten kuinka monta äitiä/isää tahansa, tai asuivat nämä millaisessa perhemuodossa tahansa.
 
"Jep jep"
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26946708:
En pidä normaaleina perheinä.
"Normaali" perhe onkin se, jossa isä käy vieraissa, pahoinpitelee vaimoaan, ryypiskelee tai parhaimmassa tapauksessa äiti tekee samoin ja sitten pian erotaan ;)

Tällaisia normaaleja perheitä löytyy pilvin pimein.
 

Yhteistyössä