Tätä kautta löydetty blogi, mitä mieltä tästä kirjoituksesta?

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Lapsille ostettu leikkiteltta ja lapset innoissaan sitä odottavat, että pääsevät leikkimään. No, teltan väri ei äidin mielestä sovikaan sisustukseen joten teltta takaisin pakettiin ja pois. Pitäähän lasten oppia kokemaan myös pettymyksiä, mutta tämä kuulosti jo ilkeältä (vaikka ei tietenkään tahallaan tehty äidiltä, mutta eikö lupaukset kuitenkin voisi pitää?). Yksi ja sama teltta? | Kesällä kerran
 
Voi elämä! Toisaalta jos tuolla naisella ei ole elämässään muuta sisältöä kun sisustus ja värit, niin senkus tehkööt noin. Sitä paitsi lapsethan pääsevät mummolaan leikkimään teltalla. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lilith Le Mort
"eräs"
Mä kyllä tavallaan ymmärrän, että toi häiritsi. Ihan senkin takia, kun tilaa jonkun tuotteen eikä se sitten olekaan ollenkaan sen näköinen kuin kuvassa oli. Jos on tohon värihommaan lähtenyt, niin ei varmaan ihan noin isolla tavaralla halua värimaailmasta poiketa. Joku pienempi esine olisi varmaan mennyt.
 
Aika harmitonta. Ja vielä tulee aika, kun lapset alkavat haluta jotain mikä ei äidin silmää miellytä. Nauttikoon nyt, kun voi vielä itse sommitella kaiken sävyyn.

Ostin minäkin taaperokärryn ja puisen hellan sopimaan yhteen hyllyn ja maton kanssa, vaikka olisin voinut valita muutakin. So what? Ei ne lapset mustavalkoisuudesta vielä kärsi.
 
  • Tykkää
Reactions: Miili ja as if
"hmmm"
Aika harmitonta. Ja vielä tulee aika, kun lapset alkavat haluta jotain mikä ei äidin silmää miellytä. Nauttikoon nyt, kun voi vielä itse sommitella kaiken sävyyn.

Ostin minäkin taaperokärryn ja puisen hellan sopimaan yhteen hyllyn ja maton kanssa, vaikka olisin voinut valita muutakin. So what? Ei ne lapset mustavalkoisuudesta vielä kärsi.
Äiti olisi voinut etukäteen miettiä mahdollisia ongelmia, kaikki ei mene aina suunnitelmien mukaan. Olisi jättänyt teltan hehkuttamiset pois ja pitänyt sen vaikka yllätyksenä, pienten lasten on aika vaikea ymmärtää (kun lähes kaikkien aikuistenkin), että "emme voi tätä lelua nyt pitääkään kun äiti ei tykkää sen väristä".
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="hmmm";27088621]Äiti olisi voinut etukäteen miettiä mahdollisia ongelmia, kaikki ei mene aina suunnitelmien mukaan. Olisi jättänyt teltan hehkuttamiset pois ja pitänyt sen vaikka yllätyksenä, pienten lasten on aika vaikea ymmärtää (kun lähes kaikkien aikuistenkin), että "emme voi tätä lelua nyt pitääkään kun äiti ei tykkää sen väristä".[/QUOTE]

No siellähän se komeilee mummolassa, ja sopii sisustukseenkin :D
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"mona"
No mullekin tuli toi sama teltta ja oli ihan erivärinen ku kuvassa. En halunnut sitä meille yläkertaan, mihin se oli suunniteltu, mut onneksi meillä on alakerta missä ei niin väliä.. Mut mitään riemunkirjavaa telttaa mä enalkais meillä kattelemaan viikkotolkulla ees lastenhuoneessa.
 
hellsbells
Toihan on aivan helvetin älytöntä. Siinä ei muijalla paljon järki päätä pakota.
Mitähän meijän muksu sanois kun hakisin sille lelun laatikossaan, hehkuttaisin että jeeejeee uus upee kauhakuormaaja!!! Avaisin paketin ja toteisin että.. nääh, tää on ruma , viiään pois. ÖÖÖH ?

Tuossa että mitäs sitten kun lapset kasvaa ja tyttö haluaiskin pinkin hellokitty-paidan? " no eihän kaiken tarvii olla vaaleenpunasta, mutta toki,toki..." Salliikohan se likalleen sitten vaikka pinkin rusetin päähän kerran viikossa?
 
Olipas kiva blogilöytö, alan lukijaksi todellakin!

En ihmettele ollenkaan tuota teltta-asiaa. Jos haluaa sisustaa kotinsa kauniisti (siis omaa silmää miellyttävän kauniisti huom!) miksei saisi olla tarkka tekemistään hankinnoista?

Kyllä meilläkin on sisustuksessa oma tyyli, josta olen melko tarkka. Tuttavapiirissä on koteja ja sisustajia joka lähtöön, myös sellaisia joille mustavalkoinen, tyylikäs koti olisi kauhistus. Mutta onneksi ei yhtään sellaista joka viitsisi halveksia, tai pitää pakkomielteisenä ihmistä jonka koti on viimeisen päälle viilattu.
 
"apua"
Voi vittu mitä älykääpiöitä. Kumpi on suurempi paha, kertokaa, se että lapsi pettyy kun ei saa teltaa jota arvon Äiti on hehkuttanut niin vaiko se että arvon äitin silmiin sattuu kun on niin väärä väri.

Kavaskaa itse aikuiseksi ennen kun niitä muksuja pykäätte. Ja vastasuudessa ostakaa tuollaiset salaa lapsilta. Jos ei sovi silmään, ette tuo näytille. Hemmetin keskenkasvuiste älykääpiöt. Ymmärrän että kotia on kiva sisustaa mutta rajansa ihan kaikella.
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
raitaa
Vähän pisti huvittamaan tuossa me naiset lehden jutussa olevat kuvat, kun kaikki on puettu mustavalkoraidalliseen yläosaan ja mustaan alaosaan. Siis kun aina naureskellaan, jos esim pariskunnalla on samanlaiset tuulipuvut, niin tuossa on jo menty aika pitkälle.
Itse en todellakaan jaksa nipottaa väreistä. Kotonani olohuone on aikalailla sävysävyyn, mutta lastenhuoneissa on kyllä saaneet lapset itse päättää tavaroiden värit. Ehkä heilläkin alkaa jossain vaiheessa värisilmä sanoa mitä yhdistellään, mutta nyt jos haluavat roosan päiväpeitteen ja sen päälle sinivihreän pöllöhuovan ja pinkit huovat, niin saavat laittaa, aikuisten vieraiden tullessa voin vaikka sulkea lastenhuoneen oven, kotini ei ole esittelyasunto.
 
"apua"
Olipas kiva blogilöytö, alan lukijaksi todellakin!

En ihmettele ollenkaan tuota teltta-asiaa. Jos haluaa sisustaa kotinsa kauniisti (siis omaa silmää miellyttävän kauniisti huom!) miksei saisi olla tarkka tekemistään hankinnoista?

Kyllä meilläkin on sisustuksessa oma tyyli, josta olen melko tarkka. Tuttavapiirissä on koteja ja sisustajia joka lähtöön, myös sellaisia joille mustavalkoinen, tyylikäs koti olisi kauhistus. Mutta onneksi ei yhtään sellaista joka viitsisi halveksia, tai pitää pakkomielteisenä ihmistä jonka koti on viimeisen päälle viilattu.
TAIS sultakin taas unohtua yksi seikka. Se että tuo apina oli hehkuttanut mukuloilleen teltaa ja kuinka leikitään jajaja. Sitten kun se tulee niin viedään samantien pois. Jotain rajaa muksujen luokkaamisellakin pitäs olla.

Ihan sama kun mies lupaisi järjestää romanttisen hääpäivä illallisen, suunniteltaisiin asiaa viikkoja. Mutta sitten tunti ennen tuota ilmottaisi että kulta, mä lähden jätkien kanssa matsiin ja sen jälkeen baariin. Mutta tekee hyvää naiselle että oppii pettymään elämässä
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="apua";27088826]TAIS sultakin taas unohtua yksi seikka. Se että tuo apina oli hehkuttanut mukuloilleen teltaa ja kuinka leikitään jajaja. Sitten kun se tulee niin viedään samantien pois. Jotain rajaa muksujen luokkaamisellakin pitäs olla.

Ihan sama kun mies lupaisi järjestää romanttisen hääpäivä illallisen, suunniteltaisiin asiaa viikkoja. Mutta sitten tunti ennen tuota ilmottaisi että kulta, mä lähden jätkien kanssa matsiin ja sen jälkeen baariin. Mutta tekee hyvää naiselle että oppii pettymään elämässä[/QUOTE]

Meneeköhän teillä joillain nyt vähän turhan yli tämä aihe?
 
[QUOTE="hmmm";27088771]Ai tää olikin se bloggaaja, joka pukee koko perheen (miehenkin) mustavalkoiseen.. Jotenkin ihanaa ettei itsellä ole tollaisia pakkomielteitä.[/QUOTE]

:D ...onkohan miehellä joku äiti kompleksi, kun antaa vaimin pukea itsensä? Mun mies hankkii kyllä vaatteensa ihan itse (ja pukeutuu paljon tyylikkäämmin kuin minä).

Toki minäkin sille jonkun puseron joskus ostan, mutta että pakottaisin pukeutumaan samalla tavalla...!

Meillä on onneksi koti sisustettu sen mukaan mistä on tykätty, lyöty seinään juuri sen värinen tapetti mistä on tykätty. Lastenhuoneen värikkyyskään ei siten pääse polttamaan verkkokalvoja...

Toiset tykkää mustavalkoisesta, sallittakoon se heille. :) Itse en pystyisi. Nuo Lapset ei varmaan ikinä tahdo omaan kotiinsa mustavalkoista...
 
"ninni"
Meneeköhän teillä joillain nyt vähän turhan yli tämä aihe?
Jos on noin paa addiktio sisutuksen suhteen että on valmis pahoittamaan lastenkin mielen sen vuoksi niin ihan asiasta kritisoidaan ja kovaan ääneen.

Palautusta maanpinnalle. Ne lapset toden totta poistuu aikanaan "pilaamasta" kodin sisustusta. Aikuinen voinee sen hetken odottaa. Jos onkin päättänyt tuollaisen linjan ottaa niin sitten lapsille ei esitellä ennen yhtään mitään, ennen kuin äiti on tuomaroinnut saako sellaisen kotiin tuoda.
 

Yhteistyössä