Kuinka monta ihmistä tiedät jotka HUIJAA kelan/sossunrahoja?

  • Viestiketjun aloittaja Kakkukeisari
  • Ensimmäinen viesti
Kakkukeisari
Tuli mieleen tosta sosuuskeskustelusta..

Itse tunnen ainakin seuraavat tapaukset (ei ole huhupuheita vaan ihan on ihmiset itse avautuneet ja mulle kerrottu että näin tehdään)

-parikin tyyppiä joille maksetaan palkka pimeenä ja nostetaan samalla kelan etuuksia. Paljonon myös kavereita jotka kyselee pimeitä töitä.
-variaatio edelliselle: palkka maksetaan toiselle, ei sossuun ilmoitettavalle tilille. Tätä oon miettiny että eikö verotuksessa näy ja eikö sossu tarkista?
-rahankierto jonkun palvelimen, esim pokeritilin kautta.
-tekaistu vuokrasopimus, allekirjoitukset väärennetty. Asumistuki myönnettiin! Kolmeen pekkaan jaettu rahat.
-oikeasti pariskunta yhdessä mutta kelalle sanottiin että kämppiksiä, saivat asumistukea.

Näitähän riittää. Jooh.. Itse oon työssäkäyvä normaali ihminen, oonko ainoa kenen kaveripiirissä näin paljon näitä? Epäilen että aika yleistä huijata kelaa ja sossu. Keinojahan riittää.
 
"noh"
Yhden.

Nostaa työttömyyspäivärahaa, vaikka ei siihen iltalukio-opiskelijana ole oikeutettu. Ei vaan ilmoittanut työkkäriin, että kirjoittautuu ilta-lukioon ja ei ne sitä ainakaan vielä ole selville saaneet.
 
No Jäppiset ja Venäläiset ja Savolaiset ja Lappalaiset ja Virolaiset ja Ahlgrenit ja jajjajajaa...niin, mikä olikaan se paljastusluurin numero, soitanko heti vai huomenna?

Vai olikohan se sitten kokonaista 0 perhettä.
 
gfgf
Tässä yks pv tuttu ihminen (ihan lähisukua) kertoi kuin vuosikausia saanu yh-korotukset lapsilisään ja asumistuet yms. kun "eronneet" miehen kanssa kyllä virallisesti (avioero, mies kirjoilla toisaalla), mutta asuneet silti yhdessä ja mm. ruoka ym. asiat yhdessä maksettu.
Laskeskelin tuossa että jo minimimäärillä nainen on saanut perusteetonta rahaa 10 vuoden aikana melkein 30 000€ =O

Pöyrisyttävää.
 
[QUOTE="noh";27437482]Yhden.

Nostaa työttömyyspäivärahaa, vaikka ei siihen iltalukio-opiskelijana ole oikeutettu. Ei vaan ilmoittanut työkkäriin, että kirjoittautuu ilta-lukioon ja ei ne sitä ainakaan vielä ole selville saaneet.[/QUOTE]

Työtön ei mitenkään automaattisesti menetä oikeuttaan työttömyyspäivärahaan, vaikka opiskelisikin iltaisin.
Eli ilmeisesti et sitten oikeasti tunne yhtään...

:)
 
"perheellinen"
Myönnän, harkittu on, että mies muuttaisi kirjat vaikka äidilleen. Mutta ei toteutettu, ainakaan vielä. Me eletään miehen palkalla, itsellä minimituet. Yksinhuoltajia tuetaan, rahaa tulee ovista ja ikkunoista (kokemusta on) mutta perheellisillä oletetaan että jos toinen vanhempi töissä, niin rahat kyllä riittää, mitenkään ei tueta. Perheen koko/menot ei vaikuta. Nyt joku viisas voisi sanoa, että itsepä olette noin valinneet, mutta aina kun ei asiat mene niin kuin on suunniteltu. Vuokralla asutaan, auto on pakko olla työmatkan takia, jauheliha, makaroni ja nuudelit tulleet tutuiksi.
 
"noh"
Työtön ei mitenkään automaattisesti menetä oikeuttaan työttömyyspäivärahaan, vaikka opiskelisikin iltaisin.
Eli ilmeisesti et sitten oikeasti tunne yhtään...

:)
Itse kertoi minulle näin tehneensä ja syyt myös. :)

Minulle muuten itsellenikin sanottiin työkkärissä aikoinaan joku seitsemän vuotta sitten, että iltalukio-opiskelija ei valitettavasti saa opintotukea, koska ei ole päätoiminen opiskelija, mutta jos sitten työttömyystukea haluaisin, niin en sitäkään saa, koska olen kuitenkin opiskelija.

Töitä olen kuitenkin aina tehnyt, eli käytännössä en sitten tiedä omakohtaisesti.
 
"perheellinen"
Kerro mistä niitä jumalattoman suuria tukia saa niin mä haen niitä heti!
Mikä on "jumalattoman suurta" kenellekin, makuasia. Mutta vertailun vuoksi, jos olisin nyt yksinhuoltaja, sossun ja kelan asiakas, käteen jäisi kaksi kertaa enemmän rahaa, eikä tästä summasta tarvitsisi maksaa vuokraa eikä sähkölaskuja (sossu maksaisi), päiväkotimaksuja eikä terveydenhoitokustannuksia. Kyllä se valitettavasti niin vain on, että rehellinen työnteko on tässä maassa tehty aikalailla kannattamattomaksi, ellei sitten oikeasti ole tosi hyvä palkka (mitä harvalla on). No, mielummin olen perheellinen kuin yksinhuoltaja, mutta rahallisesti tämä on aikamoinen disasteri.
 
[QUOTE="noh";27437651]Itse kertoi minulle näin tehneensä ja syyt myös. :)

Minulle muuten itsellenikin sanottiin työkkärissä aikoinaan joku seitsemän vuotta sitten, että iltalukio-opiskelija ei valitettavasti saa opintotukea, koska ei ole päätoiminen opiskelija, mutta jos sitten työttömyystukea haluaisin, niin en sitäkään saa, koska olen kuitenkin opiskelija.

Töitä olen kuitenkin aina tehnyt, eli käytännössä en sitten tiedä omakohtaisesti.[/QUOTE]

Ok.
Minä luin tuon tiedon iltalukioiden sivuilta.
Tiedä sitten, miten lopulta on...

:)
 
Keittiönoita
Tunnen useammankin. Mutta syy on ollut ihan minussa. Kun jollekin olen halunnut lahjoittaa rahaa, en ole halunnut lahjoittaa sitä rahaa kyseisen henkilön kotikunnan sossulle vaan kyseiselle vähävaraiselle henkilölle. Joten näissä lahjoituksissa olen aina ensin kysynyt, saako toimeentulotukea ja jos saa, olen lähettänyt rahan seteleinä kirjekuoressa. Jos ei ole saanut, olen tehnyt tilisiirron.
 
Keittiönoita
[QUOTE="noh";27437482]Yhden.

Nostaa työttömyyspäivärahaa, vaikka ei siihen iltalukio-opiskelijana ole oikeutettu. Ei vaan ilmoittanut työkkäriin, että kirjoittautuu ilta-lukioon ja ei ne sitä ainakaan vielä ole selville saaneet.[/QUOTE]
Iltalukio-opiskelija ei myöskään ole oikeutettu opintotukeen, joten miksi ei ole oikeutettu työttömyyspäivärahaankaan? Millä työttömän iltaluokiopiskelijan on tarkoitus rahoittaa elämisensä?Toimeentulotuella? Ja en siis tiedä, meillä tuon iltalukiolaisen eläminen hoituu perinteisesti "mamma betalar" :D Mutta mietin vaan niitä, joita mutsi ei elätä.
 
Tunnen parikin, spurguja, jotka saavat kaiken mahdollisen (kyllä, tiedän heidän asiansa niin hyvin että voin sanoa näin) sairauspäivärahoista toimeentulo- ja asumistukiin. Raha menee viimestä senttiä myöten viinaan tai douppiin tai lasoliin, ja sitten sossuun pummimaan että "mulla ei oo ruokaa".

Nämä pari tapausta osaavat käyttää sos. toimea ja kelaa erittäin hyvin hyväkseen, saavat asuntoja aina uudestaan kun edellinen vuokrasopimus on päättynyt. Kaikki maksetaan heille, vaikka kaikki myös tietävät mihin heidän rahansa menee. Systeemi kusee, sanoisin.
 
Mulla on yks epäilys pienestä vilpistä (Pariskunnalla 2 vuokra-asuntoa ja toisesta varmaan saa jotain asumistukea tms. rahaa, eivät irtisano asuntoa , mutta asuvat vain yhdessä asunnossa), en ole kuitenkaan kysellyt sen tarkemmin, kun asia ei mulle kuulu. : /
 
"Vieras"
Tunnen parikin, spurguja, jotka saavat kaiken mahdollisen (kyllä, tiedän heidän asiansa niin hyvin että voin sanoa näin) sairauspäivärahoista toimeentulo- ja asumistukiin. Raha menee viimestä senttiä myöten viinaan tai douppiin tai lasoliin, ja sitten sossuun pummimaan että "mulla ei oo ruokaa".

Nämä pari tapausta osaavat käyttää sos. toimea ja kelaa erittäin hyvin hyväkseen, saavat asuntoja aina uudestaan kun edellinen vuokrasopimus on päättynyt. Kaikki maksetaan heille, vaikka kaikki myös tietävät mihin heidän rahansa menee. Systeemi kusee, sanoisin.
Toisaalta taas kadulla on rahallisempaa, kun mahdollisimman monella on oma koti.
 
"vieras"
Yhden perheen. Isä tekee pimeitä töitä ja on kirjoilla varastossa. Äiti saa kaikki tuet yh-korotuksineen. Äidillä on 2 tiliä, toisella tilillä on oikeasti rahaa ja toiselle menee sossun rahat ja siitä vie tiliotteet. SUOMALAINEN perhe!
 

Yhteistyössä