Lastenkirja KANNABIKSESTA

  • Viestiketjun aloittaja hmm?
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä mä voisin lukea ja kertoa, kun hän itse kyselee tai on enemmän kiinnostunut tupakasta, alkoholista, ym. En mä saanut pienenä mitään tietoa äidiltä huumausaineista ja mun mielestä on tärkeää että lapsi tietää mitä maailmassa on "tarjolla" ja osaa sitten tehdä omat valintansa kun ja jos huumeita tulee naaman eteen.
 
Ruokahamppua on meillä syötykin ja olen puhunut kasvin eduista viljelytarkoituksessa mm. siksi, että siitä saatava vaatekuitu on kestävämpää kuin silkki eikä kasvi kaipaa hyönteismyrkkyjä pellolla. Mitään pilvimyönteistä keskustelua en ole lasteni kanssa käynyt ja pääasiassa kantani onkin, että kaikki päihteet ovat pahasta. Tosin, pidän kannabista morfiinia parempana kipulääkkeenä esim. terminaalivaiheen syövässä, mutta sitä saa reseptillä apteekista, jos lääkäri sellaista määrää.
 
winter throne
Ruokahamppua on meillä syötykin ja olen puhunut kasvin eduista viljelytarkoituksessa mm. siksi, että siitä saatava vaatekuitu on kestävämpää kuin silkki eikä kasvi kaipaa hyönteismyrkkyjä pellolla. Mitään pilvimyönteistä keskustelua en ole lasteni kanssa käynyt ja pääasiassa kantani onkin, että kaikki päihteet ovat pahasta. Tosin, pidän kannabista morfiinia parempana kipulääkkeenä esim. terminaalivaiheen syövässä, mutta sitä saa reseptillä apteekista, jos lääkäri sellaista määrää.
Peesaan tätä. Ei lapsille tarvitse muuta kertoakaan kuin faktat ja hamppu on tosiaan hyvä viljelykasvi monikäyttöisyytensä vuoksi. Siinä vaiheessa kun mitä tahansa kasvia aletaan käyttämään väärin eli päihtymistarkoituksessa, pitäisi tajuta myös seuraukset.
 
"vieras"
Suhtaudun kannabikseen uskoakseni keskimääräistä suopeammin, mutta kyllä tuo kirja oli musta aika kamala. En pidä kannabista sen parempana tai pahempana kuin alkoholia tai tupakkaa, ja en halua lukea lapsilleni näistäkään aiheista mitään propaganda-kirjoja. Saavat sitten joskus murrosiän kynnyksellä kiihkotonta ja asiallista tietoa ja valistusta.
 
ok
Just joo mitä kannabismyönteistä lasten aivopesua. ”Ihmisille sattuu erehdyksiä, ja joskus poliitikotkin saattavat tehdä huonon lain”, hän sanoi. ”Onneksi me kuitenkin asumme maassa, jossa ihmiset ovat oppineet tekemään työtä sen eteen, että epäreiluja lakeja voidaan muuttaa.”
 
[QUOTE="vieras";27844430]Samallainen pitäs tehdä viinasta.[/QUOTE]

Heh. Moinen taitaisi olla täällä enemmän paikallaan.
Toisaalta miten hitossa sen "vaarattomuuden" ja "ok"-juttuna olon perustelisi?

Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen:
Ei, en ikinä lukisi tuota kirjaa pikkulapsille.

:)
 
dffffffffffsdgsdg
[QUOTE="vieras";27844566]Suhtaudun kannabikseen uskoakseni keskimääräistä suopeammin, mutta kyllä tuo kirja oli musta aika kamala. En pidä kannabista sen parempana tai pahempana kuin alkoholia tai tupakkaa, ja en halua lukea lapsilleni näistäkään aiheista mitään propaganda-kirjoja. Saavat sitten joskus murrosiän kynnyksellä kiihkotonta ja asiallista tietoa ja valistusta.[/QUOTE]


Täysin samat ajatukset.


Kirjan luettua päässä vaan pyöri että mitä ihmettä??!!?? ja ennen kaikkea; Miksi ihmeessä??!!??
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27845169]Anteeksi, mut mua nauratti.
Ei, en lukisi lapsilleni jos minulla olisi. Vähän sairas kirja.[/QUOTE]

Mikä kohta oli sairas erityisesti, mielestäsi?
 

Yhteistyössä